| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
rail Rutinert
|
Posted: 25.05.2022 23:24 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Kjenner ikke så godt til omstendighetene rundt den overgangen, så du har sikkert et poeng i det. Når det er sagt så er dette også litt av realiteten man møter i dag. Unge spillere forventer dessverre å spille førstefiolin omtrent før de kan knyte sine egne fotballsko. |
Hvorfor da trekke frem Odin Holm som "det beste eksempelet" når du egentlig ikke kjenner omstendighetene? Denne type argumentasjon blir jo bare fordummende. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.05.2022 23:38 Post subject: |
|
|
rail, han om du leser hva han skrev så ser du jo at det ikke er noen grunn til å ta på vei.
Det var en antagelse som etter litt informasjon ble konludert fra hans side at han ikke kjente til det men poengterer at unge spillerer er mere opptatt av lønningsposen enn de er klubbtilhørighet. et poeng som står fint uten at du trenger å bli sinnataggen :p
Nå må jeg male taket her etter å bygd det om for å øke takhøyden :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 26.05.2022 12:41 Post subject: |
|
|
Drømmevinduet om vi hadde fått ut Rekdal ville vært Selnæs, Määttä og Nordli inn. Andersson, Vagic og Hoff ut. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.05.2022 13:16 Post subject: |
|
|
| Simen Nordli i Ålesund? Da er vel en spiller som Tobias Heintz å foretrekke |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 26.05.2022 13:17 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | rail, han om du leser hva han skrev så ser du jo at det ikke er noen grunn til å ta på vei.
Det var en antagelse som etter litt informasjon ble konludert fra hans side at han ikke kjente til det men poengterer at unge spillerer er mere opptatt av lønningsposen enn de er klubbtilhørighet. et poeng som står fint uten at du trenger å bli sinnataggen :p
Nå må jeg male taket her etter å bygd det om for å øke takhøyden :p |
Jeg har lest både dette, og de fleste bidrag fra denne brukeren. Det er ikke første gang Odin Holm blir trukket frem som kroneksemplet på hvor elendig jobb RBK gjør ift de trønderske talentene. Odin Holm ba om noe RBK umulig kunne innfri. Noe flere av de gjerne gjør. Han er slett ikke noe godt eksempel. Det vet du. Det vet jeg. Det vet mange av oss. Og det er beskrevet en hel bråte ganger på rbkweb. Men det er vel like gjerne denne tilnærmingen med å rope høyt om forhold man vet svært lite om, som irriterer. Ellers burde vel denne antagelsen du nevner etter erkjennelse kanskje gå over i bevisstheten på et eller annet tidspunkt?
Beklager malingsjobben  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 26.05.2022 13:23 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Simen Nordli i Ålesund? Da er vel en spiller som Tobias Heintz å foretrekke |
Har aldri klart å se hvilke spisskompetanser som gjør Heintz spesielt interessant. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.05.2022 13:55 Post subject: |
|
|
| rail wrote: | Jeg har lest både dette, og de fleste bidrag fra denne brukeren. Det er ikke første gang Odin Holm blir trukket frem som kroneksemplet på hvor elendig jobb RBK gjør ift de trønderske talentene. Odin Holm ba om noe RBK umulig kunne innfri. Noe flere av de gjerne gjør. Han er slett ikke noe godt eksempel. Det vet du. Det vet jeg. Det vet mange av oss. Og det er beskrevet en hel bråte ganger på rbkweb. Men det er vel like gjerne denne tilnærmingen med å rope høyt om forhold man vet svært lite om, som irriterer. Ellers burde vel denne antagelsen du nevner etter erkjennelse kanskje gå over i bevisstheten på et eller annet tidspunkt?
Beklager malingsjobben  |
Du må gjerne kalle meg dum og uvitende. Skal leve godt med det. Poenget mitt er at Rosenborg greier ikke å hente de største talentene lenger, ikke de trønderske en gang. Mye på grunn av at unge spillere i dag ikke har tolmodighet til å gå gradene i en klubb som RBK. Det er ikke lenger «stort» å være en del av stallen til RBK. Det er mye bedre å få spilletid i andre norske klubber, eller komme seg så raskt ut av landet som mulig. Flere unge trønderske eksempel på det. Her er mellom andre Odin Holm et eksempel. Kan også nevne Hjelde som tidlig reiste til Celtic. Ikke mye førstelagsfotball han har fått de siste årene. Tagseth gikk også til Liverpool, før han kom hjem igjen. Slik markedet er blitt, men altfor mye penger i de store klubbene, så må man kanskje endre litt strategi. Når klubben ikke greier å se eller utvikle potensialet i spillere som for eksempel Ogbu, så må man se seg i speilet. Kanskje den beste midtstopperen i Eliteserien, og vi ga han bort for glansbilder. Må gjerne være uenig. Om disse meningene gjør meg dum og kunnskapsløs, så får det så være! Har fulgt denne klubben i flere tiår, og kommer til å støtte laget uavhengig hvem som er trener eller styreleder. Meninger vil jeg forsette å ha. Har tidligere uttalt meg positiv til inkluderingsstrategien til LSK, der de henter flere afrikaner billig, og som oftest får et par tre meget gode spillere ut av den strategien. Eksempel (Ujah og Nosa)Ble høvlet ned den gang, for å sammenligne seg med LSK var under vår verdighet. Nå ligger de 10 poeng foran oss etter 8 kamper, dersom vi vinner i dag! |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 26.05.2022 14:16 Post subject: |
|
|
Se fremover. Vi misset noen talenter i slutten av 90-årgangen og starten av 2000. Per nå har akademiet de beste 05-07 spillerne i stallen. Hvis de klarer å utvikle dem videre, samt beholde dem - så kan det komme opp mye bra. Vi vil uansett ikke klare å konkurrere med toppklubbene i Europa hvis en nye Ødegård eller Haaland dukker opp.
Utfordringen jeg ser er akademiets evne til å videreutvikle spillerne etter de kommer fra lokale klubber. Holder ikke med inntrøndersk selvgod fotballforståelse da. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.05.2022 14:26 Post subject: |
|
|
| Man må også kunne finne gode spillerTYPER i andre marked enn det trønderske. Laget skriker per dags dato etter fart og teknikk! Første pri bør være en rask teknisk ving! |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.05.2022 15:32 Post subject: |
|
|
| Det er nok lurt å løfte blikket ja, samt å slutte å tro at Rosenborg er særlig attraktiv. Per nå er vi en klubb som ligger mellom middels og toppen i norsk Eliteserie. Det betyr at vi må jobbe hardt med speiding og spillerutvikling. Vi må også slutte å vrake unge spillere som så går til andre klubber og blir en suksess, det tyder enten på dårlig evne til å se potensialet i unge spillere, eller dårlige evner til å utvikle dem. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.05.2022 20:01 Post subject: |
|
|
Hjelde spilte 11 kampoer for Ross County i en tøff liga og har debutert for Leeds og gjort sakene sine meget bra så han kan vi ikke akkurat bruke som eksempel her.
Men hovedpoenget ditt står, Unge spillerer i dag har ikke samme klubbfølelse og det er synd men også et resultat av hvor mye penger det er i fotball i de større ligaene.
Problemet slik jeg ser det ligger i fordeling fra pengesekken. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:32 Post subject: |
|
|
Der er vi enige. Fordelingen av pengene, eller mangelen av fordelingen, har ødelagt fotballen.
Men er 11 kamper for Ross County noe å slå i bordet med? Kunne sikkert spilt 50 kamper for Rosenborg, inkludert Europaleague. Noen få kamper for Leeds og 11 kamper for Ross (ca 15 tilsaman) på 2-3 sesonger er ikke en voldsom utviklings- CV i min bok. Før pengene i fotballen tok helt av, takket norske spillere nei til klubber i både Serie A og PL. Nå reiser man med første fly ut av landet og jubler for spilletid i Ross County! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2022 21:56 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi er naive om vi tror at det handler om penger som den viktigste årsaken til at flere av de største talentene velger oss bort eller for den slags skyld klubbfølelse.
Disse spillerne har et lite vindu og valg av riktig klubb kan vær avgjørende for om det blir en karriere de kan leve av i fotball eller noe som fisler ut i ingenting. Da er det viktigste for både de unge spillerne og deres foreldre og velge klubber med et sportslig opplegg som gir størst sannsynlighet for å kunne utvikle dem til en toppspiller.
Rosenborg sitt sportslige apparat fra A lag til junior med Rekdal til Vikvang som er på et kompetansenivå som er så lavt at det egentlig er forunderlig at ikke flere spillere velger oss bort.
Videre er det beviselig svært lenge siden nå at vi klarte å få frem et talent fra egen stall, siste gjengen er Svensson, Sælnes, Henriksen generasjonen og der er jo de første allerede begynt å komme hjem igjen.
Løs kompetansegapet i sportslig avdeling og på Salmar akademiet så er jeg trygg på at vi kommer til å få ja fra de aller fleste unge trøndere vi vil ha inn og gjør vi det virkelig bra så blir vi et sted hvor talenter fra andre steder søker seg til fordi vi gir dem god utvikling.
Slik det er nå og jeg var far til en ung talentfullt talent ville jeg vurdert temmelig mange andre klubber i Norge som et bedre sted å sende mine barn for sin utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.05.2022 22:21 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Men er 11 kamper for Ross County noe å slå i bordet med? Kunne sikkert spilt 50 kamper for Rosenborg, inkludert Europaleague. Noen få kamper for Leeds og 11 kamper for Ross (ca 15 tilsaman) på 2-3 sesonger er ikke en voldsom utviklings- CV i min bok. Før pengene i fotballen tok helt av, takket norske spillere nei til klubber i både Serie A og PL. Nå reiser man med første fly ut av landet og jubler for spilletid i Ross County! |
11 kamper for Ross County som 17-åring og 2 kamper i PL som 18-åring er absolutt noen å slå i bordet med. Hvilke 18-årige RBK-stoppere har noen gang fått spille så mye a-lags fotball? Hadde han blitt i RBK hadde han sannsynglivis stått med noen cup-kamper samt et titalls kamper for RBK2. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.05.2022 10:35 Post subject: |
|
|
Tror dere Ole K Selnæs (bosman i vinter) kan være med å løse noen av problemene vi ha med å fungere spillemessig, ikke minst offensivt?
Han vil jo avslutte karrieren sin i RBK før han blir for gammel har han jo sagt tidligere, og han fyller 28 år i sommer..
De siste par sesongene har det vært mye rot og få kamper for Ole K, muligens han har tapt seg noe i kvalitet da..... |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 29.05.2022 13:58 Post subject: |
|
|
Selnæs kvaliteter er nok helt sikkert på et veldig høyt nivå enda sammenlignet med f.eks. Børkeeiet, men han vil ikke løse det største problemet vårt som er et trenerteam som ikke kan forme et vinner lag.
En midtbane med Holse - Selnæs Jensen/Skjelbred tror jeg kunne blitt fantastisk bra i et godt system. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.05.2022 21:34 Post subject: |
|
|
Fordelen med å eventuelt få Sælnes inn er at det verste en trener kan finne på er å bruke ham som sittende sammen med en stasjoner type som Børkeeiet og han vil uansett være minst like god som hvem ellers som skulle bekle den rollen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.05.2022 22:37 Post subject: |
|
|
Når du har en trener som ikke evner å sette noen form for spill bør du gå for spillere som kan gjøre noe på egenhånd. Selnæs hadde til tider noen helt geniale pasninger sist han var her, men med mindre vi har en spiss/ving som evner å gå på de riktige løpene vil det ikke hjelpe. Helst skal vi også ha nok bevegelse til å trekke forsvarere vekk fra viktige rom med 1./2. bevegelse, så...
Gjerne Sælnes, men kast nå Reka over ripa med noe betong rundt beina først. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2022 09:03 Post subject: |
|
|
| Hjelpes. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.06.2022 17:01 Post subject: |
|
|
| Det som også er bra med Selnæs er at han er erfaren og uredd for å si meningene sine, vil anta at det blir noen løp da ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.06.2022 09:24 Post subject: |
|
|
Håper vi fortsatt jobber med Strandberg. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 03.06.2022 10:51 Post subject: |
|
|
+1. Strandberg fortsetter å levere på nivå selv uten matchtrening. Vagic ryker forhåpentligvis i sommer og Børkeeiet sitter vel heller på banken enn å spille stopper hørtes det ut for før sesongen. Så blir Røsten en fin avtaker til Strandberg om et år eller to. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 03.06.2022 11:13 Post subject: |
|
|
| Strandberg kommer selvfølgelig ikke i sommer. Han vil nok ikke mangle tilbud i utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.06.2022 13:57 Post subject: |
|
|
| Alder og skadehistorikk tilsier at RBK har gode muligheter til å sikre seg Strandberg. Spesielt viss det skisseres et slags utdanningsløp i tillegg slik at spilleren kan tilegne seg kunnskap som kan komme til nytte når en sivil arbeidskarriere tar til. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 03.06.2022 17:07 Post subject: |
|
|
Tviler på at Strandberg har interesse i et utdanningsløp gitt. Han trenger ikke å foreta seg stort når han legger skoene på hylla.
Runder 100 mill: https://www.vg.no/sport/f...sk-fotball |
|
| Back to top |
|
 |
|