English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 120, 121, 122  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 14.04.2022 02:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at Roma vinner returkampen på deres egen arena med 3-1.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
machiavelli
Veteran

PostPosted: 14.04.2022 14:56    Post subject: Reply with quote

Håper Roma taper så det synger.

Gleder meg allerede til å se pressekonfen til Mourinho etter kampen med et braktap.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran

PostPosted: 14.04.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Dette har blitt litt pest eller kolera. Det er noen fordeler med pest, men ikke bare positivt det heller.
Sulliken
Junior

PostPosted: 14.04.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

Selv om Glimt taper i dag, så går vi ned med flagget til topps!

Ingen hadde forutsett dette da gruppespillet startet i fjor høst.

Når det gjelder påstander om at Glimt har mistet bakkekontankten, så er det selvsagt bare tull og tøys.

Men oss supportere, derimot. Vi har levd på en rosa sky nå i et par år, og med all historien til Gliomt med råtne bortetap i 1 div i Strømmen, Hønefoss, Follo, Asker, Skeid osv. Så syns jeg faktisk at vi har LOV til å ta litt av.

Skulle det egentlig ikke bare mangle?

(Å være ufin mot andre er ikke å ta av, det er å være hæstkuk, og det er noe helt annet)

Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.

https://glimtforum.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 14.04.2022 21:43    Post subject: Reply with quote

Skjønner nå ennå bedre hvorfor Rekdal/Frigård ville at vi skulle sørge for at Wenbangomo var den som skulle ha ballen mest mulig når vi møtte de.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 14.04.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

Dette ble for mye for Glimt, egentlig som forventet. Men de går ned med flagget til topps etter fantastisk innsats i Europa sålangt og gir norsk fotball verdifull ranking.
Og sp ser man at deler vesentlig bedre offensivt enn defensivt, vil tro at flere norske trenere legger merke til at høye pasninger fra keeper til Samsted for sistnevnte tunge problemer i mottaket .
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 14.04.2022 22:07    Post subject: Reply with quote

Jaja, 4-0. Uansett har det vært en fantastisk prestasjon av Glimt. Artig at norske lag kan slå fra seg i Europa igjen. Nå får vi håpe at RBK kan slå følge etter hvert..
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.04.2022 22:49    Post subject: Reply with quote

Som å se RBK i Europa på sitt verste dette. Snakk om å bli pissa på.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 14.04.2022 23:00    Post subject: Reply with quote

Deilig att det ble stop nå.
Begynte bli vel høye og mørke der oppe i det forblåste øde.
Men morro det var det RBK
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 14.04.2022 23:03    Post subject: Reply with quote

Som jeg spådde, så ble Bodø/Glimt overkjørte av Roma i kveld. Men synes også at Bodø ikke var til og kjenne igjen i denne kampen, en utrolig svak innsats av nordlendingene.

Og som jeg poengterte tidligere i denne tråden, så burde Bodø/Glimt ikke vært så høylytte av seg og vise for mye selvtillit utenfor banen som det de har gjort den siste tiden. Sånt slår gjerne hardt tilbake mot lag fra de mindre ligaene. Men jeg synes også at det blir godt å få Bodø/Glimt ned på bakken igjen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Aspmyra
Proff

PostPosted: 14.04.2022 23:08    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:
Deilig att det ble stop nå.
Begynte bli vel høye og mørke der oppe i det forblåste øde.
Men morro det var det RBK

Flere enn meg som ser ironien i at dette kan være en indirekte årsak til at Rosenborg får det vanskeligere inn til Europa fremover?

Merker meg at flere sier at Glimt var for små, men i dag var Bodø/Glimt direkte dårlig. Roma var gode, men Bodø/Glimt hadde noen svake ledd i dag som var så utrolig langt under det nivået man trenger for å klare å hevde seg her.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Glimt så feige ut idag, turte ikke ta med seg ballen, turte ikke leke seg. Når de endelig gjorde det på tampen av andre omgang så skapte de faktisk litt.

70 000 på stadion ble hakket for mye for de gitt.

Synd, hadde Glimt tatt dette hadde Norge vært hakket nærmere 2 lag i CL-kvalikk.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 00:23    Post subject: Reply with quote

Endelig røk de selverklærte profetene fra "byen" Bodø ut. De har jo blitt ganske uspiselige fra før de siste åra, men de har virkelig trykka på gasspedalen med den overvurderte Saltnes i spissen. Takk for rankingpoengene - ta vare på de gode stundene dere har hatt, om ikke lenge er dere tilbake i bunnstrid og OBOS-liga, det er jo tross alt der en knøtteklubb som Bodø/Glimt hører hjemme.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 15.04.2022 01:53    Post subject: Reply with quote

Ã…h, om du bare greide Ã¥ se ironien i ditt eget innlegg, hadde du ledd du ogsÃ¥ 😅
Tuggen
Senior

PostPosted: 15.04.2022 01:53    Post subject: Reply with quote

Som lidenskapelig RBKer og hardbarka Molde-nedkjemper er det trist å se tapermentaliteten blant noen her inne som kommer til uttrykk i bitre utspill om Glimts suksess. I mine øyne veldig ufortjent, for å blåse opp ting som "cup-gate", Marbella-reisen, Saltnes-sitater med mer for å uspiseliggjøre Glimt er å koke sodd på ugress.

Har latt meg begeistre stort av angrepsspillet til Glimt i Europa og Knutsen som leder. I Rosenborg skal vi bruke dette som motivasjon til å bli knallgode selv, og knuse Glimt. Vi har i så måte tjent på deres suksess (rankingpoeng, europaplasser til ligaen, tøffere motstand). Gi faen i disse bitre bortforklaringene om at Glimt er arrogante og "snart i OBOS igjen". Fokuser på oss selv og egen prestasjon, så skal vi snart i toppen igjen.

Kampen i kveld er det så klart lov å kritisere..
Back to top
Novi
Junior

PostPosted: 15.04.2022 02:11    Post subject: Reply with quote

Og så kan NFF jobbe mot uefa for og la norske lag forsterke Europatroppen ila vinteren. Samtlige norske lag som vinner serien vil se en spillerflukt ala det Glimt opplevde. For Glimt betyr det at spillere som Sørli, A. Konradsen og Vetti blir utilgjengelige, og med en benk hvor halvparten er så skadet at de egentlig burde vært hjemme i Bodø.

Synd for Glimt og gå ut på en dårlig prestasjon. Ekstra surt når Mourinho hadde dratt alle tjuvtriks ut av boka og at det da funket.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 03:03    Post subject: Reply with quote

Først og fremst er jeg svært skuffet over Bodø/Glimts prestasjon i dag. Jeg klarte ikke å kjenne igjen laget i det hele tatt. De har frem til nå vært svært tighte i sitt system, og via det stort sett lyktes i å få til eget spill. I dag mistet de formasjonen tidlig, og sprakk veldig opp i system, struktur, formasjon og spilleplan.

Roma var tydelig mye bedre forberedt, og møtte Bodø/Glimt-spillerne på en annen måte. Lett å se at Glimt ble overrasket, men at de mistet strukturen så fullstendig og aldri fant en antydning til mottrekk var skuffende.

Det hjalp heller ikke at Haikin viste sine begrensninger som keeper, og glapp ballen rett i føttene på Abraham på 1-0. Han var slepphendt flere ganger. Videre virket han svært lite komfortabel da han etterhvert begynte å slå mye langt bakfra. Duellene om disse langballene var det svært få Glimt kom seirende ut av.

Selve forsvaret til Glimt, som virket overraskende solid i forrige bortekamp mot Roma, og egentlig har fungert tilfredsstillende i flere bortekamper i Europa i år, var ikke til å kjenne igjen. Det ble store avstander, lite tight, og Glimtspillerne fant ikke posisjonene raskt nok defensivt. Det er også forståelig at det var vanskelig å komme raskt i rett posisjon defensivt når de mistet ballen så utrolig raskt i overgangene sine. Mye slurv og mange tapte dueller, særlig tapte hodedueller, førte til at Roma kunne starte mange hurtige angrep på et Glimt som aldri lyktes helt i å ta ut Romas offensive kraft.

Istedet kunne Roma spille på seg mer selvtillit og presse Glimt enda mer. Wembangomo tydelig utilpass på venstreback i dag. Komsoon virket litt passiv på høyrekant og tok ikke løpene fullt ut, eller startet ikke så ofte i bakrom som han burde. Solbakken var nesten usynlig på venstrekant, med unntak av fem minutter i starten av 2.omgang.

Midtbanen til Glimt var nesten fullstendig tatt ut og paralysert av Romas tilnærmede mannsmarkering.

Nei, dette var rett og slett en utrolig skuffende kamp av Glimt. Totalt sett ikke overrasket over at Glimt ryker ut mot Roma, men i akkurat denne kampen var det spillemessig mye å ta tak i og gå på for Glimts del.

Derimot er jeg imponert over hva Glimt har fått til i Europa, og at de nå ryker ut etter sitt første tap i denne turneringen i 2.kvartfinale er en enorm prestasjon av et norsk lag. Jeg ønsker dere lykke til videre i den kommende sesongens Europacup, men håper jo at RBK tar serien i år (skjønt jeg er skeptisk).
niccolai
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 06:36    Post subject: Reply with quote

Glimt var dårlige sa de.
Er det mulig å bli mer høye på seg selv?
De har møtt Roma tre ganger, et Roma som ikke var påskudd for femme flate øre.

Nå møtte de er Roma slik de er.
B/G fikk aldri tid med ball. De ble løpt i senk. Spilt totalt ut.
B/G var ikke dårlig.. der var Roms som var fryktelig gode.. intet annet.
Roma tok denne kampen seriøst, og da ble B/G spilt dårlig
Latterlig av Knutsen å uttale i etterkant ar de kunne ha kommer videre med justeringer osv.. B/G hadde null sjanser til å spille "sitt spill" de ble struper av Roma

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 07:09    Post subject: Reply with quote

Sulliken wrote:
Selv om Glimt taper i dag, så går vi ned med flagget til topps!

Ingen hadde forutsett dette da gruppespillet startet i fjor høst.

Når det gjelder påstander om at Glimt har mistet bakkekontankten, så er det selvsagt bare tull og tøys.

Men oss supportere, derimot. Vi har levd på en rosa sky nå i et par år, og med all historien til Gliomt med råtne bortetap i 1 div i Strømmen, Hønefoss, Follo, Asker, Skeid osv. Så syns jeg faktisk at vi har LOV til å ta litt av.

Skulle det egentlig ikke bare mangle?

(Å være ufin mot andre er ikke å ta av, det er å være hæstkuk, og det er noe helt annet)

All ære til Bodø/Glimt for det de har fått til i Conference League, fantastisk bare å komme så langt! Men, dere går etter min mening ned med flagget fint helt ned og med ett stort hull i skuta. Burde holdt på spillet og tankegangen som førte dere så langt. Greit nok, Roma var gode og det var kanskje ikke sås lett. Men dere kunne i alle fall ha prøvd å spille slik dere har gjort i 2 år nå.

Nå starter den tøffe tida Smile

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 08:21    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Som lidenskapelig RBKer og hardbarka Molde-nedkjemper er det trist å se tapermentaliteten blant noen her inne som kommer til uttrykk i bitre utspill om Glimts suksess. I mine øyne veldig ufortjent, for å blåse opp ting som "cup-gate", Marbella-reisen, Saltnes-sitater med mer for å uspiseliggjøre Glimt er å koke sodd på ugress.

Har latt meg begeistre stort av angrepsspillet til Glimt i Europa og Knutsen som leder. I Rosenborg skal vi bruke dette som motivasjon til å bli knallgode selv, og knuse Glimt. Vi har i så måte tjent på deres suksess (rankingpoeng, europaplasser til ligaen, tøffere motstand). Gi faen i disse bitre bortforklaringene om at Glimt er arrogante og "snart i OBOS igjen". Fokuser på oss selv og egen prestasjon, så skal vi snart i toppen igjen.

+1
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 08:25    Post subject: Reply with quote

Det gikk som det måtte gå, MEN B/G og Norsk fotball både kan og bør være stolt!
Stolt for en sportslig prestasjon som foruten kampen mot Roma som ble deres bane, tross alt var en eneste lang parademarsj som selveste Kim hadde vært stolt av!

Men også stolt fordi det viser at teambuilder modellen og hardt arbeid kan være opphavet til like bra fotball som både Rubler, Doller og Saudiarabisk rijal!

Jeg synes detr var fryktelig gøy å følge med på ferden og håper i det lengste at det skulle ende med en på tygga til tidenes mest skitne taktiker, men desverre....

Glimt ble avslørt, og utmanuvrert rett og slett av et Roma lag som hadde gjort hjemmeleksa si. De var plutselig klar over at venstrebacken var høyrefotet, at forsvarsrekka ikke besitter alt for mye hurtighet og de var klar over at midtbanen ikke kunne på spille ball, og voila så la vi merke til hvilket lag som hadde de beste fotbalspillerne.

For meg fremstår det nesten som litt utopi at et lag som spiller kvartfinale i europeisk turnering har stoppere bak Moe ved navn Høibråten og Kvile. Helt klart spillere som kan bli gode ES stoppere fremover, men når det "Tunge" kjøpet et Japet Sery og han sitter på benken, ja da stiller jeg et lite spørsmål om at kanskje de ble FOR redde for å bruke penger?

Det som Glimt mangler er jo en back som er mere komplett enn Wembangomo og en stopper som rett og slett er bedre enn de alternativene de har. Fremover går det jo litt mere i rykk og napp enn tidligere, men det kan definetivt bli bra der fremover med Boniface tilbake, Mvaka på tur opp og frem og en spennende Elias Hagen i full utvikling på sentral midtbane.

Kanskje har Glimt lært noe av denne reisen, kanskje har de utviklet en forståelse for at riffen i UEFA foretrekker å verne om sine favorittbiter.
Kanskje, jeg håper det Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:

...

Klasseinnlegg!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 13:08    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:

+2
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

Unner Bodø/Glimt all mulig heder og ære.
Men synes de takler motgang svært dårlig.

I går så prøvde flere supportere å bortforklare tapet med oppladningen før kamp. At Knutsen ikke var der på benken.
Knutsen selv mener at han kunne gjort justeringer underveis som hadde demmet opp for det Roma kom med. Spar meg. Her er jeg helt enig med Henning Berg og Mourinho.
Når Roma satte opp til det siste giret kan Glimt være opp mot sitt beste og det vil hjelpe lite.

Faktum var at Roma spilte Glimt dårlig. De var på Glimt hele veien, og tvang Glimt til å gjøre feil
Bare se på Saltnes og den panikken han fikk når han fikk en sjanse til å tre ballen til side, men i stedet så skøyt han selv mot mål. Dette er pga Roma ikke tillot Glimt å spille sitt spill.

Glimt har blitt hauset opp, og mulig de skal fortjene noe av det.

Men..

Faktum;

Glimt møtte Roma i gruppespillet. Vil si et svært umotivert Roma.
Roma vant uansett gruppen. Tillegg møtte de to helt ok lag i Luhansk og Sofia.

De støtet på Celtic (Som ikke har vært værre på mange år, de sliter om dagen. Riktigok fått opp dampen i serien nå igjen)
AZ (Er blant topplagene i nederland, men ligger faktisk langt bak PSV og Ajax)

SÃ¥ endte det med Roma.

Så må man påpeke at dette er Conference.. altså ikke Champions League.. Ei heller Europa League, men Conference League.

Så har det vært snakk om at Glimt sine prestasjoner er vel så god eller bedre enn hva RBK gjorde i sine glansdager.. Da sier jeg.. Spar meg!

RBK var med i Champions League. Der man slo flere store klubber, i mer tellende kamper.

Ola Solbakken ble totalt avslørt i går. Helt latterlig det ryktet om at Roma har noe interesse for den stælken der.
Saltnes også.. ufyselig type..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 15.04.2022 14:41    Post subject: Reply with quote

Vi skapte jo mange overganger selv mot glimt,De er sårbare bakover.
Glimt var dårlig for roma utnyttet rommene som glimt ga bort.

Roma har også bedre enkeltspillere.

Jeg mener også RBK har bedre spillere! Men vi har mye og jobbe med i strukturen og pasningkvaliteten.

Men glimt har gjort en god jobb,Alle kan tape,SÃ¥nn er fotball.

Folk i norge skryter opp norske spillere,Men i går så vi hvor dårlig norske spillere er i forhold til et bra roma lag.
De slår pasninger med sinnsyk kvalitet,Gjør veldiig ofte gode valg.

Oppskrytte solbakken har ikke sjanse i roma.Se på zaniolo..du blir stum av og se på.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 120, 121, 122  Next
Page 65 of 122

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb