| View previous topic :: View next topic |
| Ønsker du fusjon mellom RBK og RBK kvinner? |
| Ja |
|
52% |
[ 71 ] |
| Nei |
|
47% |
[ 64 ] |
|
| Total Votes : 135 |
|
| Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.03.2022 14:26 Post subject: |
|
|
Uhyre problematisk at hovedsponsor prøver å påvirke en demokratisk prosess på denne måten. Bare å finne en ny en først som sist. Synd styre og stell har neglisjert vårt viktigste produkt over flere år, så attraktiviteten har sunket i takt med prestasjonene på banen, da. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.03.2022 15:05 Post subject: |
|
|
Kanskje vi endelig kan få tilbake Jarlsberg? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.03.2022 17:04 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jeg huker tak i deg, waterfalls, siden du stiller deg lagelig til; hvorfor er du for full fusjon? Altså ta skrittet fra dagens "under samme fane"-løsning til å bli én økonomisk og juridisk enhet? Hvilke fordeler ser du ved å bli totalt sammensmeltet? |
Jeg står alltid lagelig til, også for hogst
Det er godt spørsmål, men det ligger litt der at jeg ikke helt ser hva herrelaget per dags dato har å tape. Jeg mener kvinnelaget bør være mer bekymret for å bli dratt inn i det som ser ut til å være en klubb hvor er mye som ikke er helt på stell. Jeg mener også det er potensiale for å dra inn enda større inntekter hvis man er samlet som en organisasjon og hvor administrasjonen jobber som en klubb inn mot markedet og ikke som to enheter som samarbeider, men også jobber separat.
I mitt drømmescenario så er hele klubben også samlet på Lerkendalområdet i hverdagen, men hvor Koteng Arena kan fungere som kamparena for RBK2, G19, G16 og RBK Kvinner. Samle kompetanse på et område hvor man hele tiden kan møtes også uformelt og prate, høste erfaringer osv.
Jeg skal være ærlig og innrømme med at jeg sliter med å formulere gode argumenter her, men i mitt hode er det at Rosenborg skal være én klubb for alle også på papiret det som er riktig. Samtidig mener jeg jo at man burde holdt seg til den opprinnelige 5 årsplanen og høstet erfaringer ved å jobbe tettere og tettere hvert år med jevnlige evalueringer og oppdateringer både internt i organisasjonen men også på medlemsmøter slik at både ansatte og medlemmer etter 5 år kunne tatt en beslutning basert på erfaringene som man har høstet. Jeg ser absolutt mange mulige ulemper også, og at mye av det jeg mener er argumenter for fusjon også kan løses gjennom veldig tett samarbeid.
En mulig hybridløsning kunne kanskje vært en slags felles driftsselskap (om det er lovlig i NIFs regelverk) med felles administrasjon, men hvor det sportslige delene av klubbene hadde eksistert som to ulike organisasjoner på papiret.
Så jeg forventer jo bedre argumentasjon av styret enn "det er det riktige" selv om det på mange måter er grunnlaget for mitt syn. Det er fordi jeg forventer at når man går utenfor sitt mandat at det er gjort en grundig jobb som feier tvil til side og ikke risikerer klubben sitt omdømme fordi medlemmene mener styret har gjort en slett jobb i forbindelse med et tema som kan bli veldig betent i media og hvor fallgruvene er store hvis man ikke opptrer i tråd med det som på mange måter er forventet i dagens samfunn og hvor man ikke bestandig er like opptatt av nyanser men heller gjør seg opp meninger og fakta basert på overskrifter og sterkt forenkling.
Så det er helt greit at du huker tak i meg Zorac, for som sagt jeg stiller meg lagelig til for hogst. Ellers hadde jeg ikke sett det twitter-innlegget du lenket til, men det var på mange måter det jeg etterlyste så takk for den! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.03.2022 18:17 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/nyheter...pp-dem-inn
Welhaven med litt synsing om at LSK sitt styre går i mot full fusjon.
Så kan man gange opp dette med 1000 minst skulle utfallet bli nei på vårt årsmøte. Det kommer til å bli hevdet at man er i mot likestilling, det er forgubbing osv. Det kommer til å ble "de gode" mot "de onde". Og det er klubben og medlemmene som vil bli lidende selv om det er styret som er årsaken. Styret kommer til å slippe unna kritikk i media fordi de går inn for fusjon.
Også interessant at han bagatelliserer sponsorinnblanding mot medlemsdemokratiet ved å kalle det et nødvendig spark bak som fungerer som en real øyeåpner.
Hva med å tenke at styret i klubben og medlemmene er bedre til å vurdere hva som er det beste for egen klubb enn sponsorer?
| Quote: | Internasjonalt er vi midt i en revolusjon for kvinnefotballen, der tungvekterne i klubbfotballen stadig øker satsingen.
Det er langt igjen til like muligheter, men tegn i tiden beveger seg heldigvis i riktig retning i norsk fotball. Jenter og kvinner er allerede i klubben, men det er vanskelig å se gode nok grunner til å holde toppserielaget for seg selv.
(...)
Det er på høy tid å slippe kvinnene fullt og helt inn - med åpne armer og den største selvfølgelighet.
Derfor hadde det sendt et flott signal dersom Lillestrøm-medlemmene overkjører styrets innstilling og tar et krafttak for likeverd.
Og du skal heller ikke se bort fra at næringslivet synes at moderne verdier er litt stas. |
Dette er egentlig tynn suppe. Internasjonalt så koster kvinnesatsingen småsummer for storklubbene mens det er snakk om beløp som ikke er ubetydelige for norske toppklubber. Når høyeste overgangssum er på noen millioner kroner så sier det seg selv hvor listen ligger.
Men hvis man skal snakke om like muligheter så er det jo ikke herreklubbene sitt ansvar å bruke av sine penger for å gi de like muligheter, det er like mye andre sitt ansvar å legge tilrette for disse like mulighetene. De er heller ikke allerede i klubben, men de har fått muligheten til å benytte seg av merkevaren herrelagene har bygget opp for å selv få større muligheter og man har gått inn for tette samarbeid for å bidra til å løfte kvinnefotballen. Hvorfor det skal være den største selvfølgelighet at de skal inn i klubben med åpne armer, bortsett fra likestilling, sier han selvsagt ingenting om. Og hvis næringslivet synes det er flott med moderne verdier kan de jo selv starte med å fronte de ved å putte penga hvor kjeften deres er og inngå like store avtaler med kvinnelagene slik at de kan fortsette å være selvstendige og bygge seg opp, i stedet for at ansvaret må være herrenes jobb og at de trekker støtten sin hvis herrelaget mener klubbene er bedre tjent på å være separate enheter med tett samarbeid.
Nå har jeg tatt standpunkt hvor jeg utgangspunktet er for fusjon, men ikke er overbevist av jobben styret har gjort fordi de har kjørt et sololøp. Jeg har også innrømmet at jeg selv ikke mener mine argumenter for fusjon nødvendigvis er de beste, men allikevel så kritiser jeg Welhaven som på mange måter deler mitt synspunkt. Rett og slett fordi jeg ikke liker slike ensidige fremstillinger skrevet for å score billige poeng, og fordi jeg vet arbeidet blir mer slett og poengene enda billigere når det kommer til Rosenborg og at det blir en skeiv fremstilling av sannheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.03.2022 18:22 Post subject: |
|
|
Takk for svar. For ordens skyld huker jeg ikke tak i deg (eller andre) for å stille deg til veggs, men jeg ønsker jo gjerne å få forskjellige vinklinger på ting - selv når jeg har en klar mening.
Jeg ble imidlertid ikke så mye klokere. At det "føles rett" er som du selv er inne på kun følelsesbasert, og med det subjektivt og ganske, i mangel av bedre ord, ullent.
Når det gjelder tro på økonomisk fremgang blir det for meg litt vanskelig å forholde seg til all den tid LSK, som vel er den klubben med lengst fartstid og mest erfaring med "innhentet" ekstern dameklubb, går bort fra full fusjon nettopp fordi de anser å stå svakere mot sponsormarkedet ved felles kasse. Nå er det mulig dette er annerledes i Trondheim enn på Romerike, men da har styret en jobb å gjøre i å legge frem "bevis" som peker i retning av dette. For jeg stoler ikke lenger på det styret sier.
Den siste delen med felles HQ på Lerkendal og felles bruk av Koteng arens; når vi nå allikevel er under samme fane og det er formalisert et samarbeid og komoetansedeling/-utvikling er det vel ingen grunn til at dette ikke kan gjøres i dag? At man har delte styrer og økonomi hindrer da ikke at man låner hverandres fasiliteter? Jeg kan på ingen måte se at det skal være nødvendig med det ene for å få til det andre her. Da snakker vi i så fall ren motvilje.
Igjen, jeg er ikke ute etter Ã¥ henge meningsmotstandere til tørk (med noen unntak), men jeg vil gjerne høre argumentene for. Og, for Ã¥ fyre fra hofta - jeg venter fortsatt! 😎 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.03.2022 18:58 Post subject: |
|
|
@Zorac
Var ikke ment å fremstille det som at du var ute etter å ta meg eller stille meg til veggs altså! Jeg mente at jeg selv frivillig stiller meg selv lagelig til fordi jeg fronter mine tanker i det store og hele ganske rett frem, og i dette tilfellet lagelig til for hogst basert på at jeg vet mitt eget synspunkt på mange måter står på et ganske skjørt grunnlag for min egen del.
Hva LSK sitt styre er basert på vet ikke jeg, og jeg stoler absolutt ikke på alt eget styre sier heller. Det må underbygges med bevis. Welhaven sier at LSK baserer seg (blant annet) på en rapport fra 2018 (-ish), og det har jo skjedd litt utvikling siden da. Vi har jo et eksempel med egen sponsor som sier rett ut at det er mer penger å hente i en samlet pakke enn to separate pakker som er knyttet tett sammen. Selv om jeg misliker det utspillet, timingen og måten det blir kommunisert på. Og at jeg mener han må selv stå til ansvar for sin såkalte dårlige samvittighet (ikke at jeg tror han har mistet mange sekunder søvn over dette altså) og ikke spille den over på Rosenborg BKs medlemmer.
Jeg skjønner at du ikke ble mye klokere, min mening i denne saken er veldig subjektiv og på en del måter ikke særlig rasjonell. Hva kan jeg si? Jeg synes ikke det er vanskelig å argumentere i mot en sammenslåing, men allikevel mener/synes jeg det er et feil standpunkt samtidig som at jeg har forståelse for at mange har det basert på den usikkerheten man sitter med i mangel av informasjon men også irritasjon mot styre. Mye av den irritasjonen er berettiget fordi styret har så langt handlet i strid med det vedtaket som medlemmene har fattet og samtidig kjørt solo, og det er ikke første gang medlemmene føler styret gjør dette. Plusser man på alt det andre man er irritert for på styret for, også mye av dette berettiget, skjønner jeg at man da i utgangspunktet blir skeptisk til mye av det styret foretar seg.
Nå skal jeg være forsiktig med å tillegge andre meninger og komme med bastante påstander her, fordi jeg vet at dette er et tema som har møtt kritikk på samme grunnlag som nå over lengre tid. Samtidig tror jeg all irritasjon mot styret har en påvirkning på den generelle innstillingen, som igjen gjør at man har et lite horn i siden til styret som igjen kan ha en påvirkning på innstillingen i denne saken som gjør at man kanskje er enda mer kritisk enn man hadde vært ellers uten at jeg vil påstå at det ville vært en fundamental endring i holdning og synspunkt hadde man i det store og hele hatt større tillit til styret. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2022 21:04 Post subject: |
|
|
Viken har ikke bestemt seg for hva han mener om en sammenslåing, og sier det skyldes manglende informasjon fra styret. Flere skal være kritiske til dette.
– Det har vært for lite info og for utydelig hva styret egentlig tenker, sier Viken.
Les mer: Hovedsponsor vil vurdere RBK-samarbeidet dersom de ikke får viljen sin
Styret burde ha kommet med sin begrunnede innstilling for mange uker siden, sånn at folk kunne ha forberedt seg til torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 24.03.2022 01:09 Post subject: |
|
|
Som jeg advarte mot for en for 2-3 år siden, så vil det og ha damelag i Rosenborg bare by på større utgifter og en masse politiske problemer. RBK har bare seg selv og takke, ettersom att styret var såpass dumme i hodet som ja til dette. Damelaget til RBK (Trondheims Ørn) drar inn 0 i inntekter til klubben.
Får bare håpe att nissene på brakka er rakryggga nok til og sette SMN på plass, å gjøre det klart for dem att sponsorer, forbund osv har ingenting å si angående driften av klubben.
Dette vitner jo om ren og skjær kommunisme. Er bare i Norge hvor dette er mulig..😅 |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 08:26 Post subject: |
|
|
Ja, det er noe drit med den kommunismen som stadig lar kapitalmakta komme inn og ta styringa.
Nå får vi forhåpentligvis i kveld endelig de superhemmelige argumentene for at dette er riktig å gjøre, og riktig å gjøre nå. LSK har akkurat sagt nei til det samme, spent på om vi får noen FAKTISKE argumenter eller bare sint mann som skriker fordi folk er uenige med ham. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.03.2022 09:15 Post subject: |
|
|
| Visse ting skinner gjennom når kommunisme == ting jeg ikke liker. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2022 11:45 Post subject: |
|
|
Dette må være det dårligste eksempelet på kommunisme jeg noensinne har sett. Det fins da vel tegneserier eller noe som kan forklare begrepet på en lettlest måte?
Ganske elegant av styret å plassere en incel-agent på rbkweb da. Hver gang styrets krumspring får meg til å ville stemme nay i ren protest kommer det en sånn karikert fusjonsmotstander her inne og bare 'FOTBAILL E FOR MAINNA!' og jeg bare 'nå skal vi fusjonere, folkens!' _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 12:19 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Visse ting skinner gjennom når kommunisme == ting jeg ikke liker. |
Velkommen til Internett post.. 2016? Alle med en annen mening er -ister eller -fober.
George Orwell tok opp mye som er overraskende treffende i vår tid, og er sitert på å ha sagt blant annet "ordet fascisme har ikke lenger noen betydning utover at noe ikke er ønskelig", og "nesten enhver (engelsk) person ville godtatt 'bølle' som et synonym for fascist. Det er noe nær det nærmeste en definisjon meningen av det misbrukte ordet har blitt". Og dette var typ 80 år siden.
Så kan man bytte "isme" etter hvor på det politiske kartet man står.
Dette er noe av det som irriterer meg mest i det nye politiske og ideologiske ordskiftet; ord betyr ikke noe lenger, fordi de kan bety hva som helst. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 24.03.2022 12:43 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | bare sint mann som skriker fordi folk er uenige med ham. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 12:48 Post subject: |
|
|
Hadde dette vært volleyball hadde jeg fått high-fives for å donere deg en mer eller mindre ferdigscoret smash.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 24.03.2022 19:15 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Dette er noe av det som irriterer meg mest i det nye politiske og ideologiske ordskiftet; ord betyr ikke noe lenger, fordi de kan bety hva som helst. |
Kan årsaken være at i mangel på argumenter bruker man et ord man mener er såpass negativt ladet at det blir litt "svung" over svaret? For et par år siden skjedde det er markant skille blant journalister også, i stedet for å fortsette å bruke ordet "sint" i omtalen av personer som var uenig i saker og ting endret man det til å skrive at vedkommende "raser" over det og det...
Sånn går no dagan... _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 25.03.2022 00:21 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | Dette må være det dårligste eksempelet på kommunisme jeg noensinne har sett. Det fins da vel tegneserier eller noe som kan forklare begrepet på en lettlest måte?
Ganske elegant av styret å plassere en incel-agent på rbkweb da. Hver gang styrets krumspring får meg til å ville stemme nay i ren protest kommer det en sånn karikert fusjonsmotstander her inne og bare 'FOTBAILL E FOR MAINNA!' og jeg bare 'nå skal vi fusjonere, folkens!' |
Og din kommentar mÃ¥ være blant det dummeste svaret som jeg noensinne har hørt/lest. Ta og lær deg hva kommunisme betyr for noe før du uttaler deg. Haha, sÃ¥ man er altsÃ¥ en incel-agent fordi at man er motstander av fusjon? Lol. Du er jo faen meg mer komisk enn hva de mest venstrevridde journalistene er 😅
Dere som er for fusjon: Kan du/dere ta og utdype på en tydelig og gjennomtenkt måte hvorfor dere er det? Hva vil dette innebære for RBK? Hva har RBK og tjene på dette? Hvilke konsekvenser vil dette bety ev bety for klubben? Etc, etc.
Så langt, så har jeg ikke sett ett eneste godt og/eller saklig svar på hvorfor Rosenborg bør fusjoneres med Trondheims Ørn. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.03.2022 00:31 Post subject: |
|
|
Det er en trend som går i retning av mer og mer tåkeprat i alle deler av samfunnet med tiltakende styrke siste tiår.
Man sier "Jeg tenker" istedenfor det litt mer spisse "Jeg synes/mener" og så videre.
Jeg tror at RBK kan tjene på å fusjonere inn kvinnelaget, men man må være oppmerksom på at følgende gjelder:
RBK tar omtrent all risiko ved fusjonen mens kvinnene har en stor og åpenbar oppside, uten at den oppsiden nødvendigvis trenger å gå på bekostning av herresatsningen, så er det fremdeles herresiden som tar brorparten av risikoen her, mens oppsiden er mye mer ullen og diffus annet enn at det Koteng sa for to år siden og Jansson sier nå, og OBOS f eks har vært pådriver for også...det er en nedside ved å ikke ha kvinnesatsing fordi sponsorene skal ha sitt. Nå kom Jansson antakelig uheldig ut og Samdal for en gang skyld forklarte den biten bra idag synes jeg (men det er mulig at det ikke var like forståelig for hvermansen, jeg takler nok sjargongen til en bankmann bedre enn de fleste).
Så bunnlinja er at vi nok må peile oss inn på fusjon som jo var underforstått at var den veien vi skulle for to år siden også vil jeg mene å huske, men jeg tror vi er best tjent med en litt hensynløs kynisme i inngangen, altså vi må fokusere på hvordan herresatsningen kommer styrket ut (kvinnesatsningen kommer styrket ut, så det er ikke der fokus bør ligge annet enn at helheten må fungere for at herrelaget skal bli bedre).
Styret har forøvrig gjort en elendig jobb med å forberede grunnen og skape den nødvendige tillit og godvilje bak prosjektet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 25.03.2022 09:41 Post subject: |
|
|
| Joestlaachmkr wrote: | | Dette vitner jo om ren og skjær kommunisme. Er bare i Norge hvor dette er mulig..😅 |
Venter i spenning på at du utdyper denne. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 25.03.2022 11:07 Post subject: |
|
|
Etter å ha lyttet meg igjennom medlemsmøte nå så er styrets strategi ganske gjenomsiktig.
Man lister opp mange argumenter for hvorfor fusjon er viktig. Ser man på argument for argument så er det veldig få av de som egentlig er avhengig av at klubbene er fusjonert.
Man får en følelse av at dette er en salgspitch for fusjonen. For min del blir jeg da alltid skeptisk.
Min erfaring er at det alltid er bedre om man her kommer med en dønn ærlig liste over fordeler og ulemper med å bli juridisk fusjonert og heller da be om medlemmenes oppslutning for fusjonen. Det ville skapt mye mer tillit og gitt et bedre grunnlag for medlemmene.
Eksempelvis argumentet med at dårlig økonomisk resultater på herresiden kan dra kvinnesatsingen med seg ned ønsker man ikke å snakke om.
Jeg syns også styret burde vært tydeligere med innblandinger fra sponsorer på dette. Omdømme er viktig for RBK, men vi kan ikke la eksterne aktører få definere hva som er viktig for RBK's medlemmer. Snart kan det fort bli snakk om likelønn også. Kanskje ikke i forhold til årslønn mellom kvinner og menn, men hva skjer om begge lagene blir seriemestre til høsten og herrene får høyere bonus? Er det da SMN som skal definere om det er riktig eller feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.03.2022 15:18 Post subject: |
|
|
| Joestlaachmkr wrote: | Og din kommentar mÃ¥ være blant det dummeste svaret som jeg noensinne har hørt/lest. Ta og lær deg hva kommunisme betyr for noe før du uttaler deg. Haha, sÃ¥ man er altsÃ¥ en incel-agent fordi at man er motstander av fusjon? Lol. Du er jo faen meg mer komisk enn hva de mest venstrevridde journalistene er 😅
Dere som er for fusjon: Kan du/dere ta og utdype på en tydelig og gjennomtenkt måte hvorfor dere er det? Hva vil dette innebære for RBK? Hva har RBK og tjene på dette? Hvilke konsekvenser vil dette bety ev bety for klubben? Etc, etc.
Så langt, så har jeg ikke sett ett eneste godt og/eller saklig svar på hvorfor Rosenborg bør fusjoneres med Trondheims Ørn. |
Du ville trolig ikke kjent igjen et slikt argument selv om noen stappet det ned i halsen din. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 26.03.2022 10:58 Post subject: |
|
|
| Kan ikke dere som tydeligvis er for fusjon komme med noen relevante og seriøse svar på hvorfor dere ønsker dette? Jeg har som sagt ikke fått et eneste godt argument på hvorfor det vil være bra for Rosenborg at Trondheims Ørn/RBK-kvinner går inn i klubben, fremfor å være en selvstendig organisasjon. Er dere klar over hva dette faktisk vil innebære, og hvilke konsekvenser det vil ha for RBK på lang sikt? Kom kun med seriøse og gjennomtenkte svar, barnehagepraten får dere ta for dere selv i sandkassa. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.03.2022 22:23 Post subject: |
|
|
Lederen for Kjernen forteller at han vurderer å stemme nei for fusjon under årsmøtet 27. april.
- Jeg ønsker virkelig fusjon. I framtida ligger en sammenslåing. Men jeg er også opptatt av gode prosesser før klubben tar store avgjørelser, og jeg opplever ikke denne prosessen som god. De tallene og opplysningene som har kommet fram har vært for knappe, og de har kommet for seint.
- Jeg vil heller ha ordentlig gode diskusjoner i forkant, enn at det blir krangling etterpå, sier Viken til Adresseavisen.
Les mer: Han ønsker fusjon i RBK. Likevel vurderer Kjernen-sjefen å stemme nei |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.03.2022 23:28 Post subject: |
|
|
Tror at styret ved å behandle medlemsmassen med respekt ville fått igjennom ja til fusjon på årsmøtet jeg. Så jeg kan være tilbøyelig til å foreslå at man vedtar at styret skal jobbe for å få til fusjon innen tre år, med det håp om at vi kan vedta fusjon om et år, men da forutsettes at vi får et styre som faktisk skjønner hvorfor det må bli slik. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.03.2022 05:57 Post subject: |
|
|
Først og fremst må styret legge frem en seriøs analyse av hvordan de vurderer økonomien i dette (som feks konkret begrunnede anslag på stordriftsfordeler) og seriøs diskusjon av potensielle risikoscenarier. Det de presenterer nå er ekstremt vagt tomprat og er en salgspitch, ikke en nysgjerrig analyse av fordeler og ulemper.
Men jeg heller likevel i retning av å stemme for, fordi jeg er redd for omdømmetapet ved å gå mot dette. Det er sykt irriterende da det er styrets elendige prosess som har skapt det omdømmetapet som gjør at vi "må" stemme for det elendig begrunnede forslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.03.2022 09:24 Post subject: |
|
|
| Omdømmet blir neppe noe bedre om dette får negative økonomiske følger, som igjen går utover sportslig satsing, antall tilskuere som gidder å komme å se på makkverket, og følgelig nedadgående sponsorinntekter til et lag som ikke presterer. Publikumssvikt pga dårlig sportslig kvalitet kommer til å koste denne klubben uendelig mye mer enn en utsettelse av en fusjon. |
|
| Back to top |
|
 |
|