| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.03.2022 11:00 Post subject: |
|
|
Når man ansetter pensjonerte, mislykkede eller uprøvde trenere gang etter gang etter gang, støttet av sportslige ledere som i beste fall har lite rolleerfaring, så er det jo ikke noe rart om feilprosenten blir veldig høy.
Noen vil selvsagt lykkes også, det skulle jo bare mangle med våre ressurser. Er det tilfeldig at det er de med tydeligst kobling mot det vi tradisjonelt står for sportslig? Kåre, Rini og, ja, og Rambo?
Ellers er jeg litt usikker på hva du mener med 'noe annet'? Vår katastrofale utålmodighet med å stå i disse totalt håpløse ansettelsesforholdene i mer enn 18 måneder av sammenhengende nedtur, der vi til slutt er enda dårligere enn der vi startet? Feil på drikkevannet? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.03.2022 11:01 Post subject: |
|
|
| RK wrote: | Bratseth er ikke på valg i år. Så med mindre han selv velger å trekke seg, sitter han et år til i styret.
Det er ikke mulig å gjøre noe med det på årsmøtet.H an har sagt at det blir hans siste år i styret.
Det man kan få til på årsmøtet, er å legge føringer for neste treneransettelse.
Slik det diskuteres i Årsmøte tråden. |
Mistillit mot hele styret, siden det ikke har valgt å gå av (eller 'stille sine plasser til disposisjon' som de så høflig ble oppfordret til), er vel fremdeles en reell mulighet. Da behøver man ikke grunngi mistillit mot enkeltmedlemmer. Det vil overraske meg om ikke Falkenkameratene stiller et slikt forslag og får stor støtte. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2022 21:16 Post subject: |
|
|
| Som sagt: Ikke diskutér årsmøtet i denne tråden! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2022 19:34 Post subject: |
|
|
– Hvorfor kan en trener mislykkes i Start ett år og oppleve en av sine største bragder i HamKam et par år etter?
– Det kan være mange grunner. Hvis et apparat drar i samme retning, er det større sjanse for å lykkes enn hvis de ikke gjør det. Hvis du trener et lag i bunnen, handler det om å knipe poeng og redde plassen. I toppen har du et større perspektiv på det. Men presset er det samme. Forskjellen er at ett poeng i bunnstriden kan være så avgjørende at du spiller annerledes. Mekanismene rundt fotballen og resultatjaget er ustoppelige, folk lar seg påvirke, og det gjør jobben enda mer komplisert. Treneryrket er et psykologisk spill som er svevende nesten hver dag. Noen spillere kan være god én dag, men er helt borte dagen etter. Hva skjer i hodet på den spilleren? Har han glemt det han har lært? Som trener må du befri deg fra mentale hindre. Det er en snøball som ruller hele tiden, og det er krevende.
(...)
Søndag får Rekdal muligheten til å slå mannen som lenge var ønsket som ny RBK-trener, Kjetil Knutsen.
– Hva er forskjellen på deg og Knutsen?
– Jeg tror ikke det er så stor forskjell. Mange trenere er mer lik enn folk tror. Og så er det noen ulikheter på blant annet kommunikasjon og grunnspill. Det er marginale forskjeller på norske trenere.
– Hvem er den beste treneren av deg og Knutsen?
– Det blir helt umulig å måle. De siste årene har han best resultater. Men da jeg var Start-trener i 2018, slo vi Knutsens Glimt-lag. Nei, dette får andre vurdere. Det er mange faktorer som spiller inn, men jeg ser ikke på meg som hverken bedre eller dårligere enn andre. Jeg driver med mitt.
Les mer: Rekdals nye rike
et er litt mer krevende å skjønne hva RBK nå er ute etter, særlig når vi hører Rekdal «analysere» kampen i garderoben etterpå:
Han mener «innstillinga» er for dårlig. Tror han ikke at spillerne vil prestere og vinne?
Han ber dem skjerpe seg på «innlevelse», «entusiasme» og «ærgjerrighet», og han minner dem om at trenerteamet ikke kan løpe for dem. Jeg synes jeg hører spillerne i samtale før kampen i Bodø:
– I dag skal jeg være god på innlevelse!
– Jeg satser på ærgjerrighet i dag!
Jeg er prinsipielt og på alle måter tilhenger av den hensynsløse åpenhet i Rosenborg. Det tror jeg klubben har alt å vinne på.
NÃ¥ er jeg kommet litt i tvil.
Les mer: Bodø/Glimt borte? Bedre kunne det ikke blitt! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.04.2022 12:01 Post subject: |
|
|
Det lover jo bra dersom Reka er i ferd med å miste garderoben allerede før seriestart, er det lov å håpe på trenerbytte allerede til uka? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 01.04.2022 12:48 Post subject: |
|
|
| nei. for det kommer ikke til å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 01.04.2022 13:00 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50:
Den siste artikkelen 2mas referer til er en meningsytring fra Otto Ulseth.
Der han tolker det han har sett i "Fra Insiden" videoene. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.04.2022 13:37 Post subject: |
|
|
| Rekdal wrote: |
– Hvem er den beste treneren av deg og Knutsen?
– Det blir helt umulig å måle. De siste årene har han best resultater. Men da jeg var Start-trener i 2018, slo vi Knutsens Glimt-lag. |
I det minste god humor, kjæreste Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2022 13:41 Post subject: |
|
|
Haha, 'de siste årene' har han best resultater, ja.
Det der er jo nøyaktig som om Christian Gauseth skulle blitt spurt om hvem som er best av ham selv og Martin Ødegaard, relativisert det, og påpekt at Mjøndalen slo Godset en gang da Ødegaard var 12 år gammel.
Men styret vårt er jo tydeligvis enige med Rekdal her. Kjetil K, Kjetil R, same same, norske trenere er de begge, hvor stor kan forskjellen være`? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 01.04.2022 14:09 Post subject: |
|
|
| bør være Adressa sin aprilsnarr det intervjuet der. |
|
| Back to top |
|
 |
9kB Junior
|
Posted: 01.04.2022 17:01 Post subject: |
|
|
Kan det hende som nevnt over her at Rekdal har mistet garderoben ?
Lagt merke til at hver gang det blir nevnt at RBK trener trenger mer tid så har det endt opp med sparking av trener.
Rekdal har selv sagt at han trenger tid og nå har også Hareide kommentert at han håper Rekdal får tid:
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
Også har du saken om Hareide kommenterte at Perry ikke fikk tid:
https://www.nettavisen.no...95-7777789 |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 01.04.2022 18:56 Post subject: |
|
|
Om du «mister garderoben» allerede før seriestart, så må nesten spillerne gå i seg selv. I så fall et godt bevis på at toppidrettskultur er helt fraværende i Rosenborg. Overraskende nok er det mange som degraderer ansvaret til spillegruppen. Jeg tror derimot A.Hansen med flere er lei av å se hvordan holdningene til spillerne har endret seg. De er mange som tror de er bedre enn hva de er.
Savner ærligheten til Tettey - som påpekte at treneren ikke kan få skylden for at spillerne ikke klarer å sentre enkle pasninger til hverandre.
Vi mangler definitivt en type som Strandberg - en som stiller skyhøye krav til seg selv og de rundt seg. Akkurat nå fremstår majoriteten av spillerne som rådville miniputter |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.04.2022 19:02 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | H
Men styret vårt er jo tydeligvis enige med Rekdal her. Kjetil K, Kjetil R, same same, norske trenere er de begge, hvor stor kan forskjellen være`? |
Du verden - så styret er så enkle altså? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.04.2022 20:22 Post subject: |
|
|
Finansieringa er allereie på plass, no får Kjetil Rekdal statue av seg i heimbygda. Den skal stå på toppen av Snaufjellet.
(...)
Ifylgje nokon som har lurt seg til ein titt på skissene, skal statuen ha på seg ei fotballdrakt som er ein blanding av moderklubben Fiksdal/Rekdal og Noreg si nasjonaldrakt. Hendene til statuen skal stå rett ut, noko som symboliserer feiringa til Rekdal etter det avgjerande vinnarmålet mot Brasil.
(...)
Prisen på statuen er 2,4 million kroner. Avdukinga vil skje torsdag 23. juni, på sjølvaste Sankthansaftan. Då er det nøyaktig 24 år sidan Rekdal senka Brasil.
Les meir: Kjetil Rekdal får statue i heimbygda, skal stå på toppen av Snaufjellet
Litj-Ivers har bestemt at verket skal hete "Rosenborg e rævva".  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.04.2022 14:12 Post subject: |
|
|
- Det er ingen dans på roser. Du vil gjerne vinne alt, men det skjer veldig sjeldent. Jeg har vært med på alt, både i toppen og bunnen i løpet av karrieren. Fotballyrket har et bredt spekter å forholde seg til.
Han påpeker:
- Ingen kommer utenom det.
Les mer: Åpner opp: - Ingen dans på roser |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 04.04.2022 09:12 Post subject: |
|
|
Glimt-profilens påstand får Rekdal til å smelle tilbake
| Quote: | – Drøyde dere tid bevisst i dag?
– Når det er stort tempo, så er det vanlig å ta med tempo litt. Glimt triller en del ball bak, men nå er ikke det å drøye.
– Det er lov å være litt klok. Det er en del av fotballen, en annen gang er det vi som må jage tempo, sier Rekdal.
– Historien til Glimt er at de har vært Norgesmestere i å drøye tid, hvis man går tre-fire år tilbake og ti-femten år til. De må ikke glemme hvor de kommer fra, sier Rosenborg-treneren. |
Litt moro at dommer Eskås er enig med Rekdal:
| Quote: | Hoveddommer Espen Eskås skriver følgende i en SMS til TV 2:
«Jeg er ikke enig med Ulrik der. De brukte litt tid, men innenfor det som jeg synes er greit. B/G stresset ikke veldig de heller etter at de gikk opp til 2-1 😅» |
|
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 04.04.2022 09:33 Post subject: |
|
|
Herlig måten Reka svarer på. Kjapp i replikken med gode svar. Tydelig og legger ikke noe i mellom. Nydelig!  |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 04.04.2022 09:47 Post subject: |
|
|
Synes jevnt over at det er helt tullerusk å klage på at motstanderen bruker tid - for det gjør man som regel selv når omstendighetene tillater det.
Som Eskås selv skriver, så var ikke akkurat Glimt superivrige på å sette i gang spillet kjapt når de ledet kampen - og kan heller ikke huske at de ville ha opp tempoet når AZ jaget scoring. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.04.2022 10:36 Post subject: |
|
|
| Saltnes fremstår jo som den tullingen han er etter denne kampen. Klager på alt. I går var det at vi spilte 5-5-0 og at Holm soleklart skulle vært utvist. Nå er det drøying av tid. Kanskje vondt å svelge at han var en av banens svakeste ? |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 04.04.2022 10:39 Post subject: |
|
|
Nei, i den AZ-kampen var de nærmest (bare nesten) som gode gamle Benfica(?) _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 04.04.2022 11:35 Post subject: |
|
|
Bodø/Glimt begynner å bli vel bortskjemte med å få alle marginer og avgjørelser med seg, synes jeg. Det har sklidd langt over i selvrettferdighet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 04.04.2022 11:44 Post subject: |
|
|
| Det begynner faktisk å bli litt latterlig. Knutsen selv fokuserer stort sett på eget lag, men spesielt Saltnes er fæl på å klage på dommere og motstanderlag, selv om han avslutter med å si "at dette er læring". Forhåpentligvis skal de ikke lære seg å legge seg ned og sutre enda oftere. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 04.04.2022 13:09 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | | Bodø/Glimt begynner å bli vel bortskjemte med å få alle marginer og avgjørelser med seg, synes jeg. Det har sklidd langt over i selvrettferdighet. |
På bakgrunn av hva én enkeltspiller sier etter kamp?
Personlig setter jeg pris på typer som Saltnes som skaper temperatur etter kampene. Vi har nok grå, kjedelige typer i Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 04.04.2022 13:23 Post subject: |
|
|
Nei, ikke kun på bakgrunn av hva én enkeltspiller uttaler etter kamp. Jeg har ikke sett intervjuet med Saltnes engang. Det er fullstendig lesbart hos spillerne underveis i kampen også. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 04.04.2022 18:15 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | | Nei, ikke kun på bakgrunn av hva én enkeltspiller uttaler etter kamp. Jeg har ikke sett intervjuet med Saltnes engang. Det er fullstendig lesbart hos spillerne underveis i kampen også. |
Sliter med å dele dette inntrykket. Glimt-spillerne er kyniske, men dette er noe både vi og andre norsk lag må ta læring av. Vi må bli mer kyniske selv, og spesielt ute i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
|