| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ingeman Veteran

|
Posted: 07.02.2007 22:25 Post subject: |
|
|
Nei Haugen  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.02.2007 22:40 Post subject: |
|
|
* Vi har vinni serien 14 av de 15 siste årene
* Vi er en fast deltager i CL
* Vi har egen stadion
* Vi har bedre tilskuersnitt
* Vi har bedre økonomi
Hvorfor er ikke VÃ¥lerenga et steg ned? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.02.2007 22:51 Post subject: |
|
|
| VÃ¥lerenga er mange steg ned. SÃ¥nn er det bare. Se fakta, folkens, Rosenborg er den ledende klubben i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.02.2007 22:54 Post subject: |
|
|
| Ueing i pkt 2, joko. Vi VAR fast deltaker i CL. Spørsmålet ditt har jeg svart på på forrige side. |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 07.02.2007 23:09 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Håper Raem kan avkrefte eller bekrefte. Om Braaten går til VIF vil det være et steg ned karrieremessig.. |
Det er alltid noen som mener at Daniel skal til enga... Hvor de har det fra vet jeg ikke..... Med mindre Enga skal spille i en større europeisk liga neste år så skal ikke daniel til de.... Han har aldri hatt noe forhold til enga(bortsett fra rivalisering fra skeid tida). DFH er en god kompis, dos Santos også tror jeg, men det er det....
Det er vel ingen hemmelighet at Dama hans ikke trivdes i Trheim på samme måte som det ikke er noen hemmelighet at Daniel selv stortrives der.... Det er riktignok ikke hun som spiller fotball så jeg tviler sterkt på at hun har det avgjørende ordet i hvor han spiller fotball. Men in Enga blir det ikke.....
Tror hele dette har blitt blåst opp av media som de har en tendens til å gjøre med Daniel da han aldri gidder å snakke med de(de må få uttalelser fra medspillere og treneren). Han er veldig kresen når det gjelder valg av klubb og han kommer ikke til å hoppe på første og beste tilbud som kommer.... Så med mindre det kommer et fristende tilbud fra en klubb i en av de større ligaene i europa så er det liten sansynlighet at han drar da han får vel så god matching her....
Og det er det jo endel her som ikke tror han får så da har dere ikke noe å bekymre dere over...... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.02.2007 23:18 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Ueing i pkt 2, joko. Vi VAR fast deltaker i CL. Spørsmålet ditt har jeg svart på på forrige side. |
Fordi vi er et år borte, så er vi ikke lenger blant de faste CL laga? Ser du feks ikke på Ajax som et av de faste CL laga? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.02.2007 23:57 Post subject: |
|
|
For en gangs skyld er jeg helt enig med deg Joko. engen er et stort steg i feil retning karrieremessig.
Tror som tidligere sagt at dette er medieskapt, og at Daniel ikke drar til første og beste klubb som melder sin interesse. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.02.2007 00:39 Post subject: |
|
|
Nå er vel også hovedgrunnen til at Braaten ikke har skrevet under ny kontrakt at han vil prøve seg i utlandet? Ser ingen grunn til å skifte arbeidsgiver i Norge. Han har helt sikkert bra lønn, bra med spilletid, og blir matchet mot de beste lagene i Europa gjennom CL.
Tillit, god lønn og ambisjoner. Hva mer kan en spiller ønske seg? Og hva mer enn dette kan norske lag tilby Braaten, som ikke RBK allerede kan tilby? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Staff Junior
|
Posted: 08.02.2007 00:46 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg er litt redd for Vålerenga i kampen om Braaten. Han har jo uttalt at han har veldig lyst til å spille sammen med Fredheim Holm. Men det er nok kun en mulighet hvis det ikke kommer noe tilbud fra utlandet.
Så forresten Daniel ute på byen i Oslo nå på lørdag, men de hadde kanskje treningsfri i helgen? Han er jo med på treningene selv om han er småskadet fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.02.2007 10:02 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke Braaten går til VIF, men stoler på Raem.
Mener at RBK fortsatt er en del større en VIF, men Haugen får frem noe annet nemlig at mange har et usannsynlig bilde av RBK. Jeg tror vi er veldig langt unna målsetningen om å være blant de 30 (eller hva det var) beste i Europa. Norsk fotball er jo tilsynelatende tilbake der vi var før Eggen-RBK og Drillo-landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.02.2007 11:23 Post subject: |
|
|
| Golden Monkey wrote: | | Kone på vingen er dumt fordi ... han har for dårlig innleggsfot? |
Hvis Kone er tenkt som et alternativ på vingen... hvorfor i all verden har han aldri blitt brukt der da? Jeg sier ikke at Kone ikke kan spille ving - men det er åpenbart at han hittil kun er tenkt som midtspiss.
Mener du at vi skal tolke Steffens utsagn som at Kone er aktuell på vingen? Mulig det... Karadas ble jo brukt som "ving" i sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2007 12:47 Post subject: |
|
|
VG, 06.02.07
Ingen interesse fra utlandet
Allerede i fjor høst ga Daniel Braaten (24) beskjed til Rosenborg-ledelsen om at han ønsket seg vekk fra klubben.
- Ja, dette har vi visst lenge. På høsten i fjor fikk vi vite at Daniel ikke ønsket å forlenge kontrakten, og at han ønsket å prøve seg i utlandet, sier sportsdirektør Rune Bratseth til VG.
Likevel skjedde det ingenting da det internasjonale overgangsvinduet var åpent i januar. Bratseth hevder det ikke har vært noen interesse for Daniel Braaten.
- Det har ikke vært interesse for noen av våre spillere på svært lenge. Det er ikke like enkelt for norske spillere som vil ut lenger, i hvert fall ikke hvis de er interessert i en liga med høyt internasjonalt nivå, sier Rune Bratseth.
- Vil dere prøve å selge Braaten før kontrakten går ut?
- Vi vil ikke prøve noe som helst. Det åpner et overgangsvindu i sommer, og jeg antar at det er da han vil se om det er muligheter. Det er oftest på sommeren mulighetene kommer.
- Lov å drømme
- Hvordan forholder RBK seg til en spiller som åpent sier han vil bort fra klubben?
- Vi vil ikke gjøre noe spesielt. Det eneste - som vi har gjort i lignende tilfeller tidligere - er at dersom to spillere er jevngode, vil den som ønsker å være i Rosenborg videre bli foretrukket foran den som ønsker seg bort.
Bratseth mener en ny RBK-kontrakt ikke hindrer Braaten i å dra utenlands om muligheten byr seg.
- Det er greit at spillere drømmer om få en karriere utenlands. Jeg har selv vært utenlands, og vet hvor bra det kan være. Men det å ha kontrakt med RBK betyr ikke at han ikke kan få muligheten til å prøve seg utenlands, sier den tidligere Werder Bremen-kapteinen.
Frankrike?
Allerede for tre år siden ga Daniel Braaten uttrykk for at han ville prøve seg utenfor Norge, da han som Skeid-spiller ble linket til franske Lens. I stedet havnet han i Trondheim og RBK.
Dersom utenlandsdrømmen skulle gå i oppfyllelse for Braaten denne gangen, tror spilleragent Lars Petter Fosdahl at Braaten vil passe best i Frankrike.
- Han er en individualist, og franske klubber liker sånne spillertyper. Men han må først levere en god sesong i Norge, før han kan passe inn i Frankrike. Han har ikke levd ut potensialet sitt, mener Fosdahl. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2007 14:18 Post subject: |
|
|
Før utgangen av mars spår jeg at følgende vil skje.
Daniel Braaten går til Vålerenga, og vi får Kjetil Wæhler i bytte. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.02.2007 14:22 Post subject: |
|
|
Håper og stoler på Raem.
Interesse utenifra er tydeligvis ikke for stor. Braaten har ikke prestert i hver kamp, det gjorde Koren. |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 08.02.2007 14:33 Post subject: |
|
|
Her lyver faktisk Bratseth... Eller så har han ikke stålkontrol på andre klubbers tilnærmelse på spillerene deres.... Uansett synes jeg det er vittig at media ikke klarer å la dette ligge, og blåser opp det med at Braaten ikke vil skrive ny kontrakt.. Må være fustrerende for de at Daniel ikke gidder å kommentere saken....
Og hvorfor han aganten blir spurt er like merkelig... Daniel har ingen agent...
Og Brady nei, det kommer aldri til å skje... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.02.2007 15:01 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | Håper og stoler på Raem.
Interesse utenifra er tydeligvis ikke for stor. Braaten har ikke prestert i hver kamp, det gjorde Koren. |
Koren har ikke samme ekstremferdighetene som Braaten. Forstår ikke hvorfor folk har så mye negativt å si om Braaten med en gang han åpner for å stikke. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.02.2007 16:16 Post subject: |
|
|
Hva negativt sa jeg om Braaten nå?
Det er jo bare fakta at svakheten til Braaten er at han presterer alt for ujevnt. Det har det vært siden han kom, men hans beste sesong var vel den forje.
Så lenge han viser ekstremferdighetene sine for skjeldent, er ikke det bra nok for å dra ut, tydeligvis. Ettersom Koren presterte jevnt høyt i 1 1/2 sesong, omtrent uten tilbud. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.02.2007 16:22 Post subject: |
|
|
Synes heller ikke at "folk har så mye negativt å si om Braaten". De fleste (alle?) har jo sagt at de ønsker at han skal bli, men det har blitt trukket frem endel svakheter ved han (bl.a. svake innlegg, dårlige avslutteregenskaper) som har blitt diskutert hele tiden.
Edit:skrivefeil |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.02.2007 16:50 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker ikke at Braaten skal dra, han er en likandes fyr på og utenfor banen.
Det jeg ikke kommer til å savne er vingen Daniel Braaten.
Sterke sider:
- Flink til å dra av seg menn
- Flink til å skape ubalanse hos motstander
- Entertainer
- Sterk og rask
- God teknikk
Svakere sider:
- DÃ¥rlige innlegg
- DÃ¥rlige skudd (han har noen perler, men blir for ofte "nesten")
- Ustabil (av og på-modus)
- Ikke nok målgivende/mål
Tror ikke at Braaten vil få utløst potensialet sitt i en typisk vingrolle hos Rosenborg da han mangler for mange viktige egenskaper. En av to spisser i et 4-4-2 ville passet han bedre, eventuelt en hengende spissrolle/offensiv midtbane.
Går Braaten håper jeg vi finner en skikkelig ving som kan utfordre innover, utover og har gode innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 08.02.2007 19:46 Post subject: |
|
|
Jeg må si meg litt uenig i alle påstandene om "av og på knappen" hos Braaten. Hvis man ser på div børser så ser man at braaten likt med sapara og ivers hadde de beste karakterene andre halvdel av sesongen!
Om han hadde spillt nok kamper hadde han vært top 10 på fxt børsen!
Om han ikke hadde vært skadeplaga halve sesongen i fjor hadde håpet om ny kontrakt vært liten tror jeg.
oida my bad. Han var litt lenger ned på lista. Men mener å huske at han var top10 før fredrikstad kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.02.2007 20:03 Post subject: |
|
|
Børser er tull, sånn er det bare.
Braaten på sitt beste er god, ingen tvil om det. Han kan avgjøre kamper på egenhånd, men vi hadde ikke hatt vondt av å ha en spiller som scorer og legger opp til mål litt oftere enn Braaten gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 08.02.2007 20:55 Post subject: |
|
|
Braaten skulle vært midtspiss dere... _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.02.2007 22:33 Post subject: |
|
|
| Med de avslutnings ferdighetene til Braaten, så trur jeg ikke det HeiaVincent. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 09.02.2007 00:56 Post subject: |
|
|
Jeg tror at en satsning på ham som midtspiss ville gjort RBK til et bedre lag, i stedet for å ha en ving som skal kose og kjæle med ballen og stadig motta den feilvendt. Da er det bedre at en midtspiss gjør akkurat dette mens indreløpere / vinger starter på løp. Ikke ulikt slik man gjør når man har Carew på topp. Braaten er jo sterk som en okse. Han kan holde på ball. Han liker å motta den feilvendt. Han er teknisk. Etc. Men det er for sent nå. Toget har gått. Dere har ødelagt ham. Skam dere. Fy. Etc. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.02.2007 01:01 Post subject: |
|
|
Vi har formet en unggutt fra Oslo til å bli en av Norges beste spillere. Selv om ting sikkert kunne blitt gjort annerledes, tror jeg vi har fått en del ut av han. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|