English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2022 09:59    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg kjenner til spilleren, så virker dette som mye penger å legge i en spiller. Vet heller ikke hvor mye dette kan ha å si for kvalikkamepene mot Zagreb. Er veldig kort tid på å få han "integrert i systemet", og det er jo systemet som er BGs største styrke. BG må jo ha passert 40 mill i spllerkjøp i sommer nå, og det er jo kraftig satsing i norsk sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 12.08.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Håper for deres del at de ikke har gått bort fra å kjøpe rollespillere når de legger så mye penger i ny spiller.

Er selvfølgelig ekstremt misunnelig pÃ¥ at Glimt kan svi av 20 mill pÃ¥ en spiller. Spesielt siden min klubb var i samme posisjon for gudherrensmangeÃ¥rsiden 😅 Samtidig synes jeg det er litt kult at vi har kommet dithen at norske lag kan bruke 10+ for Eriksen og 20+ for denne spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 12.08.2022 10:54    Post subject: Reply with quote

20 mill danske kroner = 26.3mill norske kroner. På grensen til galskap å kjøpe en som sitter på benk til den prisen! Danskene gnir seg i hendene og jubler på Twitter ihvertfall!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 12.08.2022 10:55    Post subject: Reply with quote

Rett å slett gøy det B/G driver på med
Tror oppriktig at de har en god sjanse til å slå ut Dinamo Zagreb!

Om det skulle være noen lag som slukke klare dette utenom RBK er B/G det laget jeg ville ha valgt.

Hadde vært et mareritt om dette hadde vært Brann, VIF, Molde eller LSK
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 12.08.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

Det virket som galskap å kjøpe nivå 2-spiller(Tengstedt) for 10+ også, men ut fra første kamp, så virker det som helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 12.08.2022 11:00    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
josinho wrote:
BGFE_1916 wrote:
Det stemmer. 60 millioner er nå inne på Glimts konto.
Men når kontrakten er terminert må vel pengene sendes i retur, i alle fall det meste, man har jo ikke fått «varen» man har betalt for…..?


Feil, det er spiller som har terminert sin kontrakt. Avtalen mellom BG og Krasnodar er ikke påvirket av dette.

Et litt kult kjøp om Grønbæk går til Glimt, men tror det blir litt for tynt til å skulle få de inn til CL.



Men kjøpende klubb kan ikke sitte der med 60 mill kr uten å ha spilleren. Krasnodar har vel ikke godtatt å miste pengene på denne måten....? Antar at klubben får igjen pengene fra Glimt eller at den nye klubben må betale for Botheim. Viss ikke er det jo et ran av 60 mill kr
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 12.08.2022 11:08    Post subject: Reply with quote

Jeg gir meg, klubben, i dette tilfellet FC Krasnodar, kan bli sittende som Svarte-Per har jeg oppdaget etter å ha lest deler av dette dokumentet:

https://docplayer.me/2255...dgang.html
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 12.08.2022 12:04    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
20 mill danske kroner = 26.3mill norske kroner. På grensen til galskap å kjøpe en som sitter på benk til den prisen! Danskene gnir seg i hendene og jubler på Twitter ihvertfall!


Det kan fort bli flere slike kjøp når TV-pengene dobles fra neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 12.08.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Dette er et signal fra BG om at neste spiller de selger, vil koste minst 25 millioner.

Det har tatt BG kun 3 år med Kjetil Knutsen å komme dit de er nå. RBK kan klare å komme seg opp igjen på kort tid de også. Vi får se hvordan utviklingen blir med Kjetil Rekdal. Hvis det ikke skulle bli suksess, så håper jeg vi bytter vår Kjetil med BG sin Kjetil.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2022 13:28    Post subject: Reply with quote

Ser pr. nå ikke en eneste grunn til at Kjetil Knutsen skulle ville gå fra BG til RBK. Tipper det eneste som kan lokke ham bort fra BG er eventuelt en seriøs klubb i en god liga i utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.08.2022 14:05    Post subject: Reply with quote

Riktignok så har supporterne blitt litt høye på seg selv, men om det er en annen klubb som skulle ha suksess så er det greit at det er Glimt.

Hadde vært mye verre om det var Brann eller Vålerenga.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 12.08.2022 14:15    Post subject: Reply with quote

Er litt dette.
Har kritisert Glimt litt tidligere. Men etter å ha fått ting litt på avstand, så innser jeg litt hvorfor. De har vært sykt bra, og klart å bygge seg opp på en fin måte. De spilte til tider svært godt i Conference, og herjet i Eliteserien.

At det er et lag nord for Trondheim smaker ekstra godt, med tanke på at alt skal foregå nede på Østlandet.
Bodø er ingen liten by i "norsk målestokk". Så B/G kan fort befeste sin posisjon som landets soleklare lokomotiv i årene som kommer, om de spiller kortene riktig.
Nå ligger Norge veldig bra på rankingen, som gjør veien inn til CL enklere for B/G. Ergo B/G kan komme inn en positiv sirkel her.

Hvilken liga som er best av den svenske og norske p.d.d kan i hvert fall legges død.
B/G er pr nå nordens beste klubb. Utrolig gøy å se de er i ferd med å finne tilbake til formen.

PS!: Tror også de etterhvert vil hale i land gullet i serien
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.08.2022 14:58    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Jeg gir meg, klubben, i dette tilfellet FC Krasnodar, kan bli sittende som Svarte-Per har jeg oppdaget etter å ha lest deler av dette dokumentet:

https://docplayer.me/2255...dgang.html


En tilfeldig avhandling som det der kan være totalt verdiløst. Det slo meg ikke som noe som er skrevet av en med juskompetanse ved første øyekast.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 12.08.2022 16:07    Post subject: Reply with quote

Russiske klubber har terminert masse kontrakter til utenlandske spillere, nå når de ikke får delta i e-cup og mye av inntektene har falt bort. De klubbene som har solgt dem disse spillerne har ingen ting med termineringen å gjøre, og blir naturligvis ikke rammet. I denne saken er det jo en avgjørelse som Krasnodar har tatt sammen med Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 12.08.2022 17:13    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at Glimt har kjøpt en rollespiller og blir ikke overraska om de klarer å tidoble verdien etter endt gruppespill. De er særs gode på å finne de rette spillerne, det skal de ha.

Gruppespill i Medterligaen er dog hakket for brutalt selv for Glimt. De kan gjøre magiske ting på Aspmyra i minusgrader og snøfokk og nordavind fra alle kanter, men sjøl der snør det ikke oppover.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.08.2022 17:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de kjører over Zagreb hjemme og kommer seg CL og ser absolutt ikke bort fra at de kan et poeng eller to på Aspmyra. Borte blir det nok 0-5 og verre.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

Så lenge ikke Molde eller LSK vinner så er det samma F om ikke vi tar det!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2022 21:57    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
I denne saken er det jo en avgjørelse som Krasnodar har tatt sammen med Botheim.


Dette er jo nettopp det motsatte av hva som har skjedd. Jim Solbakken har selv sagt at Botheim avbrøt kontrakten. Gudene vet hva som skjer når den gyldige suspensjonen fra FIFA utgår.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 12.08.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror de kjører over Zagreb hjemme og kommer seg CL og ser absolutt ikke bort fra at de kan et poeng eller to på Aspmyra. Borte blir det nok 0-5 og verre.
Tipper Glimt kan klare seg ok mot noen av lagene med litt løs organisering og mange stjerner. Glimt er usedvanlig gode til å drepe press og oppgitte stjerner gir seg fort.

De tyske og engelske maskinlagene med stjernene som kryddee på toppen derimot. Hasta la vista
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 16.08.2022 09:24    Post subject: Reply with quote

Avtalen til Dansken skal være mer omfattende en hva om er kommet fram i første øyesyn kan det se ut til. Det skrives nå at det er betalt nesten 25 mill danske "up front" med muligheter for at dette kan øke betydelig dersom dette blir en suksess, særlig mtp kampene mot DZ, blir det seier der skal det vanke enda noen millioner danske kroner +++

Alle de tre store i Danmark har forøkt å kjøpe han, og den siste uken har det kommet konkrete bud fra FCK og Brøndby.

Det er lenge siden vi har vært i den posisjonen der! Vi får kjempe om sølv i år, være rustet for en god sesong i Europa neste år og håpe på gull i serien. Da er mye gjort mtp økonomien fremover (lettere sagt en gjort selvfølgelig). Men kommer vi til Europa neste år og samtidig gjør det godt hjemme så er økonomien plutselig langt bedre. Godt med et løft mtp tv-avtalen.


https://www.tipsbladet.dk...u-og-stage
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 16.08.2022 10:14    Post subject: Reply with quote

Ganske sprøtt at B/G skal betale bonuser hver gang de kommer til et gruppespill med Grønbæk på laget. Altså frem til 2026 som det står i Ekstrabladet. Jeg kjenner ikke så godt til hva som pleier å være en del av prestasjonsbonuser, men er det vanlig? Det er snakk om at totalrammen kan bli over 40 millioner kroner. Skal si Glimt flesker til.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 16.08.2022 12:49    Post subject: Reply with quote

Er Solbakken klar for Napoli fra januar?
-finner ingen bekreftelse etter medisinsk test.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2022 13:06    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg kjenner ikke så godt til hva som pleier å være en del av prestasjonsbonuser, men er det vanlig?

Veldig vanlig. Vi har også hatt slike bonuser i våre avtaler tidligere. Tromsø gikk for eksempel glipp av 250 000 kr da vi tapte for FCK i 2010. De hadde en klausul på kvalifisering til gruppespill da vi kjøpte Morten Moldskred. 500 000 ved CL, og 250 000 ved EL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.08.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Jo jo, en gang. Men i flere år?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2022 13:50    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at det er tilsvarende vanlig. I alle fall ut kontraktslengden. Så vil jeg tro at klausulene faller fra dersom han drar fra klubben før kontrakten løper ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 103, 104, 105  Next
Page 72 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb