| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Bonzo Veteran

| 

Posted: 26.03.2022 16:23    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, er vel greit å klage litt, så kanskje man bare vinner på walkover. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 30.03.2022 21:03    Post subject:  | 
				     | 

| 

NM-finalen for menn er flyttet fra lørdag 30. april til søndag 1. mai klokken 16.00. Årsaken til dette er at dersom Bodø/Glimt avanserer i Conference League spiller de semifinale torsdag 28. april.

Les mer: Cupfinalen spilles 1. mai

Fram og tilbake var like langt. Men merker meg seint avspark pga. tog i byen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 19.04.2022 16:49    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Blir spennende å se hvordan billettsalget blir. Såpass mette som Glimt-supporterne har blitt de siste årene, er det ikke sikkert de valfarter til Oslo på ukes varsel. Men bor jo en god del nordlendinger på det sentrale Østland, da. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 21.04.2022 19:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kan Viking sjokkere? Men Glimt har ofte ligget under 0-1 på Aspmyra i april. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Standarn og Crick Veteran

| 

Posted: 21.04.2022 19:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Høres ut som Glimt-supporterne er mer interessert i å pipe på motstanderne enn å heie på eget lag. Det er så mye piping hver gang det er en dommeravgjørelse som går i mot, uansett hvor klar den måtte være... _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”

? Friedrich Nietzsche | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Francisco Clementine Veteran

| 

Posted: 21.04.2022 21:44    Post subject:  | 
				     | 

| 

Et Glimt på kvart maskin vinner altså greit mot Norges nest beste lag

Bare å bøye seg i støvet. Her har vi noe å strekke oss etter. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 22.04.2022 08:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Standarn Nietzsche wrote: | 	 		  | Høres ut som Glimt-supporterne er mer interessert i å pipe på motstanderne enn å heie på eget lag. Det er så mye piping hver gang det er en dommeravgjørelse som går i mot, uansett hvor klar den måtte være... | 	  

Det er jo ikke spesielt rart, all den tid mange av 'supporterne' her pre-2020 kun har erfaring med å se United eller Liverpool (name your poison) på puben eller hjemme i sofaen. Der er det mye roping og hoiing på dommeravgjørelser sett på en bitteliten skjerm gjennom et ølglass, og av forståelige grunner ikke noe stort behov for å synge og heie laget fram.

Anslår at rundt 30-40% av Glimts supportere har YNWA tatovert et eller annet sted på kroppen. _________________ Sitat slutt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Aspmyra Proff

| 

Posted: 22.04.2022 12:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

Du treffer spikeren på hodet her. Det er helt naturlig at alle (utenom supporterklubben) først og fremst reagerer når de selv føler de har noe å reagere på, og da har det blitt (eller har alltid vært) en kultur å rope på dommeren, medspillere og motspillere når de gjør noe de selv føler er dårlig. Aspmyra Stadion er først og fremst med på tre rop, det er "Bodø/Glimt - klappklappklapp", "Dæven, det e deilig det her" og "Dette - e - Aspmyra". De følger ikke etter når supporterklubben stemmer i gang andre låter. Noen gjør kanskje det, men ikke så mye som man selvfølgelig hadde håpet på. 

Min far har forøvrig tattovert både "YNWA" og "BGFE" (den litt harrye kopien, som står for "Bodø/Glimt førr evig". Menmen, glad i han forde.   _________________ Bodø/Glimt førr evig! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

BGFE_1916 Proff

| 

Posted: 22.04.2022 14:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det du beskriver er jo egentlig felles for de fleste stadioner. Man har enkelte "allrop" som hele stadion istemmer i, og så har en enkelte supportersanger som kun supporterklubben synger. J-Feltet er jo bedre enn noen gang, med utrolig mange kreative og morsomme sanger og rop om enkeltspillere. Så hører det med til historien at lydmiksen på Aspmyra "alltid" har vært elendig. Bortesupporterne som er nær kamera høres bedre enn J-feltet som er helt på andre siden. Heldigvis lager supporterne mye liv og stemning for oss som sitter på stadion, så der er atmosfæren en helt annen enn tv-titterne kan få inntrykk av.

Forøvrig: Det at enkelte supportere i mangel av eget lags suksess, skal forsøke å fremheve seg selv og hvordan de støtter laget, og idiotforklare andre lags supportere som visstnok ikke støtter laget riktig, synger høyt nok, eller på andre måter er gode nok supportere er fascinerende. Det er noe jeg tidligere har tenkt på som nesten eksklusivt for Klanen og Kanarifuglene, men om RBK-fansen også begynner med dette, så liker jeg utviklingen. "Vi vinner på tribunen." LOL. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Novi Junior

| 

Posted: 22.04.2022 21:09    Post subject:  | 
				     | 

| 

Nu vel. Man kan vel si det samme om oss supportere som er på ANDRE LAGS supporterforum og diskuterer vårt eget lag *kremt*    _________________ Bodø/Glimt førr evig!! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

JohnTiger Veteran

| 

Posted: 23.04.2022 10:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Standarn Nietzsche wrote: | 	 		  | Høres ut som Glimt-supporterne er mer interessert i å pipe på motstanderne enn å heie på eget lag. Det er så mye piping hver gang det er en dommeravgjørelse som går i mot, uansett hvor klar den måtte være... | 	  

Jeg må si at den pipingen som brer om seg på enkelte stadioner (på Aspmyra og Alfheim har det vel alltid vært slik) er jævlig irriterende/skuffende. Hører det oftere og oftere både i Norge og i Europa. Heldigvis virker det som om de syngende supporterne misliker dette like mye som meg og forsøker så godt de kan å overdøve pipingen/støtte laget. Skjedde flere ganger blant annet i Roma - B/G, hvor det ble satt i gang piping, men ganske så raskt (når de fikk samlet seg) tok den syngende horde over. Bra! 

...å pipe hver gang det andre laget har ballen eller på ENHVER dommeravgjørelse er en forbanna uting. Håper vi i Kjernen og Lerkendal for det meste holder oss langt unna dette!

_________________ Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 28.04.2022 19:33    Post subject:  | 
				     | 

| 

- Vi har allerede solgt 18500 billetter, så dette blir en cupfest mellom to av Norges desidert beste lag de siste årene, Bodø/Glimt og Molde. Mange har nok sett på det som en umulighet å få tak i billetter, ettersom cupfinalen tradisjonelt blir utsolgt i løpet av kort tid. Siste finalelag ble klart kun for en uke side og cupfinalen spilles allerede på søndag. Det gir seg selv at det byr på logistikkutfordringer for en del supportere. Samtidig gir det sjansen til alle de som ikke har hatt mulighet til å oppleve en cupfinalefest på Ullevaal Stadion. I tillegg bor det mange romsdalinger og nordlendinger i Oslo-regionen som nå får mulighet til å oppleve cupfesten å heie frem sitt lag, sier konstituert generalsekretær i Norges Fotballforbund, Kai-Erik Arstad.

Les mer: Fortsatt ledige billetter til cupfinalen!

Om man skal tolke salgskartet har Molde gitt bort mye av kvota si.

Ser at det samtidig settes opp mange charterfly fra Bodø, noe som er imponerende på kort varsel.    | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

BGFE_1916 Proff

| 

Posted: 29.04.2022 07:45    Post subject:  | 
				     | 

| 

Men stemmer det at cupfinalen "alltid" selges ut? Jeg tenkte at billettsalget i år er skandaløst lavt, selv om jeg vet det er en del hindringer for Glimt-supporterne, mtp begrensninger i antall fly. Så sjekka jeg de siste cupfinalene på altomfotball. 

Kapsiteten er 27.200 på Ullevaal.

2019: Haugesund-Viking 21.895. Dette til tross for rivalisering, en "storklubb", og to lag med veldig lite sportslig suksess og tittelmuligheter i mange år før kampen.

2018: RBK-Godset 22.182  . Dette til tross for en "storklubb" og en klubb med særdeles kort og enkel reisevei. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Danserud Rutinert

| 

Posted: 29.04.2022 08:46    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Klarer ikke finne en eneste kilde som sier noe om dette, så det er mulig jeg er helt på bærtur, men jeg tror kapasiteten på Ullevål var redusert en stund på grunn av noe bygging/rehabilitering. Mulig det har sammenheng med det? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

v_olden Veteran

| 

Posted: 29.04.2022 08:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

Mulig det også er differanse på solgte billetter og faktisk oppmøtte på en del av tullefinalene som RBK ikke er med i? _________________ Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

OrionPax Forumsjef

| 

Posted: 29.04.2022 09:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det har vel også ofte vært snakk om brukbare mengder billetter som har blitt satt av til sponsorer som ikke har klart å fylle setene. Uten at jeg vet om dette påvirker forskjellige klubber vesentlig forskjellig. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

BGFE_1916 Proff

| 

Posted: 29.04.2022 09:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

| @Danserud. Rundt 2013/14 mener jeg siste oppgradering var. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Danserud Rutinert

| 

Posted: 29.04.2022 10:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Faen, tida går fort når man begynner å bli gammel | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Henri Legende

| 

Posted: 29.04.2022 14:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Håper fiaskoen med 2021-cupen gjør at man fra 2023 går tilbake til kalenderårcup. Men kjenner jeg NFF rett så finner de sikkert på noe enda dummere, blir sikkert et Nations League-opplegg. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
  | 

Posted: 29.04.2022 15:23    Post subject:  | 
				     | 

| 

"Mens debatten rundt Bodø/Glimt raser avgårde både i nasjonale og lokale medier, så fokuserer MFK først og fremst på det som skal skje på søndag. Denne uka trener de på gress for å være best mulig forberedt til underlaget som venter på Ullevaal."

Stakkars Molde som syns det er så spesielt og uvant å spille på gress at de må gjøre dette for å være forberedt.

Hva sa de mot oss i pausen? Å ja," Uvant underlag" | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 29.04.2022 19:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

Eikrem sier til TV2 at han ønsker at cupfinalen skal spilles om sommeren som en permanent endring og NFF sier at det er tanker om en "revitalisering" av cupen og at det vurderes en permanent omlegging fra 2024 uten å utdype.

Nå vet ikke jeg hva slags "revitalisering" cupen trenger, fordi jeg tror ikke en cupfinale på sommeren har store utslag på tilskuertallet selv om været er bedre. Og det er som regel masse liv i de første rundene hvor man møter mindre klubber i nærområdet.

Jeg synes cupfinalen er noe som skal avslutte sesongen, men en permanent omlegging er ikke det jeg reagerer mest på her. Det er hva NFF legger i "revitalisering" av cupen. Jeg kan akseptere en permanent omlegging selv om jeg i utgangspunktet er negativ til å endre på tradisjonen, men ikke fuck med oppsettet av cupen. Ikke begynn med sånt tull som de har i Sverige med gruppespill i alle fall. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorbeltuss Veteran

| 

Posted: 29.04.2022 19:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hvis du legger det opp slik at du har cupkamp i midtuka gjennom April og Mai og har cupfinale før VM/EM-sluttspill starter så kanskje?

Men tror du tar vekk mye av sjarmen det vil ha for en middelhavsfarer å se fram til en flott sesongavslutning. For RBK og Molde sin del så er en jo litt vant med at de viktigste enkeltkampene gjerne er i e-cup og at cupfinalen er en litt artig bonus, vi tar glatt gruppespill i europa og pinlig exit a la Vålerenga mot 3-divisjonslag foran norgesmesterskap men ikke noe gruppespill. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 29.04.2022 19:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Eikrem ønsker kvartfinale og semifinale før sesongstart, slik at man kan spille kamper som betyr noe før serien starter. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Keenoir Legende

| 

Posted: 30.04.2022 09:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

Noe av magien med Cupen er at det er avslutningen av sesongen, et slags punktum og en fest. Har vi det midtveis så mister vi det.

Når det gjelder billetter så er det to lag som ikke har så mange supportere fordi de kommer fra mindre steder og så er jo mye av 2020 cupen allerede ødelagt av NFF og måten de håndtere Glimt - Aalesund. Vil alltid måtte vær en asterix ved navnet på årets vinner etter det, spesielt om det er Glimt som vinner. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Standarn og Crick Veteran

| 

Posted: 30.04.2022 10:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

Trenger hvertfall noen til å promotere cupen bedre. Finale i morgen, uten at jeg tror jeg har hørt noe som helst, utenom når jeg så semifinalene (som også kom litt ut av det blå).

Greit å ha det som avslutning av sesongen, men sesongslutten blir jo bare senere og senere. Det frister ikke veldig å sitte på stadion og se fotball i november/desember. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”

? Friedrich Nietzsche | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|