| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 22.04.2022 11:34 Post subject: |
|
|
For min del så er Gotaas Johnsen flere divisjoner over Strømøy, hun setter fingeren på det som mangler i RBK og som jeg og mange her inne har påpekt over flere år.
Dog utrolig skuffende at det er slik, det er ikke noe grensesprengende i set hun sier, dette er brød og smør for seriøse og profesjonelle bedrifter |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.04.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Gotaas Johnsen gjør et veldig bra inntrykk.
Otto Ulseth overgår seg selv i tullball i Nidaros (orker ikke linke da saken ikke fortjener lesere), presterer å fremstille Strømøy som en fornuftig kandidat, en slags folkets helt i kampen mot de etablerte. Fikk kramper av å lese tøyset. Faren er jo at han påvirker raringer som har stemmerett. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.04.2022 13:57 Post subject: |
|
|
Hvis ikke de siste sakene i media henholdsvis styrker Gotaas Johnsen (tar avstand fra Koteng-regimets å gjøre ting på og fremstår tydelig på rollen) og svekker Strømøy (mer klovning og bruk av midler vi ikke har) sine kandidatur skjønner jeg ingenting.
Ellers er det jo atter en gang litt ironisk at det vi vanlige supportere sier (om klubbens manglende strategi og organisasjonsutvikling), men ifølge de høye herrer ikke har peiling på, pekes på som svakheter ved RBK-måten å drive en fotballklubb på av G. Johnsen. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 22.04.2022 14:46 Post subject: |
|
|
Gotaas har identifisert et stort problem, og sier hun har tenkt å gjøre noe med det. Hun sier noe i artikkelen som hun kanskje ikke bør si, men ofrer med dette samtidig noe til oss på "utsiden", ved å sette fingeren på en av de store problemene. Gotaas får min stemme.
For øvrig synes jeg ikke Espelund skal få fortsette. Fremstår ganske tydelig fra "utsiden" som en person med personlige mål som skal bankes gjennom. Er usikker på om hennes tanker går til det som er klubbens beste. Jeg tenker da spesifikt på Qatarsaken og fusjonen. Samtidig blir dette på kanten til spekulasjoner, men jeg synes samtidig det er meget sannsynlig at det er slik.
Er gjerne med på motargumenter her, da jeg er veldig usikker på hvorfor hun skal få fortsette. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Tuggen Senior
|
Posted: 22.04.2022 18:14 Post subject: |
|
|
| Velger vi Strømøy kunne vi like gjerne valgt Michael Scott. Får litt samme vibber. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.04.2022 21:50 Post subject: |
|
|
Eller Marve Fleksnes. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 22.04.2022 23:07 Post subject: |
|
|
Hva er det som skjer i klubben min???
 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 23.04.2022 10:54 Post subject: |
|
|
"Her er vi forskjellige. Uten å peke på hva Ivar har gjort før, så vil jeg at styret skal lage en strategi og en handlingsplan som viser hvordan vi skal realisere ambisjonene."
https://www.adressa.no/sp...-klar-over
Hæ, har vi ingen skriftlig strategi og handlingsplan? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 23.04.2022 18:29 Post subject: |
|
|
| Der Kaiser wrote: | "Her er vi forskjellige. Uten å peke på hva Ivar har gjort før, så vil jeg at styret skal lage en strategi og en handlingsplan som viser hvordan vi skal realisere ambisjonene."
https://www.adressa.no/sp...-klar-over
Hæ, har vi ingen skriftlig strategi og handlingsplan? |
Stygt redd menyen på kantina på Brakka er lengre enn vår skriftlige strategi. |
|
| Back to top |
|
 |
HK Junior
|
Posted: 24.04.2022 12:09 Post subject: sakliste, rapport fra kontrollkomité og innkomne forslag? |
|
|
Noen som kan dele lenke til sakliste, rapport fra kontrollkomité og innkomne forslag?
Har funnet innkalling (https://www.rbk.no/nyheter/innkalling-til-årsmøte-2022), der det bla. står "Fullstendig saksliste, årsberetning med regnskap i revidert stand samt rapport fra kontrollkomité, regnskap for klubbens selskaper og innkomne forslag vil være tilgjengelig på RBK.no fra 20. april."
20. April ble årsmelding, budsjett og årsoppgjør for klubbens selskaper publisert på rbk.no (https://www.rbk.no/nyheter/årsmelding-regnskap-og-budsjett-2022)
På forhånd, mange takk! |
|
| Back to top |
|
 |
HK Junior
|
Posted: 24.04.2022 12:57 Post subject: |
|
|
Fant det!
Alt ligger i dokumentet som heter Ã…rsmelding 2021 her: https://www.rbk.no/nyhete...g-2021.pdf
Årsmeldingen er jo kun en av sakene på dagsorden/saklista for årsmøtet, så jeg ble dessverre satt ut av en, for meg, noe uventet tittel på dokumentet/sakspapirene. |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 25.04.2022 09:15 Post subject: |
|
|
Ser ut som vi slipper å diskutere mistillitsforslag mot Bratseth.
https://www.adressa.no/sp...-paa-dagen
Bratseth virker sur, lei og mett. Like greit at han kanskje finner noe annet å bruke fritiden på. Interessant at han er så sur på intervjuet med Cecilie Gotaas Johnsen. Tydelig at den traff et ømt punkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 25.04.2022 09:17 Post subject: |
|
|
Dagens gladsak
Så selv om uka starter stressende på jobb, kjenner man jo at det blir løst litt energi allikevel og at det er lys i enden av tunnelen  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 25.04.2022 09:20 Post subject: |
|
|
| Ellepo wrote: | Ser ut som vi slipper å diskutere mistillitsforslag mot Bratseth.
https://www.adressa.no/sp...-paa-dagen
Bratseth virker sur, lei og mett. Like greit at han kanskje finner noe annet å bruke fritiden på. Interessant at han er så sur på intervjuet med Cecilie Gotaas Johnsen. Tydelig at den traff et ømt punkt. |
Da kommer nok Bratseth og alle som liker og støtter han til å stemme på Tore på Sporet. Når Bratseth nå "skylder" på Gotaas så kan dette gi mange ekstra stemmer til Tore på Sporet. Liker det ikke! _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.04.2022 09:23 Post subject: |
|
|
| Ellepo wrote: | | Interessant at han er så sur på intervjuet med Cecilie Gotaas Johnsen. Tydelig at den traff et ømt punkt. |
Himmel og hav.
Gotaas: Vi må bli bedre på kommunikasjon. Vi trenger en strategi og en handlingsplan. Vi må skape et rammeverk, ha en plan og et mål.
Bratseth: Nei nå ... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.04.2022 09:46 Post subject: |
|
|
Er det mulig å sette et tak for hvor lenge et styremedlem kan være medlem? Man kan vel i utgangspunktet bli gjenvalgt til det uendelige?
Gledelig at Bratseth trekker seg nå etter intervjuet og kommentaren hans til det ventede mistillitforslaget. Som nevt over, han er lei og sur, og tydeligvis mett. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.04.2022 09:59 Post subject: |
|
|
Det betyr vel i praksis at CGJ siktet konkret til Bratseth når det gjelder en del av disse tingene, selv om hun ikke sier det rett ut, for jeg klarer ikke helt å se at man kan bli provosert av innholdet der uten at det er subtekst man må være innviet for å lese.
Og hvis det skulle være noen tvil, så gir jo det litt vann på mølla til oppfatninger om at han kanskje har tatt seg litt til rette i en del prosesser. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.04.2022 10:11 Post subject: |
|
|
Man kan vel si det sånn at reaksjonen viser nøyaktig hvorfor Bratseth må ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.04.2022 10:11 Post subject: |
|
|
https://www.dagbladet.no/...g/75923164
| Quote: | Bratseth reagerer blant annet på et intervju styremedlem Cecilie Gotaas Johnsen, som er innstilt som styreleder, gjorde med Adressa - som ble publisert 21. april.
- Det toppet seg med at påtroppende leder gjorde intervjuer i Adressa som ikke gir motivasjon akkurat, for å si det slik. Det er dråpene som får begeret til å renne over, sier Bratseth til Dagbladet.
- Hva konkret er det du reagerer på?
- Det er såpass mye der. Det er ikke én ting som er positivt. Det rammer styret og de ansatte. Det tok fyr i brakka da de så det der, sier Bratseth om det omtalte intervjuet. |
Sykt at det at man etterlyser plan og strategi gjør at det tar fyr på brakka. Her antyder jo Bratseth at det er flere ringrever som føler seg angrepet av Gotaas Johnsen. Tydelig at det er flere som føler seg dolket i ryggen når Gotaas Johnsen tar bladet fra munnen. Hvem er "de" på brakka? Styret? Sportslig? Admin?
Man kan i hvert fall sette strek over fremstillingen av Gotaas Johnsen som mer av det samme og Strømøy som "outsideren". Strømøy vil lage god stemning på brakka, Gotaas Johnsen vil profesjonalisere klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 25.04.2022 10:38 Post subject: |
|
|
Gotaas-Johnsen ser ut til å ha en stor oppgave foran seg. Dersom det er riktig som Bratset sier (at "det tok fyr på Brakka") så blir jobben hennes vanskeligere enn jeg håpet.
Gotaas-Johnsen kommer med nokså konkret kritikk mot måten Rosenborg har blitt drevet på. Jeg jobber selv i Equinor og er vant til at vi forsøker å jobbe strukturert med alt vi gjør. Det er strategier og planer og krav og arbeidsprosesser og kvalitets-sjekker osv. osv. Equinor må ha fokus BÅDE på det som skjer nå (hva er oljeprisen akkurat nå) og på hvordan man tror at energi-verden ser ut om 10-20 år (elektrifisering av hele samfunnet). Dette er "hverdagen" og det forstår folk.
Rosenborg skal ikke drives på samme måte som et gigantselskap som Equinor. Men jeg tror at det er en god idé å ta med seg litt av "struktureringen" inn i Rosenborg.
Så må selvsagt Gotaas-Johnsen få med seg alle. Det er ikke lett å snu ei skute som har kjørt i en retning i mange år. Mange på Brakka tror kanskje at de har god styr på det som skjer. De blir gjerne såret når noen "utenfra" kommer og forteller deg at "dette er faktisk ikke på stell".
Er det noen som kan fikse dette så er det Cecilie. Hun er flink med folk.
"Faren" er jo at Brasets exit via media gjør at folk ikke vil stemme på henne og at Tore Strømøy blir valgt på årsmøtet. Jeg tror ikke han er rette personen i den posisjonen. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.04.2022 11:16 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: |
Rosenborg skal ikke drives på samme måte som et gigantselskap som Equinor. Men jeg tror at det er en god idé å ta med seg litt av "struktureringen" inn i Rosenborg.
|
Ja, det er vel det vi har savnet. Et strukturert rammeverk som gjennomsyrer hele klubben som gjør det enklere å hente type personligheter til gitt type roller. Detaljene skal ikke være skrevet i stein, men man må følge visse prinsipper og være innenfor samme design og spillestil slik vi ønsker å spille fotball og fremstå. Gutte junior og b-laget spiller i stor grad 433 f.eks.
Det er påfallende lett å se hvilke "storklubber" i europa som er bevisste til sin egen suksess til enhver tid og hvem som ikke er det.
Laporta i Barcelona sa det i klartekst om viktigheten av å være bevisst på egen suksess og henviste til panikken klubben fikk etter noen dyre feilinvesteringer.
En ting er å lære av sine egne feil, men tydeligvis enda vanskeligere å lære av andres feil.
Min stemme tilfaller Cecilie. Håper hun tør å stå i mot gutteklubben grei og rydder litt opp. Ideene og hennes faglige ønske om å profesjonalisere klubben er presis og tydelig. All respekt til Strømøy men er usikker på hvor han vil med klubben.
I tillegg vil jeg si at folk må se litt på hvordan pengesterke klubber som PSG, City og Chelsea styres. En ting er oljpengene, men se hvordan eierne bygger og profesjonaliserer klubben fra junior- til a-lagsnivå, trenger ikke oljepenger til alt dette. Hvordan klubbene har blitt en verdikjede for videreutvikling av spillere og lag. Hvordan de henter inn spillere som har null sjans for a-alget for bevisst å leie de ut igjen, og eventuelt selge til klubber mindre ligaer for å tjene penger. Bayern, Barca, Ajax, Feyernoord, Arsenal og delvis Liverpool (og mange flere) har gjort det samme uten oljepenger. Milan er i ferd med å bygge opp et slikt rammeverk etter nestenkonkursen da Berlusconi trakk seg ut.
Jeg mener at mye av tankegodset kan adopteres til mindre klubber uten oljepenger... Akkurat nå er vi norges real madrid hvor det går steike dårlig så henter vi inn folk med navn uten å tenke spillestil, roller eller noe som helst annet. Vi skal bare vinne vi ved å spille artig angrepsvillig fotball, så går det skeis, igjen og igjen.
Last edited by enojado on 25.04.2022 11:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2022 11:17 Post subject: |
|
|
| Uttalelsene til Bratseth om reaksjonene på Brakka gjør det enda mer tydelig at Gotaas Johnsen trengs som styreleder. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Rutinert
|
Posted: 25.04.2022 11:46 Post subject: |
|
|
Dette minner mer og mer på et sirkus. Uttalelsene i Adressa er illojale. Det handler ikke om hva som stemmer, men at hun som styremedlem går ut offentlig med kritikken. Jeg skjønner godt at flere innad reagerer.
Rosenborg har de siste årene fremstått som en klovneklubb hvor også Gotaas Johnsen tydeligvis ser sitt snitt i å bidra etter beste evne. Når hun, etter all sannsynlighet blir valgt, så håper jeg øvrige styremedlemmer ikke gjør som henne - går ut i Adressa og angriper det styret de er en del av.
Hun får kanskje en high five fra en del Rosenborg-supportere, men skal et styre fungere, så vil ikke akkurat slike bidrag virke samlende. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.04.2022 11:55 Post subject: |
|
|
Alt fra Bratseth tyder på at han ser på rollen som styremedlem som et trivelig verv som mer eller mindre skal være verna for kritikk og generelle ubehageligheter. Noen antagelser mener jeg er relativt naturlige:
1. Bratseth er et veldig toneangivende styremedlem i samspill med Koteng (i kraft av lederrolle) og Samdal, som jeg har inntrykk av er en slags negativ treenighet.
2. Det foreligger en sterk kultur av selvgodhet og motstand mot innspill og forslag utenfra. Et intervju med påtroppende styreleder om noen (HELT ÅPENBARE) ting som må bli bedre, og han trekker seg.
3. De strukturelle problemene som CGJ peker på i Adressa har antageligvis vedvart i alt for mange år. Det er helt sinnsykt at Rosenborg Ballklubbs styre ikke har nedfelt strategiplaner for driften av klubben.
CGJ seiler i mine øyne opp som den (mer eller mindre) perfekte kandidat på helt riktig tidspunkt. Jeg tror hun vil ta styreledervervet og få gjort mange viktige strukturelle endringer i klubbdriften som virkelig trengs, og jeg tror også at mange av de innstilte styremedlemmene kommer til å bidra positivt, samtidig som de kan frigjøre de gjenværende styremedlemmene i positiv forstand.
Dette var rett og slett en enorm gladnyhet. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.04.2022 11:58 Post subject: |
|
|
| Bedreviteren wrote: | Dette minner mer og mer på et sirkus. Uttalelsene i Adressa er illojale. Det handler ikke om hva som stemmer, men at hun som styremedlem går ut offentlig med kritikken. Jeg skjønner godt at flere innad reagerer.
Rosenborg har de siste årene fremstått som en klovneklubb hvor også Gotaas Johnsen tydeligvis ser sitt snitt i å bidra etter beste evne. Når hun, etter all sannsynlighet blir valgt, så håper jeg øvrige styremedlemmer ikke gjør som henne - går ut i Adressa og angriper det styret de er en del av.
Hun får kanskje en high five fra en del Rosenborg-supportere, men skal et styre fungere, så vil ikke akkurat slike bidrag virke samlende. |
Jeg har ikke lest artikkelen i adressa, men det som er sitert fra artikkelen i saken om Bratseth, vil ikke jeg betrakte som illojalitet når hun er i en situasjon hvor hun skal klargjøre hvorfor hyn skal velges som ny styreleder.
Jeg ville reagert sterkt på at enkelt medlemmer av styret hadde gått ut ellers i perioden, men hun må gå litt mer å gå på når hun driver "valgkamp"
Hun har såvidt jeg har fått med meg vært 100% lojal i arbeidsperioden. |
|
| Back to top |
|
 |
|