English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 514, 515, 516 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.06.2022 21:46    Post subject: Reply with quote

krysse fengran! RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2022 12:31    Post subject: Reply with quote

[Ceide] fikk sin debut allerede 6. februar da han kom inn i bortemøtet med Sampdoria. Der ble det seks minutter og det samme fikk han i runden etterpå da Roma var på besøk hjemme på Mapei Stadion. Til sammen har han vært på banen i seks kamper.

– Det er klar det er moro og en annen kultur enn her i Norge. Italia som land er mye finere enn jeg trodde. Jeg må bare lære meg språket litt bedre. Jeg forstår hva folk sier, men å snakke er mer vanskelig. Men det kommer seg.

Sassuolo er en liten by i italiensk målestokk, ligger i provinsen Modena og har rundt 40.000 innbyggere. I denne byen skal altså Finnsnesværingen konkurrere med landslagsprofilen Domenico Berardi om spilletid.

– En fantastisk fotballspiller og en stjerne i klubben. Det er bare å suge til seg av hans kunnskap. Men jeg konkurrerer vel så mye med Traore (Hamed Junior, landslagsspiller for Elfenbenskysten) som har spilt venstrekant mye denne sesongen. Treningshverdagen er veldig bra, rett og slett. Vi trener veldig hardt, spiller veldig mye fotball og det er fokus på kvalitet hele veien. Men det hadde jeg også ventet.

Les mer: Emil Ceide om Italia-drømmen: – Trener med fantastiske spillere hver dag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2022 12:35    Post subject: Reply with quote

Nå er det klart at Hareide skal jobbe som ekspert under VM i Qatar for NRK, men ellers blir livet viet til det han selv har lyst å gjøre - som besøket i Askvoll.

Våren har han brukt til å bygge en hytte på Otrøya utenfor Molde. Den ble ferdig før påske, og siden har han stort sett oppholdt seg der.

(...)

Fortsatt er det slik at det kommer henvendelser.

– Det er ting jeg har avvist. Fordi jeg har bestemt meg for å stoppe, så har det ikke vært aktuelt. Agenter jobber jo hele tiden og over hele verden for å få fatt i fotballtrenere. Og noen av dem har vel nummeret mitt enda, smiler han.

– Finnes det noen muligheter for at du snur - at du kan returnere igjen?

– Jeg skal ikke tilbake igjen. Det er en periode i mitt liv som er over nå. Jeg er glad jeg har god helse og kan bruke fritiden min på en positiv måte.

Les mer: Klar beskjed fra Hareide: – Jeg skal ikke tilbake

Rønning:

Er det et valg du har tatt som du noen gang har angret på og som du ville ha løst annerledes hvis du fikk sjansen på nytt?

– At jeg ikke begynte å studere etter videregående selv om jeg spilte fotball. Måtte jo begynne med det da jeg flyttet tilbake til Levanger igjen i voksen alder. Gikk bra, men det var tungt. Rådet til dagens unge fotballspillere er å ta studier samtidig som fotballsatsingen. Det er viktig å ha noe i bagasjen når fotballkarrieren er over. Så kan du også si at jeg skulle ha meldt meg indisponibel til Europa-kvalifiseringen mot St. Johnstone da jeg røk akillessenen. Hadde jeg tatt en ekstra uke på sidelinjen hadde jeg kanskje berget.

Les mer: Per Verner om bilkrasjer, jagerfly, valget han angrer på og kommunens feilgrep for barn og unge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.06.2022 16:49    Post subject: Reply with quote

Få uger efter andenpladsen i Dansk 2000 Guineas er Niels Petersen-trænede Tordenskiold aflivet, fortæller delejeren Kolbjørn Selmer.

Læs mere: Nicklas Bendtners derbyhåb Tordenskiold er død

Norwegian striker Erik Botheim has been watched by Rangers.

The former Rosenborg star, 22, is on Gers’ shortlist this summer.

Football Scotland understands he is an option for Gio van Bronckhorst with next season in mind.

Read more: Erik Botheim watched by Rangers as Norway striker emerges as possible transfer target
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 18.06.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

"The former Rosenborg star" Very Happy

Klart det!
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.06.2022 21:59    Post subject: Reply with quote

Kunne nok vært en bra klubb det, men det er jo ikke akkurat noe steg opp i forhold til kvalitet på ligaen. Men skulle det gå bra så er vel veien kort til England feks i og med at han fortsatt er veldig ung.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2022 12:29    Post subject: Reply with quote

FotbollDirekt har tidigare avslöjat att IFK Göteborg kan göra ett försök med den förre MFF-stjärnan Pa Konate.

Nu kommer nya uppgifter angående vänsterbacken, som på många sätt bekräftar hur han utvecklats efter MFF och som bekräftar vilken svår affär Blåvitt kan stå inför om man på riktigt vill försöka ta honom.

Les mer: Skräms Blåvitt bort av detta? - bulgarer skärper tonen

Rosenborg lot Igoh Ogbu gå permanent til Sogndal sommeren 2020. Et halvt år senere ble han presentert som LSKs nye midtstopperbauta. Søndag møter nigerianeren gamleklubben på Åråsen.

Les mer: LSK-stopperen ble gitt bort av RBK: – Ikke noe ondt blod mellom oss

Adresseavisen vet at særlig belgiske klubber snuser på midtstopperen.

(...)

Ogbu selv vil heller ikke snakke noe særlig mer om dette temaet. Nå spiller han i LSK, og trives i byen sammen med kjæresten.

– Det har gått fem år siden du først var i Trondheim. Hva husker du best?

– Humøret i garderoben. Særlig fra de to gutta der, smiler han - og peker på Åsen og Helland.

– Og hvem vet i fotballen, legger han til - vel vitende om storkampen søndag:

– Det handler om å spille god fotball, og å ha det artig. Jeg fighter alt jeg kan for Lillestrøm, og stortrives her. Men man skal aldri si aldri i fotball. Jeg vet jo ikke om jeg en dag kanskje spiller for RBK igjen, sier Ogbu.

Les mer: RBK-junioren er blitt LSKs gullkalv: - Kommer til å bli et veldig godt salg

Ogbu ble signert av Rosenborg i 2018, men ble aldri satset skikkelig på av trønderne. Det medførte opphold i små klubber som Levanger og Sogndal, før LSK hentet ham til klubben i fjor.

– Du vet, når du er i utvikling, har du muligheten til å ta steg hver dag. Så jeg syns reisen har vært kjempebra. Alle stedene jeg har vært på, har jeg lært mye. Jeg har jobbet veldig hardt i karrieren min, forteller Ogbu.

– Fotballen har vært livet mitt og det som har gitt meg størst grunn til å smile. Det er enklere for oss å takle å dra hjemmefra siden det er dette vi har valgt å gjøre med livene våre. Vi gir alt for dette.

Les mer: Tror LSK-juveler setter overgangsrekord: Drømmer om Chelsea og Manchester United
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.06.2022 09:24    Post subject: Reply with quote

Kalle Løken blir faktisk ny generalsekretær i NFF. Waddayaknow ... den så jeg ikke komme.

https://www.nrk.no/sport/...1.16015279
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 24.06.2022 09:26    Post subject: Reply with quote

Løken har jobbet i Statoil, Norsk Hydro, Lundin og Aker Solutions, og har vært konsernsjef i Kværner. Han er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU.

Må være den beste CVen en tidligere RBK-spiler har?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.06.2022 09:37    Post subject: Reply with quote

Selnæs til fc Zürich da!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 24.06.2022 09:52    Post subject: Reply with quote

Men kun frem til sommeren 2023. Tipper Selnes satser på at Rekdal er borte da og vender tilbake til Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.06.2022 10:01    Post subject: Reply with quote

Vi får krysse fingra!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kalle Løken blir faktisk ny generalsekretær i NFF. Waddayaknow ... den så jeg ikke komme.

https://www.nrk.no/sport/...1.16015279


Gledelig også at det har avstedkommet Boring Kalle Løkens comeback på Twitter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2022 20:10    Post subject: Reply with quote

2mas 23.12.21 wrote:
Fra Adressa i går:



Ved avslutningen av laksefiskesesongen i september 2020 sa Heggem farvel til sine laksefiskende gjester for siste gang. Etter 17 sesonger avsluttet han konseptet Aunan Lodge og sin egen rolle som turistvert. Fra 2021 ble bygningene og fiskeretten leid ut til nyoppstartede Grindal Salmon Lodge, med Erik Lier i spissen.

Heggem har ikke hatt noen roller i Grindal Salmon Lodge, utover å leie ut bygninger og fiskerett.

Nå har den tidligere fotballproffen bestemt seg for å selge 15 bygninger, 2700 mål og fiskeretten til et sammenhengende laksevald på 5,5 kilometer.


Heggem har altså lagt ut heimgården for salg, med en prisantydning på 15,8 millioner kroner.

(...)

– Å drifte en så stor eiendom med til sammen 16 bygg, er en stor og krevende oppgave. Det krever så mye jobb og fokus, at det er vanskelig å få gjort så veldig mye annet. Nå er jeg kommet til et punkt der jeg ønsker å fordype meg i noe annet før jeg blir for gammel. Derfor har jeg bestemt meg for å selge.

– Hva skal du gjøre?

– Det er fortsatt et litt åpent spørsmål. Nå bereder jeg grunner for at det skal være mulig å gjøre noe annet, og så får jeg bruke litt tid på å finne ut hva det blir. Jeg har igjen ett år av mastergradarbeidet mitt ved universitetet på Ås. I det siste har jeg jobbet litt som konsulent innen lakseforvaltning, og det er mulig at jeg satser mer i den retningen. Men for alt jeg vet, enda jeg er ferdig med mastergraden neste år, så kan jeg ha fått andre planer, sier Heggem og legger til at han ikke MÅ selge.

– Jeg må ikke selge. Hvis det ikke blir solgt, så er også det greit. Jeg ser det slik at jeg er så heldig at jeg kan velge mellom to goder.

Les mer: Selger heimgården for 15,8 millioner: – Jeg har lyst til å prøve noe nytt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2022 22:24    Post subject: Reply with quote

Stig Torbjörnsen pekar på en lapp som ligger på köksbordet. ”Svennis” står det, följt av ett telefonnummer.

– Han ringde mig igår. Jag blev faktiskt lite ”starstruck”. Svennis är en legend.

Vad ville han?

– Han är ju rådgivare för Karlstad fotboll, och ville kolla om jag visste några spelare. Tyvärr kunde jag inte hjälpa honom, det är rätt stor skillnad mellan Allsvenskan och division ett.

(...)

Stig Torbjörnsen är skeptisk mot utvecklingen. Han vet att IFK Göteborg använt sig en del av datascouting, men tänker inte göra det själv.

– Jag tänker inte ta bort det. Men jag kommer inte använda det. Man kan dubbelkolla om datorn säger samma sak som det jag har sett, men i slutändan går jag alltid på min känsla.

Men Midtjylland har väl ändå lyckats ganska bra, med sitt sätt att arbeta?

– Jag är helt oenig. Det har inte gått så bra, men det är inte bara Midtjylland. De fem, sex bästa klubbarna i Danmark använder datascouting väldigt mycket, och de har inte blivit bättre på att värva spelare.

Stig Torbjörnsen börjar rada upp exempel.

– Midtjylland har värvat sju brassar som kostar 10, 20, 30 miljoner styck. Två, tre av dem får spela, men resten sitter på bänken. Jag är motståndare mot datascouting och då är det lättare att hitta felen. Men att de danska klubbarna är så bra på att scouta på datorn är helt fel i min värld.

(...)

Det finns en felvärvning som Stig Torbjörnsen aldrig kommer glömma. Han börjar skratta och skriver in ännu ett namn på sin surfplatta. ”Jaime Alas”.

– Jag såg honom i El Salvadors landslag mot Mexiko. Han var skitbra. Jag blev jättetaggad och såg honom mot Costa Rica också. Bra som fan. Så köpte vi honom till Rosenborg, på min rekommendation. Sen kommer han. Jag tänkte ”vad fan? Är det samma spelare”. Han var för dålig helt enkelt, och har ingen karriär efter heller. Då är det en floppvärvning.

Läs mera: IFK Göteborgs scout Stig Torbjörnsen går sin egen väg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2022 10:12    Post subject: Reply with quote

Samtidigt händer det nu saker kring Levi och enligt mina uppgifter i dag står nu klart att han hade kunnat vara såld vid det här laget - om han själv inte hade sagt nej.

Bakgrunden, den vet vi om sedan tidigare; flera israeliska klubbar har av Sportbladet hävdats hålla sig framme.

Det nya nu är, enligt mina källor inom klubben, att ett bud har funnits från en av de största klubbarna där nere.

Men trots att pengar i storleksklassen 8-10 miljoner har presenterats för IFK Norrköping - och det att IFK:s ledning ska ha vara beredda att släppa honom - så uppges nu Levi själv i sista stund ha backat.

Det hela ska ha hänt tidigare den här veckan.

Läs mera: AVSLÖJAR: Bud på tio miljoner till IFK Norrköping

Orta saha takviyesi içim çalışmalarını sürdüren Galatasaray'ın Fredrik Midtsjö'ya resmi teklif yaptığı öğrenildi.

Yağız Sabuncuoğlu'nun haberinde Fredrik Midtsjö, yapılan teklifi kabul etti ve Norveçli oyuncu İstanbul'a gelmek istediğini ifade etti. Oyuncunun temsilcisinin ise bu gelişmeler üzerine ayrılık için Midtsjö'nün kulübü AZ Alkmaar'ı ikna etmeye çalıştığı belirtildi. Görüşmelerin devam ettiği ve transferin olumlu yönde ilerlediği ifade edildi.

Galatasaray'a sürpriz orta saha! Norveçli orta saha teklifi kabul etti

Google-oversetteren wrote:
Continuing to search for a midfielder, Galatasaray made an offer to Norwegian midfielder Fredrik Midtsjö. Fredrik Midtsjö, who wanted to play in Istanbul, accepted the offer, but now the ball club is in AZ Alkmaar.

It has been learned that Galatasaray, which continues its work for midfield reinforcement, made an official offer to Fredrik Midtsjö.

In the news of Yağız Sabuncuoğlu, Fredrik Midtsjö accepted the offer and the Norwegian actor stated that he wanted to come to Istanbul. It was stated that the representative of the player tried to persuade Midtsjö's club AZ Alkmaar to leave after these developments. It was stated that the negotiations are continuing and the transfer is progressing in a positive direction.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.07.2022 22:53    Post subject: Reply with quote

Hovland spiller fast for Häcken og scoret sitt tredje mål for sesongen i dag. Nok en spiller som ble bedre straks han fikk dra fra Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2022 23:02    Post subject: Reply with quote

Også Sørloth til Galatasaray?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 21.07.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

Midtsjø ryktes til Galatasaray for 2.5 mill euro. I så fall betyr det over 1 million kr til RBK og langt færre, men like kjærkomne, kroner til Stjørdals-Blink Fotball.

Spørsmålet er: Hvor betalingsvillig er Galatasaray i slike saker?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

Yeni sezonda kadroda düşünülmeyen ve kampa da götürülmeyen Anders Trondsen, henüz takım bulamadı. Ülkesinden bazı kulüplerle görüşmesine rağmen sonuç alamayan Norveçli futbolcu için bir süre daha beklenecek. Son çare olarak da sözleşme feshi gündeme gelebilir.

Anders Trondsen'e fesih yolu gözüktü

Google-oversetteren wrote:
Anders Trondsen, who was not considered in the squad in the new season and was not taken to the camp, has not yet found a team. It will be a while for the Norwegian football player, who could not get results despite meeting with some clubs from his country. As a last resort, termination of the contract may be on the agenda.


Sondre Skogen prøvespiller for Strømsgodset. Kontrakt med Feyenoord ett år til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.07.2022 07:24    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Midtsjø ryktes til Galatasaray for 2.5 mill euro. I så fall betyr det over 1 million kr til RBK og langt færre, men like kjærkomne, kroner til Stjørdals-Blink Fotball.

Spørsmålet er: Hvor betalingsvillig er Galatasaray i slike saker?


1 million eller 10? Er det kun utdanningskompensasjon vi har krav på nå eller har vi fortsatt videresalgsprosenter?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 26.07.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Vagic som har floppa ii MFF og RBK slenger med leppa , mener Hammarby er en bedre klubb enn RBK. Dog er Vagic sitter fortsatt på benken da, også i sin nye klubb…. https://www.fotbollskanal...rosenborg/

Last edited by josinho on 26.07.2022 12:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 26.07.2022 12:15    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
JW wrote:
Midtsjø ryktes til Galatasaray for 2.5 mill euro. I så fall betyr det over 1 million kr til RBK og langt færre, men like kjærkomne, kroner til Stjørdals-Blink Fotball.

Spørsmålet er: Hvor betalingsvillig er Galatasaray i slike saker?


1 million eller 10? Er det kun utdanningskompensasjon vi har krav på nå eller har vi fortsatt videresalgsprosenter?


Du forventer at RBK får 10 millioner av en kjøpesum som er på ca 25?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.07.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

Nei men jeg mener vi hadde en god videresalgsprosent mot AZ. Stusset derfor på den lave summen og lurte på om det var glemt av en null. 40% var et godt stykke over hva jeg trodde det var, men vet jo ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 26.07.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

Vagic klarer å provosere selv når han ikke tar på seg RBK-drakta, ja. Godt å være kvitt ham.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 514, 515, 516 ... 536, 537, 538  Next
Page 515 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb