View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2022 20:29 Post subject: |
|
|
Ut fra sånn jeg kjenner Tengstedt har han en fin ferdighetspakke til å spille midtspiss. Han har også noe som Sæter og Noah mangler, som er viktig. I tillegg en fin type og ambisiøs. Anser også det siste der som positivt.
Rent generelt ville jeg tenkt meg om to ganger når det gjelder å signere for Rosenborg, men jeg håper naturligvis han lykkes. Tengstedt vil også være en nyttig spiller for neste trener ut fra alder og egenskaper. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 02.08.2022 21:03 Post subject: |
|
|
Tengstedt er jo meget bedre skolet end de 2 du nævner og jeg fornemmer også klart at han er en bedre afslutter. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2022 21:12 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Ut fra sånn jeg kjenner Tengstedt har han en fin ferdighetspakke til å spille midtspiss. Han har også noe som Sæter og Noah mangler, som er viktig. I tillegg en fin type og ambisiøs. |
Hva er dette basert på? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2022 21:48 Post subject: |
|
|
Det er jo inntrykket du får av å se spilleren i kamp og hvordan han fremstår i intervjusonen og utad. Alt som fanges opp av mic og kamera. Vi kjenner jo ikke alle RBK-spillerne personlig hver og en, men du danner deg jo et bilde likevel. Og alle som følger litt med på fotballen i Sverige og Danmark visste jo at f.eks Levi og Bille kom med en litt annen pakke. Tengstedt er annerledes. Lagspiller. Høflig. Sindig og blid. Men ambisiøs.
Han vil! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2022 21:52 Post subject: |
|
|
Jøss, imponerende at du hadde koll på Levi da han kom hit fra Östers, du følger virkelig med på svensk og dansk fotball!  |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 02.08.2022 22:19 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jøss, imponerende at du hadde koll på Levi da han kom hit fra Östers, du følger virkelig med på svensk og dansk fotball!  |
Altså alle i DK kender jo Bille som en ren tosse, der aldrig nogensinde har plejet sin karriere eller gjort nogen forsøg på at fremstå seriøs. Tror han sidder i spjældet i dag faktisk. Så i den sammenligning er Victor, Holse og Tengstedt jo rene søndagsbørn. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 02.08.2022 22:37 Post subject: |
|
|
Fascinerende at noen kan være negative.. før de har sett han hos oss! Har trua æ, og fin variasjon i bevegelser og avslutninger på den tuben.
Velkommen  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2022 22:44 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Henning wrote: | Jøss, imponerende at du hadde koll på Levi da han kom hit fra Östers, du følger virkelig med på svensk og dansk fotball!  |
Altså alle i DK kender jo Bille som en ren tosse, der aldrig nogensinde har plejet sin karriere eller gjort nogen forsøg på at fremstå seriøs. Tror han sidder i spjældet i dag faktisk. Så i den sammenligning er Victor, Holse og Tengstedt jo rene søndagsbørn. |
Men nå kommenterte jeg Levi da, så skjønner ikke hvorfor du siterer meg og babler i vei om Bille. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2022 23:05 Post subject: |
|
|
Han var jo en litt het potet akkurat da han kom til oss, Levi. Selv om det var på nivå 2. Havner fort på radaren når du leverer sånn. Så har han jo fortsatt i ettertid med å gi lassevis assists til Adegbenro i Peking. Den ultimate langfingeren til styre og stell i RBK. Tengstedt kommer jo med like fine tall (selv om jeg vil si dansk nivå to er godt over svensk), men heldigvis for oss med et litt mer likandes vesen. Levi er ganske udregelig. Bille er ulikbar for andre enn sin egen mamma og muligens enkelte sosionomer ansatt i kriminalomsorgen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.08.2022 00:08 Post subject: |
|
|
Tja, kanskje ikke den helt ultimate langfinger'n vel?
Uansett, Tangstedt. Ingenting av det jeg har sett av video skriker målscorer, men han er en teknisk godt skolert spiller. Forhåpentligvis kan kan bidra med kombinasjonsspill med indreløpere og/eller kanter, være involvert og bidra positivt med presisjon på siste tredjedel av banen der det ofte blir sløst bort alt for mange siste og nest sistepasninger. Uansett blir det spennende å se hva han kan bidra med.
Førsteinntrykket av islendingen er mye bedre, men forhåpentlig er de knallgode kjøp begge to. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 03:01 Post subject: |
|
|
Verd å merke seg at Tengstedt hadde 14 mål på 22 kamper i dansk 1.div, og at det var med ett hattrick og tre kamper hvor han skårte to. Tar vi bort disse fire kampene, samt de tre han ikke var i tropp, står han med 5 på 15.
Dette er ikke en storskårer, heller ikke på nivået han kommer fra.
Det er derimot en kar som leverer målpoeng her og der, jevnt og trutt. Med 5 assist i løpet av sesongen endte han på 19 målpoeng på 19 kamper, men fordelt litt ujevnt: 9 kamper endte uten direkte involveringer.
Sæter på sin side er den spilleren med flest målpoeng pr. 90 i ligaen, med Pellegrino på andre. Sæter har målpoeng i 6 av 9 kamper.
Ikke gitt at dansken er en første 11-er spiller i 2022, i alle fall ikke at han klink dytter ut Sæter. Mer en kampbilde- og scenario-spiller, tipper jeg, noe som forøvrig kommer til å gjelde Sæter i større grad fremover også, slik han nok i utgangspunktet var tiltenkt – med mindre Tengstedt presterer jevnere i i RBK enn i Horsens, da. Stats kan brukes til mye, men som regel ikke til å spå fremtiden. Sitter likevel med en følelse av at Kristall har en kortere vei til 90-minuttere, all den tid han ikke først og fremst konkurrerer som ren spiss.
Long story short: Spiller vi med to spisser spiller Tengstedt (+Sæter), spiller vi med en er Sæter førstevalg.
Må si jeg ser frem til at vi kan variere mer. Derfor er jeg glad for denne signeringen, selv om jeg ikke tror at vi skal tro at han er spissen som skyter oss til gull. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 03.08.2022 11:05 Post subject: |
|
|
gucci wrote: | Verd å merke seg at Tengstedt hadde 14 mål på 22 kamper i dansk 1.div, og at det var med ett hattrick og tre kamper hvor han skårte to. Tar vi bort disse fire kampene, samt de tre han ikke var i tropp, står han med 5 på 15.
Dette er ikke en storskårer, heller ikke på nivået han kommer fra.
Det er derimot en kar som leverer målpoeng her og der, jevnt og trutt. Med 5 assist i løpet av sesongen endte han på 19 målpoeng på 19 kamper, men fordelt litt ujevnt: 9 kamper endte uten direkte involveringer.
Sæter på sin side er den spilleren med flest målpoeng pr. 90 i ligaen, med Pellegrino på andre. Sæter har målpoeng i 6 av 9 kamper. |
Liker at du prøver å få Sæter til å se bedre ut, med å blande inn målpoeng når det kommer til hans statistikk. Forresten verdt å merke seg at Sæter kun har 1 mål på 7 kamper, dersom vi tar bort kampene han har skåret 2 eller 3 mål. Ser du nå hvor tragisk og håpløst innlegget ditt er? |
|
Back to top |
|
 |
Talent Senior
|
Posted: 03.08.2022 11:46 Post subject: |
|
|
Tar man bort Bundesliga-kampene der Haaland scoret 2 eller flere mål i fjor, ender han opp på 5 mål på 16 kamper i serien.
Dette er ikke en storscorer. |
|
Back to top |
|
 |
E.C. Dahls Junior
|
Posted: 03.08.2022 13:03 Post subject: |
|
|
De drev og drillet Ole i midten med Kristall som venstre kant og Tengstedt som høyre på treninga i dag. Tror dette blir bra, jeg! Sæter og Tengstedt så ut til å finne tonen - både i spillsekvensene og ellers; gikk og pratet sammen i drikkepausene osv. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 13:42 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Ser du nå hvor tragisk og håpløst innlegget ditt er? |
Takk for tilbakemelding _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 13:44 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Liker at du prøver å få Sæter til å se bedre ut, med å blande inn målpoeng når det kommer til hans statistikk. Forresten verdt å merke seg at Sæter kun har 1 mål på 7 kamper, dersom vi tar bort kampene han har skåret 2 eller 3 mål. Ser du nå hvor tragisk og håpløst innlegget ditt er? |
Poenget mitt var bare at statistikken i alle fall ikke dytter Sæter ut. Føler Sæter er litt undervurdert som poengspiller. Er i toppen i Eliteserien. Tengstedt har også gjort det bra, men litt svakere tall og på litt lavere nivå – foreløpig.
PS: Forøvrig har Tengstedt 1 mål og 1 assist på 7 kamper i sluttspillet (?). Riktignok ikke 7 fulle kamper. Men poenget står: ikke forvent alt for mye mål. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.08.2022 15:49 Post subject: |
|
|
Men hvorfor i all verden skal man ta bort den eller den kampen der han har scoret to og tre mål, annet enn for å få en statistikk som passer bedre til ens egen agenda?
Alisson? Ikke all verden til keeper. Om vi ser bort fra kampene med rent bur slapp han inn mål i hver kamp. Vi står igjen med 16 kamper uten å holde nullen én gang. Svært lite imponerende. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 03.08.2022 15:55 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Men hvorfor i all verden skal man ta bort den eller den kampen der han har scoret to og tre mål, annet enn for å få en statistikk som passer bedre til ens egen agenda? |
Noen skal jo bare være negative uansett, og når ønsket fortsatt er der til tross for lite grunnlag - blir det tynt iblant. Hadde han putta mål i hver eneste kamp så hadde vi enten aldri kunne kjøpt han i konkurranse med større klubber, eller så måtte vi sendt klubben konkurs. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 16:20 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg prøver på er å realitetsorientere forventningene. Har ikke sett ham spille så tar utgangspunkt i outcome-stats. Er også helt åpen om hvordan jeg gjør det. Å fjerne uteliggere er helt normalt, men det er en delvis subjektiv evaluering av når man skal gjøre det. Fotball er uansett et såpass tilfeldig spill med liten sample size, så man skal ikke legge FOR mye i slike stats – det er mer en "det beste vi kan ta utgangspunkt i akkurat nå"-situasjon. Er ikke negativ til Tengstedt, det skriver jeg jo også. Så det med agenda får man ta på egen kappe.
Bakgrunnen for innlegget mitt var å gi litt mer kjøtt på beina til dags innlegg over:
dags wrote: | Uansett, Tangstedt. Ingenting av det jeg har sett av video skriker målscorer, men han er en teknisk godt skolert spiller. |
_________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.08.2022 16:51 Post subject: |
|
|
Viking bekrefter at de snakket med Tengstedt.
Quote: | Prisnivået der ute er generelt voldsomt høyt. Det er litt galskap, svarer Nevland som bekrefter at de også var i dialog med Casper Tengstedt som nylig ble solgt fra danske Horsens til RBK. |
Fra artikkel om at de byr på annen, ikke navngitt spiss.
Adressa: "Viking byr på spiss" _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 17:48 Post subject: |
|
|
Godt tegn mtp. presspillet hans at Viking også har vært seriøst interessert! _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.08.2022 18:05 Post subject: |
|
|
At RBK har to andre unge dansker i stallen, samt har hatt mange dansker tidligere som har gjort det bra i klubben hadde sikkert litt å si for Caspers klubbvalg. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 03.08.2022 18:35 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Oppmannen wrote: | Men hvorfor i all verden skal man ta bort den eller den kampen der han har scoret to og tre mål, annet enn for å få en statistikk som passer bedre til ens egen agenda? |
Noen skal jo bare være negative uansett, og når ønsket fortsatt er der til tross for lite grunnlag - blir det tynt iblant. Hadde han putta mål i hver eneste kamp så hadde vi enten aldri kunne kjøpt han i konkurranse med større klubber, eller så måtte vi sendt klubben konkurs. |
Igjen disse beskyldningene om negativitet. Når noen er helt fra seg av begeistring på grunn av påstander i foruminnlegg skrevet på dansk (og det har vi brent oss på før, ref. Victor Jensen), beskylder du andre for å være negative når de sier at de har for lite grunnlag til å konkludere med at dette er målscoreren vi trenger nå.
Jeg har ikke sett noe bevis for det ennå, men jeg håper han er godt speidet og at de har landet på den spilleren de tror de har kjøpt.
Med utgangspunkt i de spillerne som kom inn i forrige overgangsvindu har de fleste der skuffet stort hittil.
Ut fra klippet fra dagens trening, som også er tynt grunnlag, var det gledelig å se en angriper som løfter blikket og finner sin kollega/konkurrent på bakre stople med fine pasninger, i stedet for å brenne av selv i dårligere posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 03.08.2022 19:14 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Igjen disse beskyldningene om negativitet. Når noen er helt fra seg av begeistring på grunn av påstander i foruminnlegg skrevet på dansk (og det har vi brent oss på før, ref. Victor Jensen), beskylder du andre for å være negative når de sier at de har for lite grunnlag til å konkludere med at dette er målscoreren vi trenger nå.
Jeg har ikke sett noe bevis for det ennå, men jeg håper han er godt speidet og at de har landet på den spilleren de tror de har kjøpt.
Med utgangspunkt i de spillerne som kom inn i forrige overgangsvindu har de fleste der skuffet stort hittil.
Ut fra klippet fra dagens trening, som også er tynt grunnlag, var det gledelig å se en angriper som løfter blikket og finner sin kollega/konkurrent på bakre stople med fine pasninger, i stedet for å brenne av selv i dårligere posisjon. |
Du får det jo nesten som å høres ut som at jeg er veldig aktiv på forumet. Tar du deg det minste tid med å faktisk lese hvorfor jeg reagerer på den måten jeg gjør, så kanskje du får litt bedre forståelse. Problemet er åpenbart ikke hvorvidt noen er overlykkelige eller skeptiske, men hvordan det kommer til syne. Det faktum at det plukkes ut målstatistikk der det har blitt skåret flere mål i én kamp skal fremstilles som noe negativt med målteften til en spiss - blir rett og slett latterlig og usaklig lesing. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.08.2022 20:41 Post subject: |
|
|
18 mål på 53 kamper totalt for Horsens på Tengstedt (2020-2022). Men man må bare fortsette å sammenligne med Haaland hvis man føler det er relevant  _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
|