English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 01.08.2022 16:35    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Jeg tror vi hadde sett kanonbra ut i en 4-2-3-1 med korte avstander mellom våre mest kreative spillere.

Hansen

Reitan, Henriksen, Børkeeiet, Pereira

Tagseth, Skjelbred

Jensen, Holse, Vecchia

Sæter


Flere spillere jeg heller ville hatt inn i denne elleveren, men uansett tror jeg at en slik formasjon og spillemåte krever bedre offensive backer - noe vi per dags dago kun har på én side.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 01.08.2022 16:43    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Der Kaiser wrote:
Jeg tror vi hadde sett kanonbra ut i en 4-2-3-1 med korte avstander mellom våre mest kreative spillere.

Hansen

Reitan, Henriksen, Børkeeiet, Pereira

Tagseth, Skjelbred

Jensen, Holse, Vecchia

Sæter


Flere spillere jeg heller ville hatt inn i denne elleveren, men uansett tror jeg at en slik formasjon og spillemåte krever bedre offensive backer - noe vi per dags dago kun har på én side.


Meget enig - men dog ikke med Sæther på top. Der er niveauet simpelthen for lavt. Alternativt kunne det være spændende at se Vecchia og Tengsted på top med Holse bag dem i en 10,er rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 167

PostPosted: 07.08.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

1-0 Odd
0-0 Molde
3-0 Sandefjord
3-3 Haugesund
3-1 Kristiansund
3-2 Jerv
3-0 Tromsø
2-1 Ham Kam

Seks seire, to uavgjort på Lerkendal i 2022 i Eliteserien. Mye som kan og bør forbedres, som førsteomgangen mot Haugesund, kampen mot Jerv og sluttproduktet mot Ham Kam. Er vel kun Molde av disse som er i nærheten av å være et topplag, men det må vel sies å være godt levert.

Synd borteformen og leveransen på kunstgress har vært begredelig. To seire, fem uavgjort og to tap på ni kamper er ikke godt nok. Kommer en rekke kamper nå i August og September som er viktige: Aalesund (H), Tromsø (B), Viking (H), Haugesund (B) og Lillestrøm (H). 11-12 poeng bør være realistisk om det skal bli Europa i 2023.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 07.08.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

3-3 Haugesund. Ja, 1. omg var elendig, men den ble tidlig ødelagt av dommeren som dømte straffe mot Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 167

PostPosted: 07.08.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Tja, det var vel over 30 minutter i omgangen etter den straffescoringen til Søderlund. 0-1 var et oppnåelig resultat å jage. Synes det er raust å tilegne dommeren de to siste scoringen og 1-3 til pause. Det er uakseptabelt å levere det Rosenborg leverte den omgangen, uavhengig av én hårreisende dommeravgjørelse (Molde skulle for så vidt ha straffe mot Rosenborg på Lerkendal også). Den førsteomgangen hadde i alle fall positive konsekvenser i og med at Børkeeiet ble flyttet vekk fra midtbanen og at laget fikk en ny dimensjon med Sæter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 07.08.2022 12:50    Post subject: Reply with quote

Vi får se da. Enklere motstand på bortebane (ved unntak av Molde på plastikken deres) og tøffere motstand på Lerkendal fremover. Klarer man da å hente inn flere seire borte og samtidig opprettholde poengsnittet hjemme, så faller vi hvert fall ikke noe lenger ned på tabellen.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2022 18:50    Post subject: Reply with quote

Vi har nå tatt 2,2 poeng i snitt på de ti siste kampene. Hvis vi klarer å opprettholde det snittet resten av sesongen styrer vi mot 60 poeng, noe som mest sannsynlig vil gi tredjeplass, kanskje andreplass.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 07.08.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

Pointtab til Lillestrøm her til aften - men desværre også sejr til Molde. Vores helt store problem er at vi har for mange hold foran os - så vi får svært ved at bide os rigtig fast med mindre vi får sammensat en sejrsstime på 6-7 kampe. Sker der vil vi formentlig stadig være bag Molde men måske a point med Bodø.
Men det er så afgørende at vi får den her vinder mentalitet ind i vores hold.
Og så er det vildt afgørende at vi har Vecchia tilbage når vi skal spille de helt afgørende kampe mod netop Molde og Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 854

PostPosted: 07.08.2022 20:09    Post subject: Reply with quote

Kunstgress er vår kryptonite. vi er gode på gress.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 07.08.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

Skal jeg tippe så vil jeg tro LSK er i ferd med å seile akterut. Molde holder koken og Glimt kommer til å gi fra seg flere poeng, men ikke nok til at vi klatrer høyere enn 3.plass. Får vi ordentlig skikk på høyresiden så kommer laget til være mer stabilt.
At Vecchia blir spillerklar før helt på slutten er fint, men null tro på at han hever laget og kommer inn med en god fotballform.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.08.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

Tror dette er det skarpeste laget vi kan stille med hvis alle er tilgjengelige:

Hansen

Reitan - Henriksen - Børkeiet - Pereira

Skjeldbred - Jensen - Holse

Tengstedt - Holm - Vecchia

Sæter virker å ha litt vel mye å gå på som førsteforsvarer, så er jeg usikker på hvor bra de blir med Tengstedt på kant, men han er bevegelig ihvertfall.

Tror vi rett og slett bare må innse at den trebackslinja blir til en bakdtung femmer, kreves mer av de i front å sette presset, ja, men man må nesten erkjenne at trebackslinje krever stoppere som er mer sidebacker som også kan spille stopper, type Augustinsson og Reitan, det er jo ikke helt umulig å snekre i hop en 3-4-3 eller 5-3-2 med de to og Henriksen hvis Cornic tar høyreback og Børkeiet benkes sammen med enten Holm eller Skjeldbred.

Har null tro på at Rekdal gir opp trebackslinje med Rogers i jeg da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 08.08.2022 15:17    Post subject: Reply with quote

Kan ikke konkurrere på overgangsmarkedet sier Rekdal.
Ikke så lenge siden Koteng sa at nå skulle det satses. Men kassa er tydeligvis rimelig tom.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Hvis vi først skal spille med 3 bak, hadde det vært interessant å se Reitan - Henriksen - Augustinson. Da har vi to side-stoppere med sideback erfaring og som er hurtige. Dette vil tillate vingbackene og være nærmere vinger, enn backer. Synes Rosgers har virket svak i forsvarsspillet siste kampene med mye rare innvolveringer. Heller ikke Børkeiet er noen typisk stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 08.08.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Har egentlig Augustinson vært på benken i det siste? Var vel bare Røsten og argentineren, av de bak, på benken mot HamKam. Virker ikke akkurat som han er alt for nærme noen startplass...

Når det er sagt er jeg enig om Rogers. Han virker rett og slett ikke god nok. Børkeeiet føler jeg har et større potensialet som stopper i en treer, men er ikke noe tvil om at Henriksen er vår soleklart beste bak der. Mulig Reitan kan fungere som stopper, men vi mangler helt klart en til stopper som er nærmere Markus i nivå.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 08.08.2022 16:59    Post subject: Reply with quote

Han ble vel skadet igjen, ble han ikke?
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 08.08.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Redd for tempoet til Børkis. Der kan vi bli straffet. Samme med Markus, men han har så mange andre kvaliteter som kompenserer.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2022 17:20    Post subject: Reply with quote

Ja, Augustinson er skadet igjen. Vi trenger at minst to av tre stoppere har bra med fart, slik at vi kan stå høyere med back-treern. Vi får ofte problemer i det høye presset fordi de bak rygger og rygger. Det gjør de fordi de er redde for løpsdueller i bakrommet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 08.08.2022 21:24    Post subject: Reply with quote

Vitrenger først og fremst andre spillere enn kjeks xD

så tilgjengelig Augustinson ahr vært så hadde jo faktisk Tollås Nation vært et bedre alternativ å ha i stallen, foreløpig :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 11.08.2022 11:52    Post subject: Reply with quote

Viktig å opprettholde poengfangsten nå, og slå både Sandefjord, Aafk og Tromsø. Kampene etter det blir meget tøffe, hvor vi på 8 kamper i september og oktober møter Viking, Molde, Lillestrøm, B/G og et Vålerenga i kjempeform.

Ikke utenkelig at vi avgir poeng i samtlige av disse kampene (ihvertfall med spill som i vår), men hjemmebane (unntatt Molde) og europa-spill på flere av motstanderne kan gi en stor fordel.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.08.2022 12:00    Post subject: Reply with quote

Joda, det er bra nok at vi har vunnet de siste kampene, om man ser bort fra noen av prestasjonene. Så har vi slått lag nr 15, 14, 10 og 13 på tabellen, og spilt en begredelig 0-0 mot laget på 9de plass. ES er en surreliga, ja, men å slå disse bør virkelig være et minste minimum for Rosenborg. 9p på neste 3 bør være det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.08.2022 08:26    Post subject: Reply with quote

Vi har omtrent 5 midtstoppere som er bedre enn Tollås Nation. Virkelig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.08.2022 09:58    Post subject: Reply with quote

Midstopperne våre har virkelig ikke vist kvalitet i årets sesong, med unntak av Henriksen som har vært veldig bra. Etter han har Børkeeiet vært nest best, men det sier dessverre mer om prestasjonene til de andre stopperne.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 921

PostPosted: 12.08.2022 12:12    Post subject: Reply with quote

Holse påpeker at utviklingen for laget og ham selv er god.

Av RBKs 31 mål denne sesongen har 23 av dem kommet de siste ti kampene. I sterk kontrast til åtte på de første sju.

– Det har litt å gjøre med at vi nå er et lag som har spilt mange kamper sammen. Det kan man se. Det toppnivået vi har nå har jeg ikke sett før i min RBK-karriere. Bunnivået kan godt heves litt, men vi er et ungt lag og du kan se energien som de unge bringer inn. Det er fint, sier Holse.


https://www.adressa.no/sp...k-profilen

La oss håpe utviklingen fortsetter. Jeg tror vi vil bli bedre framover. Jeg ser i hvert fall ikke for meg at vi får en total formdupp på tampen av sesongen, som vi hadde i 19, 20 og 21.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.08.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe, men som andre har påpekt så har den formbølgen vår kommet mot lag som vi "skal" slå, nå kommer tøffere motstand på rekke og rad, så da får vi en ordentlig test.

Tror desverre at det Rekdal holder på med ikke har potensialet i seg til å ta oss opp på det nivået Molde og Glimt holder.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2022 12:57    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Holse påpeker at utviklingen for laget og ham selv er god.

Av RBKs 31 mål denne sesongen har 23 av dem kommet de siste ti kampene. I sterk kontrast til åtte på de første sju.

– Det har litt å gjøre med at vi nå er et lag som har spilt mange kamper sammen. Det kan man se. Det toppnivået vi har nå har jeg ikke sett før i min RBK-karriere. Bunnivået kan godt heves litt, men vi er et ungt lag og du kan se energien som de unge bringer inn. Det er fint, sier Holse.



Fint å høre at Holse mener det går framover. Gjennomsnittsalderen på laget vi mønstrer i disse dager er sikkert noenlunde det den var da Kåre tok over?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 48, 49, 50  Next
Page 45 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb