English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Giampaoli
2%
 2%  [ 2 ]
Henriksen
17%
 17%  [ 13 ]
Vagic
2%
 2%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
61%
 61%  [ 46 ]
Børkeeiet
8%
 8%  [ 6 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
6%
 6%  [ 5 ]
Total Votes : 75

Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Enig i det, arbeidskapasitet burde vært nevnt. Men jeg kjøper faktisk ikke at det er dét som er grunnen all den tid Tagseth spiller typ 83 minutter. Hvis det kun stod på kapasitet ville det vært logisk å bruke den skarpere Pereira i lengre og lengre innhopp, eventuelt ha ham på banen i en time. Basert på uttalelsene før sesongen (intervju med Pereira og Reitan) virket det heller ikke som Pereira syntes den biten skulle være noe problem.

Det jeg tror er at det handler om presspill og risiko. Rekdal ønsker seg primært gjenvinningsegenskaper i høyt press og rundt dueller, og er villig til å ofre alt annet enn enkelte individualister for å prioritere det. Så er jo også Tagseth en type som aldri utfordrer en mot en, og heller spiller støtte hvis han ikke kommer til et fritt innlegg.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 13:01    Post subject: Reply with quote

Tagseth mangler fart, drible egenskaper og har i beste fall en middels innlegsfot. Viktige egenskaper en vingback skal ha. Veldig synd at ikke Pereira drilles inn i den rollen da han har langt større forutsetninger for å lykkes.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 13:49    Post subject: Reply with quote

Eddie er Kanskje et ungt trønder alibi!.
Han er ikke god nok for noen posisjoner synes jeg.
Henri
Legende

PostPosted: 20.04.2022 13:55    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Tagseth har spilt seg ut av laget selv om Pereira slo et bra innlegg mot S08.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 14:09    Post subject: Reply with quote

Synes absolut heller ikke han har spillet sig af efter blot en enkelt middelmådig kamp. Efter sidste kamp blev han rost til skyerne og nu snakker folk om at han måske ikke er god nok til start 11. Det er næsten for useriøst.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er useriøst å mene at han ikke er god nok.
Han har sine klare mangler og de er kamp avgjørende.
Om vi har noen bedre er ikke sikkert, men der gjør ikke Eddie god nok av den grunn.
Carl
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 14:19    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om Perreira vil være et bedre valg som vingback. Det betyr jo ikke at Tagseth har vært dårlig. Dog tror jeg potensialet til Perreira er større pga kombinasjonen av ferdigheter han innehar, samt hva rollen krever. Men Tagseth kan jo bli en ny Svensson, han.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 15:18    Post subject: Reply with quote

Svensson var ikke noe lyn men mye hurtigere enn Eddie. Og mye mere duellsterk. Eddie har sin gode nærteknikk som sin beste side. Men skal vi bli et topp lag som igjen kan hevde oss ok i Europa er ikke Eddie god nok.
Han har for mange kampavgjørende mangler og ikke gode nok pluss sider. Slik som blant annet Vagic og Feks Sovnland.
EGA
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 15:23    Post subject: Reply with quote

Han er ikke rask nok vingbeck.
Liker spillertypen, men som sentral. Kan han danke ut Børkeiet?

Last edited by EGA on 20.04.2022 22:15; edited 1 time in total
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 16:34    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han er for lite duell sterk til å være sentral. Han blir lett rundet av motstandere og vippet bort.
Andre mener sikkert noe annet. Kontringer i mot vil han heller Ikke ha nok fart og Kraft til å stoppe på en god nok måte og ihvertfall ikke mot ok europeiske motstand. Hodespiller er heller ikke bra
ibejnar
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 17:00    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vælge at anskue tingene på en lidt anden måde. Hvis Rosenborg skal tilbage som Nordens bedste fodboldhold så kræver det at vi sammensætter et hold af spillere med forståelse for spillet og tip top relationelle færdigheder. Dvs. spillerne skal også gøre hindanden gode. Vi skal have et offensivt spilsystem hvor den enkelte ved præcis hvad vi gør når vi får bolden. Det ser jeg slet slet ikke lige pt. Mod Sarpsborg lignede slagplanen at Andre skulle slå lange bolde på Noah og så skulle vi tage den derfra. Alternativt skulle Skarsem løbe med bolden indtil nogen tog den fra ham. Mod Sarpsborg var der nul sammenhængskraft imellem vores offensive spillere og det er som om flere ikke har nogen som helt ide om hvordan de spiller hinanden gode. Jeg kan sagtens se Eddie slå Børkieet. Han er mere boldfast, bedre teknisk og bedre i små rum. Derudover ville jeg seriøst prøve Skarsem på en vingback - han er ubetinget bedst hvor han kan løbe og ikke skal leve af sin intuition. Der bliver bare alt for mange berøringer ,og ingen ved om han spiller bolden. Jeg tror seriøst ikke vi flytter os før vi har spillere inde, der tænker fodbold og har de relationelle færdigheder der kan bringe modstanderen i ubalance, bla. ved at spille hurtigt og på 1. berøringen af og til. Det ser vi absolut intet af pt. Så kan vi også stoppe med at slå lange bolde på Noah. Han er stor og stærk men man sidder jo ikke med fornemmelsen af at han laver bare 5 hovedstødsmål i sæsonen. Han er i min bog klart bedst med ryggen mod målet. Jeg må sige vi snart må rykke os, nu har vi set 3 kampe og stadig kan vi ikke spille en kamp hvor vi dominerer modstanderen over 90 min.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

8511 solgte (minus bortesvin) nå. Med mindre det dropper bratt og forblir dårlig ser det ut som vi passerer Odd med god margin.
gurgla
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 18:16    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes ikke Tagseth har spilt seg ut av laget selv om Pereira slo et bra innlegg mot S08.

Kan ikke være mer enig.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 20.04.2022 18:40    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

Sett sesongåpningen under ett, synes jeg Tagseth har klart seg bra. Det må litt mer til enn et frisk inhopp, før han benkes til fordel for Perreira.

Men så er gjenganeren blant mange her på forumet at alt og alle i RBK suger og må byttes - ikke nødv myntet på dem som vil se Perreira i startoppstillingen - men en holdning mange har.

For i motsetning til flere, synes jeg seriestarten har vært oppløftende sett i lys av treningskampene og forventningene jeg har til et ungt og spennende RBK
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 19:32    Post subject: Reply with quote

Vel kravene på RBK er tydeligvis blitt stusselige og på nivå med Odd og Haugesund.
Hansen A landslaget
Vagic A landslaget
Renzo U landslaget og Boca Juniors
Henriksen A landslaget
Holse U landskapet
Tagseth U landslaget
Pereira U landslaget
Skjelbred A landslaget
Holm U landslaget.
Fsbiana Chelsea
Tobias U landslaget.
Jensen Ajax og U landskapet

Spe på meg Reitan og Hoff og Vecchia osv.
Så er flere fornøyd med at vi blir kjørt over av Odd. Ligger med 9 mann i forsvar og har lavest xG av alle i eliteserien. På grunn av at vi tapte for Raufoss i Obos og Ranheim i Obod og Tromsø i oppkjøringen.
Ja ja.
Stolt fortid ihvertfall.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 19:55    Post subject: Reply with quote

Genistrek av Rekdal å spille så forferdelig i oppkjøringen.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror fremdeles at dette blir en svært svak sesong - på tross av at vi ligger helt oppe på 7. plass nå...
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Vi var jo så dårlige i pre season at 7 plass må vi si oss godt fornøyd med. Rekdal får et klapp på skulderen for godt utført arbeid. Ehhh det var han ja som var ansvarlig for tidenes dårligste pre season og fikk sette lista sjøl.
Jada, det er ikke til å tro.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 20.04.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
8511 solgte (minus bortesvin) nå. Med mindre det dropper bratt og forblir dårlig ser det ut som vi passerer Odd med god margin.

Odd vs Molde

Onsdag morgen 6799 vs 7748 (+ 949)
Onsdag ettermiddag 7505 vs 8511 (1006)
Torsdag morgen 7700
Torsdag ettermiddag 7987
Fredag morgen 8221
Lørdag midt på dagen 9263
Lørdag kveld 9604
Søndag morgen 9832

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 21.04.2022 00:34    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Dette Tommel'n opp!

Tagseth vår beste de to første kampene i serien. Etter en middels kamp sist er han plutselig ikke god nok for troppen engang. Rbkweb (iallfall enkelte bidragsytere) er sannelig seg selv lik.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 21.04.2022 00:38    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg synes ikke det er useriøst å mene at han ikke er god nok.
Han har sine klare mangler og de er kamp avgjørende.
Om vi har noen bedre er ikke sikkert, men der gjør ikke Eddie god nok av den grunn.

Hvordan synes du disse åpenbare manglene kom til uttrykk mot Glimt og Odd, sett i lys av at han var vår beste spiller de to kampene sett under ett (Skarsem god mot Glimt)? Du skuffer aldri.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2022 05:37    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Torsdag morgen 7700

Torsdag morgen, molde, 8831 minus bortesvin.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 21.04.2022 06:32    Post subject: Reply with quote

Nydelig! Da er vi 1131 foran Odd-kampen! 3000 foran må være målet. Meldes om nesten 1300 på ØØ Smile

Odd vs Molde

Onsdag morgen 6799 vs 7748 (+ 949)
Onsdag ettermiddag 7505 vs 8511 (+1006)
Torsdag morgen 7700 vs 8831 (+1131)
Torsdag ettermiddag 7987
Fredag morgen 8221
Lørdag midt på dagen 9263
Lørdag kveld 9604
Søndag morgen 9832

Tagseth har for øvrig ikke spilt seg ut av laget, men Pereira har imponert meg. Synd han ikke er høyrebent, Reitan kunne godt trengt egen liten pause for å trene innlegg!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.04.2022 07:12    Post subject: Reply with quote

Rail
Er usikker på om du har sett kampene og har noe særlig fotball øye for å kunne vurdere prestasjoner ned på det detalj nivået som skal til?
Hvis du ikke klarer å se Eddies svakheter så er vel min hypotese korrekt.
RBK har som mål å være blant de 3 og kvalifisere seg til Europe. Det kommet aldri til å gå meg Eddie i en sentral rolle på laget.
Vi ser ting forskjellig og vi ser forskjellige ting, avfinn deg med det.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2022 07:16    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Tagseth vår beste de to første kampene i serien. Etter en middels kamp sist er han plutselig ikke god nok for troppen engang. Rbkweb (iallfall enkelte bidragsytere) er sannelig seg selv lik.

Det ville vært rart å skulle mene at Tagseth burde byttes ut hvis man også mente han var vår beste spiller de to første kampene. Jeg synes jo rett og slett ikke han har vært så bra, at det å bruke ham som vingback har vært en hemsko for oss hele veien, og spesielt i de to 'ordinære' kampene mot lag der vi forventes å skape sjanser. Eller: han har for så vidt gjort en fin innsats ute av posisjon, han bare mangler så innmari mye i rollen at det kommer veldig lite fornuftig ut av det. Kanskje han egner seg best i kamper som den mot Glimt, der vi ligger så lavt og risikerer så lite at bakrom i eget forsvar ikke er et tema, og siste tredel offensivt er mindre viktig.

Jeg synes også det er rart å mene at han må "spille seg ut av laget" for å bli erstattet. Det er i det hele tatt et rart konsept. Hvis man har en utfordrer som herjer på trening og putter i hvert innhopp han får, så må han fortsatt vente på tur dersom førstevalget spiller jevnt middelmådig og tar lav risiko? Ja, man skal skjele litt til kontinuitet, men generelt er det jo det beste laget som bør spille, ikke de som ennå ikke har tabbet seg ut.

Min påstand: Hadde ikke han vært både trønder og i besittelse av en stor gul kost på hodet så hadde absolutt ingen glefset i forsvar av Eddie så langt.

PS. Jeg synes derimot han viser fremgang som spiller, og hadde ikke hatt noe imot å se mer av ham sentralt i banen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb