English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2022 21:11    Post subject: Reply with quote

Moan som hoppa og gikk videre i mål.

Ellers fra Agderposten:

Hannes Bordal og Sebastian Remme Berge var de øvrige målscorerne [til Arendal] mot Express.

– Bordal har gjort et ganske bra inntrykk, så får vi se hva vi gjør videre, sa [trener Roger] Risholt om Rosenborg-junioren og midtstopperen som er på prøvespill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bjørkis
Senior


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 151

PostPosted: 01.03.2022 14:19    Post subject: Reply with quote

Noen med kjennskap til denne Tobias Dahl som kan komme med en nærmere beskrivelse? Og hvilket årskull er han?

Kan ikke huske å ha sett navnet hannes nevnt ifm 2. Div i fjor. Er han ny i klubben(?)
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 123

PostPosted: 01.03.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

2005, tidl Klæbu men vært i Salmar i et par år. Hadde et par deltagelser på Equinor Talentleir i 2019/2020 hvis jeg ikke tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2022 00:16    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Urædd-spiller på prøvespill hos storklubben


For et par uker siden var han på besøk i Trondheim for å vise seg fram for Rosenborg sitt rekruttlag. De ville ha han oppover med engang, men mammas råd veide tyngre.

- Det var et veldig bra opplegg der oppe og de sa at de var fornøyde med det de så. Det var et par ulike scenarioer de presenterte. De ville helst at jeg skulle flytte så fort som mulig. Mamma syntes jeg burde vente ut dette skoleåret og det hadde nok blitt for spontant for meg nå.

- Tror du det kommer en ny mulighet hos Rosenborg?

- Kampene til Urædd blir filmet så de får sett hvordan jeg presterer i kamp. Om de er fornøyd med det de ser så blir det kanskje å flytte i løpet av sommeren. Det kan absolutt friste å prøve seg i Trondheim.

Les mer: Prince (18) takker Gulset: – Lov til å gjøre feil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2022 20:57    Post subject: Reply with quote

Han fikk landslagsdebuten i februar. Nå er RBK-spiller Sander Evjen-Brostrøm (15) fra Orkanger invitert til prøvespill for AC Milan.

(...)

– Hvordan ble du oppdaget av klubben?

– Jeg er ikke sikker, men tipper de har sett klipp av meg på nettet. Jeg visste ikke noe før pappa fortalte at de ønsket å se meg i trening.

(...)

Sander Evjen-Brostrøm har allerede prøvespilt for de danske toppklubbene FC København og FC Midtjylland. Han har trent med Midtjylland flere ganger og har også spilt turneringer for klubben. Siste treningsperiode var i august i fjor.

Les mer: Skal prøvespille for Zlatans klubb: Sander følges av utenlandske klubber
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 27.03.2022 21:04    Post subject: Reply with quote

...Bare å få gitt bort fortest mulig. Confused
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2022 20:03    Post subject: Reply with quote

Magnus Hammerås (19) og Lasse Qvigstad (18) trener for tida med Stjørdals-Blink.

Duoen hospiterer med 1. divisjonsklubben noen dager i uka, i det som er del av et samarbeid mellom klubbene.

– Vi har alltid hatt dialog med RBK. Nå har de henvendt seg til oss med tanke på to spillerne, og er interessert i at de får matchet seg her. For oss er det helt fint at de er med på noen økter, sier Blink-trener Snorre Lillebo til Adresseavisen.

Les mer: To RBK-talenter trener med Blink

Høres ut som lurt opplegg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2022 18:05    Post subject: Reply with quote

I fjor ble Jønvik Holmen klar for Rosenborg sitt G16-lag, der han spiller den dag i dag. 2007-modellen bor hjemme hos mor og far i Steinkjer, og går i 9. klasse på Steinkjer ungdomsskole.

Det betyr at han pendler til og fra Trondheim tre ganger i uken. To treninger i tillegg til kamp.

Hvem som kjører? Foreldre og besteforeldre. Men å sitte i bil til og fra Trondheim noen dager i uken, det ser ingen av dem på som noe problem, heller tvert imot.

– Det går helt fint det, det er en tid for alt. Det handler om å bruke tiden med ungene rett. Det er knallviktig å følge dem opp. Vi deler litt på kjøring, og det er ikke noe problem i det hele tatt. Ta Brede Moe som eksempel: Faren kjørte tre ganger i uken fra Flatanger til Steinkjer. Da reagerte ingen. Det handler om hva du vil. Det er en liten periode. For meg handler det om kvalitetstid. Vi snakker og diskuterer mye fotball på veien. Bestemor og bestefar kjører også, jeg tror de synes det er stas. Noe vi kommer til å huske på et senere tidspunkt, sier pappa Tom.

(...)

11. mai møtes far og sønn til kamp i 0. divisjon G16. Tom som trener for Steinkjer, og Isak som spiller for Rosenborg.

Les mer: Isak (14) og pappa Tom om veien fra Guldbergaunet til Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 23.04.2022 01:06    Post subject: Reply with quote

G16-laget har bare to treninger i uka? Der falt noen biter på plass...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 23.04.2022 16:04    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg ikke treningstidene til G16 laget men vil tro dette spesielt handler om nevnte spiller. Da han bor i Steinkjer er det ikke så lett og praktisk å skulle pendle nesten hver dag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

Magnus Hammerås lånes ut til andredivisjonsklubben Brattvåg. Debuten kan komme allerede i morgen.

- Vi tror dette er viktig og riktig for Magnus, sier Roar Vikvang.

(...)

Utlånet er ut sesongen etter reglene i den nasjonale utlånsordningen for unge spillere. Det gjør at han kan hentes tilbake på kort varsel, men intensjonen er at han skal være der ut sesongen.

- Dette kan gi oss noen utfordringer på RBK2, men vi har den individuelle spillerutviklingen i fokus, derfor sa vi ja, sier Vikvang.

Les mer: Hammerås lånes ut til Brattvåg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 29.05.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

Han kom inn etter 60 min i dag. Brattvåg tapte 3-0 borte mot Frigg. Ligger helt siste i avdelingen sin i 2 div Brattvåg etter at nettopp Frigg klatret forbi i dag. Kan bli vanskelig å få vist seg frem om de skal kjempe mot nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2022 23:32    Post subject: Reply with quote

– Vårsesongen har vært ganske bra. Vi har lyktes med det meste.

Magnus Holte bruker ikke de største ordene, verken om lagets eller egne prestasjoner.

(...)

Spissen fra Ler har en usedvanlig nese for mål. Denne sesongen står han med 12 mål på de seks kampene i nasjonal serie.

Tallene blir ikke dårligere når vi inkluderer den lokale serien og kvalifisering til NM. Der står Holte med 15 mål på 5 kamper, ifølge NFFs statistikk.

(...)

– En god spiss. Han er storvokst og en naturlig målscorer. Han begynner å bli ganske god feilvendt og setter ofte ballen i mål rolig og kontrollert, sier Vikvang.

Les mer: Her er en RBK-spiss som bøtter inn mål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 27.06.2022 15:56    Post subject: Reply with quote

Sander Brostrøm har forlatt RBK og signert for Midtjylland..

https://www.fcm.dk/nyhede...sivtalent/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 27.06.2022 18:36    Post subject: Reply with quote

Trist å se at vi mister talenter til klubber som Midtjylland. Sikkert et smart klubbvalg for spilleren da jeg antar at de har et betydelig mer kompetent sportslig avdeling enn den vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.06.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Synd å se. Var vel blant de mest lovende i 06 årgangen, bak Nypan som jo er med A-laget allerede. Litt som Fuhr Hjelde overgangen for et par år siden. En av de mest lovende forsvinner fra G16 laget og til utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 27.06.2022 21:02    Post subject: Reply with quote

Urovekkende. Beroligende da at vi jobber i aksen Melhus - Stjørdal.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 30.06.2022 15:37    Post subject: Reply with quote

Nok et talent forlater oss pga klubben behandler talentene rævva..hva er det de driver med i klubben..aldri opplevd en klubb så mange talenter forlater.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 30.06.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Det sier sitt når spilleren sier han kanskje ville ha valgt Rosenborg om han ble behandlet bedre. Det er ingenting mer konkret enn det. Her snakker vi spillere som er vant med å bli vartet opp av 10 klubber samtidig, og forventer å bli prioritert over alle jevnaldrende mens de farter rundt i jakt på bedre alternativer. Jeg bryr meg ikke mye om hvor spillere velger å gå, men dette er en lagsport. Det har sine fordeler å ønske å spille for klubben.

Brostrøm er selvsagt velkommen tilbake om han føler å spille for Rosenborg igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 30.06.2022 18:58    Post subject: Reply with quote

Har han offentlig klagd på behandlingen?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 30.06.2022 19:15    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett annet enn https://www.nidaros.no/sa...113-332847 og ikke hatt mulighet til å lese fordi abonementet mitt er utgått... Men regner med at det står noe der?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 30.06.2022 19:29    Post subject: Reply with quote

Han klager på at han ikke fikk nok oppbacking i å reise rundt i Europa å prøvespille for andre klubber...og at vi ikke hadde en "god nok plan" for han. Men Vikvang dummer seg ut han også, klarer ikke å dy seg fra å si at "Vi har nok et ulikt syn på hvor han står nivåmessig", så da vet vi at han blir en klassespiller som kommer til å score på Lerkendal om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 01.07.2022 09:27    Post subject: Reply with quote

Han vil at vi skal legge til rette for at han kan prøvespille for andre klubber?

Altså...hæ?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 01.07.2022 11:38    Post subject: Reply with quote

Syns det er en helt grei uttalelse fra Vikvang. Greit med en realitetssjekk og et offentlig tilsvar på slik sutring. Uting.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 01.07.2022 11:43    Post subject: Reply with quote

Når jeg hører folk som Vikvang argumenterer med ord som nivåmessig får jeg frysninger. Handler ikke om det fordi dette er spillere som allerede er fersighetsmessig gode. Det er forskjeller fra eller til men som lett utlignes over tid. Talenter er de som er mest interessert og villig til å legge ned mest mulig arbeid og kvalitet for å bli toppidrettsutøvere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 103, 104, 105  Next
Page 100 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb