English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 09.08.2022 10:16    Post subject: Reply with quote

Mer opptatt av å farte på byen og nyte oppmerksomheten som RBK-spiller (uten å fortjene det) enn å ha fullt fokus på rehabilitering. Ikke at det i seg selv er så dårlig for foten, men signalementet plager meg. Unge mennesker som er mer opptatt av flashy sosiale medier enn egen prestasjon og innsats på banen. Han har aldri vært god nok for oss, med unntak av et par fine mål.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 09.08.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Noah Holm?? Er det han gangsta rap kisn det??
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 09.08.2022 12:55    Post subject: Reply with quote

Har klokkertro på Noah. Dette er en ung spiller som foreløpig bare har fått prøvd seg på dysfunksjonelle RBK-lag.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 09.08.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Eventuelt har han vært en bidragsyter til at laget har framstått dysfunksjonelt.

Joda, Noah Holm har vist noen kvaliteter når det gjelder styrke og råskap, men både som målscorer og tilrettelegger har han mye å bevise.
Løp, bevegelser og posisjonering som spiss, samt presisjon på avslutninger med både hodet og beina. Det er litt å jobbe med der, men hvis han først kommer i gang kan det gå rett til himmels.
Vi får håpe han er kvitt skadeproblemene nå.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 09.08.2022 13:35    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Mer opptatt av å farte på byen og nyte oppmerksomheten som RBK-spiller (uten å fortjene det) enn å ha fullt fokus på rehabilitering.


Noah Holm i Adressa wrote:
Han forteller at han i sommer hadde to dager hjemme med familien i Danmark. Ellers har det gått med til å jobbe sammen med fysmed-teamet i klubben.

– Jeg har jobbet ræva av meg rett og slett. Jeg sitter med en sinnssykt god følelse. Jeg har gjort alt som har stått i min makt, sier Holm, som aldri har fryktet at han ikke vil bli helt frisk.


SÃ¥, hvem av dere lyver?

Noah Holm i Adressa wrote:
– For meg var det viktig å ha følelsen av å være en del av laget, men det var også for å hjelpe Ole (Sæter). Han støttet meg veldig da jeg spilte og han selv ikke spilte så mye. Vi har en kjemperelasjon.


Virker som en fin fyr. Også det inntrykket jeg har fått av ham gjennom Innsiden. At han har noen ekstreme kvaliteter beviste han i fjor. Satser på at formduppen han har hatt skyldes skaden, og at han med god opptrening og ikke minst coaching kan bli et giftig angrepsvåpen for oss.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 09.08.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Noah Holm har heldigvis mye å gå på ja, men forutsetningene er der så til de grader. Vi kan ikke kaste bort en uslepen diamant. Det har vi gjort for mye av de siste årene, ref. Ogbu.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.08.2022 15:01    Post subject: Reply with quote

Noah gikk jo fra heltestatus til spørsmålstegn grunnet at han spilte skadet. I mine øyne er han fortsatt en av de mest spennende spillerne vi har, da han besitter noen ekstreme ferdigheter.

Over til anklagende om at han er mye på byen, så handler vell dette mer om hva man forventer av spillerne - da det finnes flere spillere på laget som ikke er beskjedne for å dra ut. Skal også sies at jeg ikke har noe inntrykk av han som at det drikkes for mye, men at det gjøres i sosiale sammenhenger. Så lenge han jobber hardt, kommer tilbake og leverer varene for oss - kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva han gjør på fritiden sin.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 09.08.2022 20:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dessverre at Noah aldri vil nå det nivået vi må ha på en RBK-spiss. Se på hardtslående Tangstad, virker å ha goalgetter-innstinkt på et helt annet nivå.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.08.2022 21:21    Post subject: Reply with quote

Tengstedt er jo langt klogere i spillet. Han kombinerer bedre og afslutter bedre. Længere er den ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.08.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Se på hardtslående Tangstad


Type det, ja!

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 11.08.2022 11:04    Post subject: Reply with quote

Troillprat mener det er rett ut med Sæther når Noah er frisk. Der må jeg si meg helt uenig. Hvor mange mål har Noah scoret? Sæther er langt forann i køa frem til Noah begynner å levere ~1 mål per kamp. Det har han aldri vært i nærheten av.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.08.2022 11:12    Post subject: Reply with quote

Vi må hvertfall få i gang spissene våre så vi får solgt med fortjeneste. Nytter ikke dele spilletid på tre hvertfall. Ideelt sett hadde noen slått i bordet med store penger for Ole etter å ha sett seg blind på mål/spilletid-raten hans i år (er jo skikkelig etterspørsel etter spisser på kontinentet), mens Tengstedt blir klart førstevalg med Noah som utfordrer. Lånet til Fiabema er det egentlig bare å avslutte.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 11.08.2022 11:12    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal spille med 2 spisser trenger vi minst 3. Bare sunt med konkurranse. RBK blir kjedeligere uten Sæther, så håper han blir.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2022 13:14    Post subject: Reply with quote

Hedning: Jeg vil vel forsøke å nyansere det litt - spørsmålet (sånn ca) jeg kom med var vel noe ala om det vil være mulig å sette ut Ole med hans poengsnitt når f.eks. Noah kommer tilbake. Noen mente definitivt ja - basert på at andre spisser bidrar med mer enn Ole gjør hvis vi ser bort fra skudd på mål - men jeg er også veldig usikker.

Ole gjør mye rart og skyter fra de fleste posisjoner uavhengig av hvor mange forsvarere som står mellom ham og mål, men jeg er helt enig med deg at Noah ikke så langt har vist noe som tilsier at han automatisk henviser Ole til benken fordi han kan stå oppreist.

Det er kanskje lett å ønske seg Vecchia + Tengstedt som førstevalg når alle er friske, men frem til de ev. får forsøkt seg sammen, vet vi ikke om det ville funke heller. Ole kan sikkert funke som en fyr som kommer inn fra benken og skyter motstander i filler siste 20, men da får han jo vesentlig mindre tid på banen som gjør det vanskeligere å opprettholde poengsnittet. Det kan være fristende å sammenligne Ole med Harald Brattbakk som også andre har gjort, men da stort sett på den "kan være usynlig hele kampen før plutselig PANG"-faktoren som de begge ser ut til å ha.

Hadde Arne kommet tilbake i dag, og var 100% fit, ville jeg tro han gikk foran i køen sammen med Casper. Noah er jeg ekstremt usikker på. Som murbryter, ja, definitivt, men siden vi har et begrenset antall spissplasser må vi veie opp hva vi får og hva vi mister. Jeg er ikke medlem av Oles gospelkor, men jeg er ikke helt klar til å forkaste ham for en Noah som vi ikke vet hva faktisk står for heller.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.08.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Men når vi har fått Sæter sånn nogenlunde igang så kan Holm ta den tiden han trenger for å komme seg tilbake og spille seg inn på laget igjen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 11.08.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Synes Ole har tatt store steg og blitt en bra spiller, også en lagspiller. Burde hatt en assist eller to, samme med mål og brente sjanser, men fandenivollskheten og ureddheten har har jeg savnet i mange år. Hvor mange år siden hadde vi noen som fyrte av farlige skudd utenfor 16m? Helland? Jensen hadde noen farligheter, Bendtner og Selnæs var gode på langskudd. Det er relativt langt mellom folk som har denne x-faktoren og attityden, og samtidig evne til å dra med seg hele laget.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 12.08.2022 21:05    Post subject: Reply with quote

Sjelden har vel en skade på en spiller skjedd på ett bedre tidspunkt.

Holms skade har banet vei for Sæter og ett mye bedre Rosenborg.

I motsetning til Holm så er Sæter en målscorer. Som Micke Karlsen sa på Dagens Ivers sending : Holm kommer aldri til å bli en stor målscorer for Rosenborg.

Noen har mål i seg, andre har det ikke. Holm er av det siste slaget.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 12.08.2022 22:04    Post subject: Reply with quote

Micke Karlsen er også av det siste slaget, så han vet vel hva han snakker om. Vi får nå se hva en skadefri Noah kan klare, men det lukter ikke 20+ i Eliteserien av han.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 12.08.2022 22:22    Post subject: Reply with quote

Men i forhold til Ole så kan han strekke mer i bakrom.
Og han er bedre i presspill og ellers utenfor 16 fordi det er mer eksplosivitet og mer kraft i å skjerme ball.
-Kanskje ikke 20, men fort 10-15..
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 12.08.2022 23:34    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se hvordan Noah skal komme inn i elleveren igjen med det første. Tengstedt er åpenbar. Sæter er en merkelig spiller, han kan variere fra det helt glimrende til breddenivå i løpet av kort tid, men fyren snitter altså på et målpoeng per kamp, det er ikke mulig å sette ut en sånn spiller. Det skjer mye rundt han og han beveger seg smart.

Men det er selvfølgelig positivt om Noah kommer tilbake skadefri og i form, for vi trenger garantert flere alternativer utover høsten, men at han skal tilbake som førstevalg nå? Aldri i verden om Tengstedt og Sæter fortsetter som nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 22.08.2022 00:54    Post subject: Reply with quote

Kommer inn og markerer seg sånn delvis i dag mot Aafk. Men mest gledelig er det å se at Noah har tatt en, hva skal vi kalle det, omvendt Helland – gått fra å ha sokkene over kneet til lav og bohemsk sokkeføring. Er overbevist om at man får 15 % bedre teknikk av det, og kanskje var det det vi så i dag da han rykket seg innover i banen og skapte akkurat nok rom til å skyte en kanonkule – rett utenfor. Sagt det før og sier det igjen: Noah har jeg troa på. Året yngre enn Tengstedt, det skal man heller ikke glemme.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.08.2022 01:08    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra at det skuddet ikke er sååå forbanna nær ved å treffe mål. Fra den posisjonen mener jeg han velger feil skuddteknikk, den bør skrus rundt mot lengste stolpe, i stedet for å dæljes til rett fram.

Jeg vil heller si: Noah, du må fram i skoa - og satse mer på presisjon enn detonasjon.


Last edited by Hoven Evland jr. on 22.08.2022 07:51; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2022 02:54    Post subject: Reply with quote

Når du har levd noen år erfarer du etterhvert at det bare finnes en grovt sett 20-25 unike fotballspillertyper, og så har du tusen millioner nyanser imellom der. Til slutt blir du så gammel at du har sett alt før.

Sæter tilhører samme haplogruppe som Brattbakk.
Litt veik målsnik som er borte fra kampen men alltid scorer.
Og som alltid kommer dårlig ut på alt som er målbart.
Vunnede dueller, omkrets på lår, benkpress osv.

Noah Holm tilsvarende som Braaten.
Rask og sterk og alt det der, men uten sluttprodukt.
Spiller +/- 20 matcher per. kalenderår pga "eksplosiv muskulatur".

Tengstedt har ARVESTOFF/DNA fra samme pool som 2x Iversen og Bendtner, men er forelpøpig ikke negativt påvirket av MILJØ. Hvis du kaster penger etter en sånn type fra han er tenåring er han "prone" til å bli en seig poacher som løper mindre og mindre. Men fortsatt scorer mål.

Så har du f.eks Gytkjær som er en kombinasjon av første og tredje, Carew som er andre/tredje... Mange spillere, men bare et gitt antall prototyper å variere mellom.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 22.08.2022 05:56    Post subject: Reply with quote

Godt å se Noah igjen på banen, håper han blir mer direkte i spillestilen og våger mer. Virket litt tung i sessen i går, trenger mer kamplik trening.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 23.08.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Noah Holm tilsvarende som Braaten.
Rask og sterk og alt det der, men uten sluttprodukt.
Spiller +/- 20 matcher per. kalenderår pga "eksplosiv muskulatur".


Feil. Braaten og Braaten er ikke i samme haplogruppe. Braaten hadde god fysikk men var først og fremst en artist og tekniker - setter ham eller i samme gruppe som Jebali, Konan Ya osv. Holm er først og fremst stor og sterk, og i veldig liten grad en artist.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 33, 34, 35  Next
Page 17 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb