English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 12.05.2022 14:12    Post subject: Reply with quote

DonRevie wrote:
Ferdigheten er der, men det er noe som skurrer slik jeg ser det og tenker da mer på det personlige plan. Som f eks, holdninger, tar han nok ansvar for seg selv som toppidrettsutøver og de forpliktelsene det innebærer ?,struktur i hverdagen, livsstil osv.. )


Av ren nysgjerringhet, hva baserer du tvilen til hans holdninger og livsstil på?
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 12.05.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

Det er min tolkning og vurdering ut fra kampene jeg har sett, samt Innsiden på Youtube. Samtidig ser jeg at livsstil ble feil ord for å beskrive min undring/betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.05.2022 00:01    Post subject: Reply with quote

Fra lørdag ettermiddag og fram til sent mandag kveld var Sæter på reisefot. A-laget dro rett fra lørdagstreningen og ned til Drammen, der de tok kveldsflyet hjem. Sæter dro derimot rett til Nord-Norge for andrelagets kamp mot Junkeren mandag.

Totalt: 1742 kilometer med reising. Null poeng. 0–10 i målforskjell.

– Å reise til Bodø og tape 7-0 med 72 timers reising i beina, det kunne jeg vært foruten. Det gjør at jeg ikke får trent nok. Jeg skulle vært det foruten, men det er også lett å si nå. Hadde vi vunnet 4-3, hadde jeg ikke sagt det, sier Sæter, som trente alternativt onsdag, men som var tilbake på feltet torsdag.

– Skyldes det dårlig planlegging?

– Nei, det vil jeg ikke si. Det er umulig å si på forhånd, men jeg var sliten. Jeg begynner å bli gammel, jeg tåler reising mindre enn en 15-åring, sier Sæter.

Les mer: RBK-spissens fryktelige dager: – Reiser rundt i Norge og blir pisset på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 30.05.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

Artig med typer som Sæter men selv etter VIF-kampen må jeg ærlig innrømme at jeg fortsatt ikke blir helt klok på hva hans styrker og svakheter er.

Han har god innsats og "attityd" og etter alt å dømme en god skuddfot, men hva annet er han egentlig god/dårlig på? Noen som kan hjelpe med en liten oppsummering?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 30.05.2022 18:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 30.05.2022 17:37    Post subject: Reply with quote

Synes han virker sterk i boksen og flink til å time løp (ikke bare basert på i går, så også i Haugesund- og Molde-kampene at han flere ganger var på rett plass selv om det der manglet på uttellingen). Tydeligvis en meget god skuddfot og tør å avslutte, noe vi trenger.

Mindre sterk på å kombinere og å vite når han skal slippe ball.

Synes det ser ut som han passer bedre i Rekdals måte å spille på enn Noah.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.05.2022 18:09    Post subject: Reply with quote

Han er jo veldig ren spiss, litt "gammeldags" om man vil. Sterk og tilsynelatende en brukbar avslutter. Vilje og evne til å avslutte fra distanse, tidvis bra bevegelser. Så langt er han imidlertid omtrent ubrukelig i alt som heter kombinasjonsspill; spiller sjelden, og når han gjør det er presisjonen mildt sagt suboptimal.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 30.05.2022 19:15    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt at han har merkverdige ferdigheter som man legger merke til eller, og si at han har ett veldig godt langskudd er nok litt tidlig og si. Men som spiss så er nok det mentale trumf kortet her, selvtilliten og vilja kommer han langt med foreløpig. Som spiss trenger man ikke å springe mye, fort, være sterk. eller sammarbeide godt så lenge man scorer mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 30.05.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli noen prov på at han er god på langskudd, om ikke annet er glad i å skyte mye. Hvor ofte de treffer får vi se på. Stor fordel for laget å ha trusler som ikke bare er innlegg.

https://www.vgtv.no/video...liteserien
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 30.05.2022 22:30    Post subject: Reply with quote

Å ha ett godt langskudd er ikke noe man skal overse nei, på ett lag som RBK tar jeg heller det enn fart.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

God til å score mål. En egenskap man ikke skal undevurdere.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 30.05.2022 23:59    Post subject: Reply with quote

Jeg kan akseptere at han fortsetter med det Smile
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.05.2022 01:09    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen svarte på hva han er god på i Dagens Ivers etter gårsdagens kamp. Han var jo den som hentet han fra Nardo og gjorde han til en meget giftig spiss i OBOS. Skuddfoten ble spesielt løftet frem, like god med begge føtter osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Langern
Junior


Joined: 31 May 2022
Posts: 1

PostPosted: 31.05.2022 08:11    Post subject: Reply with quote

Synes Ole har gjort en bra jobb. Jobber bra, blør for drakta og ikke minst scorer (hvert fall hottil). Strålende med en som tør å være annerledes. RBK trenger slike spillere som virkelig er RBK’er.
_________________
Rom ble ikke bygget på èn dag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.05.2022 08:18    Post subject: Reply with quote

Det er ikke spesielt vanlig å løsne tunge skudd fra 20-30 meter med begge bein, særlig i situasjoner der man kan velge. Mulig han er venstrebeint i utgangspunktet, men det er jaggu ikke enkelt å velge. Det er jo ekkelt å møte, spesielt for keeperne, en spiller som skyter både godt og gjerne, og han kommer jo neppe til å skyte mindre nå. Så kommer jo sikkert motstanderne også til å støte tidligere på ham for i stedet å utfordre ham på å spille stikkere etc.

Så jeg vil jo si det er skuddet, tobeint og fysikken generelt. Så får vi se om han klarer å være stabilt flink til å finne rom i boksen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.05.2022 10:42    Post subject: Reply with quote

Det virker som han ofte blir litt heit i toppen når han har sjansen til å skyte eller spille gjennom en medspiller. Jeg håper i alle fall at det er det det handler om, snarere enn elendig pasningsteknikk. Får han orden på det også, kan det bli riktig så bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 31.05.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Sæther er veldig uslepen, men han har altså noen kvaliteter som er uvanlige ja. Legger også merke til når man ser på ham, at han orienterer seg bra mange ganger og klarer å finne rom veldig bra. Med den skuddfoten der så kommer det mange sånne overraskende mål, men sannsynligvis også noen kamper der han misser mange sjanser. Og at han er heit i toppen, det vil nok bli bedre etterhvert. Litt overgira ja. Om han fortsetter å trene hardt, får sjansen ofte nok og unngår skader så kan det faktisk bli veldig morro å følge Sæther fremover altså. Om vi bare klarer å spille bra i flere kamper så.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 31.05.2022 11:55    Post subject: Reply with quote

Han hadde blant annet en entouch gjennombruddstikker med hælen? til Pereira som var spot on. Synes nesten han kom seg til flere sjanser i denne kampen enn Holm har gjort i oppgjørene til nå. Men sto bak noen temmelig uforståelige valg også.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 31.05.2022 17:35    Post subject: Reply with quote

Synes Noah har et større ferdighetsregister, men savner veldig at han gjør bevegelsen som Sæter gjør på den andre scoringa si. Det er vel der Noah har størst forbedringspotensial. Bevegelser og posisjonering i boks. Noen har dette medfødt, andre lærer det egentlig aldri. Litt jr-takter på Noah der foreløpig.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 31.05.2022 23:42    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå lukter det mere mål av Sæter. Men jeg mener potensialet hos Holm er skyhøyt over. Sæter har en oppjaget spillestil mens Holm flyter litt mere kontrollert . Holm bør bli raskere og mer aggressiv i sine bevegelser i og rundt boksen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.05.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

Sæter og Holm er da også to vidt forskjellige spisstyper. Fysikk er vel omtrent det eneste de har felles. Noah er en langt bedre kombinasjonsspiller med blikk og fot som er milevis foran når det gjelder å sette opp angrep. Sæter på virker på sin side som en bedre målscorer og spydspiss. Man kan kanskje si det så enkelt som at de er best i hver sin ende av angrepet; Sæter hadde "aldri" slått den målgivende til Vecchia mot Sandefjord, mens Holm neppe hadde scoret Sæters andre mål mot VIF.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 01.06.2022 01:29    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på din analyse, Zorac. Men vil legge til at i og med at dette laget har få naturlige målskårere er det maktpåliggende å ha de få vi har så mye som mulig på banen. I klartekst gjelder dette: Vecchia, Pereira, Sæter.

Hadde vi fortsatt hatt f.eks. Zachariassen i laget kunne vi tatt oss luksusen med den bedre allrounderen Holm.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 01.06.2022 08:37    Post subject: Reply with quote

Sæter tar langt flere smarte løp enn Noah og åpner rom for andre, det er vel den viktigste forskjellen nå. Så er han i mine øyne en klart bedre målscorer. Skal vi fortsette med Rekdal som trener bør Sæter spille fordi han ofte drar med seg en stopper som åpner for Vecchia, Holse og co. Det skader ikke med den innstillingen han har heller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.06.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Han hadde blant annet en entouch gjennombruddstikker med hælen? til Pereira som var spot on. Synes nesten han kom seg til flere sjanser i denne kampen enn Holm har gjort i oppgjørene til nå. Men sto bak noen temmelig uforståelige valg også.


Problemet er at han ofte velger seg løsninger som ser kule ut når de lykkes, slik som denne flikken, og tåpelige ut når de ikke lykkes, som nøyaktig samme flikk ett minutt tidligere. Han mangler generelt ganske mye på det å spille effektivt i pasningsspillet.

Men som flere nevner: i dette laget og med det nivået vi innehar nå, så kan det fort hende at vi tåler dette for styrkene han har. Og så kan det hende det finnes kampbilder hvor det ikke fungerer i det hele tatt - jeg ser for meg at Sæter fort kan være en "8 eller 1"-spiller på børsen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 01.06.2022 14:14    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis feil å ha Sæter som river og sliter og kjører på med forsvarere i en omgang eller halvannen, før man så setter innpå Holm som da bør lett kunne parkere de fleste forsvarere.
Blir mål av sånt ogsåSmile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 01.06.2022 15:59    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Sæter tar langt flere smarte løp enn Noah og åpner rom for andre, det er vel den viktigste forskjellen nå. Så er han i mine øyne en klart bedre målscorer. Skal vi fortsette med Rekdal som trener bør Sæter spille fordi han ofte drar med seg en stopper som åpner for Vecchia, Holse og co. Det skader ikke med den innstillingen han har heller.


Jeg er helt enig her. Han bør spille lige pt. Så må man leve med de tekniske mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 79, 80, 81  Next
Page 16 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb