English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - HamKam
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
6%
 6%  [ 5 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Tengstedt
88%
 88%  [ 71 ]
Total Votes : 80

Author Message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2022 17:38    Post subject: Reply with quote

Så kampen fra 70 minutt og ut på nytt. Det var virkelig ikke så helsvart som den følelsen jeg satt igjen med rett etter kampen. Vi har egentlig god kontroll, og slipper dem til svært lite, frem til de siste 6-7 minuttene, hvor de begynner å pumpe lange baller og vinner cornere.
Det som er det skuffende er vel egentlig at vi ikke produserer mer selv.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 07.08.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
eksil wrote:
Aristoteles wrote:
3 fullt fortjente deilige poeng og veldig bra debut av Tengseth(husker ikke navnet i farten) Tommel'n opp! Smile Bedring at vi holder koken i 70 min.


Tenksthe var veldig solid.

Ellers: vi fortsetter med et spill tilsynelatende uten mål og mening. Heldigvis med mange gode individuelle prestasjoner, og tidvis «lokalt» samspill ute på banen.

Holse er i ferd med å finne tilbake til seg selv.
Reitan…han får sendt inn 1 av 10 innlegg. Håpløs mekanisk og forutsigbar. Sånn har det alltid vært. Nå er det på tide med en erstatter.


Spill uten mål og mening? Virkelig? Er det ikke mål og mening med å presse høyt?


Jo selvfølgelig. Og som jeg skriver er det mye som er bra. Med unntak av at laget fullstendig mangler form og grunnspill. Men igjen, også mange gode prestasjoner.

Tenkstnes var knall.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 07.08.2022 19:00    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er så vanskelig å se grunnspillet i denne kampen, så kan man alltids kritisere innholdet og utførelsen (uten at jeg helst skjønner det da det fungerte veldig bra i 75 min).
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 10.08.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Så kampen fra 70 minutt og ut på nytt. Det var virkelig ikke så helsvart som den følelsen jeg satt igjen med rett etter kampen. Vi har egentlig god kontroll, og slipper dem til svært lite, frem til de siste 6-7 minuttene, hvor de begynner å pumpe lange baller og vinner cornere.
Det som er det skuffende er vel egentlig at vi ikke produserer mer selv.


-flere burde sett siste 20 om igjen før de uttaler seg da følelser og kommentatorer siste5 hauser opp.

Litt mer presisjon så hadde vi skapt flere store med alt ballinnehavet.
Spissene er dog slitne, -vi presser feil et par ganger og vi roter vekk flere ganger.
At Kamma pumper langt siste 6-7 er som normalt og det må vi tåle.
-skal vi gå i angrep vil vi også miste ballen til slutt.

Ingason skaper et par store når han løser opp med en Cruyff-vending men Skars kommer inn og roter det til sentralt. Og på den andre når han går i bakrom er Tengstedt for sliten/våken nok til å gå på forstang.

@OrionPax; Jeg skjønner ikke hvorfor du i siste pod sier at Rekdal ønsker å forsvare inn 2-1 når han sier, og Maalen bekrefter, både i sendingen på adressa og eurosport at så ikke er tilfelle.
-samt at det er klare signaler han har gitt tidligere.

Dere snakker om signaleffekten det har at Holse roer ned. -at HamKam får blodpåtann.
Slik er det nødvendigvis ikke i praksis. Tvert imot så ser slitne HamKam-spillere at RBK ikke vil forts med dette ping-ponget og vil etablere noe mer sikkert.
Som igjen ikke betyr at RBK bare skal sløve avgårde de neste trekkene.
Kamma må presse høyt med en mann mindre og lite tid igjen. Med dertil ledige rom bak/mellom seg og med to RBKspisser med ok fart på topp så er sjangsen større for at vi da spiller dem gjennom.
-og derfor roet vi de tilløpene Kamma hadde der rundt 75min som Martibs beskriver over.

Det er forøvrig lett for særs mange nå å bare si i bisetninger rundtomkring at RBK har et ungt ferskt lag, men det må vektlegges mer (!) sammen med annen kritikk.
-men ting går seg til..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2022 17:16    Post subject: Reply with quote

håpløs: Med forbehold om at jeg sier mye dumt og ikke alltid i ettertid husker kontekst, så tror jeg dette var i sammenhengen "hvorfor har vi lett for å bli spilt lave når vi har en ledelse å forsvare". Og jeg ser jo mange har påpekt at vi VIL fortsette å angripe, at Rekdal sier vi skal fremover, at spillerne ønsker å gjøre det...

Handler det da kun om at spillerne er slitne? Eller er det noe annet vi kan gjøre - f.eks. taktisk - for å redusere problematikken? Jeg mener jo det er trenerteamet og sportslig avdeling som må ta dette problemet på alvor, da de er de eneste som er i posisjon til å faktisk gjøre noe med det. Det betyr ikke at jeg tror Rekdal blir feig og vil ri på enhver ettmålsledelse. Bare at det faller på ham (og hans folk) å identifisere problemene og gjøre noe konkret med dem.

Nå skal jeg overlate til de andre å mene mer om den hvor Holse holdt igjen, men det er jo ett element i "kollapsen" vår da. Jeg sier ikke nødvendigvis at å blodkontre til vi stuper ville hindre kollaps, men jeg synes det er greit å snu alle mulige steiner i jakten på en forklaring på hvorfor et nyopprykket lag med én spiller mindre kjører showet på Lerkendal. Hvis man kommer til konklusjonen at det er uunngåelig fordi vi har ung stall, så ja vel, men jeg tror problematikken er mer komplisert og sammensatt enn det, og at det vil være for hele klubbens beste om vi prioriterer å finne ut av det.

SÃ¥nn ca. oppsummert. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.08.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Handler det da kun om at spillerne er slitne? Eller er det noe annet vi kan gjøre - f.eks. taktisk - for å redusere problematikken?

Ikke at jeg spilte på så veldig høyt nivå, snarere tvert i mot, men en ting som alltid preget kampene var lagmoral eller hva man skal kalle det. Har vært med på å lede 3-0 og så tape 4-3 pga mental kollaps i laget, og andre veien. Og med yngre lag er veien til en mental kollaps kortere enn om det er en mer rutinert gjeng på banen. For en som følger engelsk fotball tett så gjelder det her akkurat like mye for ManU, Chelsea og Liverpool som Hamkam og Rosenborg.

Føler vel at den mentale biten ofte blir avglemt, det er vel også her de beste trenerne glimrer og av og til lager gull av gråstein.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2022 19:48    Post subject: Reply with quote

Hvis det er en såpass stor del av det (og jeg sier ikke at det ikke er det, jeg bare vet ikke) så burde jo dette virkelig være Langangergaards sjanse til å skinne. Om det må taes med spillerne individuelt eller kollektivt som gruppe så bør det jo være noe her å ta tak i. Få dem til å se hva som skjer i situasjonen og hva vi kan gjøre for å snu det.

Fenomenet "god og dårlig omgang" er jo ikke noe som kom med Rekdal, men han skal få cred hvis han klarer å løse opp i det. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 10.08.2022 20:31    Post subject: Reply with quote

OrionPax;
Jeg skjønner ikke hvor du henter ‘kollaps’ og ‘HamKam styrer showet’ fra..?
-Kamma har ingenting på vår halvdel etter at Holse roer ned. Vi har dertil alt banespill og er ikke langt unna å skape 3-4store før disse langballer kommer i 90+..
Energien/mentaliteten faller litt. Det HAR noe med slitsomhet og fersk stall å gjøre.
Spesiellt i den situasjonen laget er i nå. Med 70min med god enveiskjøring på en regndag. Og med dertil supportere (adidastullinger)
Men, som jeg skriver(!) sAmtidig er det muligheter for kritikk. Nesten alltid.

Men da fortjener Rekdal sannelig en rettferdig tilbakemelding.
Og den handler ikke om at han ‘skal forsvare seg til seier’.
(Jo, kanskje mot de aller beste borte slik som situasjonen er pr nå. )
-og det skjønte Kjetil da han kjørte til Oppdal.
Hvis folket og de mest dedikerte/kjente supporterne hjelper media med å vri på sannheten så er det bare pinlig.

Jeg er usikker på Rekdal. Spesiellt 352 som jeg skrev kort om i vinter. Og kanskje ikke kan nok om. -Men ting kan bli bra.

Gleder meg til neste pod! Fordi det er humør&kvalitet Smile

Ps; Jeg hadde kastet ut psykologen og gjort ting enklere i en guttegarderobe.
-dvs voksne mannfolk med håriræva.

Også hadde jeg ledet oppvarmingen på tvers og nytet livet enda mer på LERKENDAL!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1207

PostPosted: 11.08.2022 00:48    Post subject: Reply with quote

Historien om de siste 20 mot Hamkam er kanskje litt som historien om Odd-kampen og dens to diametralt motsatte omganger. For ser man Odd-kampen på nytt nå som man har roet de verste nervene ser man at det er ganske liten forskjell på første- og andreomgang. Eneste er at vi begynner å plukke opp Filip Jørgensen i mellomrommet og treffer litt bedre på kontringer. Så hauses det opp til at vi var "skrekkelige" i førsteomgang og "fantastiske" i andre. Egentlig var vi helt greie i begge, med en nødvendig liten justering etter ca 30 min. Siste 20 av Hamkam har jeg ikke sett igjen, men betviler ikke at kommentatorene har bidratt til å skape et slags narrativ også her.

PS: Og på stadion føles alt selvsagt mye verre. Har fortsatt mareritt om da Petter Rudi førte ballen over midtstreken. Fra nedre Adidas føltes det som en stor sjanse. Var liten, da.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

håpløs: At HamKam tok over showet handlet om etter 2-1, ikke etter Carlos brems i den sammenhengen. Støtter meg til Svein Maalen der, som mente man ikke kunne snakke seg bort fra at det skjedde. Som gucci påpeker var det sikkert ikke helt så ille som man opplevde det live (gjennom TV-skjermen for min del), men jeg er da av "den gamle skolen" som mener at med en ettmålsledelse mot et nyopprykket lag med en mann mindre og 15-20 minutter igjen på Lerkendal, så skal RBK opptre hakket mindre ynkelig enn de gjorde lørdag. Det er selvfølgelig lov å mene noe helt annet også.

Men at jeg ikke likte måten vi fremsto på betyr ikke at jeg ikke forstår at det kan ha vært grunner - tildels akseptable - til det, for all del.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 11.08.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Funfact..; Holse roer ned fordi han i de to foregående min har kjørt kontringsball med Ole som roter vekk (!)

Og i disse to min så har Kamma ingenting annet enn at de triller ball på midten.
Rekdal roper for han er redd for at det skal komme en lang inn i boks, noe som ikke skjer. -Og fordi han vil ha ballen å spille Kamma rundt (!)
Da hiver tabloiden seg på å fjatrer, mens sidekomm ( som har spillt ball ) sier at spissene er slitne. Og det er ikke ynkelig OP.
-Ole blir byttet og vi styrer showet!! Hehe..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2022 17:11    Post subject: Reply with quote

Som jeg tror jeg har sagt, helt greit for meg at vi har forskjellig syn på dette. Selvfølgelig kan folk bli slitne på en regntung gressmatte, men vi bytter nå inn en stopper for en spiss og HamKam klarer å spille seg til sjanser etter 1-2-målet. Kanskje er det sånn det må være sånn fordi "ung tropp" og "nedadgående i flere år" og alt det der, men jeg er ikke komfortabel med at det er tilstanden på Lerkendal.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.08.2022 09:23    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del har ikke noe stort problem med at vi roer ned, men jeg synes ikke vi kontrollerer kamper på en fornuftig måte.

Det er klart at det å ri litt på en ledelse innebærer å ta lavere risiko, og ja - iblant avvise overganger dersom man ikke ser noen trygg vei framover. Men det vi ofte gjør, fordi vi er såpass dårlige i grunnspillet som vi er, det er å vende ballen fra side til side helt til vi har satt en av backene i en tilstrekkelig dårlig situasjon til at vi mister ballen. På en relativt ufarlig plass, riktignok, så vi blir ikke kontret ned, men vi lar altså et ti mann sterkt Ham/Kam få tilbake ballen og prøve på et angrep uten at vi overhodet har tvunget de ut av ramma eller vært i nærheten av å skape noe selv. Jeg mener jo idealet her, på en ledelse, er å holde ballen i laget helt til Ham/Kam tvinges til å enten komme høyt med hele laget eller spille med mye strekk i undertall. Begge disse situasjonene burde gi oss mer enn nok muligheter til å jakte på flere mål. Hvis de vil stå bak og kontrollere inn et tap, så får de heller gjøre det, men det varer jo ikke lenge hvis vi signaliserer tydelig at de må komme og hente ballen selv hvi de vil spille.

Problemet er jo nettopp at vi ikke har utviklet noen kollektive verktøy for å spille av press på den måten. Det er vanskelig for oss å spille kontrollerende med de manglene vi har i laget, og konflikten mellom det å spille 'fornuftig' og kravet om å spille offensivt blir veldig tydelig når vi generelt ikke har så mye annet i godteposen vår enn enten å dumpe ballen opp på spissen og stå høyt etter - som vi velger å la være for ikke å pådra oss brudd sentralt - eller å forsøke å komme oss ut av en dårlig situasjon på en av kantene (gjerne venstre). Så da gjør vi dette siste, og mot en parkert buss ender jo det gjerne med at vi mister ballen. Og når Ham/Kam får låne ballen såpass ofte, da kan de også velge å spille mye langt på slutten.

Det blir ofte fremstilt som om det der med panikktrykk og lange baller på slutten er noe uunngåelig. Det er det virkelig ikke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 12.08.2022 23:17    Post subject: Reply with quote

-et godt lag vil stoppe mye av langballene
Men på slutten er lag mer slitne. I hodet også. Og det er ikke mye da som skal til for at han får et sek ekstra til å dunke opp.
Noen forsvarsspillere tar også sådan en liten pasningsfinte..

Også ser vi at spillere gjør personlige feil og mister ball til stoppere som står på 25m og kan slå nærmest på direkten.
-Så da blir spm hvor mye risiko en skal ta med å ha mange nok spillere oppe hvis de har raske flanker.

Jeg er uenig i at vi ikke er i nærheten før Kamma får ballen.
Det blir sågar spennende med de nye spillerne (og jeg er spent på Noah..)
-om de kan løse opp med sine ferdigheter eller om ting faktisk må endres.

Vi er ofte, nok folk oppe der på siden, men det er for lite rykk og 1touch.
-Litt mer risiko vil lønne seg hvis det utføres skikkelig.
Børkeeiet må også være kjappere og tøffere i å slå på Skars når han ligger der fint.
Som også må se litt innover som vi begge har sagt tidligere.
-Forøvrig fine baller frem der fra Renzo i dag mot Sandefjord.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.08.2022 09:07    Post subject: Reply with quote

Renzo gjør vel generelt en totalt prikkfri omgang. Mye, mye flinkere både til å støtte backen sin og til å støte opp i press enn Rogers. Kan kanskje gå enda høyere i etablert.

Men det jeg snakker om med langballene er ikke så mye å hindre oppspillene når Kamma først har ballen - det er ikke så lett å hindre når de står med trebackslinje og er vant til å lage seg rom til å slå langt, det er veldig i deres komfortsone. Det er å unngå å dele ut ballen så ofte når vi strengt tatt ikke må. Være mer komfortable med å dra ned tempoet og invitere Ham/Kam til å krype oppover i presset. Jeg mener det er mye mer effektivt for et vesentlig bedre teknisk lag å bare redusere antallet ballbesittelser en svak og defensiv motstander har enn å styre hva de gjør med ballen når de får den.

Det der kan vi jo også huske fra møter med gode lag i storhetstida - de kampene der vi ble liggende under klarte de beste lagene ofte å unngå at vi fikk spille oss tilbake i kampen ved rett og slett å ikke la oss komme i nærheten av den ofte nok.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 15.08.2022 15:13    Post subject: Reply with quote

Dette var første gang for det unge ferske hehe laget med 11 vs 10.
To nye spillere hvorav en er litt for nervøs.
Regntungt deilig ledelse kom.
-Ã¥ja jeg skriver det.

Jeg er usikker på om det blir bedre neste gang.
Fordi det er for lite modenhet i den garderoben.
Mest sannsynlig til neste år, men det er dog lite som skiller
og da bør jo Noah spille i stedet for Ole.

Så skriver jeg et innlegg i Rekdal-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.08.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Reitan et faktisk ganske bra i første omgang.
I andreomgangen er han tilbake til gamle synder. Han bommer også nok en gang på nærmest åpent mål. Bare å stupe fram med hodet, i stedet for disse hoppe, vri seg unna og sette bredsiden til som han så ofte gjør. Kast deg inn gutt!


Rekdal ikke helt uenig når han roper fra benken: "F*** asså Reitan! Stupe ballen inn. Med hue først! Nødt til å bli mål."
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 19.08.2022 13:49    Post subject: Reply with quote

Ã…penbart for alle. Utenom Reitan tydeligvis.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 19.08.2022 15:05    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Dette var første gang for det unge ferske hehe laget med 11 vs 10.
To nye spillere hvorav en er litt for nervøs.
Regntungt deilig ledelse kom.
-Ã¥ja jeg skriver det.

Jeg er usikker på om det blir bedre neste gang.
Fordi det er for lite modenhet i den garderoben.
Mest sannsynlig til neste år, men det er dog lite som skiller
og da bør jo Noah spille i stedet for Ole.

Så skriver jeg et innlegg i Rekdal-tråden.


Er dette ment som poesi? Skulle kanskje vært et eget forum/tråd for fotball-lyrikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 19.08.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

🤣🤣 Ler enda, Vemundo.
Hvis man leser håpløs sine innlegg som poesi, blir det faktisk latterlig morsomt..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 19.08.2022 19:53    Post subject: Reply with quote

Very Happy Helt fantastisk. Mer håpløs!

Min favorittpassasje er nok denne:
"Regntungt deilig ledelse kom.
-Ã¥ja jeg skriver det."

Det kan nok skrives lange avhandlinger om hva som er budskapet her. Hva er tanken bak den utradisjonelle setningsoppbyggingen? Er det en kritikk av manglende systematikk i angrepsspillet? Henviser "regntungt" til de tunge årene vi har opplevd? Er "-åja jeg skriver det" et skjult ønske om at spillerne skal ta mer risko, at de skal tørre å ta vanskelige valg, slik håpløs gjør ved å skrive om regntungt deilig ledelse som kom?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 19.08.2022 23:39    Post subject: Reply with quote

Henning, stop it! FÃ¥r. Ikke. Puste. 😂👏

Jeg vil for alltid lese håpløs sine innlegg med Jan Erik Vold stemme og groovy, 70-talls jazz i bakgrunnen i hodet mitt fra nå av..
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 20.08.2022 03:48    Post subject: Reply with quote

Jeg opplever det som at håpløs, i det han (hun?) i et hjørne av tribunen midt under kampen med sin lille diktbok stille skribler ned ordene "regntung deilig ledelse kom", kjenner en slags eufori komme over seg, opplevelsen av å skrive disse ordene blir så sterk at fjærpennen omtrent av seg selv fortsetter "-åja jeg skriver det".

Jeg tenker det er et modig dikt, men alle skal få ha sin egen opplevelse.

Hvorvidt "delig ledelse" henspiller på laget som tar ledelsen i kampen eller Rekdals inntog i klubben og hans ledelse fra sidelinjen, kan en også spekulere i.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 20.08.2022 15:13    Post subject: Reply with quote

Fotball er et enkelt språk fotball er enklere enn språket.

Per angrer på at han ikke var mer til stede.
Jo var. Er. Vil være!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb