English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.07.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er ret sikker på vi får en mulighed for at signe ham. Jeg tror også han er interesseret. Han får fuld spilletid og 6,er positionen passer ham rigtig godt. Det kunne blive en rigtig god case - 2 gode sæsoner i Rosenborg og så videre til en større adresse.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 08.07.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Har sansen for Jensen isolert sett, men spesielt i og med at sesongen i år i stor grad ser ut til å være en "bygge-lag-sesong" bør vi forsøke å forlenge med ham slik at vi får kontinuitet fra 2022 til 2023 hva gjelder sentrale brikker i laget. Dumt å spille en tullesesong, som dette ser ut til å bli, og så starte helt på nytt i januar igjen.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

- Jeg syns det fungerer fint. Jeg syns det er fint å ha ballen mye og fordele spillet. Noen ganger har man lyst til å gå mer fram og del i angrepene, men man må tenke litt på balansen. Jeg kan godt merke at man må vende seg til det å tenke på "restforsvaret", erkjenner Jensen overfor rbkweb.no.

Les mer: - Fint å ha ballen mye og fordele spillet

Til Voetbal International fortæller den nye Ajax-træner om sine transferønsker.

- Klubben arbejder hårdt på det, og det er tiltrængt. Vi har brug for mindst tre til fem forstærkninger, lyder det fra Alfred Schreuder.

Læs mere: Chefens plan er skidt nyt for danske Ajax-talenter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2022 18:36    Post subject: Reply with quote

– Det er kun snakk om et vanlig lån, uten noen opsjon, sier Dorsin.

Sportssjefen sier han har en god dialog med Ajax:

– Jeg snakker med dem om Vitor nå og da. For det meste handler det om oppfølging og sånne saker, så får vi se hva som skjer. Vi har sagt at vi skal vente til litt senere i høst for å se hva vi eventuelt gjør med tanke på fremtida. I utgangspunktet er han på lån her ut sesongen. Men man vet aldri hva som skjer i fotball.

Les mer: Han trives med kjæresten i Trondheim – utelukker ikke å bli værende i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 31.07.2022 18:16    Post subject: Reply with quote

Forferdelig kamp av Jensen i går. Verdens dårligste "for god for ligaen" spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.07.2022 19:43    Post subject: Reply with quote

Skyldes jo først og fremst at han er malplassert på banen. Han er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli noen dyp midtbanesentral. Han er for svak defensivt og i gjenvinning til å spille der. På samme måte som når Holse ser ut som en 2.divisjonsspiller når han blir plassert på topp, i en posisjon han ikke har forutsetninger for å beherske. Gofot mantraet til Eggen virker å være sjokkerende vanskelig for enkelte trenere å forstå.

Jensen bør spille høyre indreløper, med Tagseth/Skjelbred mellom han og Holse.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 31.07.2022 19:56    Post subject: Reply with quote

Av det jeg har sett av ham mener jeg det ikke er verdt å punge ut mange millioner for å få ham permanent. Jeg regner ikke med at han blir en billig mann når han kommer fra Ajax.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 14.08.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

Vet det er svært delte meninger om Jensen her inne. Jeg er av de positive og håper virkelig vi kunne få hatt han på permanent basis. Føler meg rimelig trygg på at spilleren selv trives bedre med fast plass på et ungt rbk-lag vs. å spille akademifotball hos Ajax.
Hva tror dere Ajax vil kreve for spilleren? Om de i hele tatt vil slippe han..
Vi har vel ikke noen opsjon her? Is there hope in a hanging snore?
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 861

PostPosted: 14.08.2022 21:13    Post subject: Reply with quote

Som nevnt her så passer han ikke i den dype midt posisjonen, der blir han avslørt mot bedre lag. Bedre å bruke pengene på en ”Annen” type i den posisjonen. Børkeiet er det bare å avskrive i den posisjonen, treig som en bestemor.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 14.08.2022 21:26    Post subject: Reply with quote

Vel kun Markus, Andre og Holse der ikke bliver afsløret mod bedre hold Surprised

Victor Jensen er pt. vores klart bedste bud på den defensive midt - med mindre vi rykker Markus derop igen. Han har visioner i sit spil og forsøger altid at spille fremad i banen.
Jeg tror gerne Ajax sælger til os og med mindre en større Superliga klub kommer på banen - alternativt en mindre hollandsk så tror jeg faktisk også prisen bliver overkommelig for os.
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 14.08.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Sælnes hadde også sine defensive begrensninger før han med tid og arbeid løste det. Bortsett fra Annan så har vel alle våre beste sentrale midtbanespillere vært offensivt anlagt. Bedre å lære en offensiv spiller å dekke rom defensivt enn å lære en stopper å være maestro.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 14.08.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Jensen må få tid til å utvikle seg i ny posisjon, det tar mer enn 5-6 kamper for å finne ut av den rollen der i et lag som enda ikke helt har funnet formen sin.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 14.08.2022 23:34    Post subject: Reply with quote

sælnes brukte vel også personlig trener for og bli raskere,få større frekvens.
Husker han trente ekstra mye for og bli bedre.

Sjelden og se sånn holdning blant de unge på laget idag,mest opptatt av telefon.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 14.08.2022 23:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som har sagt at han ikke skal få tid, men det må være lov å påpeke fakta. Per dags dato har han store svakheter defensivt i den sentrale midtbanerollen som blir effektivt utnyttet av selv de svakeste Eliteserielagene.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 15.08.2022 00:44    Post subject: Reply with quote

Samtidig er han instrumentell for det offensive ved at han alltid er spillbar mellom ledd og raskt får ballen fremover i banen. Så er spørsmålet da, hva man skal vektlegge hos en sentral i en klubb som har "artig og angrepsvillig" som sitt mantra: offensive eller defensive egenskaper? Legg også til at vi har TRE midtstoppere bak ham til å ev. fylle inn og støte ut ved behov ...
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 15.08.2022 01:21    Post subject: Reply with quote

Stopperne har jo ansvar og stå høyere også,er ikke bare jensen sin feil.
Stå halvhøyt er jo det vi gjør.
folk sier stopperne er redde for og gå fram..Ikke rart vi sliter når laget er redd.

Vi mangler hurtighet bak,men står vi høyt,så vinner vi jo ballen gang på gang.
keepere idag brukes jo sweeper.

ser ofte at 3-4 spillere går i press,så kommer jensen i press fram også,men stopperne står i ro,så blir enorme rom.

Skal ikke være så vanskelig og forstå noe du trener på i flere måneder,Glimt blir mye fortere bedre enn oss..mye fortere utvikling.
ganske sikker på at bodø terper mye mer enn oss på trening på pasningspill også,
tror de er bedre i all trening enn oss i RBK.

Så har vi spillere som reitan som ALDRI forstår hvor han skal plassere seg,klarer aldri og legge inn selv om han god tid..blir panisk med ballen og slår bort den hver gang..
forstår ikke hva han gjør i laget..en back bør ha noen ferdigheter,enn og bare løpe.
pereria er bedre,men er ikke like god defansivt.

Sam etterskudd rodgers var klassestopper sa rekdal,giampoli er jo mye bedre,kan og slå pasninger.

rodgers blir reddet av henriksen hele tiden,han henger ikke med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 340

PostPosted: 15.08.2022 08:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker mye handler om individuell og kollektiv fotballforståelse. Spillerne og lagdelene må «forstå» hverandre. Jeg synes presspillet har blitt mye bedre - men det er skuffende å se hvor dårlig det også kan være. Det må ikke være nødvendig med en pauseprat for å korrigere det.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 15.08.2022 08:45    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Jensen. Han er flink til å gjøre seg spillbar, har god teknikk og ballkontroll, slår gode pasninger med begge bein, ser alltid fremover, er flink (og rask) til å vri spillet, og er en ballfordeler som jeg har savnet siden Selnæs. Hadde han vært god defensivt også hadde han ikke spilt her. Han er rett og slett ikke noen ballvinner.

Det jeg kanskje like aller best er at han har en egen ro med ballen. Den rake motsetning var Konradsen, som alltid stresset og kjørte unødige piruetter med en panikk som gjorde at jeg hadde hjertet i halsen hver gang han hadde ballen på egen banehalvdel.
Back to top
View user's profile Send private message
Jostode
Junior


Joined: 15 Aug 2022
Posts: 7

PostPosted: 15.08.2022 09:08    Post subject: Reply with quote

Hvis Jensen fortsetter utviklingen, og RBK fortsetter å vinne tror jeg Jensen blir vanskelig å hente. Det finnes tusenvis av spillere å hente hvis du ønsker ett rivjern på def. midt.

Offensive spillere som kan diktere tempoet i kampen med fremoverrettet fotball er det færre av. Noen hjerneblødninger av og til må man godta hvis vi skal spille som vi gjorde mot Sandefjord.

Soleklart «kjøp om mulig» mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.08.2022 10:00    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Jensen må få tid til å utvikle seg i ny posisjon, det tar mer enn 5-6 kamper for å finne ut av den rollen der i et lag som enda ikke helt har funnet formen sin.

Spørsmålet er jo hvor mye tid man skal investere i en spiller som er på lån uten opsjon på kjøp. Slike spillere bør kunne gå rett inn og prestere fra dag én. Nå er vi godt over halvveis i den ene sesongen han er innleid, og det snakkes fortsatt om at han må få tid. Synes det blir litt tynt.

Synes man kan vurdere et kjøp om han er tilnærmest gratis, men om prisen er 10 mill eller mer - bør det være helt uaktuelt imo. Han har ikke bevist nok for oss til å forsvare slike summer, selv om man sporadisk kan se at han har gode ferdigheter på enkelte ting.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.08.2022 10:16    Post subject: Reply with quote

Det er ikke nødvendig å velge "enten/eller", kreativ spiller eller rivjern. Det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig.
Den som spiller i den sentrale midtbaneposisjonen må lære seg å plassere seg riktig, da har han kommet et langt stykke på veien i forhold til å ikke bli overkjørt defensivt i én omgang hver av Odd og Sandefjord.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 15.08.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Tror Rekdal sa på Rotsekk at Jensen hadde opsjon? Arrester meg om jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 15.08.2022 10:52    Post subject: Reply with quote

Rekdal sa det, men Dorsin sier det motsatte. Rekdal innrømmer at Dorsin da har rett.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 15.08.2022 11:15    Post subject: Reply with quote

Er vel best at man ikke har avtalt en opsjon med en fastsatt pris her, for jeg kan ikke se for meg at Ajax har store planer for fremtiden hans der i alle fall. Og jeg tror Dorsin er en god pokerspiller som kan få til en meget god avtale for oss her.

Så det bør gå an å få Jensen til en fornuftig pris (og 10 mill +- noen små er helt klart det i min verden da han fort kan gå for 3-4 ganger den prisen ved neste korsvei). Jeg tror Dorsin klarer å få til en avtale som gjør at Jensen er med i 2023 også. Fordelen nå er at han har fått kompis Tengstedt inn i klubben og det gir en trivsel og trygghet som han ikke nødvendigvis får andre plasser. Her får han spille fast og utvikle seg, jeg tror helt klart at Jensen foretrekker Rosenborg over Jong Ajax eller andre mer usikre alternativer for å si det sånn.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.08.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Det at man ikke har avtalt noen opsjon betyr bare at Ajax mener han er verdt mye mer enn vi er villige til å betale. Ergo ingen poeng i å ha det med i noen avtale, og en overgang være urealistisk - spesielt om han begynner å blomstre her.

Eneste sjansen er nok om spilleren selv legger tungt press på egen klubb, og at de da er villige til å jekke ned prisen til et spiselig nivå - men jeg synes en overgang fremstår alt annet enn sannsynlig. Tipper planen er å gi Børkeeiet eller Henriksen plassen etter hvert (må bare finne en habil stopper først).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Next
Page 7 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb