|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Rogers |
|
4% |
[ 3 ] |
| Henriksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vagic |
|
1% |
[ 1 ] |
| Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skarsem |
|
0% |
[ 0 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vecchia |
|
34% |
[ 23 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
42% |
[ 28 ] |
| Sæter |
|
10% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 66 |
|
| Author |
Message |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:45 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | nyt hold og opstilling pr. dd. forslag: 4-3-3 |
Synes dette ser bra ut - vi får håpe at Rekdal eller dem som har kontroll på tingene vil prøve noe sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 26.05.2022 20:55 Post subject: |
|
|
Jensen var svak før pause, men knallgod som sentral i andreomgang. Fikk satt fart på laget og distribuert til medspillere som fikk ballen i god posisjon. Reitan var positiv både på høyre midtstopper og høyresiden. Ellers var Sæter heldig som unngikk det røde og at han fikk det målet. Men det skal sies at han viste flere gode involveringer i det defensive spillet som jeg har savnet fra Holm. Pinligt av Vecchia å filme to ganger. Det er bare å få bort.
Skarsem er for øvrig den mest oppskrytte spilleren i Rosenborg på lenge. Hva er det han egentlig er god på? Å drive ball? Helt ubrukelig i vurderingssituasjoner, og evner ikke å løfte blikket ved skudd eller innlegg. I tillegg er han svak defensivt.
Deler ikke helt den oppfatningen av at Vagic var katastrofe i dag. Var altså ikke god, misforstå meg rett, men synes ikke Henriksen (fyfaen hvor treg han er) og Rogers var noe bedre. Vagic skal riktignok ha skryt for å skape frisparket som ledet til 1-2 målet. Slo ballen fint gjennom press til Vecchia som fikk frisparket. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 26.05.2022 21:18 Post subject: |
|
|
| Jeg pleier ikke å sage egne spillere, men jeg tror at jeg blir nødt til å dele ut min aller klareste stolpe noensinne til Andersson i kveld... At han fikk komme utpå etter pausen er et lite mirakel... Håper han reiser seg og viser seg fra en annen side, hvis ikke er det helt bortkastet å ha han i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 27.05.2022 05:21 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Trodde ikke mine egne øyne når han kom ut etter pause.
Heldigvis ble han tatt av etter 2-3 horrible innvolveringer. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.05.2022 06:52 Post subject: |
|
|
Synes det ga oss en ekstra offensiv dimensjon med Reitan som stopper, blir vanskelig for FKH å forholde seg til at man har to backer på den sida. Men da Rekdal endelig hadde funnet noe som fungerte så gikk han bort fra det. Uansett, nå må det være siste gang vi ser Vagic i startoppstillingen som stopper i denne formasjonen. Hvis vi ikke skal bruke Reitan som stopper så får vi flytte ned Børkeeiet, han er altfor treig til å spille på midtbanen.
Vi taper de to neste kampene og da er sesongen over. Det positive med det er at vi ikke trenger jage resultater, men kan tenke langsiktig. Synes da vi bør nedprioritere lånespillere og andre som ikke skal være med neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.05.2022 08:40 Post subject: |
|
|
Det er altså veldig rart at Rekdal overhodet ikke tør å stå med sidestoppere som spiller slik de skal i 3-4-3. Vi så det i oppkjøringa også: det desidert mest lovende vi overhodet viste mellom første januar og seriestart var Reitans tolkning av sidestopperrollen. Kom høyt i banen og lagde bindinger og valgsituasjoner for motstanderen - bare at vi ikke hadde noe tilknyttet kollektiv som kunne utnytte det. Mot Haugesund også gjør han det riktig: hvis ingen stopper meg, så fortsetter jeg bare.
Så mangler det jo samhandling både foran og bak Reitan når han går fram der. Han passerer Skarsem med ballen, men pannebåndmannen veksler ikke ned og dekker rommet Reitan etterlater seg av den grunn. Det skjer heller ikke noen bevegelse foran Reitan, bare Andersson som tripper langs sidelinja i mangel på noe bedre å gjøre, og resten stiller seg opp i feltet. To spisser, likevel ingen skjæring.
Vi er ganske langt unna noe som minner om en funksjonell 3-4-3, og insisterer stadig på at innlegg fra dårlige posisjoner er måten man skaper sjanser på. Men en stopper som faktisk tør å trå framover i banen er en forutsetning for at en del av de tilhørende bevegelsene kan finne sted, det er der dynamikken i laget starter. Uten dette er den rekdalske trebackslinja ingenting annet enn en spiss flyttet ned i forsvaret for å kunne være gjerrigere defensivt, og det er helt tydelig sånn treneren vår vil ha det. Artig og angrepsvillig? You tell me. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 27.05.2022 09:04 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | Det er altså veldig rart at Rekdal overhodet ikke tør å stå med sidestoppere som spiller slik de skal i 3-4-3. Vi så det i oppkjøringa også: det desidert mest lovende vi overhodet viste mellom første januar og seriestart var Reitans tolkning av sidestopperrollen. Kom høyt i banen og lagde bindinger og valgsituasjoner for motstanderen - bare at vi ikke hadde noe tilknyttet kollektiv som kunne utnytte det. Mot Haugesund også gjør han det riktig: hvis ingen stopper meg, så fortsetter jeg bare.
Så mangler det jo samhandling både foran og bak Reitan når han går fram der. Han passerer Skarsem med ballen, men pannebåndmannen veksler ikke ned og dekker rommet Reitan etterlater seg av den grunn. Det skjer heller ikke noen bevegelse foran Reitan, bare Andersson som tripper langs sidelinja i mangel på noe bedre å gjøre, og resten stiller seg opp i feltet. To spisser, likevel ingen skjæring.
Vi er ganske langt unna noe som minner om en funksjonell 3-4-3, og insisterer stadig på at innlegg fra dårlige posisjoner er måten man skaper sjanser på. Men en stopper som faktisk tør å trå framover i banen er en forutsetning for at en del av de tilhørende bevegelsene kan finne sted, det er der dynamikken i laget starter. Uten dette er den rekdalske trebackslinja ingenting annet enn en spiss flyttet ned i forsvaret for å kunne være gjerrigere defensivt, og det er helt tydelig sånn treneren vår vil ha det. Artig og angrepsvillig? You tell me. |
Jeg er helt enig i dine betragtninger. Det har været en kæmpemæssig hemsko i vores offensive spil at alle 3 stoppere + vores def. midt er forholdsvis tunge og langsomme. Vi skaber aldrig overtal med dem og jeg fornemmer også de holder igen fordi de er bange for at blive overløbet. Erlend har mere fart og vil derfor se bedre ud i bagkæden. Selvom Victor Jensen ikke er naturlig 6,er så han på meget kort tid klasser bedre ud en Børkieet i går. Fordi han både har bedre boldomgang og tør spille fredad. Jeg vil vove den påstand, at hvis vi skal lykkes med det her system så kræver den en hurtig dygtig stopper + en klasse 6,er der kan holde i bolden og fordele spillet (tænker en Rasmus Falk type) Men den slags spillere har vi nok ikke råd til. Vi kommer ikke til at lykkes med de spillertyper Rekdal holder fast i nu. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 27.05.2022 11:48 Post subject: |
|
|
Skarsem er som en vill mink. Han blir ofte stående høyt i banen som oppspillspunkt som det krever ekstreme pasningsferdigheter å nå frem til, eller så tar han med seg ballen på lange løp som sjelden har et konstruktivt sluttprodukt.
Børkeeiet som sentral uten ro og overblikk i dette byggverket er som å bruke pappspiker i bindingsverk. Om vi skal fortsette i 3-4-3 eller 3-5-2 så er jeg absolutt enig i at Reitan må ned til fordel for Vagic, og så må man seriøst vurdere om Børkeeiet og Henriksen skal bytte plass. Sannsynligvis ingen god løsning det heller, men vi har knapt noe annet valg så fremt vi ikke justerer om til 3-1-4-2 / 3-2-3-2 eller noe i den duren. I så fall må Holse/Jensen(ny) spille fast mer sentralt i banen. Og Eddie har vel avslørt at han ikke er et alternativ som vingback pr i dag. Det spørs om han i det hele tatt er god nok til å starte uavhengig av posisjon. I det minste ikke til fordel for Pereira om vi skal ha håp om å utvikle noe som er mer bærekraftig fremover på banen. Motsatt så kan muligens Skarsem/PCS prøves ut. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |