English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2022 16:56    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Men såvidt jeg skjønner fra særlig 2020 referatene er at det er ikke slik det gjøres i RBK, og så skal han inn som styreleder uten å ha fått med seg det?

De siste 20 årene er det jo kun i 2008 og 2020 at det har vært særlig debatt rundt ledervervet så vidt jeg kan huske. I 2008 sa benkeforslaget Morten Loktu nei. Da Svendsen ble valgt i 2006 og Koteng i 2012 fikk de bare en enkel presentasjon fra valgkomiteen. Så ble de applaudert inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 28.04.2022 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at man ikke kan bruke mye tid på det, men jeg savnet en kjapp intro av de som skulle velges inn i styret, og gjerne en liten valgtale fra de to lederkandidatene. Spesielt når det kommer et benkeforslag, er det greit å få vite mer om hva vedkommende vil jobbe for. Antar at mange av de stemmeberettigede ikke nødvendigvis kjenner ansiktene til de nye styremedlemmene heller. Og det er jo de som skal jobbe til beste for klubben vår de neste 1-2 år. Skjønner at ting tar tid, men nå som det meste kan skje digitalt, kunne man nesten hatt et eget årsmøte kun for valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 28.04.2022 19:17    Post subject: Reply with quote

Valgkomiteen sin innstilling med grundig presentasjon av hver enkelt var viet et helt medlemsmøte for et par måneder siden. Alle stemmeberettigede i går har hatt tilgang til opptak av det møtet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 28.04.2022 20:12    Post subject: Reply with quote

I går så fikk man vel ett klart eksempel at modellen med en ren medlemsstyrt klubb er gått ut på dato.

RBK bør se til Malmö.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.04.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Tore er fortsatt bitter

Nidaros wrote:
Dagen etter årsmøtet er Tore Strømøy like påståelig om situasjonen. Han er tydelig på at han ikke kjenner seg igjen i talen fra Bjørn Borthen.

– Det er ikke så mye å si om det, for jeg kjenner meg ikke igjen i historien. Dette er noe som skjedde for nesten 20 år siden, så det ville uansett vært en lærdom, sier Strømøy.

– Om det var slik at vi gikk med én million kroner i underskudd, så er jeg vel overkvalifisert for Rosenborg som hadde nærmere 40 millioner i underskudd i fjor. Det kan jo hende jeg lærte noe fra den tiden, sier han videre med et smil.


(...)

Onsdag kveld reagerte Strømøy på at han ikke fikk komme på scenen. Nå kan det hende han har misforstått.

– Da jeg var på årsmøte sist, så ble vel kandidatene bedt om å komme opp på scenen for å uttale seg. Da har jeg kanskje misforstått, for rett før sa Ivar Koteng at jeg ikke måtte holde en for lang tale. Om man skulle trykke på nettet for å holde tale, så skjønte jeg i hvert fall ikke det, sier Strømøy.


Dette er bare noen av sitatene fra Tore på sporet, i tillegg svarer Bjørn Borthen for seg, samt at dirigenten sier at alle måtte tegne seg på talerlisten for å få ordet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 28.04.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

Strømøy ser ut til å ha selvinnsikt på Donald Trump-nivå...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2022 21:32    Post subject: Reply with quote

– Det er en stor ære, først og fremst. Og så er det litt urettferdig, for det er mange som ville vært æresmedlemmer i Rosenborg.

– Det er mange kjente og ukjente som har jobbet bak i kulissene, fortsetter han.

Arve Tellefsen smiler bredt. For første gang siden 2007 har RBK fått et nytt æresmedlem.

Les mer: Ble æresmedlem i RBK: – Jeg skjønner ikke de som reiser til Liverpool for å se fotball. Det er toillat

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Ja, men det er vel grenser for hva vi kan referere her?


Egentlig ikke når det er snakk om åpent årsmøte. Det er ikke noe referatforbud, bare forbud mot TV-overføring. Det er annerledes med medlemsmøtene.

Hedning wrote:
I intervju på Rasmus og Saga blir de spurt om hvem de har snakket med for å lufte sitt kandidatur, CGJ sier hun har snakket med blant annet veteranlauget. TpS sier han ikke har snakket med noen og synes det er rart at ikke veteranlauget vil snakke med han. Han venter på at de skal komme til han?


Gliste da jeg hørte det der sjøl. Han burde forstå at han i en valgkamp må være frampå. Han satt jo også musestille i alle debattene før valget i går.

O-Rex wrote:
Jeg synes videre det er en litt underlig praksis at folk står på talerstolen og høvler ned kandidater. Alle steder jeg har vært der det er valg har hver kandidat fått et antall talere som framsnakker kandidaten.


I går tror jeg at det først og fremst dreide seg om frykt hos enkelte for at Strømøy kunne bli valgt. Vil påstå det ikke var like harde ord mot Gjersvold.

håpløs wrote:
Iflg adressa-chat stillte Thomas noen spm om styresammensetningen, men der kom ingen svar fra Sagbakken..?


Jeg ville bare synliggjøre at fusjonsforslaget fra styret i praksis innebar at fire nye styremedlemmer ville bli valgt i en smell utenom ordinært valg.

Jeg forstår at dameklubben ville sikre seg på denne måten, men rent personlig vil jeg hevde at dette ville ha vært ryddigere dersom alle fire hadde blitt valgt på ordinært vis. Jeg tror at årsmøtet hadde respektert i alle fall det meste av innstillinga fra valgkomiteen på Lade.

Forresten var det flere kjente fjes fra årsmøtet på Dagsnytt 18 i kveld. Tilsynelatende noe mer venner igjen, uten at jeg tror at programlederen visste om "dramaet" rundt kontrollutvalget i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 29.04.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

I går tror jeg at det først og fremst dreide seg om frykt hos enkelte for at Strømøy kunne bli valgt. Vil påstå det ikke var like harde ord mot Gjersvold.


Det burde vel i så fall være mot Koteng som var benkeforslaget og ikke Gjersvold som var valgkomiteens innstilling. Men uansett var begge kandidater ved forrige valg langt mer egnet som styreledere, og det ville nok vært vanskelig å være like harde mot noen av de.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 29.04.2022 09:20    Post subject: Reply with quote

Sett utifra Kotengs to siste år så var vel valgkomiteen inne på noe med å innstille en annen i 2020. Gjersvold var dog ikke den kandidaten de burde valgt den gang.

Min formening er at en styreleder ikke bør sitte lenger enn 3 perioder. Etter det begynner man å få for stort eieforhold til posisjonen. For en del ledere vil ikke det være sunt, for å si det mildt.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.04.2022 09:36    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i. Burde vært en øvre grense for hvor lenge en styreleder, og styremedlem forøvrig, kan sitte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.04.2022 09:43    Post subject: Reply with quote

Hadde Koteng gitt seg i 2016 så ville han hatt et meget godt ettermæle vil jeg tro, og sannsynligvis med rette.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 29.04.2022 21:46    Post subject: Reply with quote

Det er veldig vanlig at når noen kommer med et benkeforslag så blir den som er foreslått bedt om å bekrefte at han/hun ønsker å ta på seg vervet. Og i den forbindelse får man begrunne det. Så til Tores forsvar er det ikke rart han ventet på det og fant situasjonen komisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.04.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

Ja, rent formelt enig, men så visste de at han stilte. Mulig de hadde avklart det på forhånd. Dirigentene var litt kjappe i svingene syntes jeg, eventuelt at det var lag på zoomen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 27.08.2022 10:22    Post subject: Reply with quote

Noen må redde denne mannen fra seg selv. Gud bedre.

https://trondheim.dagblad...n/76979075
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Årets valg av styreleder var helt der oppe blant de viktigste avgjørelser noen sinne. Hvis denne mannen hadde vunnet valget, hadde vi gått fra liggende stilling med brukket rygg, til død.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2022 10:49    Post subject: Reply with quote

Her har jo Tore mange kjempeideer. Hvorfor har ingen før tenkt på å øke omsetninga til 500 millioner. Det er jo kjempelurt. Utrolig dumt av dagens styre å bare vedta ca. 200 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

For ikke å snakke om å hente Kjetil Knutsen fra BG. Hvorfor var det ingen som tenkte på/forsøkte det, istedet for å ansette Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 134

PostPosted: 27.08.2022 10:53    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Noen må redde denne mannen fra seg selv. Gud bedre.

https://trondheim.dagblad...n/76979075


Mye prat på denne karen. Kritikk av gråhåra medlemmer samtidig som han bruker Eggen til sitt eget forsvar og drar paraleller mellom seg selv og Ukrainas president(!)

Hvis han er så lidenskapelig opptatt av Rosenborgs fremtid, hvorfor ikke bevise at han er driftig som leder av en mindre klubb først, og så prøve seg på nytt en gang han faktisk har noe å vise til annet enn spennende TV-programmer for pensjonister?

Håret hans er jo ikke grått enda, så han trenger visst litt tid før han kan bli ansett som en av oss i RBK-familien...
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 123
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 27.08.2022 11:18    Post subject: Reply with quote

"Jeg er ikke bitter"

https://imgur.com/dTcAHZc
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 27.08.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Burde vel få en verge snart?

Akkurat som KÃ¥re ikke var bitter
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 27.08.2022 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad Tore Strømøy ikke ble valgt, og ikke fikk gjennomslag for sine ideer. Men klubben opplever tunge tider, og det er litt sunt for klubb og supportere å bli utfordret på noen grunnleggende antakelser. Velger her å trekke paralleller til Eikas sjeføkonom, Jan Ludvig Andreassen som omtrent er den eneste i hele Norge som mener vi ikke skal møte den økte inflasjonen med høyere renter. Dette er en forenkling av hans budskap, men nok om det. Vi trenger å høre nye ideer, ting vi ikke liker. Om ikke annet så for å sementere troen på at den veien vi har valgt er den riktige. Dog, vi har hatt 15-20 år på å bygge klubben videre. Istedenfor er den bygget ned, deriblant av styremedlemmer som innimellom lirer av seg uttrykk som "slik gjør vi ikke i Rosenborg". Da blir jeg litt betenkt. Hva i all verden er det vi faktisk gjør i klubben vår da, som funker?

Jeg syns det NFT-prosjektet til klubben fremstår helt tullete. Et sidespor som tvilsomt medbringer noen gevinst. Men at gamle antakelser skrotes, og at det letes etter nye konsepter og ideer, det støtter jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 27.08.2022 13:01    Post subject: Reply with quote

Finnes det en egen klovnetråd her inne?

Håper du leser her inne Tore, for akkurat sånn er det: Du tapte voldsomt på årsmøtet fordi du har sjuke populistiske ideer som overhodet ikke er interessante. Da kan du ikke forvente at klubben kontakter deg og ønsker dine bidrag. Klubben har talt. Din arena er et annet sted.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2022 01:19    Post subject: Reply with quote

Jeg går svanger med en plan om å lansere mitt eget kandidatur ved neste korsvei når Gotaas Johnsen står på valg som styreleder.

Her er mine tanker og visjoner:

- Jevne Lerkendal med jorda og selge tomta for å skaffe midler. Disse bruker vi på å leie Camp Nou annenhver helg. Vi shipper fansen dit med fly (Bratbakk tar den jobben) og tilbyr de en premium kampopplevelse med kortreist mat og drikke fra Trondheim og Frøya som gir en fantastisk totalpakke. Statuen av Nils Arne rives samtidig, og vi erstatter den med en 40 meter høy marmorskulptur på sokkel. Samme dimensjoner som Kristusstatuen i Rio. Den skal stå midt på Trondheim Torg der det i dag står en person som hadde liten eller ingen betydning for suksessen vi hadde på 90-tallet.

- Få inn Jürgen Klopp og Joffa som trener og daglig leder. De har vært med på oppturer og vet hvordan man skaper vinnerkultur rundt et lag, kanskje i enda større grad enn Kjetil Knutsen og Per Jørgensen.

-Gå over fra å tape og spille uavgjort til å vinne alle seriekamper 5-0 og e-cup 3-0. Bli med i Champignon Ligue hver høst med flomlys og knalloffensiv 4-3-3 der vi bølger i angrep og skaper god stemning slik som før.

- Hiv ut kjedelige pauseinnslag og ha livemusikk med Stage Dolls, TNT, Ã…ge, DDE o.l hver gang.

- Selge alle svensker og dansker og rekruttere de beste spillerne fra ungd.skolene i Åfjord, Hitra, Orkanger, Skogn etc. som er skikkelig sultne. Vi slo Milan med bare trøndere. Hvorfor ikke gjøre det samme på nytt?

- Få inn profiler som Haaland, Sørloth, Ada Hegerberg, Caroline Graham Hansen for å vekke interessen og gi folk lyst til å komme på kamp. Ingen gidder å betale hundrevis av kroner for å se dansker ta innkast.

- Utrede muligheten for å selge klubbnavnet til f.eks Red Bull og re-investere profitten i et Nils Arne Eggen-museum i Munkegata som vil være et kraftsentrum og knutepunkt for all fotballinteresse i regionen.

- Få mer driv og guts og offensiv samhandling. Vi må gjøre som i Godfoten og spille hverandre gode. Trekke veksler på det beste fra annen idrettskompetanse. For eksempel knytte til oss Per Jørgensen som har errfaring med trav og hockey. Han vet hvordan man tenker helhet og skaper blest på event og marked.

- Få tilbake cupfinalekassettene med Flakne/Ingebrigtsen, Joffa og Mini. Vi ser at vinyl er tilbake og har en sjanse til å være i front når MC-bølgen kommer på nytt. Her er det et enormt kommersielt marked på sikt.

- Slutte å ansette folk som skal vise på data hvordan spillerne skal flytte seg, eller hva de skal spise og hvordan de skal tenke. Du kan ikke filosofere deg frem til seier i kappgang eller fotball. Bare en ting nytter: TRENING!

Har sendt PDF'en med innsalget mitt på mail til alle sullikene i organisasjonen med familier, samt klubbens medlemmer og Adressa/Nidaros.

Forventer å høre fra de i løpet av kort tid, ellers går jeg til frontalangrep på de alle sammen og det blir ikke pent!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 29.08.2022 08:10    Post subject: Reply with quote

Kan statuen rotere slik at den alltid peker mot stedet hvor neste års CL-finale skal spilles? I så fall har du doblet antall stemmer du fårSmile
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5314

PostPosted: 29.08.2022 08:47    Post subject: Reply with quote

Sett den på toppen av Tyholttornet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Next
Page 37 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb