| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Giampaoli |
|
0% |
[ 1 ] |
| Henriksen |
|
5% |
[ 6 ] |
| Vagic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
1% |
[ 2 ] |
| Skarsem |
|
32% |
[ 38 ] |
| Børkeeiet |
|
42% |
[ 49 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tagseth |
|
9% |
[ 11 ] |
| Holse |
|
2% |
[ 3 ] |
| Holm |
|
3% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 116 |
|
| Author |
Message |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 01.04.2022 13:41 Post subject: |
|
|
Ja jeg tuller når det kommer til stopper plassen Der syntes jeg han var god, men vi tapte stort.
Tuller derimot ikke med hans offensive bidrag, har ikke evnen til å komme på innsiden av vingen eller å legge inn. To ganske essensielle ting når man kommer fra dypet. 9/10 innlegg fra Reitan går bak mål eller over alle i feltet.
Det man offrer er litt aggresivitet høyere i banen, men når man stort sett havner i en 5-4-1 så ser jeg personlig heller ett større offensivt bidrag. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Der er vi enige.
Reitan har evnen til å komme høyt ofte, men han får veldig lite igjen for det slik vi spiller nå, med så store vanskeligheter med å kontrollere ballen sentralt, for da rekker ikke vingbacken å komme på mange initiativ. Da blir det viktigere med kvalitet de gangene backen får muligheten. Reitan er ingen god innleggsspiller fra dypet, og er 200% bedre når han får lov til å fullføre løpet helt inn i sekstenmeteren.
Jeg synes per nå han er bankers som høyre sidestopper. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Odd94 Junior
|
Posted: 01.04.2022 13:57 Post subject: |
|
|
| Jeg håper Reitan starter. Men jeg håper også at Ole Sæter får prøve seg i denne kampen. Jeg tror han kunne blitt veldig god om han fikk flere sjanser til å vise seg frem i kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 01.04.2022 14:50 Post subject: |
|
|
| Tror fortsat ikke Rekdal er så dum at han stiller op i en ren 3-4-3 - han har jo set træningskampene og gør vi det - tja så er vi bagud ret hurtigt. Vi er nødt til at sadle lidt om - gerne gå lidt mere offensivt til værks. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 01.04.2022 16:13 Post subject: |
|
|
| vingbackene sliter med å forfolde seg til spissene. Adam var katastrofe sist kamp og blir nok benkesliter, og reitan blir nok brukt der fremover. Synd fordi han er god som høyre midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 01.04.2022 16:25 Post subject: |
|
|
Nei, nå vil jeg bare ha det her overstått. Det er bedre å få juling og bli ferdig med det enn å gå og grue seg. Og treningskamp er nå en gang treningskamp, folk som Vecchia er rundt 12 ganger bedre i tellende kamp enn når det er trening. Så jeg vil se hvor ille det er, men det finner man ikke ut før det er i gang på det hersens kunstgresset med 15 m/s kastevind som det alltid er i Bodø. Det skal nå heldigvis slutte å snø der utover dagen, men kampen spilles i rundt null grader. Så om Vecchia stiller til start tenker jeg man bare kan gjøre klart et bytte før det har gått et kvarter. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.04.2022 16:37 Post subject: |
|
|
det er 4.5 i odds på glimt med 0-2 handicap, 9.65 med 0-3 handicap, der kommer noen til å cashe inn! _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.04.2022 20:27 Post subject: |
|
|
Det er solgt over 5000 billetter til oppgjøret mot Rosenborg, og det er plass til enda flere. Torsdag kveld ble det bekreftet at den splitter nye tribunen på "gamlesiden" er åpen for salg til kampen. Dermed er det plass til 1920 flere Glimt-supportere på langsiden.
Les mer: Folkefest og seriestart mot Rosenborg
De fleste nøkkelspillerne er på plass, men en mann har vært fraværende på feltet de tre siste dagene. Superkanten Ola Solbakken. Trønderen viste seg fram ute på kunstgresset på Aspmyra tirsdag. Siden har han ikke vært å se på feltet sammen med resten av laget.
(...)
På fredagens trening var det Sondre Sørli som tok plass på høyrevingen i fraværet av den kraftfulle trønderen.
Les mer: Stjernespilleren er ikke å se på feltet
Rekdal valgte på kort varsel å flytte treninga i dag fra klokka 10.30 til 9.30 og slapp dermed tilskuere.
Gir rbk.no et hint om at Skjelbred overraskende starter med dette intervjuet? Tagseth vinner visst duellen om venstre vingback. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 01.04.2022 21:18 Post subject: |
|
|
Så nettopp intervjuet med Solbakken/ mental trener Mannsverk på NRK.
SÃ¥ enkle, men likevel geniale prinsipper mhp mental trening og holdninger.
Ser også at Anders Konradsen sier at det er stor forskjell på intensitet og fokus på treningene , å yte 80-85% gjør at du faller igjennom.
Det er det vi er , en klubb som aksepterer 80% som godt nok og med lav intensitet på treninger så er det lett å se god ut.
Blir så inne h….. frustrert av at vi satt med samme oppskriften i nesten to tiår for så å hive alt på bålet. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 01.04.2022 22:12 Post subject: |
|
|
| Det er snart til at kaste op over hvor skræmte visse herinde er over Bodø. Stop nu lige op. Jeg siger stadig det er en kamp vi kan vinde. Rekdal skal have sat holdet - vi skal spille med en 3 mands midt for ikke at komme under max pres. Det må også være i hans tanker. Vi har en voldsomt stærk offensiv med Jensen Vecchia Noah og Holse - jeg siger vi mindst scorer en pind. Så må vi se om vi kan lukke ned. Det afgørende bliver om vi kan fremstå som et hold. Gør vi det og får vi en god start så har vi bestemt muligheder. |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 02.04.2022 00:20 Post subject: XI news |
|
|
Liker grepet med Skjelbreid inn og Jensen på kant. Tror det kan funke bra, til tross for at Jensen ikke har spilt på kant for RBK (foreløpig). Vecchia må benkes i alle fall med hvordan kroppen hans responderer.
Skeptisk på Renzo i forsvaret - så får vi se om Reitan flyttes ned om den bakre trioen funker dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 02.04.2022 01:19 Post subject: |
|
|
| Ingenting med kampen å gjøre; Situasjondrapport: Kjernen godt representert ved Norlænningen fredag natt, lokal trubadur nektet å spille Rosenborgsangen, promille som alltid stigende, lokalbefolkningen tvilsomt innpåsliten, totalt sett god stemning. Rapport slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.04.2022 07:38 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Rekdal valgte på kort varsel å flytte treninga i dag fra klokka 10.30 til 9.30 og slapp dermed tilskuere. |
Coaching i verdensklasse |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.04.2022 10:33 Post subject: |
|
|
SÃ¥nn har vi snakka siden 2019.
"Tror det kan være bra med den i stedet for den ved siden av den" eller "kanskje bra å flytte den dit og starte med den vingen".
Det har lite eller ingenting å si hvem som spiller hvor i et dysfunksjonelt, ikke-spillende lag (Horneland, Rekdal) der en gjenkjennbar relasjon aldri får gro seg til. Og med dårlige resultater fra kamp til kamp tvinges trenerne til å fortsette karusellen. Under Hareide kunne én småskade føre til tre og fire rokkeringer i neste kamp. Også hvis man hadde vunnet den forrige. Helt tombola.
Hamrén og Kåre I.fikk til dette bra, og så kan du se på sesongen 2006 og sammenligne laguttakene vår (Høgmo) og høst. Om det var Tørum eller Ivers/Riseth/Strand som tok beslutningene vet ikke jeg, men rekka 9-1-0 på siste 10 kom etter at vi slutta med rotasjonshelvetet som også ble Høgmos bane på landslaget.
Under anti-fotballen som f.eks Rekdal forfekter er det enda vanskeligere å etablere kontinuitet i relasjoner og kombinasjonsspillet. Det fordrer at du har eksepsjonelt dyktige spillere i samme rolle kamp etter kamp. På ren gjetning tror jeg Pereira-Vecchia kunne blitt noe sånt. Samme med et Reitan-Jensen-Holse triangel på motsatt side. Lignende som Svensson-Mike-Helland for noen år siden. Men dette kommer ikke utav seg selv på én eller to kamper. Så dårlig som RBK har gjort det i vinter, og vil gjøre det i morgen, vil Rekdal/Frigård ha presset opp til ørene allerede mot Odd og lokkes mot å rokkere for å "prøve noe annet" eller blidgjøre oss på forum og tribune som roper på Skjelbred, Tagseth eller minutter til Fiabema. Og da er det i gang.
Et trenerteam som ikke klarer å avspeile noen tydelig plan og et avtrykk inn mot egen spillergruppe er i mine øyne null verdt og på lånt tid. Hvis de heller ikke har noen slags idé om hva som er ens beste lag sånn omtrent, blir dette som Høgmo om igjen. Han spilte riktignok 4-3-3 men prøvde 7 (sju) mann på sentral midt. Blant annet Jan Gunnar Solli. Horror. Stensaas venstre ving. 0-3 for Hamkam på Lerkendal. Hvis Rekdal tror på laget sitt og spillerne sine må vi snart få se at vi har tre egnede spillere som kan spille bak. Og så må de brukes hver gang, med den samme midtbanen foran. Det haster å få form på dette. Mange måneder bak skjema nå. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.04.2022 11:38 Post subject: |
|
|
Action bias: Tendensen til å vise handlekraft og gjøre endringer kun for å vise at man gjør noe, uten at det man i utgangspunktet gjør nødvendigvis er objektivt feil, og uten at det man endrer til har noen bevist effekt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
IDKFA Junior
|
Posted: 02.04.2022 13:15 Post subject: |
|
|
| Hvor møtes man før kampen i Bodø? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.04.2022 13:24 Post subject: |
|
|
Fortsatt Norlænningen.
....
Lørdagens trening inneholdt en formasjonsøkt og en avsluttende terping på dødball.
– Det har vært et tilbakevendende problem at Rosenborg har sluppet inn mange mål på dødball, både i fjor og i vinter, sier Rekdal.
Alle målene i 1-2-tapet mot Tromsø ble scoret på dødball. Likevel fikk Teodor Haltvik god plass til å stusse inn sitt første av i alt to mål i Raufoss sin 3-0-seier i generalprøven.
– Først og fremst må vi posisjonere oss bra også må vi ta duellen. Så må riktig mann ta duellen, vi kan ikke bare sende det videre til nestemann, til nestemann og nestemann. Da blir man en god nummer to, sier Rekdal.
Les mer: Det har vært en svakhet i RBK en stund. Nå tar Rekdal grep: – Det har vært et problem
- Hvordan skal Rosenborg framstå i Bodø i morgen?
- Det er litt opp til hvordan kampen blir, men vi skal være modige. Vi har respekt for motstanderen, for vi vet at Bodø/Glimt har en enorm styrke. Så det kan godt hende at vi mot vår vilje blir nødt til å forsvare oss mer enn vi får lov til å angripe, men da får vi håndtere det. Det optimale bildet er at vi lager mer problemer for Bodø/Glimt enn de gjør for oss. Det er dit vi vil.
(...)
Formasjonstreninga i formiddag tyder på at Renzo Giampaoli erstatter nevnte Rogers, mens Per Ciljan Skjelbred noe overraskende skyver Stefano Vecchia ut av premierelaget.
Les mer: - Vi må lære
På grunn av nevnte endring i tidsplanen har jeg slitt litt med å finne ut hvordan laget var under formasjonstreninga i går. Ryktene sa Andersson og Pereira på hver sin vingback.
Derfor var jeg litt overrasket over at følgende lag ble drillet i dag:
Hansen
Reitan - Giampaoli - Henriksen - Vagic - Tagseth
Skjelbred - Børkeeiet - Jensen
Holse - Holm
Jeg lurte rett og slett på om Rekdal drev taktisk spill og drillet noe annet enn startoppstillinga på grunn av mer media og publikum til stede. Men siden samme gjengen deretter fikk lange dødballinstrukser, heller jeg mot at dette blir laget.
Vecchia altså vraket, mens Jensen var skjøvet lengre tilbake enn Holse som indreløper og ikke ving/kant/sidespiss. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 02.04.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Var Vecchia med på treningen i dag da?
Har jo trent alternativt flere ganger i det siste og er kanskje ikke klar til å starte? _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.04.2022 13:49 Post subject: |
|
|
Blir veldig spennende i morgen. Kommer trolig til å sette tonene for hele sesongen utfallet av kampen i morgen. Blir vi rundspilt og overkjørt så vil det føles som sesongen nesten er over før den har begynt, men hvis vi viser klar forbedring fra treningskampene og klarer gi Glimt kamp så kan man gå inn i sesongen med et visst håp, selv om man feks skulle ende opp med å tape knepent.
Stor forskjell på å få med seg poeng eller ikke, eventuelt det å tape 2-1 i stedet for 4-0. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 02.04.2022 14:16 Post subject: |
|
|
Dette blir nok knalltøft. Håper at vi kan tenke prestasjon og utvikling. Resultatet vil nok uansett bli svært stygt. Øv på det Reka har holdt på med, vær lojal til planen, blø for drakta. Så kan det jo hende at vi har marginene med oss..?  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.04.2022 14:22 Post subject: |
|
|
Glimt vender ofte spillet effektivt når de har flyttet ballen over til en side. Motsatt indreløper blir ofte ledig og indreløperne er flinke til å skaffe seg plass for gjennomløp eller avslutning slik vi har sett deres kamper i Europa nylig. Spissen varierer spillet sitt med å komme imot eller ved å stikke inn i bakrom. Dette gjør han for å flytte på stopperne og åpne rom for rettvendte midtbanespillere. Ballinnehav sentralt i mellomrommet gir uante gjennombruddsmuligheter. Her må RBK være veldig tette og helst hindre at ballen kommer inn dit.
Glimt angriper med hele laget. De spiller seg opp i banen ved bruk av korte og ofte sikre pasninger som gir økt ballkontroll. Bruken av veggspill åpner gjerne trange rom der det er bevegelsen som utløser pasning fremover. Summen av dette gjør at det er vanskelig å forsvare seg mot Glimt. Det krever coaching i verdensklasse av Rekdal. Og det har han jo utvist før. Så er jo sjarmen med fotballen at det alltid kan inntreffe elementer av flaks og uflaks som kan påvirke og snu et kampbilde. En underdog trenger gjerne det også.
Les mer: Serieåpning med RBK som underdogs
Glimt-trener Kjetil Knutsen kommer med råd til Rosenborg og Kjetil Rekdal tar av seg hatten for de gulkledde - som han gjerne vil ta på igjen om ikke alt for lang tid.
Les mer: Rekdal inspirert av Glimt: – Bare å ta av seg hatten
| JohnTiger wrote: | | Var Vecchia med på treningen i dag da? |
Ja, spilte på reservelaget. Ble ikke at jeg spurte noe mer om at han trente alternativt på torsdag. Generelt enklere å få gode svar på laguttak etter kampene.
Valget av Skjelbred handler nok uansett om å tilføre midtbanen rutine. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.04.2022 18:46 Post subject: |
|
|
| Skal vi spille 3-5-2/5-3-2 i premieren altså, etter å ha konsekvent spilt 3-4-3 i treningskampene (av det jeg har fått med meg)? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.04.2022 19:02 Post subject: |
|
|
Eneste konsekvente er vel at vi skal spille med 3 sentrale forsvarsspillere! Alt det andre er bare ulike tallkombinasjoner. Tror det vil bli store variasjoner fra kamp til kamp, men at grunntanken er lik.
Høres forresten ut som vi skal møte Bayern München i morgen. Bodø/Glimt har imponert et par sesonger, men de er ikke SÅ gode. Det at Konradsen sier at det er så mye mer fokus og i intensitet på treningene i Bodø, blir jo som å sparke seg selv bak. Han er vel en av dem som har satt standarden i Rosenborg de siste sesongene! |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 02.04.2022 19:31 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: |
Høres forresten ut som vi skal møte Bayern München i morgen. Bodø/Glimt har imponert et par sesonger, men de er ikke SÅ gode. |
Glimt er nordens beste lag. De er SÃ… gode. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.04.2022 20:00 Post subject: |
|
|
| Minner om at vi var ræva i fjor, Bodø/Glimt fantastisk. Poeng etter to kamper: 2 til hver. Da i tillegg RBK snytt for en soleklar straffe på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
|