English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 12:02    Post subject: Reply with quote

At KitWalker stemmer Tore Strømøy er en lavoddser av dimensjoner. Det finnes mer interessante ting å diskutere enn hans valg og hans hemmelige kilder, så vi setter en strek her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 27.04.2022 12:08    Post subject: Reply with quote

Falkenkameratene har lagd en fin oversikt over sakene som skal behandles på årsmøtet.
Så kan man jo selvfølgelig velge å ignorere anbefalingene de kommer med.

https://www.falkenkamerat...a-arsmotet
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.04.2022 12:23    Post subject: Reply with quote

Intervju i Adressa med ToReg og Jørstad angående årsmøtet. Jeg syntes Jørstad trekker frem noen essensielle aspekter. Enkle, åpenbare, men likevel essensielle aspekter når det kommer til toppidrett
Quote:

Jørstad ble til slutt innstilt som styremedlem, og levangbyggen har klare tanker om hva som blir hans mantra i et RBK-styrerom:

– Det handler om prestasjonskultur. På A-laget , i Salmarakademiet og i måten klubben drives på generelt. Dette er toppidrett, sier han.
Og legger til:

– Det handler om en visjon om å være best i Norge og spille i Europa hvert år. Da må det presteres i alle ledd. Jeg er opptatt av tanken om at «alt kan gjøres bedre i morgen enn i dag».

Jørstad er for øvrig tydelig på at han håper årsmøtet velger innstilte Cecilie Gotaas Johnsen.

– Jeg mener hun innehar det som kreves med tanke på å utvikle nettopp prestasjonskulturen, sier Jørstad.


Det er den innstillingen som trengs. At man tenker utvikling, utvikling og atter utvikling. At man alltid, hver dag, hver time, jobber for å være bedre i morgen enn i dag, som han sier. Bratseth & co virker i kontrast mer opptatt av å se seg tilbake, og å være godt fornøyd med eget, elendige håndverk. Så tror jeg også at n'Ola blir et veldig godt innslag i det nye styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 12:46    Post subject: Reply with quote

RK wrote:
Falkenkameratene har lagd en fin oversikt over sakene som skal behandles på årsmøtet.
Så kan man jo selvfølgelig velge å ignorere anbefalingene de kommer med.

https://www.falkenkamerat...a-arsmotet

Regnet med jeg skulle være uenig i en god del, siden deres modus operandi er å være tverr - men jeg innser at jeg er enig med dem på samtlige punkter, og de begrunner det temmelig likt som jeg også har tenkt.

Er mest usikker på deres eget(?) innsendte punkt om mistillit mot kontrollkomité. Dette krever litt mer begrunnelse enn det som kommer fram i forslaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 27.04.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
I saken i Adressa så har han bilde av seg selv i indianer-kostyme på pulten sin også ser jeg, så tenker at han kan pakke bort både bildet og kandidaturet, først som sist.


Altså, det er nok av kriterier som diskvalifiserer Tore, men et bilde i indianerkostyme er vel ikke akkurat det?


Last edited by Macha on 27.04.2022 12:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 27.04.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Får litt Trump-tilhenger-vibber av Kit. Får Trump-vibber av Tore på Sporet også, så det er nok ikke tilfeldig...
Vinner TpS dette, så sitter man nok igjen med noe av den samme følelsen som da Trump vant valget. Kunne ikke tro det skulle være mulig, men man skal ikke overvurdere IQ'en til folk...

Nå skal ikke jeg blande meg inn i «diskusjonen» som du/dere har med KitWalker, eller gå alt for mye off topic.

Men ser du ikke problemet i kommentaren din? Du skriver at det ikke skulle være mulig at Trump vant presidentvalget i USA 2016, og stiller spørsmål ved IQ-nivået til folk som har ett annet syn på div saker og ting enn hva du selv har. En får bare akseptere at ikke alle tenker likt, og at det finnes andre med ulike meninger enn hva man selv har.

Nå kjenner ikke jeg til denne KitWalker, og har ingen anelse om hvorvidt han troller eller ikke. Men han/hun delte (forhåpentligvis) bare sin mening, og pga andre er uenige, så går dere straks over til personangrep, og får tråden helt utav spor.

La vær å svar på innleggene til den nevnte brukeren da, istedenfor å gå over til personangrep, og skape kaos i tråden.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 13:03    Post subject: Reply with quote

Da fikk Joest siste ord i den saken.

Sletter herfra og ut innlegg om denne brukeren. La oss holde fokus noen timer til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.04.2022 13:52    Post subject: Reply with quote

Tatt i betraktning at både Jørstad og By Rise velger å gå ut og flagge støtte til Gotaas Johnsen foran styreledervalget, noe som må sies å være litt uvanlig for kandidater som ennå ikke er valgt inn, kan det jo virke som det kan bli lurvete stemning på styrerommet dersom Strømøy skulle vinne med sin ...agenda. Og tilsvarende god stemning dersom CGJ får fakkelen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.04.2022 13:58    Post subject: Reply with quote

CGJ vil jo fremdeles være i det styrerommet da.

Men blir isåfall spørsmål om Reginiussen da rykker ned til vara igjen (Jørstad da presumptivt inn for Bratseth).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2022 14:15    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Tatt i betraktning at både Jørstad og By Rise velger å gå ut og flagge støtte til Gotaas Johnsen foran styreledervalget, noe som må sies å være litt uvanlig for kandidater som ennå ikke er valgt inn, kan det jo virke som det kan bli lurvete stemning på styrerommet dersom Strømøy skulle vinne med sin ...agenda. Og tilsvarende god stemning dersom CGJ får fakkelen.


Godt poengtert. Jeg personlig tror det skal noe til for at By Rise velger å gjøre dette offentlig, gitt situasjonen. Det virker som et lite rop til fornuften.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 14:22    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Tatt i betraktning at både Jørstad og By Rise velger å gå ut og flagge støtte til Gotaas Johnsen foran styreledervalget, noe som må sies å være litt uvanlig for kandidater som ennå ikke er valgt inn, kan det jo virke som det kan bli lurvete stemning på styrerommet dersom Strømøy skulle vinne med sin ...agenda. Og tilsvarende god stemning dersom CGJ får fakkelen.

Dette er en uting. Samme opplegget i 2020 da Bratseth og Nordhammer gikk ut og støttet Koteng, selv om Gjersvold var valgkomiteen sin innstilling. Hvordan i alle dager skal de kunne fungere om "feil" person blir valgt inn, når de har vært ute i offentligheten og flagget side? Det er jo i realiteten et kabinettspørsmål!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.04.2022 14:35    Post subject: Reply with quote

Som EsseFjes sier: det er nok ikke noe de ville ha gjort dersom det ikke føltes litt nødvendig.

Det kan jo meget godt hende de i praksis er vesentlig mindre motivert til å være med på klovneriet enn på å gjøre styret og klubben proffere og bedre ved hjelp av en prosessnerd på riktig plass.

Ellers synes jeg også det er en vesensforskjell mellom å gjøre dette som kandidat utenfra, uten synderlig personlig kjennskap til Johnsen fra før, og å gå ut som sittende styremedlem og flagge støtte til et benkeforslag på å forlenge perioden med sittende styrelederkompis, og attpåtil kritisere valgkomitéen for å ha landet på en annen konklusjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 14:50    Post subject: Reply with quote

Enig i at den i 2020 var mye grovere, ja. Det var mye mer illojalt av Bratseth enn noe av det han har beskyldt Gotaas for i år. Det absolutt minste jeg krever er at de respekterer valgkomitéen sin innstilling, de er satt der av styret selv for å finne den beste mulige kandidaten. Da må de respektere innstillingen og legge personlige følelser til side.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2022 16:27    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk tilbudet idag av en kollega å låne årsmøte-streamen hans, han skal selv være tilstede fysisk. Kan det føre til problemer?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 16:44    Post subject: Reply with quote

Det er neppe i henhold til regelverket, men vil tro de har et system som forhindrer dette. De som møter sjekker inn fysisk, så da bør de vel oppdage om samme person er representert digitalt. For å unngå at kameraten din ikke får noe trøbbel, ville jeg droppet det. Du får kanskje delta om du betaler kontingent i dag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.04.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Er vel i utgangspunktet noe han ikke skal gjøre.

Men Adressa er vel til stede med løpende oppdatering, og stemmesystemet er separat, så noen skade kan du neppe volde.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2022 18:31    Post subject: Reply with quote

Tror jeg velger å stå over med mindre andre sier de har testet det, kjedelig om det skal føre til trøbbel for han. Dumt det ikke streames noen plass, men får skaffe medlemsskap til neste gang, er for sent ute denne gangen som jeg skjønner.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 27.04.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lest i tråden og generelt fulgt lite med, men: Hvorfor streames ikke årsmøtet på nett til ikke-medlemmer? Jeg er nysgjerrig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 27.04.2022 18:56    Post subject: Reply with quote

Gjør de det i Bodø?

Er vel flere årsaker, fordi det ikke er tradisjon for det og fordi klubben ikke har noe å tjene på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 19:06    Post subject: Reply with quote

Også fordi det er et medlemsmøte og det kan diskuteres ting som i teorien skal være mellom medlemmer der.

Du får håpe Tore Strømøy vinner, for da vil selv styremøtene streames direkte på YouTube og du som nordlending kan også få følge RBK fra innsiden!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 27.04.2022 19:29    Post subject: Reply with quote

Har nå aldri opplevd/hørt om ett styremøte i en fotball/sportsklubb som er blitt sendt på direkten eller streamet digitalt..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 19:34    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det har skjedd heller, men dette er en av tiltakene Torø Strømøy lokker med i den nye "folkelige" modellen han vil styre klubben etter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 27.04.2022 19:35    Post subject: Reply with quote

Glimt streamer. Tore Strømøy hadde vært god underholdning i det minste, men jeg synes det er kjedelig med middelhavsfareren RBK. Så satser på Gotaas.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2022 19:35    Post subject: Reply with quote

Streamer Glimt til ikke-påmeldte ikke-medlemmer?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 27.04.2022 19:48    Post subject: Reply with quote

Flere som ikke kommer inn via Zoom? Kom litt sent til ballet og får nå beskjed om at makskapasiteten på 500 er nådd. Med over 900 påmeldte, så vil jeg tørre å påstå at det er en liten skandale.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 36, 37, 38  Next
Page 31 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb