View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Talent Senior
|
Posted: 03.08.2022 22:15 Post subject: |
|
|
Var vel ganske åpenbart ikke en sammenligning av Tengstedt og Haaland, men kun en enkel måte å vise at cherry picking av statistikker fort gir en feilaktig konklusjon. Har ellers ingen formening om Tengstedts nivå, ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2022 22:34 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro flere / mange klubber har blitt tilbudt denne spilleren.
Sikkert Glimt også, men de valgte vel Salvesen...
Håper han blir en suksess men ikke så mye taler for det. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 22:37 Post subject: |
|
|
Salvesen er vel i likhet med Tengstedt (foreløpig, kverulanter!) ikke en utpreget målskårer, men mer av en relasjonell lagspiller som leverer målpoeng jevnt og trutt. Forskjellen er at Salvesen har bevist at han duger på dette nivået. Synes i alle fall ikke 13 for Salvesen er så galskap som mange skal ha det til når vi selv smeller 10 millioner på bordet for super-Casper. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.08.2022 22:57 Post subject: |
|
|
Det er vel i så fall agent som har vært ute å fisket. Horsens hadde ingen ønsker om å selge, dette er almen kjent....Spilleren ville videre, og det er bedre å selge tidlig nå med mulighet til å hente erstatter, enn å drøye og få dårlig stemning i klubben... |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.08.2022 09:23 Post subject: |
|
|
Alle lag i Europa har vel god kontroll på danske U21 spillere _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.08.2022 09:35 Post subject: |
|
|
gucci wrote: | Synes i alle fall ikke 13 for Salvesen er så galskap som mange skal ha det til når vi selv smeller 10 millioner på bordet for super-Casper. |
Nja, men Salvesen er
a) 26 år gammel. Tjuesju allerede før neste overgangsvindu.
b) Historisk skadeplaget med noe såpass kinkig som en korsbåndskade. To ganger.
c) Ingen målpoenggarantist på nivået, med ett målpoeng per 165 spilte minutter
Nå synes jeg ti millioner for Tengstedt høres veldig mye ut også, når man tenker på hva slags erfaring han har så langt, men det skal jo ikke veldig mye til før han leverer på linje med Lars-Jørgen Salvesen i løpet av de neste fire årene. Og det er virkelig en del røde flagg på Salvesen her. Jeg lurer litt på det der, altså. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 04.08.2022 10:24 Post subject: |
|
|
gucci wrote: | Salvesen er vel i likhet med Tengstedt (foreløpig, kverulanter!) ikke en utpreget målskårer, men mer av en relasjonell lagspiller som leverer målpoeng jevnt og trutt. Forskjellen er at Salvesen har bevist at han duger på dette nivået. Synes i alle fall ikke 13 for Salvesen er så galskap som mange skal ha det til når vi selv smeller 10 millioner på bordet for super-Casper. |
Stor idrett å ikke kunne påpeke soleklare faktorer som spiller inn når vi skal legge en prislapp på de to. Hvorvidt en spiller skal forsvare en prislapp på noe nivå, kommer også an på hvilket lag det gjelder ovenfor. Hans prestasjoner, alder og skader - er i mine øyne ikke i nærheten av å forsvare den summen når det er snakk om den prissummen til B/G.
Når Tengstedt får en prislapp, må vi også veie inn faktorer som alder og potensiale når vi ser på hans prestasjoner så langt. Hadde han dunka inn flere mål, så kan jeg garantere deg at han ville gått til et større lag - mange ganger dyrere enn hva vi handler han for. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 04.08.2022 13:46 Post subject: |
|
|
Potensial, potensial, potensial. Det handler ikke bare om størrelse, men også hvor nære det er å ha forutsetning for å kunne bli utløst. Salvesen kan bli aktuell for en stor overgang videre allerede i vinter om han leverer i Europaligaen eller CL. Tengstedts pengemessige potensial ligger lenger frem i tid og er i mine øyne også mer usikkert. Salvesen er til opplysning allerede i gang med å skåre i Bodø, han. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 04.08.2022 15:17 Post subject: |
|
|
Mine eller dine øyne spiller sånn sett veldig lite, for ingen av oss to har noen som helst informasjon eller kunnskap om spilleren. Det sier seg selv at unge og uslepne spillere er lengre unna å få unnagjort potensialet sitt, kontra hva noen midt i tjueårene er.
Altså, det er jo veldig vanskelig å si når potensialet for store overganger kan skje. Tengstedt har jo ikke den luksusen med å spille europeisk fotball, men selv han med en veldig god sesong - kan bli solgt for store summer.
Forøvrig så skårte også Espejord. Vil du betrakte han som en god signering? |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 04.08.2022 15:38 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Mine eller dine øyne spiller sånn sett veldig lite, for ingen av oss to har noen som helst informasjon eller kunnskap om spilleren. Det sier seg selv at unge og uslepne spillere er lengre unna å få unnagjort potensialet sitt, kontra hva noen midt i tjueårene er.
Altså, det er jo veldig vanskelig å si når potensialet for store overganger kan skje. Tengstedt har jo ikke den luksusen med å spille europeisk fotball, men selv han med en veldig god sesong - kan bli solgt for store summer.
Enig det kan være svært at spotte et rigtig godt talent. Jeg har set ham i 3 superligakampe nu - Og der har absolut været noget spændende over ham. Han er direkte, han kan også løbe dybt og har faktisk også blik for sine medspillere. En anden god indikator må være, at han var fantastisk god for FCM i sin U19 tid, hvor han bankede mål ind. FCK havde en super stor og dyr seniortrup hvorfor det for ham gav mening at komme videre. Jeg tror vi har set helt rigtig her og han vil give os noget godt helt fremme. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.08.2022 15:45 Post subject: |
|
|
Dansk U21 spillere vil jeg tro følges nøye.
Vi er pt ganske langt nede i hierarkiet også i Norden.
Jeg kan selvsagt ta feil men hadde potensialet vært høyt her ville andre større klubber plukket ham opp også i Norden.
Men vi får håpe han blir en hit selv om ikke mye tilsier det egentlig.
Men vi lever i håpet. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 04.08.2022 16:19 Post subject: |
|
|
ODN wrote: |
Nei, men i forkant hadde jeg trodd at han skulle levere bedre. Han har alt unntatt mål i seg, og tenkte det kom til å løsne i Glimt. Salvesen er ganske lik, men bedre foran mål, spør du meg. Men kan dessverre ikke spå fremtiden hans heller. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 04.08.2022 17:05 Post subject: |
|
|
Vet jo ikke helt med deg. Selve diskusjonen handlet jo om spådommer og antagelser om Tengstedt, så du kan jo gi det et forsøk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.08.2022 21:49 Post subject: |
|
|
Tengseth er da tilsvarende profil som Holse på mange vis var når han kom, og omtrent i samme prisklasse?
Salvesen...Glimt betalte vel ikke noe særlig mer enn vi fikk for Dino? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 04.08.2022 22:48 Post subject: |
|
|
Nja, Holse hadde vel mange flere kamper i øverste liga vel?
Uansett, likte at Tengstedt fant Sæter på bakre stolpe med flere gode innlegg i løpet av treningen vi så klipp fra. Trenger absolutt spillere som kan løfte blikket og se mulighetene, i tillegg til å faktisk treffe med innleggene.
Så får vi håpe vi ser dette igjen i kampen på lørdag også. Det virker vel som om Tengstedt starter på bekostning av Fiabema og det skulle nesten bare mangle. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.08.2022 00:07 Post subject: |
|
|
Holse hadde 1780 minutter i Superligaen fordelt på 41 kamper.
Tengstedt har 1211 minutter i Superligaen fordelt på 27 kamper.
I tillegg hadde Holse 280 minutter i EL fordelt på 6 kamper.
189 minutter i EL-kvalik fordelt på 4 kamper. Og 284 minutter i CL-kvalik fordelt på 4 kamper.
Så Holse hadde noe mer erfaring fra "toppnivå". Tengstedt kan dog skilte med 1837 minutter fordelt på 26 kamper i fjorårets 1. divisjon. Og har som sågar mer erfaring fra "seniornivå". Toppen i dansk 1. divisjon holder trolig vel så høyt nivå som bunnen av Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 05.08.2022 02:40 Post subject: |
|
|
10 millioner er er pris som skal forsvares, men Tengstedt er heldig med at han kommer til dekket bord. Det skal så lite til for å levere bedre enn det Fiabema har gjort de siste kampene, og får vi spillet til å gli kan det virkelig være duket for en drømmedebut for vår nye, danske spiss. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 05.08.2022 07:55 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Holse hadde 1780 minutter i Superligaen fordelt på 41 kamper.
Tengstedt har 1211 minutter i Superligaen fordelt på 27 kamper.
I tillegg hadde Holse 280 minutter i EL fordelt på 6 kamper.
189 minutter i EL-kvalik fordelt på 4 kamper. Og 284 minutter i CL-kvalik fordelt på 4 kamper.
Så Holse hadde noe mer erfaring fra "toppnivå". Tengstedt kan dog skilte med 1837 minutter fordelt på 26 kamper i fjorårets 1. divisjon. Og har som sågar mer erfaring fra "seniornivå". Toppen i dansk 1. divisjon holder trolig vel så høyt nivå som bunnen av Eliteserien. |
Og så skal du ikke glemme at når du kommer fra Fc København så kommer til fra et sted hvor der altid er max pres på dig for at præstere og vinde fodboldkampe. Medierne er over dig hele tiden. Akkurat som det er i Rosenborg. Så det betyder altså noget hvor man er opfostret og hvilket pres man har været under. Mener selv Holse har talt om ligheden mellem Rosenborg og FC København præcis på det punkt. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 05.08.2022 08:24 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe problem lenger, ibejnar. Det er ikke noe press fra omgivelsene i dagens Rosenborg. Klubb og supportere er fornøyde med 5. plass og at vi ikke lenger taper 3-0 for Raufoss. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 05.08.2022 08:32 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Det er ikke noe problem lenger, ibejnar. Det er ikke noe press fra omgivelsene i dagens Rosenborg. Klubb og supportere er fornøyde med 5. plass og at vi ikke lenger taper 3-0 for Raufoss. |
den var god |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 05.08.2022 15:18 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Vet jo ikke helt med deg. Selve diskusjonen handlet jo om spådommer og antagelser om Tengstedt, så du kan jo gi det et forsøk. |
Tillat meg å sitere mitt første innlegg i denne tråden, ODN. Legg også merke til bruk av formuleringer som "ikke gitt at". Jeg er ikke interessert i å spå bastant om framtiden til en spiller jeg aldri har sett spille kamp.
Quote: | Det er derimot en kar som leverer målpoeng her og der, jevnt og trutt. Med 5 assist i løpet av sesongen endte han på 19 målpoeng på 19 kamper, men fordelt litt ujevnt: 9 kamper endte uten direkte involveringer.
(...)
Ikke gitt at dansken er en første 11-er spiller i 2022, i alle fall ikke at han klink dytter ut Sæter. Mer en kampbilde- og scenario-spiller, tipper jeg, noe som forøvrig kommer til å gjelde Sæter i større grad fremover også, slik han nok i utgangspunktet var tiltenkt – med mindre Tengstedt presterer jevnere i i RBK enn i Horsens, da. |
Salvesen derimot har jeg sett spille en del. Godt kjøp av Glimt. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 05.08.2022 16:03 Post subject: |
|
|
Hersketeknikker og sitering av tidligere innlegg som du har redigert i ettertid. Vi kan vell legge diskusjonen død med det. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 05.08.2022 21:14 Post subject: |
|
|
Ã… hevde seg utsatt for hersketeknikk er vel den mest brukte hersketeknikken av alle. Til ettertanke. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 05.08.2022 22:17 Post subject: |
|
|
Da har vi ulik oppfatning, men man for nok av usaklige og gjentagende stikk i en ellers saklig diskusjon. Derav hvorfor den diskusjonen ble lagt død. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.08.2022 23:24 Post subject: |
|
|
Han har ikke blitt plukket opp av de 3-4 store i Danmark eller Sverige så hva kan vi egentlig forvente...
Sikkert en ok spiller men ikke noe ekstra tenker jeg.
Men i ES skal det ikke mye til for å score mål da.
Blir sikkert noen mål på ham også _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|