English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 12.04.2022 09:56    Post subject: Reply with quote

Glimt er så godt innøvd lag,At de kommer til og spille som før.
Det som svekker glimt er skadene de har fått.

Rbk knuste vel alle med hareide som trener i første periode,Rbk gikk av seg selv
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 12.04.2022 11:14    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/14716662/

"Norge passerte Tyrkia, Kroatia og Danmark og er nå det best rangerte landet i Norden for første gang siden 2008. "
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 12.04.2022 11:24    Post subject: Reply with quote

Spennende. Smile Fin opptur for norsk fotball så er det opp til oss og prøve å ta en av plassene.
copenhagen
Proff

PostPosted: 12.04.2022 12:22    Post subject: Reply with quote

Tillykke til Bodø og Norge. Flot præstation at komme så højt på ranglisten!

For Danmark synes jeg det har betydet utrolig meget for superligaen at være i en position som har 2 CL pladser og ikke bare 1, da 2 pladsen virkelig er noget der kæmpes for. Det kræver en 15 plads på ranglisten, og er vel stadig teoretisk muligt for Norge. Tommel'n opp!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.04.2022 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kan forsvare den plasseringen også: Det er jo utrolig nok litt stabilitet i ligaen så de lagene som skal spille e-cup i år (Glimt, Molde, Viking og LSK) ser ut til å være gode også i år. De har alle gode muligheter til å gjøre det veldig bra i Europa, ikke helt umulig at vi får tre lag i gruppespill (og det er gode sjanser for at Glimt klarer CL).
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 12.04.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Som jeg poengterte tidligere, så hadde Glimt vært tjent med og ligge stille i båten fremfor og skape bølger. Spesielt i posisjonen som de nå befinner seg i. Men det merkes klart og tydelig at hele Bodø/Glimt har fått «litt» stjernenykker i løpet av det siste året. Dette tror jeg fort kan komme til å slå tilbake på dem.

For en liten klubb som det Glimt faktisk er, så kan det bli kostbart å være for høylytt, og sette seg for høye mål/ambisjoner. En mindre klubb bør ikke bli for store for fort.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Pokie
Veteran

PostPosted: 12.04.2022 16:34    Post subject: Reply with quote

Har de blitt høye på seg selv? I overkant liksom?

Jeg synes for det første at Kjetil Knutsen (altså det viktigste ansiktet for Glimt utad) er en fyr som alltid svarer høflig og reflektert på spørsmål fra media. Henger ikke ut noen som ikke oppriktig fortjener det liksom. Det er aldri noe kødd. Videre synes jeg klubben har fokus først og fremst på seg selv, prestasjoner og å videreutvikle disse. Det er (helt oppriktig) langt mindre utenomsportslig fokus fra Glimt sin side nå enn det var for oss de årene vi vant med Kåre/Coolen. Både fra spillere og fra trenerapparat er det langt mindre å sette fingeren på (vi hadde frittalende typer, Bendtner, surtrusa Kåre, en Bjørnebye som hadde mistet bakkekontakten, Alstad, spillere som så deprimerte ut i 17.Mai-tog osv.).

Når det gjelder Bodø hører man jo knapt noe fra sportsdirektøren der oppe. Og det skulle vel bare mangle at Glimt her går ut og forsvarer seg?
Vi må huske at Glimt nå faktisk spiller mot Mourinho (som er kjent for å drive med mye snusk), og at de faktisk møter en oppførsel fra motstanders lag som vi ikke kan akseptere i fotballen. Det er et faktum uansett hva som har skjedd i den spillertunnelen.

For meg, som ikke heier på Bodø-Glimt, framstår de som en veldig harmonisk og bra klubb, som først og fremst er gode nettopp fordi ingen har mistet bakkekontakten. Hvis du følger litt med er det lite snakk om annet enn prestasjoner og hva Glimt selv kan gjøre for å bli bedre.

Fansen på twitter derimot, er variabelt drops. Og det har ingen verdens ting med klubben å gjøre.

- George Best
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 12.04.2022 17:16    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball bør takke Bodø og til dels MFK for rankingen til Norge.

Håper vi tar godt vare på det Bodø har fått til med poengene, og får flere lag i ECL/EL/CL.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.04.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

Synes vi ikke skal klage på Glimt,Når vi vet hvor sykt mye tull klubben vår har vært i.
Vi har jo vært en klovne klubb i lang tid.

Gleder meg at Glimt gjør det så godt,Så har RBK noe og strekke seg etter!
Hadde vært værre om vi hadde vunnet serien år etter år med ett rævva RBK lag som hadde mislyktes totalt i europa.

Nå har vi ett norsk lag som presterer i europa,Så har vi noe og strekke oss etter.
Tror vi kan bli bedre i europa med rekdal som trener,For jeg tror vi kommer til og bli ekstremt solide og vanskelige og slå.

Og vi har mange gode enkeltspillere.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 13:03    Post subject: Reply with quote

Nå er den berømte videoen omsider lekket.
Helt umulig å se hva som skjer i den da.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

Ja, den mye omtalte videoen, dersom det ikke finnes en bedre versjon, viser vel ikke helt hva som skjer? Forstår at suspensjonen mot Knutsen står om dette er bildene man har. Håper politiet har noen analyseverktøy som gjør at det blir tydeligere på noe vis. For jeg er ganske trygg på at dette er et regissert triks fra Roma, så jeg håper de får straffen de fortjener. I denne situasjonen er det uansett ikke noe som hadde vært bedre enn at Bodø/Glimt slår ut Roma, selv om jeg dessverre er redd for at det ikke skjer.
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 13:13    Post subject: Reply with quote

I og med at det er ord mot ord om hva som faktisk skjedde, og mangelen av klare bilder fra videoen (i videoen ser det nesten ut som om det er Knutsen som går mot Santos) så er det selvfølgelig helt korrekt at begge to blir utestengt. Hvordan Glimt sin daglige leder kan hevde at videobevisene fra situasjonen dokumenterer at Knutsen er uten skyld er forbi min fatteevne.
Dette er nok en ripe i den etterhvert så slitte og gule Glimt-lakken, spør du meg.
Back to top
Vår Herre
Proff

PostPosted: 13.04.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

At Santos har samme hårfarge som Knutsen endrer ikke på det faktum at det er Santos som konfronterer Knutsen.
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 13:21    Post subject: Reply with quote

Og hvordan klarer du å se det utifra denne videoen?
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 13:50    Post subject: Reply with quote

Er dette den famøse videoen som skulle frigjøre Knutsen fra all skyld? Det var ikke akkurat veldig enkelt å se hva som skjedde underveis der.

Tror fremdeles dette er et spille fra Roma/Mourinho, men skjønner jo at det ikke er lett for UEFA dersom dette er bevismaterialet.
Vår Herre
Proff

PostPosted: 13.04.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

Buck Dancer wrote:
Og hvordan klarer du å se det utifra denne videoen?

Herren ser alt.
Hedning
Legende

PostPosted: 13.04.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/twitr...cIF4X36tVg
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

Det er ikke det at jeg nødvendigvis tviler på Kjetil Knutsens uskyld, men det skal godt gjøres å kalle dette et videobevis.
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.04.2022 16:04    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å tolke så mye av den filmen, men at Knutsen har latt seg tenne er da ikke usannsynlig slik at det er helt forståelig at det blir karantene på begge viss dette er bildene en har på hendelsen.

Når det gjelder startende arroganse så ser enn det litt på banen ved at en forventer frispark langt oftere enn det som en kan forvente, at en sutrer på at vi la oss bakpå og gjorde det vanskelig mot dem istedenfor å fokusere på at de ikke var gode nok til å bryte oss ned med eget spill, så har en Corona-greiene i fjor vinter, cup-gate mot Aalesund så får en litt vibber av en klubb som begynner å bli vant med og forventer at verden rundt dem skal tilpasses deres behov.

Kjetil Knutsen er ydmykheten selv, men spørsmålet er jo om han klarer å få alle til å holde det knallharde fokuset som kreves eller om enkelte begynner å bli litt høye på seg selv.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 13.04.2022 16:23    Post subject: Reply with quote

Arrester meg om jeg tar feil. Men det blir altså 0,5 poeng for hver kamp Glimt vinner. Skulle Glimt klare det "umulige" og vinne både mot Roma og vinne minst en av kampene i Semifinalen (Leicester eller PSV), så vil Norge stå med 28.250. Gitt at PAOK (Hellas 28.200) og Slavia Praha (27.800) taper sine kamper i kvarfinalen på torsdag, og ryker ut, så vil vi allerede i 2023 få to lag inn i CL-kvaliken. Oddsen er jo høy for at det skjer, men større ting har skjedd i fotball.

Uansett kommer det frem fra den artikkelen i TV2 at det ligger ann til to CL-plasser fom. 2024. Vet ikke helt hvordan de har regnet det ut. Er det mtp. poeng som forsvinner, eller gjetter de bare hva norske lag blir å klare i 2022/23-sesongen?
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 16:38    Post subject: Reply with quote

Tror det er sesongen 2024 dette gjelder. Mener at Norge har allerede sikret en plass i CL fra 2024, men vi kan få et lag til om Bodø/Glimt vinner flere kamper. Noen her inne kan dette mer enn meg. Vi får se om noen. Er jo i 2024 de begynner med seriespill med to grupper?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Det holder med en seier og en uavgjort siden man får 1 bonuspoeng for å nå semifinalen. Samtidig som at Slavia Praha og PAOK må tape sine kamper naturligvis.

TV 2s artikkel er nok basert på landenes posisjon på rankingen før 22-23 sesongen har startet. 2017-18 sesongen utgår nå. Og det var en middels sesong for Norge. Hvor vi til sammen tok 4 poeng. Fra 23. plass og oppover så var det bare Belgia (2,6), Nederland (2,9) og Norge og Skottland (4) som tok mindre enn 5 poeng. Verst er det for Russland som tok hele 12,6 poeng den sesongen. Så de faller fra 10. til 19. plass.

Foreløpig ligger vi på 13. plass på rankingen som gjelder for kvalifiseringen i 2024. Avstanden ned til Tsjekkia på den kjipe 16. plassen er 0,95 poeng. Hvis vi fremdeles ligger på topp 15 om et års tid, så vil to lag spille CL-kvalik i 2024.
Primært er det Ukraina, Norge, Sveits, Hellas, Tsjekkia, Kroatia, Danmark og Russland som kjemper om 12. - 19. plass. Så om Russland forblir utestengt, og Ukraina forhindres i å delta, vil jo konkurransen for Norges del bli noe lettere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 18:34    Post subject: Reply with quote

Der kom han Smile

Takker Kjello Tommel'n opp!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Har sett denne videoen og jeg ser jo at en person tar tak i en annen og presser vedkommende opp mot veggen. Så ser det ut som at den som blir tatt takk i kontrer med å skubbe angriperen unna. Angriperen prøver å komme seg unna men blir tatt igjen så er det litt vanskelig å se hva som skjer videre.

Etter mitt skjønn så snakker Knutsen sant her. Dette kommer til å bli oppklart og den fulle og hele sannheten kommer frem.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.04.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

Tar altså meg selv i å logge på rbkweb for å lese siste nytt om Glimt.

Så syk har verden altså blitt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 116, 117, 118  Next
Page 64 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb