| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2022 00:15 Post subject: |
|
|
Du snakker meg om å kaste stein i glasshus. Så langt er det utelukkende du som prøver deg på billige fornermelser, så hvem som er barnslig er høyst diskuterbart.
Når det gjelder Tettey og Skjelbred så var det et tilsvar til denne
| ODN wrote: |
Angående ringvirkninger så tror jeg også at en rutinert og god spiller som Strandberg ville løftet spillerne rundt seg betraktelig, og i tillegg gjort laget mer konkurransedyktige med de andre lagene - så vi forhåpentligvis kommer oss ut i Europa igjen.
|
Hvor du virker å anta at det er en selvfølge at en rutinert spiller som kommer hjem vil "løfte spillerne rundt seg betraktelig". Det at jeg dro inn Skjelbred og Tettey var eksempler på at det absolutt ikke behøver å være tilfelle, da hverken RBK som lag eller spillerne individuelt fikk noe løft når de kom inn i fjor. Forøvrig var Skjelbred 33 når han returnerte, og å kalle en spiller som kom rett fra fast plass på Herta Berlin for "avdanka" er rimelig flåsete, med tanke på at det er ytterst få ES-spillere som er i stand til å etablere seg fast på et Bundesligalag.
Det der er derimt ikke det mest vesentlige. Hovedspørsmålet her er hvorvidt kvaliteten på midtstopperne våre er der skoen først og fremst trykker. Eller er det et større problem at vi må bruke en innleid offensiv midtbanespiller som anker ? Er det et større problem enn at høyresiden vår ikke fungerer overhodet fordi vi har en vingback som er klart bedre defensivt enn offensivt ? Er det et større problem enn at vår beste og mest kreative midtbanespiller stadig må flyttes rundt på banen i forskjellige roller ?
Realiteten er at RBK har alvorlige utfordringer med økonomien, og da er det ikke bare å hente i pose og sekk lenger. Vi må prioritere. Og kaster vi 3 mill i lønn på Strandberg, så vil det få konsekvenser for handlingskraften vår i andre posisjoner. Derfor mener jeg det er feil å hente Strandberg. Ikke fordi han ikke er god nok, men fordi jeg mener de posisjonene jeg nevner her er et klart større problem enn kvaliteten på midtstopperne våre. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 30.06.2022 09:09 Post subject: |
|
|
| Ikke minst trenger RBK ledere, og spillere som står fram når det butter imot. Som ikke aksepterer at standarden senkes på banen, men som heller drar med seg resten. Strandberg er en slik spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2022 09:14 Post subject: |
|
|
| Hvor mange av de skal du ha da ? Vi har spillere som Hansen, Henriksen, Skjelbred, Reitan. I tillegg til flere andre trøndere som alltid vil gå foran og gi jernet for klubben. Jeg kjøper ikke det at alt plutselig skal ordne seg bare vi får på plass en gamling til. I fjor hadde vi en skog av dem, uten at det hjalp noe som helst. Problemene våre sportslig ligger mer på organisering og at vi ikke har de riktige spillerne til de riktige rollene. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 30.06.2022 09:22 Post subject: |
|
|
| @Sløvsekken: Jeg er delvis enig med deg. Men jeg tror problemene handler om flere ting. Blant annet at stopperne er for dårlige. Henriksen er OK, men Strandberg ville utvilsomt gått rett inn og hevet laget. På meg virker det også som om laget er for dårlig mentalt, selv om vi har et par ledere i troppen. Jeg mener helt klart at Strandberg vil heve laget her også. Selv om jeg ideelt hadde sett en veldig hurtig stopper med kvalitet komme inn. Strandberg vil uansett være en betydelig oppgradering, tror jeg. EDIT: Og følgelig mener jeg det er riktig prioritering. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2022 09:35 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke enig i at stopperne er for dårlige (bortsett fra Vagic som er Hovland MK2). De utfordringene vi har defensivt skyldes primært at presspillet til tider svikter veldig, og at vi får for stor avstand mellom leddene, og da spesielt mellom forsvar og midtbane, hvor det tidvis blir enorme mellomrom for motstanderne å utnytte. Det handler dog mer om å få drillet organiseringen, og problemet skyldes i vel så stor grad midtbanen som forsvaret.
Edit:
Der forsvaret har hatt utfordringer er vel mest det å dekke rommene vingbackene etterlater seg, og at de er litt for passive i forhold til å gå fremover, men det også handler mer om øvelse og selvtillit enn at man ikke er god nok. Mer ting som Rekdal/Frigård burde tatt mer tak i. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 30.06.2022 11:18 Post subject: |
|
|
| Du peker på flere viktige punkter, men jeg mener samtidig at stopperne våre er mer kvantitet enn kvalitet. Altså at det skorter på både organisering, gjennomføring og også kvalitet. Nå får vi sikkert flere svar på disse tingene utover sesongen, vil jeg tro. Men jeg tviler på at dagens mannskap vil skape et godt defensivt fundament, uansett hva Rekdal gjør og ikke gjør. Så vi får bare være uenige om den saken. Hadde vært topp hvis du har mer rett, for øvrig, og at spillerne baki der er gode nok (så fremt Rekdal får skikk på laget). |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 02.08.2022 11:39 Post subject: |
|
|
| Merkelig. For landslagets del burde han spilt i Belgia. Nå blir det lite matching på godt nivå, kun spill for et middels lag i norsk serie, som heller ikke spiller i Europa. Vitner om lave ambisjoner på egne vegne... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2022 11:42 Post subject: |
|
|
| Wow. Vanvittig signering. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.08.2022 11:57 Post subject: |
|
|
Vålerenga har jo god track record på slike overganger. Rune Lange, Fredrik Stoor, Yssouf Kone osv. Kan ikke skjønne annet enn at kroppen til Strandberg kommer til å krangle fullstendig med så mye kontakt med kunstgress. Legger opp iløpet av sommeren neste år? _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.08.2022 11:59 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Wow. Vanvittig signering. | vil være mest ute av spill da, skadevrak de luxe |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 02.08.2022 12:04 Post subject: |
|
|
| Får håpe han går i fotsporene til de andre tidligere Rosenborgspillerne i VIF de siste årene. Nordvik, Kone, Stoor, Hedenstad, Lædre Bjørdal, Vilhjalmsson, Berntsen, Kwarasey osv... |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 02.08.2022 13:16 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | | Merkelig. For landslagets del burde han spilt i Belgia. Nå blir det lite matching på godt nivå, kun spill for et middels lag i norsk serie, som heller ikke spiller i Europa. Vitner om lave ambisjoner på egne vegne... |
Noen har sprengt banken i VIF som sannsynligvis gjør han til klubbens klart best betalte. Eventuelt rike onkler osv. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
VIFOSLO Senior
|
Posted: 02.08.2022 15:46 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | | Merkelig. For landslagets del burde han spilt i Belgia. Nå blir det lite matching på godt nivå, kun spill for et middels lag i norsk serie, som heller ikke spiller i Europa. Vitner om lave ambisjoner på egne vegne... |
Dette skrev du 29/6:
"RBK trenger bedre spillere, også på stopperplass. Strandberg er landslagsspiller, ledertype og en forsterkning. Han kan spille i flere år til. Det blir fremdeles spilletid på de andre stopperne også, med cup og serie. Dette er en handel vi åpenbart bør forsøke å få til, mener jeg. Og jeg er overbevist om at Rosenborg tenker likedan."
Dere er da også et middels lag, som ikke spiller I Europa, eller?
Merkelig hvordan ting plutselig forandret seg, når han nå drar til Enga
En fantastisk signering for oss selvsagt, så kan jo dere bare fortsette gnålet om skader og diverse annet møkk. Henning her inne som et hederlig unntak. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.08.2022 15:56 Post subject: |
|
|
VIF kommer til å bli topp 3 i 2023. De kan også fort bli mestere. Strandberg vil være en klar forsterkning. Med Tollef Nation?, vil de danne et meget rutinert og godt stopper par. Best i ES kanskje.
Vi er ikke attraktive nok og har for dårlig økonomi dessverre.
Spillere vil spille fotball på egne ferdigheter ikke som Rekdal og Frigård som kun vil utnytte andres feil og flakse mål med primitive fotball. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.08.2022 16:14 Post subject: |
|
|
| RBK vinner serien 2022 og 2023. vi har Rekdal |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.08.2022 16:26 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | VIF kommer til å bli topp 3 i 2023. De kan også fort bli mestere. Strandberg vil være en klar forsterkning. Med Tollef Nation?, vil de danne et meget rutinert og godt stopper par. Best i ES kanskje. |
Må ikke glemme nå at Vålerenga er klubben "eldre" spillere drar til for å dø. Vi kjenner også til skadehistorikken til Strandberg, så ingen fare. Og Tollås Nation er en middels spiller |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.08.2022 16:36 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro Ståle Solbakken også har vært en samtale partner her i valget av Enga....
Jeg trodde Strandberg hadde lagt skade plagene bak seg?.
Nation er etter mitt syn vesentlig bedre enn Rogers, uten at det bør være måen å male seg mot ..
Men vi ser at gode stoppere klare å kamuflere mindre fart med klokskap. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 02.08.2022 16:57 Post subject: |
|
|
| @VIFOSLO: Da misset du poenget. Jeg ville ha ment akkurat det samme om det var Rosenborg han gikk til, iallfall noenlunde, hvis han samtidig hadde tilbud fra Belgia. At det ville ha vært en god overgang for RBK, ja selvsagt. Akkurat som det er det for Vålerenga. For hans del tror jeg derimot Belgia virker som et bedre valg, og også for landslaget. Så ja, jeg synes det er en merkelig overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.08.2022 17:03 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Vi er ikke attraktive nok og har for dårlig økonomi dessverre.
Spillere vil spille fotball på egne ferdigheter ikke som Rekdal og Frigård som kun vil utnytte andres feil og flakse mål med primitive fotball. |
Ja er mye fantastisk fotball i VIF som har 7-2-7 og -1 i målforskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2022 17:23 Post subject: |
|
|
Gøy at hver gang vi linkes til sånne spillere er det:
- Wow, spillende stopper! Ville hevet oss kolossalt!
- Han tjener nok altfor godt ute til å vurdere oss.
- Langt over vår hylle dessverre. Urealistisk.
SÃ¥ signerer han for VÃ¥lerenga og:
- Heim for å døy.
- Langt over toppen.
- Skadevrak jeg er glad vi styrte unna. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.08.2022 17:33 Post subject: |
|
|
| Kommer til å forsterke Vålerenga kraftig. Mest overrasket over at han velger en klubb med kunstgress på hjemmearenaen. Har vel ikke vært spesielt fan av det så vidt jeg husker. Også litt merkelig at han går til Eliteserien, med så hyppig endring mellom gress og kunstdekke, når han hadde tilbud fra land som Belgia. Kan ikke være bra for en skadeutsatt kropp! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 02.08.2022 17:56 Post subject: |
|
|
Når han har tjent 100 mill +- i Russland og er 32 år tipper jeg noen ekstra millioner i utlandet ikke veier så tungt sammenlignet med å kunne leve livet hjemme i Norge. Styrker nok Vålerenga, men svært sjeldent utenlandsproffene kommer hjem til Norge og totalt endrer styrkeforholdet i ligaen på samme måte som i tidligere, med Iversen som det beste eksempelet. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 02.08.2022 18:02 Post subject: |
|
|
| Nærheten til familie og muligheten til å bo fast i luksusleiligheten hans på Aker Brygge teller nok tungt, om ikke tyngst her. Samtidig så tror jeg han selv er smertelig klar over at han gambler med egen fotballhelse når han velger å spille 85% av kampene sine på kunstgress de kommende sesongene. |
|
| Back to top |
|
 |
VIFOSLO Senior
|
Posted: 02.08.2022 18:27 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Gøy at hver gang vi linkes til sånne spillere er det:
- Wow, spillende stopper! Ville hevet oss kolossalt!
- Han tjener nok altfor godt ute til å vurdere oss.
- Langt over vår hylle dessverre. Urealistisk.
SÃ¥ signerer han for VÃ¥lerenga og:
- Heim for å døy.
- Langt over toppen.
- Skadevrak jeg er glad vi styrte unna. |
Vakkert
En gledens dag for Enga, rett og slett. Akkurat det vi trengte der bak. |
|
| Back to top |
|
 |
|