English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damespillerne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 20.02.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Anna Jøsendal var ønsket av flere klubber, men valgte Rosenborg. Nå vil hun bidra med prestasjoner som kan ta henne inn i EM-troppen.
Det er en blid 20-åring som møter Adresseavisen på Koteng Arena. Jøsendal har bosatt seg i gangavstand fra arbeidsplassen og nyter tiden i ny klubb.

Les mere:

https://www.adressa.no/sp...te-stjerne
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.03.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

På andre siden står konditorlærling Emilie Lein (20) og arbeider. Hun har fått avlyst svenneprøven i konditorfaget hele tre ganger, grunnet pandemien.

– Det er kjedelig. Jeg kunne ha blitt ferdig mye tidligere, sier hun.

Denne uka kunne prøven endelig gjennomføres. Emilie besto og har nå svennebrevet.

Les mer: Heidi har med seg både søsteren, mannen og sønnen i driften av bakeriet: – Vi har det morsomt sammen

Bra at ikke alle unge toppspillere tar studiespesialisering, men også hiver seg på yrkesfag!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2022 20:03    Post subject: Reply with quote

- Nå er han heldigvis bra igjen, mens jeg sliter videre med mitt. Jeg har kommet inn i den hverdagen nå, og har godtatt at ting er som det er. Jeg tror det er nøkkelen til en rask rehabilitering , sier Alsaker Rogde og smiler.

Etter at korsbåndet røk i juli, har hun jobbet knallhardt for å komme tilbake på banen. Nå forteller RBK-kanten at ting begynner å se lysere ut:

- Jeg er på min sjette måned i opptreningen, og ting går framover. Men en slik type skade tar virkelig tid, så det går langsomt framover. Jeg har kommet meg litt ut på feltet, men det er fortsatt en god vei igjen til jeg er tilbake på banen.

Les mer: Stjerneparet opplevde Trondheim-marerittet sammen: - Det var et sjokk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.09.2022 19:19    Post subject: Reply with quote

Proffkontrakt til Dorsin jr.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2022 22:29    Post subject: Reply with quote

I september skrev [Frøya Dorsin] under en proffkontrakt med Rosenborg. 18. oktober ble hun tatt ut til U-landslaget i håndball, og dagen etter fikk hun debuten for J16-landslaget i fotball.

Før hun 30. oktober fikk sine første minutter i en tellende kamp for Rosenborgs A-lag, og var med på å snu 0-1 til 2-1 over Stabæk i sesongens siste kamp.

– Det var veldig deilig å få debuten. Jeg fikk litt innbytterpuls, men det var stort da jeg først fikk beskjeden om at jeg skulle inn. Det var en opplevelse, og nå har jeg nådd ett av målene mine, sier 15-åringen fornøyd.

Og nå ser «duellen» mellom idrettene ut til å være avgjort.

– Jeg tror de fleste ser hvilken vei det er på vei nå. Jeg har skrevet proffkontrakt og fått debuten på A-laget. Det er en veldig fin gjeng på håndball-laget også, og jeg er tatt ut til landslaget, så selvfølgelig er det et veldig tøft valg. Men akkurat nå ligger det an til å bli fotball, sier hun.

Les mer: Stortalentet Frøya (15) med et vrient valg: - Jeg har felt noen tårer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2022 11:13    Post subject: Reply with quote

Emilie Lein beskriver seg selv om spontan, og forteller at da hun først hadde fått ideen om at det var på tide å fri, gikk det kun ti minutter til ringen var bestilt. Kort tid etter dette dro hun til Oslo for å spille bortekamp. Etter en kveldstur i Oslo sentrum, med McDonalds på en benk, tok 20-åringen til slutt motet til seg og fridde, i porten der kjæresten bor.

– Jeg husker jeg tenkte, ikke stress – dette er det fineste i verden.

I en klem klarte hun å finne fram ringen for deretter å gå ned på kne.

– Han ble helt sjokkert. Åpnet munnen, men sa ingenting. Men så svarte han selvfølgelig ja. Det ble rørende og utrolig fint.

(...)

Paret ønsker å gifte seg i Nidarosdomen, for der giftet Emilie Lein sine besteforeldre seg. Datoen er satt, det har den vært siden de møttes og begynte å spøke om giftermål.

– Vi har alltid tullet med at vi skal gifte oss 24. august 2024, forteller Lein.

Den eksakte datoen har en komplisert forklaring:

– Simen sitt lykketall er 48, mens mitt draktnummer og lykketall er 88. Derfor er vårt tall 488. 24 x 2 er 48 i den 8. måneden. Dagen landet også på en lørdag. Helt perfekt, sier de i kor.

Les mer: Emilie Lein (20) tok et stort valg da bestekompisen døde: – Nå må vi bare leve ekstra hardt

Faktisk 1,8 mill. følgere på Tiktok nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2023 22:15    Post subject: Reply with quote

Joramo:

– Jeg vet jeg er stabil mot de dårligere lagene, men høsten besto av bare god motstand. Bare de beste lagene, pluss Champions League. Det sier seg selv at det er vanskeligere, men nå vil jeg bli solid i de kampene også. Jeg vil kunne påvirke spillet fra min posisjon, med mine ferdigheter, sier hun.

Kort sagt: Bli dominerende på midtbanen.

– Ja. Jeg har lyst til å ta enda mer ansvar på banen, og være med og styre spillet. Slå enda flere truende pasninger og utvikle de offensive valgene.

Les mer: – Det er ikke så ofte jeg sier det rett ut, men jeg tror de skjønner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2023 20:13    Post subject: Reply with quote

Elen Sagmo Melhus legger fotballskoene på hylla. Nå ser hun fram til mer tid med familien samt å dyrke andre interesser.

(...)

RBKs angrepsspiller har vært gjennom to runder med korsbåndskade og påfølgende operasjoner de siste årene og mistet både 2021- og 2022-sesongen.

Sagmo Melhus forteller at skadeslitasjen er hovedårsaken bak beslutninga om å gi seg.

– Jeg skjønte det vel egentlig da jeg ble skadet på ny i fjor at dette kunne bli utfallet. Det var allerede da vanskelig å sikte seg inn på en ny retur. Jeg er tross alt bare 29 år og kjenner på at det er ikke verdt å ofre kroppen for potensielt å måtte gå gjennom enda flere runder med dette i fortsettelsen.

Les mer: RBK-spiller Elen (29) legger opp: – En lettelse å ha tatt den endelige beslutninga
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.02.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Ifølge Kristine Minde skal tre norske toppserieklubber ha spurt henne om familieplaner da hun lette etter ny klubb i 2020. Hennes opplevelser får flere til å reagere.

Les mer: Mener flere norske klubber stilte henne «ulovlig spørsmål»: – Føler at man ikke blir tatt seriøst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2023 22:27    Post subject: Reply with quote

«Velkommen til Skandinavias største talent på jentesiden, Frøya Dorsin» skriver Nina Wennerström på Twitter.

Den tidligere tennisspilleren eier agentselskapet Wesport, som nå har fått RBK-spiller Frøya Brennskag-Dorsin i stallen.

(...)

Wennerström har med seg Hennes&Mauritz-milliardæren Karl-Johan Persson som største investor.

I tillegg til Jaganjac jobber den tidligere svenske landslagsspilleren Daniel Majstorovic i selskapet.

Selskapet har ingen RBK-spillere på klientlisten i dag. Jaganjac har tidligere hatt Dino Islamovic, Pavle Vagic og Pa Konate i Rosenborg.

Les mer: Frøya (16) blir del av svensk storselskap
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2023 21:12    Post subject: Reply with quote

Den viktigste tilskueren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 20.04.2023 15:14    Post subject: Reply with quote

Trener Steinar Lein ønsker å ha med begge videre, og kommer med en sterk oppfordring:

– De bør bli værende mener jeg. Jeg forstår ikke hvorfor de skal dra. Se på Julie Blakstad. Nå må hun til Sverige for å få spilletid, mens Emilie Bragstad varmer benken i Bayern. Altså, det er ikke det riktige for dem med tanke på utvikling, sier han - og sender et stikk i retning agenter og rådgivere:

– Det er rådgivere og agenter som har en annen agenda. Og det er ikke sikkert at de gir beste rådene til spillere med tanke på hvordan de skal utvikle seg som fotballspillere.

https://www.adressa.no/sp...e-i-sommer

Som å høre en viss Nils Arne det der.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Rugile Rulyte har forlenget kontrakten med Rosenborg ut 2025.

Les mer: Ny kontrakt for Rugile Rulyte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.05.2023 20:15    Post subject: Reply with quote

I drøyt to døgn måtte Andreassen vente på den endelige beskjeden. To døgn som hun i hovedsak tilbragte på sofaen. Noe av tida gikk med til å se skadesituasjonen i reprise, spekulere litt, og grave seg ned mentalt.

– Jeg prøvde å innstille meg på at det var korsbåndet. Så ringte fysioterapeuten sent mandag kveld med beskjeden om at leddbåndet var røket, og at menisk og korsbånd var intakt. Selvsagt ble jeg glad, for jeg var jo så redd for at det skulle være noe verre. Men fortsatt skuffa og sur, siden det hadde skjedd.

(...)

– Når skaden først skulle komme midt i en sesong, så var ikke tidspunktet det verste. VM-pause og en såpass lang kampfri sommer, at Toppseriekampene ikke begynner på igjen før i slutten av august, er litt til min fordel, sier hun.

Les mer: Det var karrieren over
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2023 18:06    Post subject: Reply with quote

16-åriga Frøya Brennskag-Dorsin börjat ta stora kliv i sin utveckling.

Förra året skrev hon a-lagskontrakt och den här säsongen har hon gjort tio matcher i den vita tröjan i högsta serien. Hon ses som en av Nordens största unga talanger och har redan kopplats ihop med internationella storklubbar som FC Barcelona och Paris Saint-Germain.

– Det är väldigt kul. Jag har själv utvecklats mycket sedan jag blev uttagen till a-laget, och det på väldigt kort tid. Och visst är det väldigt roligt och bra för min utveckling. Det är en väldigt bra nivå här i Rosenborg, säger hon till Sportbladet.

Anfallaren – som beskriver sig själv som en stark och snabb spelare som gillar att hota i djupled – har både norskt och svenskt pass men representerar Norge på flicknivå. Och den 16 maj tidigare i år stod hon för en särskilt speciell insats.

Hon gjorde hattrick – mot Sverige.

– Det mesta klaffade för mig. Jag gjorde tre mål och spelade fram till ett. Det var en väldigt bra match, säger hon.

Läs mera: Supertalangen som kan spela för Sverige
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

Utfordring gjør stjernen flau: – Det verste jeg kan gjøre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2023 21:08    Post subject: Reply with quote

Frøya Dorsin rakk å score hat-trick i kampen mot Arendal før uhellet var ute. En takling gjorde at et bein i foten knakk, og dermed må hun belage seg på et ganske langvarig skadeavbrekk.

Les mer: Dorsin ute i to måneder
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Sportslig leder i Rosenborg Kvinner, Mads Pettersen, bekrefter at Maria Olsvik har takket nei til tilbudet om ny kontrakt.

Les mer: – Orker ikke å jobbe ræva av meg når klubben ikke vil legge til rette for det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2023 13:47    Post subject: Reply with quote

I sommer bestemte hun seg for at hun gir seg som RBK-spiller etter sesongen. Klubben har ikke kunnet imøtekomme henne på ønsket om fulltidskontrakt.

– De skjønner ikke at jeg trenger litt andre betingelser enn de som er 20 år og som ikke har en familie å ta seg av. Jeg har en treåring hjemme, som vil leke klokken fire. Da kunne jeg restituert meg før og etter trening på dagtid, sier Olsvik til VG.

Les mer: SmÃ¥barnsmor Olsvik (29) føler seg oversett av RBK: − De utnytter meg litt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2023 16:57    Post subject: Reply with quote

Som forventet: Olsvik legger opp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2023 14:57    Post subject: Reply with quote

Sørum:

– Jeg var ute i hele fjor med problemer i leggen og hadde noen greier i kneet før det, som vi tenkte ville gå over med hvile. Da jeg var tilbake i trening, begynte jeg å teipe kneet og spille med teip. Rundt sommertider tok jeg en kortisonsprøyte og det funket i 2–3 måneder, men så begynte det å komme tilbake.

Inngrep ble eneste utvei.

Det ble nylig utført på privatsykehuset Aleris i Trondheim. Det viste seg å være en fortykket fettpute som hadde irritert hver gang Sørum strakk ut beinet.

– De gikk inn og skrapet bort eller fjernet noe av den. Hvor lenge jeg blir ute, er usikkert, men jeg er allerede litt på beina, så jeg har store forhåpninger om å være raskt på feltet igjen, sier hun.

Sørum er også skuffet over sin egen høstsesong, ettersom hun føler hun kunne gjort mer for å hjelpe laget. Nå håper hun å slå sterkt tilbake i 2024 med en smertefri sesong som kan ende med å åpne dører til England, eller eventuelt spill med flagget på brystet.

– Jeg var veldig god i 2021 og hadde nok vært nærmere et landslag enn jeg er nå, ettersom jeg mistet hele 2022. Det var et blytungt år med mye sykling og svømming, så jeg vil ikke tilbake dit. Men det jeg tenker mest på nå er å gå for gullet i Toppserien, sier Sørum.

Les mer: Tromsøs ukjente cuphelt tok grep like etter at gullet var sikret – men én ting irriterer henne fortsatt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 08.02.2024 07:53    Post subject: Reply with quote

Kristine Minde er gravid, venter en gutt i mai. Kommer samtidig med sv?rt positiv omtale av hvordan Rosenborg har behandlet henne ifbm at hun n? snart f?r sitt andre barn i l?pet av perioden p? Koteng Arena.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.02.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Flere poster som ble borte her nå?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2024 23:41    Post subject: Reply with quote

Er du sikker? Jeg tror egentlig ikke den tråden hart vært særlig i bruk i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.02.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Kristine Minde er gravid, venter en gutt i mai. Kommer samtidig med sv?rt positiv omtale av hvordan Rosenborg har behandlet henne ifbm at hun n? snart f?r sitt andre barn i l?pet av perioden p? Koteng Arena.


FÃ¥r hun betalt av klubben i denne perioden?

Hun signerte som en av veldig få proffer i 2020.

I 18 av disse månedene har hun vært gravid. Legg på 4-5 måneder til for å komme seg i form så har hun altså vært borte i nesten halvparten av perioden fordi hun er gravid.

Syns faktisk det er en uting.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb