View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 12.08.2022 14:12 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Tror dette er det skarpeste laget vi kan stille med hvis alle er tilgjengelige:
Hansen
Reitan - Henriksen - Børkeiet - Pereira
Skjeldbred - Jensen - Holse
Tengstedt - Holm - Vecchia
|
Helt enig. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 12.08.2022 14:40 Post subject: |
|
|
Helt uenig. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 12.08.2022 16:06 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Zorbeltuss wrote: | Tror dette er det skarpeste laget vi kan stille med hvis alle er tilgjengelige:
Hansen
Reitan - Henriksen - Børkeiet - Pereira
Skjeldbred - Jensen - Holse
Tengstedt - Holm - Vecchia
|
Helt enig. |
Hansen
Børk, Henriksen, Rogers
Cornic. Jensen. Skjelbred. Pereira
Holse.
Sæter. Tengstedt
Fasit! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.08.2022 21:35 Post subject: |
|
|
er vell ingen som vet hvordan Cornic vil gli inn i dette laget så liitt hasardiøst å si det e fasit...
I tilegg har jo Sam hatt flere svake kamper på rad så at han er bankers i vår beste oppstilling ...njaaa...
BLir uansett spennende å følge laget fremover! Takk til Nidartos Ultras og fansen som stiller opp mannsterk på bortekampene! Ikke mange lag som har like mye fans med seg på utebane  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 12.08.2022 21:43 Post subject: |
|
|
Kan ikke bli stort verre enn Reitan uansett. SÃ¥ Cornic er nok et steg opp, okke som. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 12.08.2022 22:43 Post subject: |
|
|
Vi får nå se. Kan hende jeg husker feil, men Cornic har vel ikke spilt mye i Sverige det siste året? Er langt fra sikkert han går rett inn på laget fra dag 1.
(men jeg håper han gjør det) |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 12.08.2022 22:49 Post subject: |
|
|
Uansett er vel tanken at Reitan skal spille midtstopper.
Blir vel Reitan - Henriksen - Sam som blir den foretrukne treeren bak. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 12.08.2022 23:19 Post subject: |
|
|
Reitan som stopper? Må være på grunn av farten. Mangler det meste annet en stopper trenger. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.08.2022 23:20 Post subject: |
|
|
Foretrekker Børkeeiet foran Rogers. Ja etter i dag er jeg villig til å la Renzo få sjansen foran Rogers. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 14.08.2022 13:18 Post subject: |
|
|
Nå synes jeg vi bare mangler en høyre vingback så er vi rustet for fremtiden.Hva koster egentlig Jensen på midtbanen å kjøpe ut,synes han er blitt viktig for oss.Fremtiden er Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 14.08.2022 13:45 Post subject: |
|
|
siggen1 wrote: | Nå synes jeg vi bare mangler en høyre vingback så er vi rustet for fremtiden.Hva koster egentlig Jensen på midtbanen å kjøpe ut,synes han er blitt viktig for oss.Fremtiden er Rosenborg. |
Som jeg ser det mangler vi faktisk mere en venstre vingback med kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.08.2022 14:38 Post subject: |
|
|
Man har masse kvalitet i Pereira på v.vingback hvis man klarer å stabilisere nivået hans. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 14.08.2022 16:21 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | RS wrote: | Holse påpeker at utviklingen for laget og ham selv er god.
Av RBKs 31 mål denne sesongen har 23 av dem kommet de siste ti kampene. I sterk kontrast til åtte på de første sju.
– Det har litt å gjøre med at vi nå er et lag som har spilt mange kamper sammen. Det kan man se. Det toppnivået vi har nå har jeg ikke sett før i min RBK-karriere. Bunnivået kan godt heves litt, men vi er et ungt lag og du kan se energien som de unge bringer inn. Det er fint, sier Holse.
|
Fint å høre at Holse mener det går framover. Gjennomsnittsalderen på laget vi mønstrer i disse dager er sikkert noenlunde det den var da Kåre tok over? |
Første seriekamp under Kåre: 27 år
Siste kamp under Rekdal/ 24,5 år
(De 11 som startet) |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 14.08.2022 16:39 Post subject: |
|
|
Hansen (26)
Svensson (22) - Strandberg (25) - Reginiussen (29) - Skjelvik (24)
Jensen (27) - Selnæs (21) - Midtsjø (22)
Helland (24) - Søderlund (28/) - Mikkelsen (29)
Litt over 25 i snitt. Riktignok fra 2015, men alle utespillerne var under kontrakt med klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.08.2022 22:21 Post subject: |
|
|
Den største overraskelsen med Rekdals RBK er at vi er totalt uten struktur defensivt, vi henger ikke sammen overhodet. Motstanderen kan spasere/tre gjennom midtbanen vår, og forsvarsspillerne ser ut som de aldri har sett hverandre før. Vi er konstant i én-mot-én-situasjoner defensivt og Henriksen er den eneste som er god i det spillet. De andre rygger og rygger inn i eget mål eller blir rundet, EDR er det fremste eksemplet, han har hatt en helt forferdelig svak sesong. Den defensive organiseringa er så langt unna det jeg forventet med Rekdal at det vanskelig å forstå. Så scorer vi også mer mål enn jeg forventet, så forklaringa er vel der.
Det er fortsatt mulig å ta LSK, men de to siste kampene har gjort meg skeptisk til at vi klarer det. Vi slår ikke alle topplagene på Lerkendal (Glimt, LSK, Viking, Vålerenga), det kan jeg garantere. Og vi kommer til å avgi flere poeng borte. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.08.2022 23:18 Post subject: |
|
|
Helge Børresen (@heborres på Twitter) har samlet og presentert noe statistikk for 20. serierunde.
Jeg supplerer med noe jeg har hentet og gulpet opp.
Ballbesittelse:
Tromsø overkjørte Rekdals Rosenborg med 61,2% mot 38,8%.
Så kan jo Rekdal selvfølgelig hevde at hans lag ikke skal ha så mye ballbesittelse, men heller prøve å ta motstanderne på feil. God oppskrift for et OBOS-lag eller en evig underdog som ikke har noe mål om å appellere til publikum eller spille attraktiv angrepsvillig fotball.
Avslutninger:
Molde, Lillestrøm, Bodø/Glimt og Aalesund er helt der oppe.
Rosenborg, HamKam, Jerv og røkla er helt der nede.
Rekdals mantra er at Rosenborg-supporterne må komme seg ned på jorda og skjønne at denne klubben ikke er bedre. Ikke et ord om at det er Kjetil Rekdal som ikke har klart å gjøre den bedre. Leverer han kanskje akkurat som han kan og man skal forvente?
Det er kanskje omgivelsene som må senke forventningene. Rekdal har uansett rett. Han er jo treneren. Unnskyld: Rekdal er Treneren med stor T. Halleluja med stor H.
Eksperter og supportere kan bare legge seg. Og alle "der oppe" som tror Rosenborg er en storklubb.
Avslutninger på mål:
Rosenborg slapp til relativt mye mot "nedre skikt-laget" som for øvrig har scoret i snitt 1,8 på hjemmekampene sine i serien i år.
Vellykkede pasninger:
Rekdal skylder stadig på spillerne. Bruken av ordet "vi" (som i "vi spiller bort ballen hele tida"), fjerner ikke inntrykket av at det er spillerne som får skylda og at han ikke påtar seg ansvar for hva han burde kunne påvirke ved planlegging, utvikling og lagledelse.
Dog er ikke tallene så ille som han prøver å fremstille det. Skuffende og ørlite underpresterende kanskje, ja, men ikke selve forklaringen på at norsk fotballs lokomotiv ikke er på skinnene.
Blokkeringer:
Gode på blokkeringer, men tallene sier ikke noe om hvorfor i huleste Rekdal har fått laget til å slippe til så mange tilfeller der dette ble tvingende nødvendig.
Forventede mål (xG):
Forventede mål etter åpent spill:
Rosenborg 0,44. Jeg mistenker at Rekdals for uhensiktsmessige/dårlige eller mangelfulle plan har en større innvirkning enn at spillerne er kjeftet for lite på.
RBK fikk god uttelling sett i relasjon til slike teoretiske beregninger, men ja: "Ekspertene" skal jo ikke si noe. Bare selveste Rekdal er berettiget å ha en mening, og det er selvfølgelig også fasiten.
Tromsø har ikke scoret fire mål eller flere i serien siden de spilte i OBOS-ligaen i 2020. Mot Strømmen, Åsane, Stjørdals-Blink, Ull-Kisa, Sandnes-Ulf. Og nå altså mot Rekdals Rosenborg.
Rekdal snakker stadig om at det er folks forventninger til Rosenborg som er problemet og trekker behendig frem at klubben ikke har gjort det bra de siste årene før han kom, men nå har Rekdal vært her i åtte måneder.
Det avtrykket han har evnet å sette er at Rosenborg, overfor Tromsø, er blitt en like velkommen motstander å overkjøre som et av mange OBOS-lag.
Er dette kanskje egentlig Rekdals nivå som trener? Dette er i alle fall hva han har klart å få ut av en klubb med RBKs ressurser.
God natt. Nå slår jeg av lyset. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 28.08.2022 23:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.08.2022 23:19 Post subject: |
|
|
Å skylde på at dette er et ungt lag er reneste tøv.
I snittalder kanskje, med de fleste utpå der har spilt nogenlunde fast minst et par sesonger i eliteserien nå. Så har man noen mindre erfarne, men da spesielt på spissplass, og det er ikke der vi har problemer for tiden. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 29.08.2022 15:18 Post subject: |
|
|
Laget skriker etter en dominerende midtbanespiller, som fungerer både offensivt og defensivt. Jensen behandler ballen bra, men faller igjennom både taktisk og fysisk i det defensive.
Børkeeiet har rett og slett ikke nivået inne. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 29.08.2022 15:23 Post subject: |
|
|
Helt enig. Skulle nesten ønske vi flytta opp Henriksen på midten. Han er nok soleklart bedre der enn Jensen og Børkeeiet. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.08.2022 16:21 Post subject: |
|
|
Bare nesten da han er den eneste midtstopperen vi har som ikke er katastrofalt dårlig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.08.2022 19:09 Post subject: |
|
|
I fjor endte vi på 48 poeng og 58 scorede mål.
I år ligger vi etter 2/3 sesong på 37 poeng og 41 scorede mål så tror ikke det vil være vanskelig å toppe fjorårssesongen om vi ikke kollapser helt de siste ti rundene.
Med fortsatt lik uttelling i år vil vi ende på omtrent 55 poeng og 61 mål. Med Tengstedt, Sæter og Crystal på plass så tror jeg ikke vi vil score mindre framover. Spørsmålet vil bli i hvor stor grad vi klarer å mure igjen.
En rar sesong- mot B/G borte i starten så vi veldig tighte ut- mens vi tildels har manglet fasong i de senere kampene. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 29.08.2022 21:43 Post subject: |
|
|
Før jeg spør: Jeg forsvarer ikke Børkeeiet. Han har vært rævva. Jeg er bare nysgjerrig.
Har Børkeeiet blitt prøvd sammen med en makker sentralt i 3-4-3?
Kunne feks Jensen og han utfylt hverandre og fått bedre kontroll sentralt i banen?
Vi mister Holse på indreløper, men etter det han viste i går defensivt så lener jeg meg mot at han er best i en fri rolle på venstre ving i 3-4-3.
Reitan - Henriksen Rogers
Cornic - Børkeeiet - Jensen - Pereira
Tengstedt - Sæther - Holse
Smal og litt skeiv treer foran. Reitan på overlapp. Mer duellsterk sentallinje. Mye å spille på framover. Står bedre bakover med Børkeeiet som bindeledd mellom forsvar og midtbane. Gode muligheter for plassbytter offensivt. Jensen får lov til å finne mellomrom. Mer fart i forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 29.08.2022 21:56 Post subject: |
|
|
OlsenfraBuran wrote: |
Har Børkeeiet blitt prøvd sammen med en makker sentralt i 3-4-3?
|
Ja, alle treningskamper og de to første seriekampene mot bl.a. Glimt hvor han scoret to mål.
Vi må ha en Berg type. Intent dårligere, intet mindre. Vi må ned i øst europa, eventuelt heldig om vi får en sulten oppadgående kar som er litt for dårlig for førstelaget i nederlandsk/belgisk serie og som vil opp og frem fort. Vi må regne med minst 20-25 mill pluss 3-5 mill i års lønn. Alternativt 2 års låneopphold med garantitid for 12 måneder i norsk sesong e.l. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 29.08.2022 22:00 Post subject: |
|
|
jeg var i england i sommer og så bl.a. treningskamp med barnsley mot et annet league one lag og det var minst to selnæs typer der. Fysikken står ikke særlig tilbake og det var sinnsykt trøkk (var ikke store forskjellen fra en rbk trening). Det må være mulig å finne noen talenter og som er interessert i bytte fra en dårlig championship-, league one-, eller league two club ?? |
|
Back to top |
|
 |
Seier Junior
|
Posted: 29.08.2022 22:39 Post subject: |
|
|
Nei, i rbk skal vi kun hente fra Skandinavia. Vi kan ikke engelsk. |
|
Back to top |