English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
9%
 9%  [ 3 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
90%
 90%  [ 30 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 33

Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 26.06.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Merket meg spesielt en situasjon med Hoff hvor han valgte støtte og drepte en mulighet til å skape ubalanse der hvor undertegnede ville hatt ferdigheter og overblikk nok til å skape framdrift med en relativt enkel utsidepasning.

Iallefall noen år tilbake da jeg spilte fotball en gang i uka og banen var ganske mye mindre, men det jeg fikser på 21x15 skal en midtbanespiller på RBK få til på 105x68.

Ellers...meh? Vi vinner mot en vesentlig svakere motstander som gir fra seg masse rom. Vi sliter når motstander er fornøyd med å demme opp.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.06.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

xG på 1.60 !!!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2022 11:59    Post subject: Reply with quote

Kampen var mer "gøy" enn "bra", vil jeg nok påstå. Men det er jo faktisk verdi i det.

Vi scorer tre mål, det er fint, og er generelt interesserte i å komme fram når vi erobrer ball. Sæter er jo totalt on fire, selvsagt, og Holse leverer jo smått genialt i bakgrunnen, men samtidig roter vi jo et elendig Kristiansund tilbake i kampen etter 1-0, og gjør et innmari godt forsøk på å slippe de inn igjen etter både 2-1 og 3-1. Og to av målene våre er jo rett og slett episk svakt forsvarsspill.

Jeg synes vi benytter Sæter langt bedre i første enn i andre omgang. Han bør rett og slett involveres minst mulig med ball utenfor boks, og å bruke sterke Fiabema som oppspillspunkt ved siden av Ole er vesentlig smartere enn å ha Ole som targetman. Da får han også litt mer frihet til å spille på styrkene sine, som er å time bevegelsene i boksen. Interessant var det også at Holse i første omgang leverer det eneste jeg har sett hele sesongen som svarer til beskrivelsen av denne 'litt midtbane, litt kant'-rollen som vi har hatt.

Seieren mot KBK var jo på alle måter forventet, og nede på Nordmøre må jo alle de blå lysene brenne nå. Kristiansund har jo alltid sett ut som en gjeng ikke så veldig bra fotballspillere som var veldig flinke til å gjøre enkle ting riktig, spilte kynisk på egne styrker, og kunne mønstre en form for arrogant ro med ball til tross for tvilsomt ferdighetsregister. Nå ser de ut som en gjeng ikke så veldig bra fotballspillere som spiller cupkamp mot divisjonen over med en hakket for ambisiøs kampplan, hver uke. Med mindre noe veldig spesielt skjer, så rykker de ned. Og blir der?

Så må man kanskje nevne at dommer Aslam var en total løk. Skulle ha vist ut Coly (corner? what??). Skulle ha vist ut Sæter (åpenbart, hva driver du med, kis?). Gir frispark til Rogers når Askar er gulle reint på ball og KBK er tvers igjennom (takk!).
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb