English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 08.04.2022 11:49    Post subject: Reply with quote

Ballinnehavet til Glimt mot Roma i går var for øvrig på 60 prosent. Det sier litt det også.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 12:17    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Tja, men nå er de siste fire målene til Glimt 1. en helt gratis straffe (i den forstand at det var helt unødvendig å felle), 2. En heading fra 3,5 meter som av uutgrunnelige årsaker ikke ble plukket av verken keeper eller forsvar, 3. en monumental keepertabbe og 4. en dødball på overtid der ei lita rotte scorer med toppen av issen.

Det er jo liksom ikke sånne feil som presses frem gjennom vedvarende trykk dette.

Jeg vil hevde det. Jo flere situasjoner i motstanders boks jo flere rom for feil, taklinger, feilvurderinger etc.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2022 13:05    Post subject: Reply with quote

Enig i det, altså, og det er jo også forklaringen til 'flaksa' til Rosenborg på 90-tallet. Det er jo også min kampsak for offensiv fotball at man skal lage så mye trøbbel for motstanderen at matematikken tilsier at det skal lykkes i løpet av en kamp, selv med den usikkerheten som fins i fotball. I mine øyne er det jo nettopp dette Glimt har vært gode på, men da spesielt å jobbe seg fram til gode sjanser på en systematisk måte, ikke bare 'fylle på i boks på innleggene', som mange andres mantra er.

Fire mål på rad som isolert sett oppfattes som litt tilfeldige, det synes jeg minner mer om flaks enn flyt, hvis du skjønner hva jeg mener. Og jeg har litt i bakhodet at Glimt slett ikke scoret så himla mange mål i fjor. Hvis ikke dere begynner å skape sjansene deres selv igjen, så vil det ytterligere gå ut over poengfangsten, og da er det to lag i blått som lurer i sivet.
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 08.04.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Pyro er ikke ufarlig, men slik det stort sett brukes, er det heller ikke spesielt farlig.
Det som derimot er farlig, er når idioter med for mye makt og for lite å bruke den på, forsøker å stanse pyro.
Og det gjør de fordi sånne som dere Glimt-fans i denne tråden og andre steder alt for ofte får stå uimotsagt.

Jeg synes det er kjipt at Glimt er strengest i klassen, og ønsker ikke at fans skal utestenges fra stadion. Jeg håper det finnes en vettug løsning på problemet, men klarer ikke helt å se hva det skal være. Kontrollert blussing ved innmarsj kanskje? Men at fulle supportere fritt frem skal fyre opp og veive med bluss i gledesrus etter mål, eller kaste bluss på banen i frustrasjon slik det ble gjort feks på Aspmyra søndag eller i Molde i fjor? Jeg klarer ikke å se at det kan være en god løsning.

Fascinerende å se hvor harde fronter det er i denne debatten, for meg som ikke orker å stille meg ytterst på verken den ene eller den andre siden. Når jeg (litt eplekjekt) spør om hvordan klubbene skal forholde seg til drita fulle trøndere (og andre) som fyrer opp bluss i kampens hete, så er tilbakemeldingene av typen stråmenn, vissvass og tøv (Zorac er et hederlig unntak, med et velformulert innlegg, selv om jeg ikke er helt enig). Det snåle er jo at i Pyrotråden så mener Josinho at Glimt bør bøtelegges pga manglende kontroll av bortesupportere. Hva vil dere? Var det ikke nok nakenvisitering i Molde? Damned if you do damned if you don't.

Pyro farlig eller ikke? Kommer vel helt an på situasjonen. I Bodø var det flere som fikk skader på klær. I fjor tok det fyr i konfettien som Kjernen spredte. I Ajax tok det for et par uker siden fyr i en gigantisk tifo som var spredt ut over et stort område av tribunen.

Jeg synes pyro er litt stilig, men om det skulle forsvinne helt, ville jeg neppe savna det. Er det virkelig så viktig for stemningen at deler av tribunen er innhyllet i røyk i perioder i kampen?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 13:22    Post subject: Reply with quote

Pyro er en uting. Gøy for noen og plagsomt for andre. Medfører også risiko for skade.
niccolai
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

Ser at flere rykter sier at Kjetil Knutsen faktisk slo til keeper trener Nuno Santos.
Hvor på Nuno Santos svarte med kvelertak.

Kan virker som Kjetil Knutsen ble såpass tirret at det svartnet for han..

Hissig kar han derre Knutsen

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 08.04.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

Knegg. Ja du skal få meg til å tro at KK har angrepet Roma-trenere i ren gledesrus etter å ha vunnet kampen.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 08.04.2022 14:06    Post subject: Reply with quote

Rykter er rykter, men jeg tror det ikke før jeg får en innrømmelse. Mine kilder sier det var stikk motsatt, at det var Roma-treneren som slo. Så er ikke akkurat italienere lite kjent for å smøre tykt på løgnen for at det skal høres best ut for deres egen del. Aldri hørt noen klage og syte så mye på alt annet enn seg selv i en kamp. Saltnes x100.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis Kjetil Knutsen skulle ha gått til angrep på en trener i spillertunnellen etter en seier, da burde man kanskje ta en blodprøve i samme slengen, for da må han jo være på et eller annet. Høres utrolig lite sannsynlig ut.
Aspmyra
Proff

PostPosted: 08.04.2022 14:20    Post subject: Reply with quote

Ferskere opplysninger sier at keepertreneren til Roma ventet på Knutsen i gangen og at det oppsto munnhuggeri. Roma-trener skal da ha blitt så provosert at han tok tak i halsen til Knutsen (neppe hardt men dog). Da skal Knutsen ha forsvart seg (om det var med å dytte eller klapse vet jeg ikke, men har liten tro på at det var knyttneveslag). Men igjen, hva ville du gjort hvis noen kom og tok tak rundt halsen din, og samtidig virket aggressiv?
attityd!
Proff

PostPosted: 08.04.2022 14:26    Post subject: Reply with quote

Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 14:29    Post subject: Reply with quote

Utrolig kjedelig at det er dette som blir fokus dagen derpå, og ikke prestasjonen til Bg. Kan nesten mistenke at dette er iscenesatt av Morinho for at italienske medier skal skrive om noe annet enn at de nok en gang tapte mot bg. Har vel gjort lignende ting tidligere. Vet ikke om italienske medier har bitt på like godt som de norske.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 08.04.2022 15:01    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Ferskere opplysninger sier at keepertreneren til Roma ventet på Knutsen i gangen og at det oppsto munnhuggeri. Roma-trener skal da ha blitt så provosert at han tok tak i halsen til Knutsen (neppe hardt men dog). Da skal Knutsen ha forsvart seg (om det var med å dytte eller klapse vet jeg ikke, men har liten tro på at det var knyttneveslag). Men igjen, hva ville du gjort hvis noen kom og tok tak rundt halsen din, og samtidig virket aggressiv?

Hvis noen tar kvelertak er det en såpass aggressiv handling at slag er lov. KK og B/G vinner kampen, noe som gjør at tapende part føler seg ydmyket. Spesielt etter å ha tapt to ganger mot samme lag. At keepertreneren har fått i oppgave å forsøke å psyke ut KK er en klassisk italiensk greie. De legger også ekstra press på KK og laget når de gjør dette, mtp bortekampen. I tillegg vil de nok anmelde B/G til UEFA for å hause opp at B/G er noe de ikke er. Klassisk italiensk opplegg. Rotter!
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 08.04.2022 15:04    Post subject: Reply with quote

Siste som kom nå: Glimt politianmelder Romas keepertrener og krever at UEFA offentliggjør en video som skal vise hele situasjonen

Fra pressemeldingen:

Quote:
– Alt kulminerte i et fysisk angrep på meg i spillertunnelen. Vanligvis er jeg slik av natur at jeg ville trukket meg unna. I dette tilfellet ble jeg fysisk angrepet. Han tok grep rundt halsen min og skjøv meg inn i veggen. Det er helt naturlig at jeg da måtte forsvare meg, sier Knutsen.

Knutsen sier at han har null problemer med adrenalin og engasjement på en trenerbenk under en kamp. Dette sier han har vært en naturlig del av fotballhverdagen både i Hovding, Fyllingsdalen, Åsane og Glimt.

– Den trakasserende oppførselen vi opplevde under gårsdagens kamp har derimot ingenting på en fotballstadion å gjøre, sier Knutsen.

– Glimt ser ikke noe annet valg enn å politianmelde Nuno Santos på bakgrunn av det fysiske angrepet på Kjetil Knutsen. Det er helt uholdbart med en slik oppførsel. Dette er en systematisk provokasjon, manipulasjon og til slutt utøvelse av fysisk vold mot Kjetil Knutsen. Vi er trygge på at en objektiv instans vil gå forbi uriktige påstander fra Romas trenerteam, sier daglig leder i Glimt Frode Thomassen.
Back to top
Novi
Junior

PostPosted: 08.04.2022 15:21    Post subject: Reply with quote

Bra du la ut pressemeldingen, for Glimt.no er per nå nede. Antakelig greit med trøkk på telefonene der etter at nyheten traff resten av Europa.

Teamet der går nå langt i og dra fokus vekk fra kamp og eget lag. Har gått fra å være et spill man kan velge og se på som sjarmerende, til noe direkte usmakelig. Jada Roma, vi vet dere ønsker være i CL eller EL, og dere vil ikke spille i minusgrader på kunstgress i Bodø. Men får da være måte på hvordan man skal ta ut det presset som ligger på dem i både hjemlig serie og Europa.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 18:23    Post subject: Reply with quote

Støtter Knudsen fullt ut her om han ble fysisk angrepet. Da er det på plass å legge motstanderen i bakken. Håper at dette er sannheten og at Knudsen ikke klabbet til ham.
Her er det tilsynelatende selvforsvar der man blir tatt med kvelertak og presset mot veggen, da er det helt greit å slenge motstanderen i bakken.

Bodø/Glimt bør anmelde vedkommende som angrep Knudsen og ikke Roma som klubb.

Alt det andre får UEFA ta seg av.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 19:21    Post subject: Reply with quote

Dette er veeeldig likt mår Mourinho stakk fingern i øyet på Tito Vilanova. Et ekkelt troll av en fyr, som jeg tidligere har skrevet i en annen tråd.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 19:55    Post subject: Reply with quote

Morinjo har oppnådd det han ville, fokuset er nå på denne hendelsen og ikke på prestasjonen til Roma, for den var ræva!
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 08.04.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Synes at hele Bodø/Glimt (styret, trenerteamet, spillerne og fansen) begynner og bli nok så kjepphøye og direkte arrogante av seg pga suksessen i Europa. Dette tror jeg fort kan komme til og koste de dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 08.04.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Synes at hele Bodø/Glimt (styret, trenerteamet, spillerne og fansen) begynner og bli nok så kjepphøye og direkte arrogante av seg pga suksessen i Europa. Dette tror jeg fort kan komme til og koste de dyrt.

Hva er korrekt oppførsel når det gjelder påførte kvelertak da?
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 08.04.2022 20:38    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Det er jo bare tull. Håper ikke denne hendelsen forstyrrer forberedelsene for mye, eller ødelegger Knutsens rykte.
Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 08.04.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt å se hvordan Glimt fremstår som arrogante. Interessant å se hvor fort disse oppfatningene har oppstått, spesielt blant Rosenborg-fans. Alle i Norge har sagt det samme om oss i alle år, og så kommer vi med de samme påstandene med en gang Glimt dominerer norsk fotball. Det å være best gjør deg automatisk kjepphøy og arrogant, I guess.

Uansett gleder jeg meg veldig til å se denne videoen. Håper virkelig den kommer ut til offentligheten!
KitWalker
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

At Bodø/Glimt-gjengen er cocky er irriterende hos meg også. Men faktisk så syns jeg de skal få lov til å være det også. Men her holder jeg med Bodø/Glimt 100% Tommel'n opp!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 21:07    Post subject: Reply with quote

Slartibartfast wrote:
Klarer ikke helt å se hvordan Glimt fremstår som arrogante. Interessant å se hvor fort disse oppfatningene har oppstått, spesielt blant Rosenborg-fans. Alle i Norge har sagt det samme om oss i alle år, og så kommer vi med de samme påstandene med en gang Glimt dominerer norsk fotball. Det å være best gjør deg automatisk kjepphøy og arrogant, I guess.

Uansett gleder jeg meg veldig til å se denne videoen. Håper virkelig den kommer ut til offentligheten!

Tommel'n opp!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 08.04.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Det er jo bare tull. Håper ikke denne hendelsen forstyrrer forberedelsene for mye, eller ødelegger Knutsens rykte.

Hvordan skal denne hendelsen ødelegge Knudsens rykte? Man kan da fanken ikke ta imot alt selv om det virker å være det politisk korrekte. Hos meg har Knudsen vokst når det gjelder respekt for mannen. Det tror jeg flere er med meg på fordi han/Bodø/Glimt snakker sant ref. video av hendelsen som UEFA sitter på.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 116, 117, 118  Next
Page 61 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb