English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - HamKam
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
6%
 6%  [ 5 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Tengstedt
88%
 88%  [ 71 ]
Total Votes : 80

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 25.07.2022 17:23    Post subject: Rosenborg - HamKam Reply with quote

Rosenborg BK - Hamarkameratene IL

vs.

Turnering: Eliteserien
Tid: lørdag 6. august 2022 18:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: Europort Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.07.2022 20:35    Post subject: Reply with quote

Blir litt spennende å se laguttaket på lørdag: Blir det 3-4-3 med samme lag som startet 2. omgang i Skien? Eller blir det 3-5-2 med Ingason eller Tengstedt sammen med Sæter på topp? Jeg blir uansett overrasket om Fiabema starter igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 01.08.2022 11:15    Post subject: Reply with quote

Ingason Tengsted Holse

Perreira skarsem Jensen Reitan

Rogers Henriksen børkeiet

Hansen

👍🏻
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 01.08.2022 11:45    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig vi fortsetter i 343. Sæter så mye bedre ut som enslig spiss enn i spisspar. Holse kommer enda bedre til sin rett i 343. Det samme gjelder nok også Broholm. Med Børkeeiet borte fra midtbanen bør også noen av de forflytningsproblemene vi hadde på midten i forsesongen være borte. Samtidig kan han bidra med frispilling fra forsvaret som også var mangelvare i forsesongen.

Håper de bygger videre på 2. omgangen mot Odd. Får vi 343-en til å sitte har vi nok et mye høyere maks-nivå enn vi noen gang vil få med den trauste 352-en.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.08.2022 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg wrote:
Det blir jo også en litt underlig situasjon foran neste kamp. Vi la jo om til 3-5-2 nettopp for å unngå sånne kampbilder fra start av som vi opplevde mot Odd. Hvordan skal vi agere nå når 3-4-3 ble frelsen for oss? Skal vi tørre å starte der mot Kamma? For balansen i troppen vår sin del så er det nok klart at en 3-4-3 er mest gunstig, siden vi sitter på en del spillere (Holse, Jensen, Ingason, Broholm, Skarsem(?)) som er mest komfortable med offensive midtbaneroller, mens andre (Skjelbred, Hoff, Tagseth) kler godt å spille i en defensiv toer. Men tåler vi det når vi møter 'kjøtt og vilje'-lag?


Ja, det blir veldig spennende å se hvordan (om) vi velger å angripe denne. Vi har jo slitt veldig med motstandere i trebackslinje i år - Kamma er jo ikke noe unntak i så måte - og det er jo et spørsmål hvordan vi klarer å unngå en kamp som nulles ut (som Aalesund-kampen) mot et lag som egentlig spiller litt likt det vi selv gjør i 3-5-2, med en nier, en tier og en åtter som de mest offensive spillerne.

Tør vi å satse på en mer ubalansert formasjon der vi til tider har hatt store problemer med å dekke nok rom sentralt mot et lag som ofte står oppført med to sentrale, men har Eriksen som kommer tilbake og hjelper til? Eller satser vi på en litt mindre risikabel affære, der kvaliteten på våre enkeltspillere gjør forskjellen?

Jeg tror det langt fra er noen enkel avgjørelse. Trenerne ønsker nok aller helst å lykkes i 3-4-3 over tid, kan det bli tungen på vektskåla?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 01.08.2022 12:46    Post subject: Reply with quote

Håper og tror de dreier mer over på 343 nå. Vi sliter med presspillet i 352 og blir gang på gang baktunge, slik som mot Odd. På Lerkendal bør vi tørre å presse høyt i en 343, dog er vel spørsmålet om vi greier å stille med tre på topp med den skrale skadesituasjonen vår.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 01.08.2022 12:52    Post subject: Reply with quote

Vi får jo inn både Ingasson og mest sannsynlig Tengstedt til denne kampen. Det er heller ikke noe i veien for å stille med front-trioen fra 2. omgang mot Odd: Holse-Sæter-Broholm.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 01.08.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Ja jeg håper vi starter slik vi starta 2 omg sist, men kan vel ikke forvente at Broholm holder en hel kamp, så får tro islendingen kanskje er klar til å hoppe inn. Vi er gode når vi tørre å stå høyt og presser samla, og samtidig har folk som kan legge ned noen meter.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 01.08.2022 20:09    Post subject: Reply with quote

3-5-2 eller 3-4-3. Det viktigste er å tørre og vrake Victor Jensen. Han har gjort seg fortjent til et par kamper på benken nå.

Jeg tror Rekdal på sikt vil prøve å spille mer og 3-4-3 mot de presumptivt dårligere lagene, særlig på hjemmebane, og bruke 3-5-2 mer mot lag vi forventer skal styre kampen.

Broholm hadde et bra innhopp sist, men jeg tror Rekdal rett og slett velger mer kjøttvekt mot et aggressivt Ham-Kam. Jeg tviler litt på at noen av nykjøpene starter heller. Det virker å sitte langt inne for Rekdal å vrake Jensen, så han starter nok igjen. Jeg blir ikke helt enig med meg sjøl, men tror kanskje jeg ville startet med disse:

Code:
        Holse - Sæter - Skarsem

    Pereira - Tagseth - Skjelbred - Reitan

         Rogers - Henriksen - Børkeeiet

                    Hansen


Ideelt sett ville jeg hatt Tagseth og Skarsem som de to sentrale. Synes de var aggressive og gode i andreomgangen mot Odd. Skarsem slo også flere fine gjennombruddspasninger til Sæter, noe jeg ikke har sett så mye fra Skarsem tidligere. Som kant i 3-4-3 er jeg redd det blir for mye føring av ballen, men jeg har ikke noen andre å sette der hvis ikke en av de nyeste skal kastes inn med det samme.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 01.08.2022 20:31    Post subject: Reply with quote

Rekdal vil garantert gå ut i en 3-5-2 / 5-3-2 fra start av.
Så vil kamp forløpet bli avgjørende for eventuelle endringer.
Det som taler i mot oss her er at Ham Kam ikke vil prøve å spille seg ut som Odd og gi oss gratis muligheter rundt 16 meteren når vi står høyt.
De vil gjøre som oss og sende ballen ut på siden og klinke den opp til Eriksen og den andre indreløperen.
Eriksen angriper rommet bak vår midtbane og ut mot vår side stopper. Da tenker jeg Rekdal vil spille med 5 bak ofte i kampen.
Vi spiller ikke ut noen lag så vi er avhengig av at motstander gjør feil på vei fremover og at vi kan straffe dem på kontringer
Vi bør vinne greit her men da tror jeg vi må score først.
Tipper 3-1 og heng på Europa cup
Men kommer det over 10k i oppmøte med denne type fotball??
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 01.08.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Eriksen er fort enten Molde- eller B/G-spiller innen lørdag. Er vel positivt for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 01.08.2022 21:48    Post subject: Reply with quote

Ikke såkalt at det er godt for noe. Det kan du si.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 02.08.2022 18:48    Post subject: Reply with quote

Da økte vel sjansen for seier i helga med 17% etter salget av Eriksen.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 02.08.2022 20:34    Post subject: Reply with quote

To gampe lag mot hverandre.. blir nok ikke akkurat elegant fotball.
Får håpe vi vinner krigen og slipper nå Eriksen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 03.08.2022 09:18    Post subject: Reply with quote

Ref innlegg litt lengre opp :

Salget pr i går lå vel nesten 900 foran TIL-kampen og da kom det 10700. Så det det kommer nok over 10000 på lørdag. Selv om værmeldingene ikke akkurat innbyr til billettkjøp på kampdagen...meldt 13 grader og regn Crying or Very sad


Forhåpentligvis blir det litt bedre enn meldt.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.08.2022 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler vel på at Rekdal kaster både Tengstedt og Ingasson inn fra start allerede i første kamp, men håper vi får se begge i løpet av kampen. Som andre her er jeg også spent på om vi kommer ut i 3-4-3 eller 5-3-2. 2. omgangen mot Odd er vel første gang 3-4-3 har sett noenlunde bra ut for oss, men vi nærmer oss kanskje å ha riktigere spillertyper til å spille med en treer foran. Tengstedt gir i hvert fall litt mer fleksibilitet offensivt, ettersom han selv mener han er best i et tospann, mens Sæter foretrekker å være ensom på topp.

Håper personlig på denne oppstillingen:

Hansen
Børkeeiet - Henriksen - Rogers
Reitan - Skarsem - Jensen - Pereira
Holse - Sæter - Ingason


Alternativt denne:

Hansen
Børkeeiet - Henriksen - Rogers
Reitan - Skarsem - Jensen - Holse - Pereira
Sæter - Tengstedt

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 03.08.2022 15:00    Post subject: Reply with quote

Fra treninga i dag så det litt ut som det kunne bli Ingasson - Sæter - Tengsted på topp, muligens Holse og Jensen/Skarsem på midt?

Eventuelt:

Holse - Jensen - Ingasson

Tengsted - Sæter


Begynner i alle fall å få gode alternativer nå; mye mer tempo og fremoverrettet mentalitet en hva vi har hatt til disposisjon tidligere; med en Broholm som virkelig viser tendenser så begynner dette å bli bra Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 03.08.2022 16:53    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Fra treninga i dag så det litt ut som det kunne bli Ingasson - Sæter - Tengsted på topp, muligens Holse og Jensen/Skarsem på midt?

Jeg tenkte det samme. Utrolig spennende! (Men overhørte Rekdal i en samtale si noe som tydet på at det neppe blir tilfelle nå på lørdag, - fra start, i alle fall.)

EDR var ikke på feltet. Heller ikke Per, verken i går eller i dag. Noen som vet hvorfor?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 03.08.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

Ham islændingen er i min optik slet ikke starter potentiale. Jeg er dog ret sikker på at Tengsted at købt til at starte meget hurtigt. Et indhop lørdag og så starter han næste gang. Når Vecchia er klar ryger han også direkte ind. Så Ole og Noah må slås om reservetjanserne.
Men overordnet er det i min optik kun Andre, Markus og Holse der er bankers på det nuværende Rosenborg hold. Vecchia ville være i den kategori hvis ikke alle de skader ødelægger det hele.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 03.08.2022 19:54    Post subject: Reply with quote

Kan du begrunne? Synes Kristall ser meget sharp ut på videoene som er postet fra treningsfeltet.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.08.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

Hvis Vecchia kommer tilbake da, høres jo litt dystert ut.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 03.08.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ville kjørt en 100%Jesus med Ingason.
Et par kamper så er han klar fra start.
-men det går jo på følelser.

Også kjørt han 100% på flanken med færrest mulig motstandere å forholde seg til. -enkel linje def arbeid.
HÃ¥per han kan utnytte noen hodestusser fra Ole med steget der..


Last edited by håpløs on 03.08.2022 22:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 03.08.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Jeg ville kjørt en 100%Jesus med Ingasson.
Et par kamper så er han klar fra start.
-men det går jo på følelser.

Også kjørt han 100% på flanken med færrest mulig motstandere å forholde seg til. -enkel linje def arbeid.
HÃ¥per han kan utnytte noen hodestusser fra Ole med steget der..


En spiller FCK har ladet gå tilbage til Island GRATIS uden en eneste 1. holdskamp. Han har aldrig spillet på noget niveau som senior. Og så tror folk han kommer til at gøre en forskel for Rosenborg. Sammen lign med Victor Jensen som Ajax købte dyrt fra FCK. Han har også sine udfordringer med at falde ind - og så er der altså milevidt fra Islændingen og Sæther, der heller aldrig har spillet på noget som helst niveau. Sæther var ikke i nærheden af spilletid da alle var klar i starten. Nu spiller han (i min optik kun pga. skader) Men altså han mangler også basis teknik og forståelse. Jeg synes også det skinner igennem når Rekdal udtaler sig. Så i min verden er ingen af de 2 i en stærk Rosenborg 11,er hvis vi skal helt til tops i Norge igen og ud i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.08.2022 21:33    Post subject: Reply with quote

Skulle gått til Specsavers.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 03.08.2022 22:30    Post subject: Reply with quote

Islendingen er (kanskje) ikke der nå, men har absolutt potensial.
Tror ikke han står noe tilbake for flankene til BG i dag..
-spent på om vi legger på han 3kg muskler.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb