English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sam Rogers
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 28.04.2022 10:58    Post subject: Reply with quote

Noen som har info om skadestatus/rehab pr nå på Sam? Er han på feltet i spillsekvenser? Nærmer han seg comeback snart?
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 28.04.2022 11:44    Post subject: Reply with quote

Tilbake på feltet og i spill har jeg såvidt fått med meg. Mener å ha hørt han kan være kampklar til Godset borte.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2022 17:46    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde den samme skaden for rundt tre år siden, da jeg var 19 år. Det var det samme benet og den samme skaden, men det var forrige gang jeg har hatt en sånn skade. Det var tre år siden, så forhåpentligvis er det minst tre år til neste gang, sier Rogers med et smil.

(...)

Mannen fra Seattle tror skadeperioden har gjort han til en bedre spiller.

– Jeg har fått sett kampene fra et annet perspektiv. Fra mitt perspektiv har jeg sett de ulike løsningene og alternativene for hva som kan gjøres bedre. Når jeg nå kommer tilbake på banen har jeg det perspektivet med meg. Selv i går på treningen var det hendelser der jeg husket alternativer jeg ikke har lagt merke til tidligere, så det har jeg prøvd å bruke som noe positivt. Men jeg er ganske ferdig med å sitte på tribunen nå, jeg vil være på banen, sier han bestemt, og legger til:

– Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg, fordi jeg har ikke gjort det enda. Jeg har ventet en god stund nå, så jeg gleder meg bare til å komme tilbake.

Les mer: Rosenborg-kjøp fikk tung beskjed: – Det kom ut av intet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 08.05.2022 23:51    Post subject: Reply with quote

Var milevis unna nivået i kveld dessverre. Får håpe at dette skyldes skaden, men han ser rett og slett ikke ut som en fotballspiller. Atletisk og sterk, men noe Skjelvik-ish over ballbehandling og pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.05.2022 01:04    Post subject: Reply with quote

Nå var jo de 10 andre på banen milevis unna akseptabelt nivå også da, så kanskje ikke kampen å bedømme han i, når han atpåtil må kastes rett innpå tidlig pga skade.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.05.2022 08:39    Post subject: Reply with quote

Skal man dømme ut fra godset kampen så var det ikke en kjeft der ute som hadde noe på proffnivå å gjøre. Faen meg som å se AIen i FIFA på beginner i første omgang
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 09.05.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Veldig kamprusten i går godeste Sam. En god del rart fra hans side. Han fikk ikke vist nivået sitt, selv om det er innimellom er mulig å se hva han prøver på.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2022 11:35    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal ta med noe positivt må det være at man ser at Rogers alltid søker etter å ta med seg ballen fremover når han har rom foran seg. Tidvis veldig frustrerende å se at Henriksen har 20-30 meter til nærmeste motstander fremover, men likevel slår sidelengs eller bakover.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 09.05.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Synes det var en lovende debut av Rogers. Han hadde høy feilprosent, men timingen blir bedre utover, gitt debutkamp og etter skade. Men de fleste feilene skjer høyere og ute mot sidene, og det hjelper laget defensivt mye mer at han i det hele tatt stiller til kamp. Vi ser langt mer kompakt ut på høyresiden. Han er langt mer aggressiv og villig til å flytte beina dit han blir en hindring. Han er sånn cirka det motsatte av Vagic. For tidlig enda å vurdere om han er en av narkolepsikameratene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.05.2022 14:26    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Hvis man skal ta med noe positivt må det være at man ser at Rogers alltid søker etter å ta med seg ballen fremover når han har rom foran seg. Tidvis veldig frustrerende å se at Henriksen har 20-30 meter til nærmeste motstander fremover, men likevel slår sidelengs eller bakover.


Enig i dette. Rogers var mye mer villig til å gå høyt i banen, slik man skal som sidestopper. Reitan gjorde også det da han fikk prøve seg, og det ser langt bedre ut med en gang. Så var ikke Rogers noen Zidane med ballen i går, men han har jo vært skadeplaget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

- Vi vet at Sam har et godt potensial og en spillstyrke som kan gjøre oss enda bedre. Spesielt når vi skal frispille oss bakfra og sette press på motstanderen er han mer treffsikker, analyserer Kjetil Rekdal overfor Rotsekk.

- De gangene vi har spilt et lag lavt og prøver å angripe på ei side som blir stengt, må vi bruke midten og få med stopperen som overtallsspiller på motsatt side. Det er uvant for dem, men Sam er vant til det. Han kommer opp, sånn at vi får overtall med indreløper, spiss og vingback på utsida.

Les mer: - Sam kan gjøre oss enda bedre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2022 23:18    Post subject: Reply with quote

At han ble fotballspiller var ikke helt gitt. Det kunne like godt blitt golf på amerikaneren. Mye tid sammen med faren Rudolph gjorde at Sam Rogers etter hvert ble en habil golfer. I fjor registrerte han handikappet sitt til å være 3.

Det betyr at han er innenfor to prosent av Norges beste golfspillere, ifølge golfforbundet.

– Faren min ønsket at jeg skulle prøve meg på en golfkarriere. Da jeg startet å spille fotball tok det så mye tid, at hvis jeg skulle satse på golfen måtte jeg slutte å spille fotball. Men det er en fin hobby. En golføkt er avslappende - og så hjelper det når du er en habil spiller, sier Rogers og smiler.

Han snakker varmt om faren og hva han betydde. I lang tid slet «Rudy» med sykdom og døde i slutten av 2018.

– Å spille golf var noe vi elsket å gjøre - spesielt når vi var sammen. Vi spilte golf så fort vi hadde tid til det. Han var god til å spille og når du er ung ønsker du å være som faren din. Det var vår greie, sier amerikaneren.

Les mer: På armen har RBKs storsignering et minne: - Å være 19 år og miste faren sin er vanskelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.07.2022 19:22    Post subject: Reply with quote

Sam "Biffen" Rogers. Eventuelt Sam "The Beef" Rogers. En eller annen plass sitter i hvert fall Jim Larsen og nikker anerkjennende.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2022 20:26    Post subject: Reply with quote

Hat-trick fra stopperplass har jeg sett før, men aldri i Rosenborg. Kan komme på et par med dobbel, men ikke tre mål fra en kjøttstopper. Herlig leveranse i en dårlig kamp.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 11.07.2022 00:43    Post subject: Reply with quote

Hoftun gålla vel 4 for Molde?

Last edited by avtrekkeren on 11.07.2022 00:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 11.07.2022 00:44    Post subject: Reply with quote

Nei. For Molde. Mot Lyn. Dessuten mener jeg han var midtbanespiller da.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 11.07.2022 00:44    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Nei. For Molde. Mot Lyn.


Ja sorry, for rask pÃ¥ avtrekkeren 🤪
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 12.07.2022 20:11    Post subject: Reply with quote

Herlig type, vinnermentalitet og offensiv i hodet. Får håpe han blir i Rbk til han blir pensjonist. RBK
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 12.07.2022 20:22    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Hat-trick fra stopperplass har jeg sett før, men aldri i Rosenborg. Kan komme på et par med dobbel, men ikke tre mål fra en kjøttstopper. Herlig leveranse i en dårlig kamp.


Lædre Bjørdal var nære. Ble snytt for hat trick borte mot LSK i 2015.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2022 23:31    Post subject: Reply with quote

Sjumillionersmannen blir beskrevet som en god kokk og har altså virkelig begynt å levere på banen.

Men det var også én ting Rogers var litt misfornøyd med – litt flau over.

Ikke at han forårsaket straffesparket til 3-2, men rett og slett feiringen av 1-1-målet. En feiring han har hentet fra NFL, der Allen 'Griddy' Davis har gjort «The Griddy Dance» populær.

Feiringen er enkelt forklart at man hopper rundt på hælene og svinger armene rundt.

Dansen er sjelden kost for trønderske øyne enda, selv om spillere som Christian Pulisic har adoptert feiringen inn i fotballen.

– Jeg har sett noen fotballspillere gjøre det, men kanskje ikke i Norge, sier han.

– Det var ikke bra, det var flaut, jeg rotet det til. Jeg har perfeksjonert dansen i garderoben, men ble nervøs og fikk det ikke til. «Nå må jeg prestere!». Det var ikke bra. Jeg skal ikke se det igjen, sa Rogers etter søndagens kamp.

Les mer: Moren skjønte ingenting, men lillesøster tok referansen til RBK-heltens «nye» feiring: – Ikke sett det i Norge

Still only 23, Rogers’ future is brighter than ever. Already having transferred once, there’s reason to think more shifts are on the way. As all of his coaches at S2 and Defiance would say, Rogers’ success, and the successes of every player who continues a pro career, is a sign of the strength of the development system.

Rosenborg and Rogers take on Aalesund this Sunday. You can actually watch it on Eleven Sports, OneFootball or FIFA+ (who doesn’t have a + these days?). The 11:00 AM PT match is the perfect time to reacquaint yourself with Seattle’s Big Sam.

Read more: Sam Rogers finds success in Norway

Interessant at så mange strømmetjenester i USA (og resten av verden?) viser eliteserien! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 07.08.2022 02:01    Post subject: Reply with quote

Sam Rogers har ikke levert som midtstopper i det hele tatt. Han virker sløv og klønete. Som målscorer må han få godkjent+, men det er ikke primæroppgaven hans. Han må skjerpe seg, for dette holder ikke mål. Meget skuffende av Rogers.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 07.08.2022 09:18    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Han har en nonchalant spillestil og gjør veldig mye enkle feil. Helt passiv når han står ved siden av Enkerud, på utligningen til HamKam, som helt fritt får spille ballen til målscorer. Null press eller forstyrrende aktivitet. Dette synes jeg gjentar seg altfor ofte.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 12.08.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

Trodde Anders Konradsen skulle vært den mest overvurderte spilleren i RBKs historie, men Victor Jensen og Sam Rogers eier ingenting av defensive egenskaper. Litt dumt når de spiller hhv. midtstopper og ankerrollen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 12.08.2022 21:33    Post subject: Reply with quote

Synes Jensen var god i dag, særlig i andre omgang.
Kanskje litt feilplassert defensivt og et par pasninger med fei ladresse, men han var veldig fremoverettet og holdt tempoe oppe i overgangene.

Sam hadde flere skumle tuch i dag og virker utrygg og får liksom ikke brukt fysikken sin heller.
Sam er nok typen som dekke opp for Henrix om han må stå over, men er for lite spillende som sidestopper.

Håper vi kan cashe inn på ham etterhvert og hente to nye stoppere om vi skal ha trebackslinje.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 21.08.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

På tide med en runde på benken. Er en slags kong Midas av dårlige involveringer, alt han tar i ender med farlige kontringer til motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
Page 8 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb