English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 20.07.2022 20:55    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
I dag strever vi med Jerv, Aalesund og Haugesund.

2017
Rosenborg - Aalesund 0-0
Haugesund - Rosenborg 1-0
Jerv - Rosenborg 1-2 (NM)
Rosenborg - Haugesund 0-1
Aalesund - Rosenborg 2-1

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 20.07.2022 20:57    Post subject: Reply with quote

Very Happy sjakk matt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 26.07.2022 18:57    Post subject: Reply with quote

10 år siden denne godbiten i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.07.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

Artig - og eksklusiv - kamp å være til stede på, ja! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2022 17:00    Post subject: Reply with quote

«Dårligste RBK-laget du har sett», sa du? Da har du fortrengt at Rime var trener – 10 sesonger hvor det for alvor gikk åt skogen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 25.08.2022 18:36    Post subject: Reply with quote

FourFourTwo rangerer de tøffeste Champions Leauge-gruppene gjennom tidene. Rosenborg er med i gruppa som er rangert som den tiende tøffeste. Så kan du jo spekulere på hvilket år og hvilken gruppe det dreier seg om for RBKs del før du trykker på lenka.
https://www.fourfourtwo.c...death-ever
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.08.2022 19:39    Post subject: Reply with quote

Gjetta feil, men det er kun fordi de som har rangert her tydeligvis har glemt den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 25.08.2022 20:35    Post subject: Reply with quote

Tror jeg skjønner hvilken gruppe du mener. Og er tilbøyelig til å være enig i at den er oversett.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2022 13:16    Post subject: Reply with quote

I de siste seks årene har Arne Dokken har vært daglig leder i Drammen Håndballklubb. Lørdag 27. august rundet veteranen 67 år, og onsdag hadde han sin siste arbeidsdag på DHK-kontoret i Drammenshallen.

(...)

Det mest oppsiktsvekkende er at nåværende leder for supportergruppa «Gate 13» til Panathinaikos har kalt seg selv opp etter Arne Dokken. Han presenter seg som Giannis «Dokken» Vastardis, og har gitt uttrykk for at Dokken var hans favorittspiller i klubben på 1980-tallet.

– Dette er jo bare helt tullete, men jeg setter jo pris på at det er noen som anerkjenner hva jeg har gjort. Vi mennesker er enkle sånn, sier Dokken.

(...)

– Profflivet i Hellas hadde påvirket meg, og da jeg kom hjem til Norge og Rosenborg oppdaget jeg virkelig hvor amatørmessig fotballen var her til lands. Jeg brukte mye av det jeg hadde sett i Aten til oppgaven som RBK-direktør, sier Arne.

Eggen sa i et intervju med DT i 2001 dette om Dokkens jobb i RBK:

– Arne Dokkens solide jobb i Rosenborg er en av de viktigste årsakene til klubbens fremmarsj på 1990-tallet. Dokken kjørte opp sporet, og det har vi fulgt siden.

Les mer: Arne (67) har evig heltestatus i Aten: – Dette er jo bare tullete
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2022 23:34    Post subject: Reply with quote

Lørdag er det 20 år siden Inter kom på besøk. Kampen endte 2–2 og har sånn sett ikke blitt stående igjen som noe høydepunkt i Rosenborgs lange Champions League-historie.

Men Nils Arne Eggen sa følgende etter kampen:

- Ser vi bort fra at vi ga bort to poeng var dette vår beste kamp i Champions League.

Bent Skammelsrud sa det slik:

- I 85 minutter var dette den beste kampen vi noensinne har spilt.

Stjernegalleriet fra Inter ble blåst av banen i store deler av kampen, men reddet med seg ett poeng. Adresseavisen telte 14–6 i sjanser.

– Vi var best og burde vunnet, sa assistenttrener Bjørn Hansen.

Les mer: «Jeg kjente en kraft je...ent før»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.09.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

Sett høydepunktene av denne kampen så mange ganger. Undervurdert pga resultatet. Total overkjøring.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 17.09.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært kult å sett hele kampen. Ligger ikke ute noen plass?
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.09.2022 11:00    Post subject: Reply with quote

Kampen er vel ikke akkurat undervurdert. Er opplest og vedtatt at dette er en av de aller beste kampene vi har spilt. Blir ikke trukket frem blant våre mest minneverdige øyeblikk fordi vi, tross alt, ikke vant kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.09.2022 11:07    Post subject: Reply with quote

Greit oppsummert. Adressa bør lage sak også i lørdagsutgaven 5. november om 15-årsjubileet for miraklet på Mestella.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 17.09.2022 11:24    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kampen er vel ikke akkurat undervurdert. Er opplest og vedtatt at dette er en av de aller beste kampene vi har spilt. Blir ikke trukket frem blant våre mest minneverdige øyeblikk fordi vi, tross alt, ikke vant kampen.


Samme med kampen mot Juventus i 1998, som var en enda bedre motstander. Bare så synd at de ranet med seg 1-1.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

I går var det 15 år siden vi kostet Mourinho jobben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

Da Bent Skammelsrud var 18 år hadde han begynt å skyte i været. Raskt tok han den sentrale midtbaneplassen på A-laget til Rakkestad i 3. divisjon.

- Jeg husker jeg ble kåret til «månedens spiller» i Østfold en gang. Folk hadde i hvert fall begynt å legge merke til meg for andre ting enn at jeg var «for liten», smiler Skammelsrud. Det var i Drøbak/ Frogn, i 1987, at Skammelsrud fikk sin første av totalt 38 A-landskamper for Norge, 21 år gammel (0-4 mot Bulgaria).

Drillo ville ha Skammelsrud til Lyn, men han valgte Drøbak Frogn, der kompisen Kent Bergersen spilte. Det ble tre sesonger i Drøbak/ Frogn (1986, −87 og −88) - blant annet spilte Skammelsrud kamper mot Moss, der Nils Arne Eggen var trener i 1986 og 1987.

- Det kan være det var i de kampene han ble oppmerksom på meg, men jeg vet ikke, sier Skammelsrud.

SÃ¥ ble det hardtsatsende Frigg, i 1989.

- Det smarteste jeg har gjort - dra til Frigg. Alle dører åpnet seg. Plutselig var det åtte lag i Eliteserien, pluss IFK Göteborg og Malmö FF, interesserte i meg.

Her skjer det noe uvanlig, noe som neppe hadde skjedd i dag. For Bent Skammelsrud valgte Rosenborg, skrev kontrakt med dem. Han kjente KÃ¥re Ingebrigtsen, som anbefalte RBK.

Men Skammelsrud fikk med en klausul i kontrakten - nemlig at han kunne gå til en svensk klubb om han ville. Og da 1990-sesongen startet var Bent Skammelsrud i Malmö, ikke i Trondheim.

- Tilbudet kom, jeg var usikker. Men jeg husker faren min sa: «Gjør det, ta en sjanse nå, Bent.» Og det var viktig, 1990 i Malmö var et viktig år, det var mange gode spillere i Malmö, jeg måtte gå i krigen, kjempe for å få en plass på laget, sånn var mentaliteten i Malmö, sier Skammelsrud.

Roy Hodgson dro fra Malmö like etter at Skammelsrud dukket opp. Hodgson ble erstattet av landsmannen Bob Houghton, tilbake i klubben 11 år etter at han ledet Malmö FF til finale i Serievinnercupen (tap 1-0 mot Nottingham Forest). Tøffheten, mentaliteten var der, og Skammelsrud nøt godt av det, selv om det også var frustrerende iblant.

Rosenborg var fortsatt ivrige, og for 550 000 kroner ble Bent Skammelsrud Norges dyreste fotballspiller før 1991-sesongen.

- Jeg husker fortsatt «katta i sekken-»overskriften. Jeg måtte opereres i den ene akillessenen, på grunn av en betennelse, og jeg var ute i seks uker før sesongen startet, Rosenborg slet og prislappen ble brukt mot meg. Senere fikk jeg tretthetsbrudd, sesongen ble ikke som jeg håpet, sier Skammelsrud - som debuterte to dager før 25-årsdagen sin, 16. mai 1991 mot kommende seriemester Viking.

Det skulle bli den eneste av Skammelsruds 12 sesonger i Rosenborg at han ikke vant seriegull.

(...)

Det er blitt mindre trening på Skammelsrud den siste tiden. Han besvimte i et 70-årslag og måtte ha en liten helsesjekk. Pulsen var litt høy, og inneholdt et ekstra slag. Han var gjennom en operasjon kalt «ablasjon», på St Olavs hospital i Trondheim.

- Ingen fare. Jeg skal bare la være å presse meg. Ellers er alt som før, sier Bent Skammelsrud.

Les mer: Eggen-episoden som endret alt: − Var klar for slÃ¥sskamp

Var også fire sider i papirutgaven i dag. :y:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

VG i dag:




Mini var het, både på og utenfor fotballbanen. Men det skapte også problemer, og et eksempel som neppe hadde gått bra i dag, skjedde i 1994, foran fotball-VM.

– Jeg ville ha Mini bakpå drakten. Men hvis jeg skulle ha det, måtte navnet stå i passet mitt, noe det naturlig nok ikke gjorde, sier Mini.

Oppfinnsom var han, kanskje litt dristig også – han tok selv jobben med å «rette opp feilen»:

– Jeg skrev inn «Mini» i passet selv. Det passet akkurat, det gikk, og jeg fikk «Mini» på drakten, smiler Mini om VM i USA 1994.

(...)

I 1998, i La Boule i Frankrike, ble Mini bare til «sjåføren», han som kjørte lagkompisene Henning Berg og Erik Mykland til byen, rett inn i «skandalen» skulle det vise seg ...

– Vi trengte bare litt luft. Jeg drikker ikke øl, så derfor ble jeg sjåfør, smiler Mini.

Han forteller om to lagkamerater som bare hadde lyst til å koble av litt, langt fra leiren det norske landslaget bodde i.

– Da klokken nærmet seg midnatt sa jeg til gutta at vi måtte dra. Men de ville stadig ta «bare en til». Til slutt sa jeg at i hvert fall jeg måtte hjem, så jeg dro. Men gutta fikk akkrediteringskortet mitt, de hadde ikke med sitt eget. uten det ville de slitt med å komme seg inn igjen i leiren, smiler Mini om hendelsen i La Boule, som fikk en voldsom oppmerksomhet i norsk presse.

– Jeg hadde Nils Arne som trener i Rosenborg, og det er jeg glad for. Vi hadde lov å ta oss en fest. Nils Arne sa bare: «Du trenger ikke å låse – hver gang» – altså at det gikk an å komme seg hjem før det var stengt. Drillo var på samme måten, vi gikk jo på Smuget i Oslo etter kamper, og han sa ingen ting. Jeg tror rett og slett ikke han brydde seg, sier Mini.

(...)

Og tross at han ikke lyktes helt i utlandet – det var én overgang han gjerne skulle hatt, men den fikk han ikke. Mini forteller:

– I 1998 kom spanske Sevilla på banen. Det hadde jeg lyst til å prøve. Men da fikk jeg beskjed om at Rosenborg ikke kunne selge meg, de kunne ikke det fordi de akkurat hadde solgt Bent Skammelsrud til Bundesliga. Så der røyk den sjansen, sier Mini.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2022 13:40    Post subject: Reply with quote

Glemte denne forrige helg: Ble Carew virkelig aldri seriemester med RBK? Nei – dette er de 20 beste spillerne som aldri vant tittelen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 01.10.2022 16:02    Post subject: Reply with quote

Hvilken spiller mener dere har hatt høyest nivå når de spilte for RBK?

Lett å bli historieløs på dette, men Annan er vel topp 3?

Hvem ellers? Ørjan Berg må jo være der. Men vanskelig å finne en topp 3.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2022 16:16    Post subject: Reply with quote

Flyttet diskusjonen hit.

Du tenker på spillere som hadde karrieretopp i RBK? Gjelder i så fall svært mange.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 01.10.2022 16:39    Post subject: Reply with quote

Regner med at han mener høyest internasjonalt nivå i samtiden? Carew, Annan og Ørjan Berg er vel de første jeg tenker på. Erik Hoftun holdt også meget høyt nivå.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2022 16:59    Post subject: Reply with quote

Iversen 15 år etter kampene mot Valencia Tommel'n opp!

Sjøl kan jeg bidra med denne saken: Gruppefinalen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2022 19:09    Post subject: Reply with quote

Sprøtt å tenke på at det nå er lenger siden Mestalla-bragden, enn det var tilbake til seieren i Milano i 2007. Med ganske god margin. Føler ikke på samme higet etter Champions League-fotball lenger, men alltid fint å mimre tilbake til.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.12.2022 15:55    Post subject: Reply with quote

[Kalle Løken] fulgte i farens fotspor da han sommeren 1985 dro til Trondheim for å starte studiene ved det som fortsatt het NTH. Ingar Løken var heller ingen smågutt på fotballbanen, han hadde vært kaptein på Sarpsborg og han som hilste Billy Bremner velkommen til Østfold i en nær mytisk europacupkamp mot Leeds (Sarpsborg tapte 0–1 hjemme, 0–5 borte, hederlig som det het på den tiden, i 1970).

Men gamle Løken skulle først og fremst bli ingeniør, slik også sønnen var eslet til å bli da han ankom teknologihovedstaden den sommeren.

(...)

Ganske raskt begynte også utenlandske klubber – noen i Tyskland, andre i Tyrkia – å legge merke til hvordan Karl-Petter Løken dominerte høyrekanten i norsk toppfotball. Spesielt tyrkerne var begeistret.

– Jeg fikk en telefon fra Besiktas, forteller han, men tidspunktet, dette var i 1989, var så dårlig som det kunne få blitt.

Ganske raskt begynte også utenlandske klubber – noen i Tyskland, andre i Tyrkia – å legge merke til hvordan Karl-Petter Løken dominerte høyrekanten i norsk toppfotball. Spesielt tyrkerne var begeistret.

– Jeg fikk en telefon fra Besiktas, forteller han, men tidspunktet, dette var i 1989, var så dårlig som det kunne få blitt.

– Det var snakk om mye penger, til og med noen millioner, faktisk. Selv om det ikke var i nærheten av de lønningene som sånne klubber opererer med i dag.

Men han takket nei.

– Det ble for masete, så vi ønsket i stedet hverandre lykke til. Og det var helt ok, sier Karl-Petter, som etter hvert fikk oppleve at den ene lagkameraten etter den andre forsvant til proffspill i utlandet, spesielt etter at Rosenborg ble med i Champions League i 1995.

– Det hadde mye med trivsel å gjøre for min del, og med den kombinasjonen jeg kunne tillate meg i Trondheim, som fotballspiller og student samtidig.

Les mer: Løkens mange lag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43  Next
Page 40 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb