View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.08.2022 01:02 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | 5 mill kr burde være bra pris på en spiller som er 26 år og har få gode sesonger bak seg på toppnivå i Norge. Har tydeligvis tatt noen steg i år. Passer godt i 343 men usikker på om Ofkir et bra som spiss i 352, kan neppe spille vingback i den formasjonen. |
Burde være, kanskje. Men hvis du ser på de summene Berisha, Salvesen, Hauso Haugen, Määttä og Eriksen har blitt solgt for, skal Sandefjord være i desperat pengenød for å akseptere summer som er på halvparten eller mindre av det de ovennevnte ble solgt for.
Ofkir står ikke tilbake for noen av disse. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.08.2022 09:40 Post subject: |
|
|
Spørs om Sandefjord tør å slippe Ofkir nå i den tøffe kampen om å unngå 14. plassen og nedrykkskval….. Ang Napoleon, er han god nok til å utfordre dagens spisser når det gjelder å starte kamper?? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.08.2022 11:49 Post subject: |
|
|
Med Fiabema ut skulle jeg ønske vi bare henta Napoleon.
Uansett en åpning i det offensive nå som et prosjekt forsvant ut, men mulig de ser mot akademiet?
Ofkir kan jeg styre meg for selv om han har levert bra i år. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.08.2022 13:35 Post subject: |
|
|
Vi har nok nå, la heller Broholm og Ingason få mer spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.08.2022 14:22 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Ang Napoleon, er han god nok til å utfordre dagens spisser når det gjelder å starte kamper?? |
Det tviler jeg vel litt på, men vanskelig å si hvordan han vil ta nivået i Eliteserien. Han ble 18 år i mai og har ingen spesielt robust fysikk. Han ligner vel litt mer på Ingason i så måte.
Edit 1: jeg må slå litt retrett på den fysikk-kommentaren. Han har bedre fysikk enn jeg ga han kredit for. Han er 187 cm høy, ikke spesielt kraftig, men heller ikke Ingason-fysikk. Og han har som sagt nettopp fylt 18 år.
Har vel spilt flere kamper som ving enn som spiss også, men ut fra hva jeg har sett har han tilsynelatende relativt bra fart, et godt blikk for spillet, gode bevegelser, fin ballkontroll, og er en rolig avslutter. Noen vil kanskje si litt for rolig, hvis de har sett det klippet som sirkulerte for et par uker siden, der han drar av keeper og litt arrogant og unødvendig setter ballen utenfor målet.
Agenten, Schei Lindbæk, hevder at Napoleon er det største Skeid-talentet han har sett. Det må man vel ta med en klype salt, men også Freddy dos Santos har skrytt veldig av unggutten.
Edit 2:
For de som ikke har sett Napoleon spille, Youtube har skrytevideoen klar:
https://www.youtube.com/w...HqqcHrdVB8
Last edited by Bon Scout jr. on 28.08.2022 18:00; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.08.2022 15:40 Post subject: |
|
|
Men den situasjonen du refererer til der tror han vel at det allerede er avblåst for offside?
Uansett, rett inn førsteelleveren går han nok ikke, men et så stort talent bør man hente når man har sjansen og en ledig spissplass i troppen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.08.2022 16:02 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så sikker på om han faktisk trodde det var offside, selv om det ble hevdet i etterkant.
Rosenborg har alltid det problemet at de prøver å hente spillere når de har blitt for dyre.
Skal man hente Romsaas er sjansen der nå. Hvis han vil selv da. Som Skeid-gutt ville han i alle fall ikke til Vålerenga, så det blir et stort pluss i margen.
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye vanskeligere for Rosenborg enn for Molde, Bodø/Glimt, Sarpsborg, ovs. Unge spillere går gladelig til andre Eliteserieklubber uten noen garanti for å gå rett inn i startelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.08.2022 16:06 Post subject: |
|
|
Det er vanskeligere for oss fordi det er lenge siden spillere har blitt bedre av å gå til oss. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.08.2022 16:10 Post subject: |
|
|
Da bør vel f.eks. Holse, Sæter og Tengstedt være til inspirasjon. Men ja, jeg ser poenget med at vi har solgt for få spillere til større utenlandske klubber de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.08.2022 18:19 Post subject: |
|
|
Vi har jevnt over hatt en klubbledelse (trener, sportslig leder, Bratseth) som har vært i overkant risikoaverse og dermed foretrukket ferdigprodukt, gjerne slikt som har dratt til utlandet etter å ha gjort det bra i Norge men så falt igjennom.
Da henter man tenåringer til akademiet eller ikke i det hele tatt har vel gjennomgangsmelodien typisk vært. Så har det vært så som så med vilje til å tørre å satse på yngre spillere når man har valget. Ogbu og MTJ er vel de to som helt klart viste prov på at de burde få sjanser mens de fremdeles var her, men vanskelig å si at f eks Ceide og Tagseth ikke har fått sine muligheter, dog sistnevnte har jo titt og ofte måtte vike med en gang Konradsen f eks ble skadefri.
Hvis en kunne fått snudd den mentaliteten, som vi kanskje ser konturene av siden Dorsin sin inntreden, så vil vi jo antakelig både være mer interesserte i å satse på yngre spillere som er altfor variable til at typer som Bjørnebye, Hareide, Horneland og Bratseth ville turt å ta sjansen på å la de få spille mye. Først og fremst der vi har skilt oss ut fra Glimt og Molde tror jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.08.2022 19:43 Post subject: |
|
|
Så skrytevideon av Napoleon og den viser at gutten har eminent spilleforståelse. Spiller av press, skjermer ball, er spillbar, åpner opp forsvaret med intelligente pasninger (litt Ole Selnæs-aktig der), slår gode innlegg, god avslutter. Kan trolig spille i ulike posisjoner. Bør kunne erstatte Vecchia på sikt og god nok til å spille allerede ,og ser klart bedre ut enn feks Fiabema og Kristall. Denne gutten bør vi hente asap!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 28.08.2022 20:05 Post subject: |
|
|
Fremstår som en Berge og Mannsverk-case, bare å legge pengene på bordet og satse på at vi kan hamle opp i kamp med Molde som helt sikkert er på banen allerede. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.08.2022 22:00 Post subject: |
|
|
Det må presiseres at dette er høydepunkter og han kan være borte store deler av kampene.
Men lagkompis Buduson uttalte allerede etter Brann-kampen i april (der de begge scoret) at Romsaas var den spilleren i klubben med høyest toppnivå når han hadde dagen. |
|
Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 28.08.2022 22:12 Post subject: |
|
|
Hvor mye skal tromsø ha for mikkelsen? |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 28.08.2022 22:29 Post subject: |
|
|
Quote: | Ifølge iTromsø skal TIL kreve bortimot 10 millioner kroner for det unge talentet, og det skal både Glimt og LSK være villig til å matche. |
Mikkelsen takker nei til Glimt: – Veldig smigret (22.07.2022) |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.08.2022 23:15 Post subject: |
|
|
Han var god mot oss.....
Litt usikker på om det er den typen vi skal hente hvis vi kan finne 10 mill i budsjettet, på kort sikt så synes jeg troppen skriker etter en indreløper som kan benke Skarsem, men så har vi Skjeldbred som hvis han får orden på helsa er nøyaktig hva vi trenger der, så har vi Tagseth som har gjort en fin figur de få gangene han har fått prøvd seg på den plassen.
Mikkelsen skal spille spiss i vår 5-3-2? Kan han spille indreløper?
Hvis Napoleon sammenlignes med Sælnes så er det vel lov å tenke at han kan spille dypere? Trenger forøvrig potensielt en erstatter til Jensen etter sesongen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 29.08.2022 09:26 Post subject: |
|
|
Kjøp Nicolas Stefanelli |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.08.2022 09:30 Post subject: |
|
|
Ja, gud bedre, la oss kjøpe enda en spiss. Vi har jo bare 6-7-8 mann som kan spille der. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.08.2022 09:52 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Fremstår som en Berge og Mannsverk-case, bare å legge pengene på bordet og satse på at vi kan hamle opp i kamp med Molde som helt sikkert er på banen allerede. |
Har kontrakt ut 2023, det påvirker prisen noe i neste overgangsvindu. Nå må RBK være på banen, Napoleon må ikke ende opp i Molde!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.08.2022 19:16 Post subject: |
|
|
Den brikken/spillertypen som mangler er en sentral midtb. som gjerne er bra box-to-box men fremfor alt har sin styrke defensivt. Som har mer fysikk og duellkraft enn dagens alternativer, og kan fungere som et skjold som tar unna trussel i mellomrommet og kan beskytte bakre ledd bedre. Det er som å spå flo etter fjære at Mikkelsen ville få fine arbeidsforhold i går.
Det er mange litt lette finspillere på midten. Kan godt savne bedre vingbacker, stoppere eller en annen keeper, men om vi skulle signert én spiller det neste året mener jeg det er overtydelig at det er et fysisk råskinn med radius og kapasitet på CMD som trengs.
Kunne også løst TO problemer:
- Ubalansen i laget
- FÃ¥ ledere
Denne spillertypen er ofte glad i være litt rekkesjef. Ingenting å si om du er 19 eller 27, trønder eller ikke. Det er et tomrom på ledersiden. Kan si mye fint om Jensen og Holse og Skarsem og Tagseth, men de er ikke lederemner, i alle fall ikke enda, og de er ikke muskelslitere noen av de. Laget til Rekdal skriker etter
stake. Se på hvordan vi faller sammen og ser flimsy ut i lange perioder. DET handler ikke bare om nivå og rene ferdigheter, men er et symptom på en mangel på rutine og lederegenskaper.
Mikkel Pedersen gikk dessverre tilbake til moderklubben Randers fra Hobro. Der hadde jeg et håp om at vi var på ballen og hadde han på blokka. Kunne vært en signering som ble svaret på Rekdals puzzle. Han har mye av det som vi mangler. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.08.2022 19:41 Post subject: |
|
|
Herman Stengel har gode kvaliteter ang å dekke rom, falle ned tidsnok/posisjonere seg klokt og vinne dueller. Har også ok avslutningsferdigheter., og har nettopp fylt 27 år, noe som er gunstig da vi har få rutinerte i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.08.2022 20:45 Post subject: |
|
|
Oppmannen Vi har manglet denne midtbanelederen siden Mike dro. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
StigInge Junior
|
Posted: 30.08.2022 09:12 Post subject: Dannis Gaustad |
|
|
Etter det jeg kjenner til blir Dennis Gaustad Twente-spiller.
Trist, stort talent  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.08.2022 12:05 Post subject: |
|
|
Oppmannen: jeg er ikke uenig i dette slik vi fremstår nå, men samtidig så tror jeg det blir en litt vel enkel løsning, som ikke tar hensyn til de strukturelle problemene i laget.
1. Trenger vi, eller noen andre for den saks skyld, virkelig et rent skjold foran tre midtstoppere? Bruker Tromsø, for eksempel, et skjold foran stoppertrioen sin? En av fordelene med trebackslinja skal jo liksom være at de ikke behøver så mye mer beskyttelse for å være tunge å komme seg gjennom sentralt, og den svakheten man gjerne forsøker å håndtere underveis skal jo helst være rommet bak back og utenfor ytterste stopper. Det skal og bør være unødvendig å sette inn en 'fjerde stopper' for å beskytte en stoppertrio som allerede er ganske lite eksentriske i posisjoneringen sin, og i liten grad forlater posisjonen for å gå fremover.
2. Klarer vi å skape nok offensivt med en defensivt orientert spiller sentralt? Vi har jo allerede forsøkt og forkastet dette, med Børkeeiets migrasjon vekk fra den sentrale rollen. Vi har også forsøkt det samme under flere andre trenere, og resultatet har som regel vært et gjerrigere, men også mye mindre skapende fotballag. Jensen er jo et litt overraskende valg nå i en rolle han neppe noen gang var tiltenkt, og det kommer jo som konsekvens av at vi behøver de spisskompetansene han har for å være farlige nok i omstillingssituasjonene, og klare å komme i overtall framover. Tåler vi denne kostnaden i det offensive spillet?
I mine øyne skal et noenlunde godt organisert lag klare å løse dette gjennom å justere avstander framfor å erstatte playmakere med kjøttvekt, for ellers er vi faktisk farlig nær å spille en form for 6-2-2. Mitt bud: vi må både tørre og evne å stå høyere og mer kompakt i etablert forsvar, og/eller ha mye større bevissthet rundt hvilke rom vi gir bort og hvorfor. For eksempel kan man jo synes det ikke er så farlig om Kamanzi får slå innlegg, så lenge vi a) klarer å skyve ham lenger ut mot sidelinja og b) står med seks meter stoppere (Børk, Henrix, Rogers) pluss midtbanen vår i boksen. Eller vi kan synes at det er greit at de prøver på vanskelige gjennombruddspasninger, så lenge vi har stoppere som enten er flinke til å falle av riktig (Renzo) eller har stor fart (Reitan). _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|