English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 06.08.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Kudos for et kvalitetsinnlegg uten meningsløs synsing og føleri, skulle ønske det var mer av det på forumet!

Jeg merker at interessen for Rosenborg har økt etter Rekdal tok over. Noen grunner til det:

- Henriksen har fått en lederrolle i gruppa og i forsvaret som kler han usedvanlig godt, istedet for de "ok+" bidragene han hadde på midtbanen. En spiller og person som en klubb som Rosenborg er helt avhengig av.
- Sæther har fått tillitt (la gå at han har fått det i mangel av noen som helst andre alternativer), og han er alltid gøy å se på. Er så glad at vi er ferdig med Dino, Søderlund, osv. Kanskje kan han bli helt kanon i tospann med dansken.
- Vi har fortsatt dårlige omganger og gode omganger, men når vi er gode synes jeg vi er morsommere å se på enn under Horneland og Hareide. Fotballen vi spiller er mer underholdende, når den fungerer synes jeg.
- Vi har generelt en yngre stall med flere spillere med bra potensiale. Ikke bare førstelaget er yngre, men skikkelige unggutter som kommer inn holder nivå (Broholm, Chrupalla), og vi har kjempeprospekter både på keeper og stopperplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.08.2022 16:07    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Hvilken idiot av en RBK trener unnlater å satse på Holse.


Rekdal brukte 10 kamper på å skjønne den biten, så spesielt god teft kan han umulig ha.

På toppen av dette så selger vi oss ned i angrep hvor vi bør unngå å bruke Holse som nødløsning og kjøper oss opp på midtbanen hvor Holse has sin godfot og er klart bedre enn samtlige alternativ.

Altså, en må vel tro at de faktisk satte seg ned og så kampene vi hadde ifjor?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2022 17:08    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Tror vel alle kan se at antall gode minutter spilt per 90 har bedret seg fra starten av sesongen og til nå. Neste kamp blir utrolig viktig og avgjørende for sesongen. Med tre poeng har vi vunnet tre på rad og fullt med i medaljekampen. Dersom vi taper eller spiller U tror jeg piffen av denne sesongen forsvinner litt.

Ganske så enig i denne, men vil utvide det til de neste 3-4 kampene. Mindre enn 7 poeng på de neste tre, så går nok mye av piffen ut.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 06.08.2022 17:15    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt et poeng. Reka har brukt Holse for langt framme i banen i for stor grad. I mangel av noe bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.08.2022 17:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Rekdal hadde tenkt at Holse-Holm-Vecchia skulle være fronttrioen i 3-4-3, noe som fremdeles er å ta en 4-3-3 stall med null stoppere ved starten av sesongen, egentlig ingen som passer som en av to sentrale, og tynt med angrepspiller.

Selv med 5-3-2 så har det vært tynt med alternativ til Holse på topp og fremdeles så virket det som om det tok lang tid før Holse i det hele tatt ble vurdert som et alternativ på midten.

Jeg tror Rekdal etter hvert har famlet seg fram til et slags kompromiss mellom den fotballen han selv tror er effektiv og den fotballen som passer spillerne best, stort sett i blinde.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 599

PostPosted: 10.08.2022 17:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen fan av Rekdal og er enig med alle andre at det finnes langt bedre kandidater, men jeg synes nå det har vært positiv utvikling å skimte spillemessig etter flere trauste år med gampefotball. Det er absolutt ikke bra enda og det er jeg ikke sikker på at det blir, men det er hvert fall bedre enn det var. I tillegg har stallen blitt forynget i ganske stor grad som er veldig positivt. Unge spillere som aldri ville fått sjansen under tidligere regimer får endelig prøve seg og tar nivået. Jeg håper selvsagt på at Rekdal skal få dreisen på dette og selv om jeg har mine tvil synes jeg han har vist nok til at han godt kan få ut sesongen til å vise hva han får til. Det handler også om å stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke lenger er Norges beste lag og heller ikke Norges best stilte lag økonomisk etter en årrekke med vanskjøtsel.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

Rekdals redning det der; stikk fingern i jorda. Har lest i 8 måneder når at vi må stikke fingern i jorda, det er snart flere fingre i trønderåkre klare for å tas opp enn poteter.

Om vi så hadde ligget på nedrykksplass nå, så hadde folk forsvart Rekdal med "stikk fingern i jorda".
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 10.08.2022 18:01    Post subject: Reply with quote

Men vi ligger ikke på nedrykksplass. Vi ser helt klart en mer og mer tydelig plan i det offensive spillet, vi har vunnet tre kamper på rad og er i positiv utvikling.

Så er det fortsatt mye å sette fingeren på, men det er de tre neste kampene som jeg tror vil vise oss hva som er mulig å få til denne sesongen med et relativt ungt lag. Tar vi ni poeng mot Sandefjord, Aalesund og Tromsø er vi et stort steg nærmere Europacup-plass neste sesong. Det må være et absolutt minimumsmål for alle som trener Rosenborg, uavhengig av utgangspunkt og snittalder på spillerstallen. Hvis vi klarer å sette sammen en seiersrekke på seks kamper kommer også Lillestrøm til å kjenne pusten vår i nakken. Kan Molde rote bort nok poeng til at vi er på skuddhold til gullet? Neppe, men vi får se.

Kjetil Rekdal var aldri min favoritt til å bli trener her, men jeg synes han og Frigård tenker og sier mye riktig. Om de klarer å gjennomføre det er en annen sak, men det ser ikke håpløst ut nå etter halvspilt serie.

There's hope in a hanging snore.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 10.08.2022 18:05    Post subject: Reply with quote

Har noen statistikk for hvor mye mål vi har scoret i etablert siden eks 2018 og til nå? Har for meg at vi hadde ekstremt høy andel corner-/dødballmål fra 2018 og til nå, men at det i denne sesongen er mye mer variert. Mye deiligere å se på selv om det svinger!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 11.08.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Synes først og fremst at vi virker bedre defensivt, og så er det heller ikke lenge siden vi endelig begynte å få uttelling på dødballer. Laget virker i alle fall mye mer disiplinert og samstemte på at det er en plan bak det som gjøres, og at alle følger den. Forhåpentligvis vil fremgangen fortsette med erfaringen og muligheten alle de unge spillerne opplever for tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.08.2022 00:12    Post subject: Reply with quote

Skulle bare mangle at det begynner å ane konturene av en positiv utvikling.

Men....på samme tidspunkt i 2019 så virket jo pilene også å peke i positiv retning, likeså i 2020 og egentlig ifjor også.

I alle de tre årene så svingte pendelen feil vei igjen i siste del av sesongen.

Jeg håper jo at det skal gå bra denne gangen, men Rekdal har ikke klart å tenne tro i meg eller noen av de her inne med god peiling på fotball.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 11.08.2022 00:42    Post subject: Reply with quote

Selvsagt skulle det bare mangle at vi begynner å merke en positiv utvikling, men de årene du nevner viser store kontraster på trenersiden - noe som i seg selv mest sannsynlig har vært årsaken til at det har gått nedover igjen mot slutten.

Det sier seg vell selv at Horneland var dømt til å mislykkes, når vi i etterkant finner ut at han ikke ønsket jobben han fikk. Mangelen på selvtillit med de offentlige uttalelsene legger vell heller ikke tilrette for å skape gode sportslige resultater - hverken på lengre eller kort sikt.

Hareide som kom på korttidskontrakt og ikke viste akkurat tegn til motivasjon utover sesongen, la heller ikke tilrette for noen som helst utvikling annet enn å ta mest mulig poeng - koste hva det koste ville.

Vi kan jo også slenge med at Trond Henriksen fikk sine kamper med laget, men poenget mitt er klart. Uansett skepsis jeg har til Rekdal, så har vi i alle fall én topp motivert trener som faktisk ønsker å være her og utvikle laget. Hvorvidt vi er enige i måten det gjøres på, så er det i alle fall tydelig at det ligger en plan bak det som gjøres - noe spillerne endelig er med på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.08.2022 17:43    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg håper jo at det skal gå bra denne gangen, men Rekdal har ikke klart å tenne tro i meg eller noen av de her inne med god peiling på fotball.


Rolling Eyes
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 12.08.2022 17:10    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-rosenborg

Ser ut som RBK 2022 blir et lite hakk opp fra 2021 resultatmessig og det er flere spennende spillere både fra eget akademi og kjøpt inn. Men jeg begynner å bli jævla lei av at Rekdal ska ha seg frabedt absolutt alt som finns av kritikk eller meninger.

Quote:
– Vi er ubeseiret på Lerkendal. Ikke dårlig for et lag uten en offensiv plan, sier Rekdal og smiler, lett syrlig.


Har kun møtt Molde fra øvre halvdel av tabellen på Lerkendal og det ble 0-0.

Quote:
– Vi har scoret 18 av 31 mål etter etablert angrep. Igjen, ikke verst for et lag uten en offensiv plan ...


Fullstendig meningsløs data å bruke som bevis på at man har et etablert spillemønster som fungerer. Eksempelvis har Sarpsborg på 11.plass har scoret 19/31 fra etablert angrep, og Odd på 10.plass har scoret 17/19 i etablert angrep. Etter Rekdals egen målestokk har disse lagene en enda tydeligere offensiv plan i så fall.

Quote:
forteller at han ofte ser på Eliteseriekamper uten lyd ... fordi han ikke orker de som mener de vet og kan alt.

Sa mannen som jobber i studio mellom sparkingene.

Jeg liker vinnermentaliteten til Rekdal og tror RBK er på rett vei, er ikke ut etter å ta Rekdal for enhver pris, men han er så jævla ovenfra og ned. Er ikke lov å komme med kritikk så lenge poengfangsten er marginalt bedre enn fjoråret, som var en fiasko. RBK blir pressa ned på egen banehalvdel av HamKam med 10 mann på Lerkendal, men vinner 2-1 så da må folk spise sin hatt tydeligvis.
[/quote]
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.08.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Rolling Eyes


Et mindretall her inne utmerker seg med gode, kunnskapsrike og gjennomtenkte innlegg.

Samtlige av disse har enn så lenge ikke ytret seg positivt til det Rekdal holder på med. Og stort sett er gjennomgangsmelodien at prosjektet ikke fører oss i rett retning, litt som om at vi er på vei opp en ås, altså, vi kommer høyere, men det fjellet vi ønsker å bestige er på den andre siden av dalføret.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 12.08.2022 17:48    Post subject: Reply with quote

Meme_Dream wrote:
Men jeg begynner å bli jævla lei av at Rekdal ska ha seg frabedt absolutt alt som finns av kritikk eller meninger.


Det er det jeg liker mest med Reka. Han gir faen i hva andre synes og lar seg ikke affisere av press utenfra. Noe som er veldig viktig for en RBK-trener.
Begynner du å vakle ut fra grunnfilosofien fordi hylekoret på rbkweb og andre steder krever umiddelbar shapeshift og magisk eggenball hver gang det kommer inn en ny trener, går det i allefall i dass..

Eneste jeg vet er at jeg gleder meg til å se rbk-kamper igjen. Noe jeg ikke har gjort på mange år. Så kan folk som kronisk hater Rekdal bare fordi han er Rekdal fortsett å sutre..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 12.08.2022 18:05    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Et mindretall her inne utmerker seg med gode, kunnskapsrike og gjennomtenkte innlegg.

Samtlige av disse har enn så lenge ikke ytret seg positivt til det Rekdal holder på med.


Det er jo åpenbart at du synes de som er negative til Rekdal har gode, kunnskapsrike og gjennomtenkte innlegg, mens de som er positive til han i dine øyne ikke har det. No true scotsman.

Guardiola og Eggen er/var forøvrig ikke så glad i kritikk og media de heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 12.08.2022 18:11    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Meme_Dream wrote:
Men jeg begynner å bli jævla lei av at Rekdal ska ha seg frabedt absolutt alt som finns av kritikk eller meninger.


Det er det jeg liker mest med Reka. Han gir faen i hva andre synes og lar seg ikke affisere av press utenfra. Noe som er veldig viktig for en RBK-trener.
Begynner du å vakle ut fra grunnfilosofien fordi hylekoret på rbkweb og andre steder krever umiddelbar shapeshift og magisk eggenball hver gang det kommer inn en ny trener, går det i allefall i dass..

Eneste jeg vet er at jeg gleder meg til å se rbk-kamper igjen. Noe jeg ikke har gjort på mange år. Så kan folk som kronisk hater Rekdal bare fordi han er Rekdal fortsett å sutre..


Enig. Engasjement mitt for klubben har (desverre) dalt de siste åra, men for første gang på lenge kjenner jeg på en positivtet for opplegget igjen og blir mer underholdt enn på lang, lang tid. Driter i at Reka har hatt diverse resultater for andre lag før, jeg synes han tar oss i riktig retning. Så får smdre gjerne mene noe annet.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2022 18:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har selv vært litt berg og dalbane mtp Rekdal, men han ligger per nå an til å oppnå 54 poeng (om man ser an snittet vi har så langt og det holder seg).
Er det en bedring? Ja med tanke på de siste 3 sesongers ørkenvandring så er det jo det!
Men er det et snitt man skal være fornøyd med? Nei selvfølgelig ikke!

Det holder kanskje neppe til 3plass i år, det er tett og jevnt der oppe!
Vi må nok opp i 1,9minst for at vi skal blande oss inn i medaljestriden ved slutten av sesongen, mest sannsynlig nærmere 2.

Det kan tidvis virke som om vi ikke har voldsomt til offensiv plan, men her også er det jo ting som tyder på det:
https://www.vg.no/sport/f...-rosenborg
Og ser vi satsningen på unge talenter så er jo det så absolutt gledelig!
Nå blir Basma midlertidig sjef for Salmar akademiet, uten at jeg helt har trua på at han skal klare å rette opp alt Vikvang og kompani har gjort feil… men for all del, er talentene våre gode nok så har de iallefall en mulighet til å få spille under Reka!

Og det skal han ha litt skryt for, han slipper til Broholm og Pawel litt om ikke annet.

Så for å sitere en Legende…
There is hope in a hanging snore…
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 12.08.2022 18:38    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:

Enig. Engasjement mitt for klubben har (desverre) dalt de siste åra, men for første gang på lenge kjenner jeg på en positivtet for opplegget igjen og blir mer underholdt enn på lang, lang tid. Driter i at Reka har hatt diverse resultater for andre lag før, jeg synes han tar oss i riktig retning. Så får smdre gjerne mene noe annet.


Dette blir bra. Liker hvordan Rekdal framstår både før og etter kamper. RBK
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 12.08.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

Det er trist å se hvor mange som er positive til Rekdal. Tenk at vi har kommet dit som klubb at folk sier seg fornøyd med dette. Ansettelsen av Rekdal var siste dråpen som drepte entusiasmen min. Vi har blitt en klubb der supporterne folk er fornøyde med fotballen til Rekdal! Neutral Hadde man sagt det for en del år siden så hadde ingen trodd på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2022 18:58    Post subject: Reply with quote

@trøndergutten man trenger ikke være positiv til Reka selv om man prøver å se ting litt positivt.
Flere av oss har vært med å støtta klubben på begge sider (årsmessig) av gull-æraen, og vil fortsette å gjøre det
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 12.08.2022 18:59    Post subject: Reply with quote

Hva er fotballen til Rekdal? Jeg så noen her inne tidligere skrev at målet hans var å vinne 1-0, noe som han i så fall har mislykket kapitalt med.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 12.08.2022 19:03    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
@trøndergutten man trenger ikke være positiv til Reka selv om man prøver å se ting litt positivt.
Flere av oss har vært med å støtta klubben på begge sider (årsmessig) av gull-æraen, og vil fortsette å gjøre det


NÃ¥ er det ganske tydelig (hvis du f. eks leser de siste innleggene overfor her) at flere og flere er positive til selve Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 12.08.2022 20:11    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
flere og flere er positive til selve Rekdal.

Er det ikke forferdelig? Tenk å være positiv til selve Rekdal?!

Dette bare understreker det jeg mistenker ved halvparten av anti-reka sekten her inne; at det er mannen Rekdal dere ikke liker.

Hva er greia med det egentlig? "Buhu, slemme mannen sa noe stygt om klubben min en gang i tiden Crying or Very sad Crying or Very sad " Er det det som er opplegget?

Beklager hvis jeg provoserer litt nå, men har sittet passivt og sett på folk syte side opp og ned om Rekdal nå helt siden han ble ansatt. Alt dette mens det klart som dagen er en god og stigende progresjon i laget. Ok, sesongen startet dårlig, men per idag spiller vi mer underholdende fotball enn siden den siste sesongen til Kåre. Vi har et pur ungt og spennende lag som bare kan bli bedre. Vi handler riktige spillere endelig. Og aller viktigst for meg: jeg bryr meg om RBK igjen Surprised gleder meg til kamper og blir underholdt. For til syvende og sist er det dette fotball er; underholdning. (For andre er det kanskje noe annet)

Sånn, nå har jeg sagt mitt for en stund Smile Så får dere fortsette å klage over dumme, dumme Rekdal..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 203, 204, 205  Next
Page 102 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb