English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandnes Ulf - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
4%
 4%  [ 1 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
24%
 24%  [ 6 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
4%
 4%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
8%
 8%  [ 2 ]
Pereira
8%
 8%  [ 2 ]
Holse
52%
 52%  [ 13 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Chrupalla
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 25

Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.06.2022 19:06    Post subject: Reply with quote

Rosenborg klart best og vinner fortjent, men utrolig mange slurvefeil som heldigvis ikke får noen som helst konsekvenser.
Holse er på vei oppover igjen, meget god kamp av han. Tagseth er også positiv.
Til tider raske og fine kombinasjoner, før noen plutselig får et eller annet anfall og tuller bort ball.

Reitan spiller så vanvittig dårlig! Driver bare med tull både offensivt og defensivt. Det må være noe galt med mannen.
Jensen gjør også utrolig mye feil. Hvis han skal være så god som det har blitt påstått, må han luke bort 90% av disse feilene.
Vagic er bare håpløs.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 30.06.2022 19:33    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke skjønner, både i denne kampen og i serien generelt, er hvorfor vi slutter å spille ball når vi leder. Hansen poler langt, vi taper duellene på midten, og får en ny bølge mot oss. Spesielt mot Obos motstand må vi da tørre å holde ballen i laget når vi leder. Så det samme mot kbk, at vi lot dem få mye angrepsspill i 2. omgang. Føles unødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 30.06.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Nå som vi spiller uten spiss på banen, hvorfor har vi regressert til å slå langt. Selv ved utspill. Ingen som gjør seg spillbar, alle bare lunter opp til midtbanen og så vinner Sandnes i lufta mot Holse/Skarsem.


Spør A. Hansen. Kanskje pga av at Hansen er en kløne med ball i beina.
Det hadde vært interessant å telle opp hvor mange balltap vi har pga de evinnelige lange utspillene til Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 30.06.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

Må sies at det bevisst ble forsøkt spart mye energi sluttminuttene, som ikke er så dumt mtp. skade- og sykdomssituasjonen.

Svært lite bevegelse rundt ballfører i dag, spesielt på motstanderens banehalvdel. Spillere som stopper helt i pasningsskygge, og ingen som kommer på løp, da er det ikke rart at ballen går bakover.. Lov å håpe på at det kanskje var for å spare krefter, men likevel.

Adrian med flere gode innlegg, dog ikke mot spesielt gode spisser (hadde vi egentlig noen spiss utpå der?). Gode redninger fra Hansen på tampen. Chrupalla forsvant litt, men var frampå i starten av 2. omgangen, gøy å se.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 30.06.2022 20:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Synes du det er tungt å scrolle får du komme deg ut å trene.
Skriver det samme. Ja selvsagt. !!!


Laughing

Takk for bekreftelsen Wink
Skal sende deg en flaske kaptein sabeltannsaft Love Mr. Green

SÃ¥ ikke kampen men som dere gjennforteller stort sett akkurat hva jeg hadde sett for meg.
Vi vinner men de som hadde muligheten til å bevise gjorde det altså ikke.

Next Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 30.06.2022 20:43    Post subject: Reply with quote

Du som ikke klarer å scrolle trenger vel all saften du kan få. Jeezes!;.
Drep meg men ikkje med graut.
Noen er på et så lavt nivå at admin burde reddet dere
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.06.2022 20:50    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Det jeg ikke skjønner, både i denne kampen og i serien generelt, er hvorfor vi slutter å spille ball når vi leder. Hansen poler langt, vi taper duellene på midten, og får en ny bølge mot oss. Spesielt mot Obos motstand må vi da tørre å holde ballen i laget når vi leder. Så det samme mot kbk, at vi lot dem få mye angrepsspill i 2. omgang. Føles unødvendig.

Vi mangler spillerglede, Blir sånn når vi ikke har noen plan og ingen egentlig har troen på det vi driver med.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 30.06.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

@Neeskens
Burde sikkert høre med Jan Thomas om en sånn powershake om jeg ikke evner å scrolle, og jeg liker sabeltannsaft mye bedre enn powershakes bare så det er sagt, ikke aktuelt! Laughing

Ganske sikker på at du hadde blitt en eminent skikkelse is scientologi kirka om du hadde gått for det Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 30.06.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Trekning 24.8 og resten av kampene en gang i 2023 når terminlista er klar…
Virker som om NFF bevisst prøver å ødelegge cupen, ganske meningsløst opplegg.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 30.06.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

Synes vi har en fornuftig tilnærming til denne kampen. Det er en langt viktigere kamp om to dager allerede. Vi har grei kontroll på SU, scorer de målene vi trenger, uten at vi må helt i kjelleren. Grei skuring. Bare å se frem til... mars 2023... Rolling Eyes
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.07.2022 13:37    Post subject: Reply with quote

Slik denne sesongen utarter seg så er vel cupen vår beste mulighet til å få sjansen til europaspill neste år?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.07.2022 13:52    Post subject: Reply with quote

Vil ikke si det. LSK og Molde har skilt seg litt ut så langt, men nå fikk jo LSK en bra smell sist, og de har ikke vært bedre enn at det er langt i fra sikkert at de holder gjennom hele sesongen. Vi er 4 poeng bak Viking på 2.plass, med 2 kamper mindre spilt, 3 poeng bak Godset med 1 kamp mindre spilt og 2 poeng bak Glimt med samme antall kamper. Så til tross for at vi har vært svake, så imponerer jo ikke de vi kjemper med i særlig grad heller. Vi har også igjen hjemmekamper mot både LSK, Viking, Glimt og Godset.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.07.2022 19:11    Post subject: Reply with quote

Men slik jeg ser det så er Rekdal sånn passe god til å angripe enkeltkamper slik som i cup og i Bodø, kanskje over snittet hva gjelder Norske trenere, men han får ikke til å sette et lag som vinner de kampene som skal vinnes for å ta topp 3 i serien.

Tror det til slutt kun er Glimt som er kapable til å hamle opp med Molde (slik som ifjor), men at LSK og Viking er mer stabile enn oss, mulig vi kan få ut et toppnivå som er godt nok for å kunne henge oss på en gullkamp, men enn så lenge så famles det fremdeles med å finne ut av ting.

Så er det nok en fordel at neste runde er til neste år fordi da er det i alle fall plausibelt at vi har kommet opp på såpass nivå at vi kan vinne cupen, jeg tror ikke Rekdal er i nærheten av god nok til å få dreis nok på laget til å klare topp 3 før det har blitt for mange poeng opp og for få kamper igjen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.07.2022 22:43    Post subject: Reply with quote

Cupen er mye bingo da. Enda mer nå enn før også, siden den i praksis spenner over 2 sesonger, or styrkeforholdene kan forandre seg mye over vinteren. I tillegg kommer de siste rundene tidlig i 2023, på et tidspunkt hvor lag er mindre samkjørt, i starten av sesongen. Det blir en del mer bingo av det enn når de siste rundene kommer på høsten, og lagene er innspilt og mer etablert.

I forhold til serien så kommer det jo litt an på hva som skjer i vinduet som åpner 1. august, men pr. i dag så tror jeg ikke Glimt har mannskap til å kjempe om seriegullet. For vår del så handler det mye om å finne riktig sammensetning på midtbanen, og få inn en høyre vingback som gjør at vi får koblet på høyresiden mer i angrep. Pr. nå så blir vi for enkle å demme opp for, når omtrent alt skjer på en side.

Får vi orden på den høyresiden, og ikke minst på presspillet vårt, så tror jeg RBK i høyeste grad vil være konkurransedyktig om medalje. Det blir ikke festfotball med Rekdal, men får vi rettet på de værste svakhetene, og med det får stabilisert prestasjonene litt, så kan det bli ok poengmessig. Og som sagt, vi har igjen hjemmekampene mot de vi konkurrerer med. Det kan gi oss fortrinnet vi trenger.

Så kan jo kampen på søndag bli veldig toneangivende. 3 poeng der, så tror jeg vi kan løfte oss. Uavgjort så er det litt status quo, og taper vi så kan det bli tungt om vi ikke greier å sy sammen i allefall 3-4 seire på rad.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.07.2022 08:25    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må klare å sy sammen en rekke med seire, gjerne slik vi gjorde i f.eks 2006, hvor vi etter 11 kamper (som nå) hadde 15p og lå 10 poeng bak Brann, men avsluttet herfra og ut med 12-2-1 (26 kamper den gangen) og vant serien med 7! poeng.
Hadde blant annet en rekke på 7 strake der på høsten. Fra 10 bak til 7 foran på 15 kamper Smile

Molde rykket for øvrig ned i 2006...akkurat det skjer nok ikke i år Smile

I kampene etter Viking har vi muligheten til å bygge oss en fin rekke,

Jerv (H)
Aafk (B)
TIL (H)
Odd (B)
H/K (H)
Sandefjord (B)
Aafk (H)

Slår vi Viking så vil vi etter Aafk hjemme fort kunne ha 7-1-1 eller bedre på de siste 9. Kan selvsagt ha det om vi taper også Smile

Offensivt har vi jo scoret bra i de siste kampene 3-4-3-3-2, så vi må bare unngå å slippe inn så mange så kommer seirene på løpende bånd Very Happy

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 02.07.2022 14:48    Post subject: Reply with quote

Jeg liker din optimisme, Tiger! I utgangspunktet skal det ikke være umulig for oss å slå de lagene du lister opp her. Jeg tror det vil avhenge av at vi får bruke våre beste spillere i perioden, samt at Rekdal får dreis på et tydelig angrepsspill, siden vi ikke kan være avhengige av enkeltspillere hver gang. Vi skal ikke se bort i fra at dette kan gå veldig bra for oss!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.07.2022 15:22    Post subject: Reply with quote

HÃ¥pet er der alltid.

Men jeg har null tro på at den treneren som kan fikse en slik opphenting er tilgjengelig og det er i alle fall ikke Rekdal.

I 2006 så hadde man Sapara, Ivers og Storflor samt en god del veteraner som enda hadde giv i seg, og stort sett en ellever pluss benk hvor samtlige ville gått rett inn på hvilket som helst annet lag i Norge. Og med få unntak så var 4-3-3 godt innlært.

Vi har gode spillere etter norske forhold, men vi har ikke den soleklart sterkeste stallen og vi har ikke noe innøvd mønster å falle tilbake på, og Rekdal er sannsynligvis feil mann til å få det innøvd og det er åpenbart feil mønster han prøver å få innøvd.

Det er mulig han kan stabilisere oss på topp 3 til neste sesong, du skal ærlig talt ikke være veldig god som trener for å klare det, men jeg har større tro på at vi kan ta cupen enn at vi kan oppnå medalje i år.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb