View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Giampaoli |
|
2% |
[ 2 ] |
Henriksen |
|
17% |
[ 13 ] |
Vagic |
|
2% |
[ 2 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
61% |
[ 46 ] |
Børkeeiet |
|
8% |
[ 6 ] |
Holse |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Vecchia |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
6% |
[ 5 ] |
|
Total Votes : 75 |
|
Author |
Message |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 22.04.2022 19:11 Post subject: |
|
|
For det første mener jeg vi møter molde på et bra tidspunkt. Det jeg har sett av dem hittil i år er ikke optimalt til dem å være. For det andre har laget vårt begynt å vise gode relasjoner offensivt, men viste samtidig mot odd at kampen i Bodø må ha vært et blaff(defensivt). Defensivt er vi ikke gode nok til at kampen bør få et bakoverlent preg for vår del. Her må vi angripe. Hardt! Angriper vi med 100% vilje om å ville vinne, utnytter vi samtidig det molde er overraskende svake på i år; Forsvarsspillet.
Laget jeg vil se kommer helst ut i 4-3-3 da jeg mener det er det vi skal spille.
Når det tragisk nok ikke skjer, gambler jeg på at Rekdal ser det samme som meg og velger denne varianten;
Hansen (Faye inn til andre omgang hvis Hansen fortsetter som før)
Renzo-Henriksen-Vagic (fordi vi ikke har andre, gode valg)
Reitan-Skarsem-Skjelbred-tagseth-Perreira
Holse-Holm
Defensivt skal Holse ned i 5-4-1 og involvere seg mer i det defensive arbeidet. I utgangspunktet skal vi dominere med ball og derfor tørre å ligge høyere med 3-5-2 hvor kantene står høyt når vi har ball.
->Børkeeiet inn hvis man må legge om til 3-4-3/5-3-2 og velger den defensive varianten. Da skal Skarsem ut.
->Vecchia som en liten joker.
-> Skulle gjerne sett Broholm siste 10 også.
NB! Vi må fortsette å spille Skjelbred når han er skadefri. Han har fortsatt masse fotball i seg og må spilles i form. Det overrasker meg ikke hvis han storspiller mot molde.
Snakkes på kamp! _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.04.2022 19:27 Post subject: |
|
|
Ganske rævva markedsføring av denne kampen. Har knapt hørt noe i media, SoMe, ingen teasere osv. |
|
Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 22.04.2022 19:48 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Ganske rævva markedsføring av denne kampen. Har knapt hørt noe i media, SoMe, ingen teasere osv. |
Og veldig synd at de ikke har laget en ny innside episode fram mot denne kampen. Føler de episodene er med på å skape engasjement, tilhørighet og interesse rundt klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 22.04.2022 20:11 Post subject: |
|
|
Kommer vel sikker en på innsiden etter kampen, med forklaringen på taktikken vi brukte for å slå molde. Dumt å vise det på forhånd.
Får håpe vi feier matta med pakket  _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 22.04.2022 23:06 Post subject: |
|
|
Quote: | Med en aktiv Kjetil Rekdal og Geir Frigård ute på gresset, gjennomførte RBK en solid fotballøkt i spill på stor bane. Men litt halvveis i økta, satte forsvarsspiller Erlend Dahl Reitan seg ned like foran det ene målet i tilsynelatende store smerter.
Reitan holdt seg til kneet og fikk hjelp til å komme seg av banen.
Ved sidelinjen fikk backen teip rundt kneet, og haltet deretter inn i garderoben sammen med deler av det medisinske teamet. |
https://www.eurosport.no/...-naUHqX21w
Får håpe dette ikke er noe mer enn en smell.. Kommer til å være et savn på banen mot Mordor om han ikke spiller _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 22.04.2022 23:29 Post subject: |
|
|
Enig med de som mener vi har en god sjans. Jeg mener dog at vi faktisk hadde hatt større sjanse om kampen ble spilt på Ferjeleiet. Da kunne vi lagt oss bak og gjort det samme som mot Glimt bare at vi hadde vunnet siden Molde ikke er på Glimt-nivå. Litt spent på hvordan det blir med oss på hjemmebane når vi skal forsøke å styre litt av kampen. Vi har noen spillere som ikke er nøyaktige i pasningsspillet gjennom 90 min og Molde har spillere til å straffe oss.
Håper at dog at vi kommer ut i 100 og kjører over de. LSK viste jo at de ikke er komfortable under trykk. Håper på:
Hans-1
Renzo Henriks Pavle
Reitan Olaus Børkeiet Holse Tagseth
Holm Vecchia
Sikker på at Jensen og Adrian kommer inn ila sesongen, men "AKKURAT NO e Moille her i Trøndelag." Dvs ikke så interessant hva toppnivået ditt er om du ikke har vist noe i det siste. Ser enkelte er usikre på Olaus? Han har da vært en av våre beste i alle kampene? Han er perfekt for denne typen match: Trykk i duellspillet, løper på alt og ikke minst skapende med ball 1 mot 1. Vi har jo veldig få slike. Glær meig![/url] _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 23.04.2022 00:23 Post subject: |
|
|
Pinne69 wrote: | Ser enkelte er usikre på Olaus? Han har da vært en av våre beste i alle kampene? Han er perfekt for denne typen match: Trykk i duellspillet, løper på alt og ikke minst skapende med ball 1 mot 1. Vi har jo veldig få slike. Glær meig![/url] |
Skapende? Har Olaus skapt én sjanse i år?
Er ikke på listen over spillere med 5+ nøkkelpasninger i Eliteserien hittil (Skarsem har 3. Tripic har 23, Åsen 9, Jonathan Lindseth 7, for å nevne noen).
Ikke på listen over spillere som har skapt 2+ store sjanser.
Snitter på 0,5 skudd per kamp.
"Trykk i duellspillet"? Ser vi på fasiten vinner han 40 % av duellene sine. 41 % av bakkedueller og 33 % i lufta. Tja.
Olaus har godt driv, viser prov, men har ikke klart å utnytte det til noe enda. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 23.04.2022 00:54 Post subject: |
|
|
Hmmmm.....170 spilte min er for tynt for å bruke statistikk for å bedømme en fotballspiller? Videre så glemte du at han flest assist i RBK? Om vi skal se på statistikk kan du ikke sammenligne direkte i antall nøkkelpasninger osv all den tid han har stått over 33,33% av alle kampene. Statistikk tilfører noe til en fotballdiskusjon, men vi må forsøke å være litt kritiske til hva vi ser på.
Poenget er uansett: Av våre midtbanespillere er det få(om ingen) som skaper slik ubalanse med ball som Olaus. At det ikke har blitt flere assist er delvis hans feil ang timing og pasningsvalg, men også de som har mottatt ballen har ikke levert varene.Videre er det veldig viktig å ha en spiller som kan føre ballen 50 meter forbi et par motspillere for å få ut laget og flyttet spillet opp mot Moldes 16 meter til tross for at ikke blir mål hver gang. Lykke til med å få mange av de andre midtbanespillerne våre til å gjøre dette. Carlo er den enste som har tilsvarende evne.
Olaus kommer til å spille så lenge han er frisk. Det er jeg sikker på. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 23.04.2022 01:10 Post subject: |
|
|
Enig i at statistikk har sine svakheter, spesielt når datamaterialet er begrenset, men det er nå en gang slik at en skapende spiller faktisk må skape noe, ikke bare på en mer eller mindre vag måte "se bra ut". _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 23.04.2022 10:44 Post subject: |
|
|
Siste trening før kamp starter nå snart. Spent på om det kommer noe "spennende" rapportert derfra. Hvem deltar ikke? Hvem drilles i startoppstillingen, hvem skader seg?
Ellers vdr tilskuere;
Alle hater Molde!
Onsdag morgen 6799 vs 7748 (+ 949)
Onsdag ettermiddag 7505 vs 8511 (+1006)
Torsdag morgen 7700 vs 8831 (+1131)
Torsdag ettermiddag 7987 vs Torsdag kveld 9672 (+1685)
Fredag morgen 8221 vs 9874 (+1653)
Fredag kl 15 xxxx vs 10461 (langt foran)
Lørdag kl 1436 9263 vs lørdag 0940 10997 (+1734 og 5 timer)
Lørdag kl 2016 9604
Søndag kl 0910 9832
Endelig STAut 11118 (korrekt var 12048)
EDIT: Klubben melder nå kl 1045 : 11500 og over 1800 på ØØ!  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2136 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 23.04.2022 11:56 Post subject: |
|
|
Ser i en artikkel i VG at at Molde mangler Kristoffer Haraldseid, Björn Bergmann Sigurdarson, Martin Ellingsen, David Fofana og Sheriff Sinyan til cupfinalen. Noen som vet om noen av dem står over med kort eller er alt skader? _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 23.04.2022 12:24 Post subject: |
|
|
Alle er ute med skade. Alle utenom Fofana har vært ute lenge. Fofana spilte semifinalen mot Godset, uten å pådra seg kort. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 23.04.2022 12:45 Post subject: |
|
|
Av disse er det bare Ellingsen som er et åpenbart savn for dem, tror jeg. Fofana er et rått talent, men usikker på om han per dags dato gjør dem til et bedre lag. Også helt greit for vår del at Sinyan er ute, slik at de fort ender med å spille med en helt medioker 3-backslinje. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 23.04.2022 13:40 Post subject: |
|
|
Jeg ville kjørt følgende lag.
Andre
Reitan-Renzo-Markus-Pereira
Skarsem- Tobbis- Vecchia
Fabiana -Holm-Holse
Men vi kommer til å spille en Ultra Lav 5-5-0 tenker jeg.
Subsidiert en 5-4-1.
Men her er det poengene som teller da vi ikke har et spill.
Innsats, trøkk, innlegg og noen kontringer blir vår vei _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 23.04.2022 14:02 Post subject: |
|
|
RoSolum wrote: | Får håpe dette ikke er noe mer enn en smell.. Kommer til å være et savn på banen mot Mordor om han ikke spiller |
Savn? Han bidrar ikke med stort annet enn å slå ballen utover dødlinja.
Problemet er vel at erstatteren sikkert blir Adam
Ok. Så er han nok "rasshøl" til å slenge dritt og irritere molde, det skal'n ha!
Last edited by Trolljkar on 23.04.2022 14:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Motgangssupporter Junior
|
Posted: 23.04.2022 14:05 Post subject: |
|
|
Hvor mange færre billetter tror dere bli solgt pga at kampstart er kl 20.00?
Personlig tror jeg det er ganske mange. Håpløst tidspunkt på en søndagskveld. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 23.04.2022 19:43 Post subject: |
|
|
Tipper vi taper ett par tusen på kampstart kl 2000.
Klubben melder for øvrig 12000 nå i kveld. Håper vi kommer over 14000. Solgte vel 13-1400 på kampdag sist i ett ufyselig vær. Bør selge 2000 i morgen.
Viking har for øvrig solgt 14000 til sin kamp mot Glimt. _________________ Rosenborg e laget!
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 23.04.2022 20:00 Post subject: |
|
|
Rekdal kan ryke til helvete ut portene hvis planen er å ligge lavt og satse på kontringer. Orker ikke 90 minutter med dritt kjedelig fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 23.04.2022 21:24 Post subject: |
|
|
Motgangssupporter wrote: | Hvor mange færre billetter tror dere bli solgt pga at kampstart er kl 20.00?
Tidlig i seng? Jeg ser ikke helt argumentene for at kamp klokke 20.00 er sent i voksenverden. Ser det er flere som mener jeg tar feil der. Det eneste argumentet jeg mener er solid nok til å få meg til å holde kjeft er reisen hjem fra bortekamp. Noen som har flere? _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.04.2022 21:51 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | Motgangssupporter wrote: | Hvor mange færre billetter tror dere bli solgt pga at kampstart er kl 20.00?
Tidlig i seng? Jeg ser ikke helt argumentene for at kamp klokke 20.00 er sent i voksenverden. Ser det er flere som mener jeg tar feil der. Det eneste argumentet jeg mener er solid nok til å få meg til å holde kjeft er reisen hjem fra bortekamp. Noen som har flere? |
Jeg er ikke hjemme før ca 22:30, så derfor blir ikke barna med i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 23.04.2022 21:52 Post subject: |
|
|
Er det bare voksne som er på kamp? |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 23.04.2022 21:59 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | Motgangssupporter wrote: | Hvor mange færre billetter tror dere bli solgt pga at kampstart er kl 20.00?
Tidlig i seng? Jeg ser ikke helt argumentene for at kamp klokke 20.00 er sent i voksenverden. Ser det er flere som mener jeg tar feil der. Det eneste argumentet jeg mener er solid nok til å få meg til å holde kjeft er reisen hjem fra bortekamp. Noen som har flere? |
Sent i en "voksenverden"? Barn får ikke lov å gå på stadion for å se kamp? Er vel ikke alle som bor noen meter unna Lerkendal, så for noen familier kan det bli 23:00 og senere før de er hjemme. Har du unger på 10 år og sånt, går ikke dette.
For å legge til flere argumenter - det blir ganske kaldt på kveldene når solen går bort. Er nok ikke alle som er like glade i se kamp ute når det bare er noen få plussgrader i luften. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 23.04.2022 22:13 Post subject: |
|
|
Nedslagsfeltet til RBK inkluderer mange familier som bor 1+ timers kjøretur unna Lerkendal... Selvsagt hat 20:00 på en søndagskveld i april mye å si... |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 23.04.2022 22:33 Post subject: |
|
|
Klart det er sent når man bor i Namsos, Steinkjer, Brekken, Frøya, Halsa eller som meg selv som tidligere kjørte til Kr.sund etter kamp.
Sen kampstart gjør at mange velger å ikke dra ev ikke tar med seg ungene. _________________ Rosenborg e laget!
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.04.2022 23:05 Post subject: |
|
|
Etter kampen skal jeg kjøre sønn til skole i Meråker, deretter hjem. Hjemme ca kl 01.00. Ingen drømmesituasjon selvfølgelig, men med seier mot Molde blir både kjøreturen og grytidlig arbeidsstart på mandag bare en glede.
Når det er nevnt, så ville jeg stemt for kampstart klokken 18 dersom publikum ble spurt og ikke bare TV-kanalene. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|