| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Rogers |
|
4% |
[ 3 ] |
| Henriksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vagic |
|
1% |
[ 1 ] |
| Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skarsem |
|
0% |
[ 0 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vecchia |
|
34% |
[ 23 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
42% |
[ 28 ] |
| Sæter |
|
10% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 66 |
|
| Author |
Message |
spraggon Proff
|
Posted: 26.05.2022 19:15 Post subject: |
|
|
| bæærnt wrote: | | Hva er det egentlig Skarsem bidrar med ? Eg undras. |
Det er vel på tide å få Holse inn for Skarsem, Perreira inn for Tagseth. Tror også Børkeeiet og Holm må vurderes. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:16 Post subject: |
|
|
| Predicted wrote: | | Minner meg litt om sånn vi var under Kåre mot slutten, måtte ha mål i mot for å spille bra angrepsfotball. |
Vi spilte aldri bra angrepsfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:22 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Rogers 5
Henriksen 5
Vagic 1
Andersson 1
Børkeeiet 2
Skarsem 2
Tagseth 2
Jensen 5
Noah 2
Vecchia 4
Reitan 3
Pereira 5
Holse 3
Sæter 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.05.2022 19:24 Post subject: |
|
|
@enojado helt enig bortsett fra at jeg ville ha gitt Sæter 5 og Hansen 4  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:26 Post subject: |
|
|
Vagic og Andersson. ...her er det bare å terminere kontraktene med en gang. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 26.05.2022 19:29 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | | Vagic og Andersson. ...her er det bare å terminere kontraktene med en gang. |
Dorsin også da kanskje ? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:29 Post subject: |
|
|
| God vurdering, Enojado! Synes Rekdal identifiserer våre fire svakeste og bytter dem ut med fire som presterer bedre. Vi får nesten tro at innbytterne får starte neste kamp, og at de svakeste starterne i dag må på benken? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:30 Post subject: |
|
|
Hovedgrunnen til at det blir litt bedre fra midten av andre er at Haugesund begynner å trekke seg tilbake og forsvare seg. Da får vi bedre tid med ballen og større rom på sidene.
Men dette Haugesund!!! En dårlig utgave av et dårlig lag.
Krisen er her og noen må trykke på den røde knappen _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 26.05.2022 19:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 26.05.2022 19:32 Post subject: |
|
|
| Francisco Clementine wrote: | | Predicted wrote: | | Minner meg litt om sånn vi var under Kåre mot slutten, måtte ha mål i mot for å spille bra angrepsfotball. |
Vi spilte aldri bra angrepsfotball. |
Uenig, var mye bra som skjedde på 0-1 |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 26.05.2022 19:34 Post subject: |
|
|
| Kan noen forklare hva Vagic har gjort så galt? Syntes han var var helt middels. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 26.05.2022 19:38 Post subject: |
|
|
| Utrolig å sette 5 på Jensen. Se førsteomgangen på nytt. Hver eneste gang han er involvert er det balltap. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 26.05.2022 19:40 Post subject: |
|
|
| Predicted wrote: | | Kan noen forklare hva Vagic har gjort så galt? Syntes han var var helt middels. |
Eddie må ta mye av ansvaret for at Vagic har vært svak. Og omvendt. Men Eddie er avslørt synes jeg. Tvilsom ES-standard. Der hadde jeg faktisk trua om en slags oppblomstring i år. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 26.05.2022 19:41 Post subject: |
|
|
| Predicted wrote: | | Kan noen forklare hva Vagic har gjort så galt? Syntes han var var helt middels. |
Traff han på en eneste pasning? Spilte jo konstant bak spilleren han skulle treffe. Ligger også til stadighet feil i markeringsspillet og andre må gjøre jobben hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:45 Post subject: |
|
|
Pinlig førsteomgang. Tagseth med flere bør benkes. Vagic traff knapt med en pasning som andre sier.
Brukbar andreomgang fram til 3-3. Dette laget er ustabilt som kvikkleire fra å spille bra mot B/G og mot Sandefjord til å være helt tiltaksløse som i starten av dette oppgjøret.
Vecchia og Perreira var dagens beholdning. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.05.2022 19:58 Post subject: |
|
|
5 er i utgangspunktet ikke bra. Helt middels. Ja, mye balltap men mye grunnet dårlige medspillere, men eneste som jobbet ok fremover. Han kom seg voldsomt siste 30 når han kom litt lengre ned i banen og fungerte som en playmaker.
Vagic hadde kun en pasning som var riktig fremover i hele 1.omg. Gjennomgående plasseringsfeil og enkle pasningsfeil. Skal ikke tro han i utgangspunktet er sentral midtbanespiller. Tagseth er en brukbar fotballspiller men er fryktelig veik i duellene. Jeg tror han tapte alle dueller som er typisk 70/30 favør tagseth hvor det handler om å skjerme ballen. Han tapte alle slike dueller. Flere spillere som bør ut i neste overgangsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:08 Post subject: |
|
|
Hva skal man si etter tidenes horror show i første omgang ?
Prøver meg likevel.
Ideen om trebackslinje må skrotes per omgående for aldri å returnere.
Å se oss falle ned i en femmer når motstander har ballen og null press på ballfører fordi vi er i håpløst undertall lengre opp er som å drikke syre på fastende mage. Haugesund leder 2-0 og får lov til å spille ball upresset seg imellom.
Like provoserende er det å se den totale mangel på ansvar i første omgang. Ingen tar ansvar for å drive opp tempoet og sette press, det luntes over når man skal ta hjørnespark, bruker lang tid på kast og andre dødballer og spiller mest bakover. Å blø for drakta er helt ukjent.
Spillere : Vagic og Andersson bør settes på Meråkerbanen pr omgående med enveisbillett. Det skal ikke være mulig å spille så dårlig og for Vagic vedkommende så skjer det kamp etter kamp.
Tagseth: liker han egentlig,men vet ikke hvor han skal spille. Svak defensivt,lett å dra av og lettvekter fysisk.
Sam Rogers : tja- gjør noen grove misser, en som Hansen redder og en der han misser fullstendig på å sette motspiller offside. Virker ok som duellspiller,men ganske begrenset ellers.
Henriksen: svak til hamå være,men som kaptein så skal du ikke stille akseptere en sli førsteomgang.
Plusser : Vecchia, EDR,Sæter og Pereira. sistnevnte flere klasser over medspillerne sine, EDR og Sæter ga laget det nødvendig løft mhp engasjement og innsats.
Rekdal : pluss for byttene,men balanserer nå på en knivsegg. Vi tåler ikke flere av disse prestasjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:10 Post subject: |
|
|
| Vi havde vundet hvis Olaus blot havde spillet bolden simpelt på tværs i overtiden. Helt ufatteligt han ikke ser det. Men uha da da for en første omgang. Det er det dårligste jeg endnu har set. Holdet er ikke rigtigt sat sammen ganske enkelt. Man spiller nærmest udenom midtbanen - måske Rekdal tænker det er moderne fodbold - og når de endelig har den så løber Olaus længe med den. Jeg opgiver og jeg må erkende, at jeg ikke længere ved hvad der skal til for at vende det. Rekdal ved det desværre heller ikke. Jeg tror det bedste bud er at gå væk fra den formation vi spiller og så vælge om vi vil spille med spillende boldfaste spillere, eller vælge fight og lange bolde konsekvent. I øjeblikket er det hverken fugl eller fisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:14 Post subject: |
|
|
Andreomgangen ble sånn passe bra fordi de fant ut at nå får det bare briste og bære, så tok en for en gangs skyld risiko og da blir det målsjanser ut av det og Haugesund var ikke gode nok til å straffe oss for de feilene som kom.
Hadde vi øvd på å holde på sånn fra start av på Lerkendal så ville vi fort ha truffet på mange av de pasningene som gikk litt hulter til bulter og også vært flinkere til å ta det ørlite grann mer med ro for å få opp presisjonen. Mot VIF så er vi vel tilbake til alle mann fra 35m og inn.
Blir jo også ekstremt tydelig at hvis vi på død og liv skal ha tre-backslinje så er det Jensen og Holse vi trenger å ha som spilleoppleggere på midtbanen, de tre der bak får sørge for at det ikke trengs noen balanserende på midten. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:15 Post subject: |
|
|
| Jeg kunne godt tenkt meg å hørt hva Rekdal og Frigård ønsker å få til offensivt med dette laget. Jeg forstår rett og slett ikke bevegelsesmønsteret til midtbanen og spissene. Og ikke minst hva er Børkeeiet sine oppgaver i det offensive. Forstår det rett og slett ikke. Hører Vagic og Andersson får mye pepper, men hva i svarte er det Børkeeiet bidrar med. Må være tidenes mest bortkastede sentrale midtbaneplass i RBKs historie. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 26.05.2022 20:22 Post subject: |
|
|
Frustrerende opplevelse. Dommeren gir dem 1-0. Vi spiller dem alene med Hansen på 2-1. Klart at vi som kun har scoret litt over et mål pr kamp preges av av vi havner så til de grader bakpå. Byttene til pause er riktige, kanskje hadde jeg ventet litt med å bytte Noah, og tatt av Adam først, men men. Sæter gjorde et bra innhopp, men noen frelser er han ikke pr dags dato. Men fortjener en sjanse han kanskje kunne fått før. Eller solid innhopp av Pereira. Rekker å bli BB for min del.
Vagic blir diskutert litt og det er litt uenighet om hans bidrag. I dag synes jeg han tidvis er unøyaktig i pasningsspillet og skaper utrygghet og risikerer stygge brudd. Vanskelig å balansere da når man må ta hensyn til at motstander raskt får kontre på hans feilpasninger. Vi trenger ikke den utryggheten på banen nå. Det bor mange gode tanker og forsøk i han, jeg vil påstå at det er en fotballspiller der inne, men han får det ikke helt ut enda. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:24 Post subject: |
|
|
Det jeg sitter igjen med etter denne kampen, observert ringside Lerkendal, samt hittil i år:
- Viktor Jensen ser ut til å være rett mann sentralt. Kjapp med ballen, overblikk, teknikk, fikk fart på laget ved å raskt distribuere ball.
- Vagic er totalt krise. Børkeide så ikke ille ut da han ble flyttet ned.
- Vi har ingen god høyreback. Reitan holder ikke mål. Det samme med Andersson.
- slutt å film og overspill, Vecchia. For øvrig er han jo en god spiller.
- Holse inn på indreløper.
- Perreira foran Tagseth sju dager i uka. Tagseth mangler fart og fot. Han kan konkurrere med Skarsem om den andre indreløperplassen.
-dropp 5-3-2. Vi blir for baktunge. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:28 Post subject: |
|
|
| spællåtmæ wrote: | | Jeg kunne godt tenkt meg å hørt hva Rekdal og Frigård ønsker å få til offensivt med dette laget. Jeg forstår rett og slett ikke bevegelsesmønsteret til midtbanen og spissene. Og ikke minst hva er Børkeeiet sine oppgaver i det offensive. Forstår det rett og slett ikke. Hører Vagic og Andersson får mye pepper, men hva i svarte er det Børkeeiet bidrar med. Må være tidenes mest bortkastede sentrale midtbaneplass i RBKs historie. |
Det var præcis det de fandt ud af i Brøndby. De gav ham chancer både centralt - der var han for langsom og så prøvede de ham som stopper. Konklusionen var at han ikke var god nok. Jeg synes jo heller ikke han er god nok som det defensive omdrejningspunkt - det går bare for langsomt - men det lader til Rekdal er glad for hans fysik. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 26.05.2022 20:33 Post subject: |
|
|
| nyt hold og opstilling pr. dd. forslag: 4-3-3 Andre, Erlend, Sam, Børkieet, pereirra, Markus (def. midt) Victor, Holse, Vecchia, Noah og Olaus (højre kant) Den opstilling ville ALDRIG have været bagud 1-3 mod Haugesund og vi ville være mere boldfaste og kunne holde bolden i egne rækker. Hvis Rekdal vil undgå en midter(/bund placering og fyring bør han læse med her. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 26.05.2022 20:38 Post subject: |
|
|
| Er nok enig med Maalen i intervju i Adressa etter kampen. Det vi så etter pause var bra/mye bedre, men neppe et resultat av noe som vi har øvd mye på. Men det viser et uforløst potensiale om det trykkes på de riktige knappene. Vi får håpe noen finner disse da. Snart. |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 26.05.2022 20:44 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Tida før rbk kamp er som å gå inn døra på McDonald’s. Tenker; yes nå blir d digg med burger. Så får du shiten servert og innser hvor dårlig d smaker… | Ja, og frityrsmaken sitter kjeften lenge etter kampen.. |
|
| Back to top |
|
 |
|