English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
14%
 14%  [ 3 ]
Rogers
4%
 4%  [ 1 ]
Henriksen
33%
 33%  [ 7 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
4%
 4%  [ 1 ]
Holse
23%
 23%  [ 5 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
4%
 4%  [ 1 ]
Giampaoli
4%
 4%  [ 1 ]
Andersson
4%
 4%  [ 1 ]
Fiabema
4%
 4%  [ 1 ]
Total Votes : 21

Author Message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:06    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Det her er KRISE.

1: Vi spiller nesten ikke av press
2: Midstopperne er ikke med framover i det heletatt. Skaper aldri overtall.
3: Store rom bak de to på midten. En pasning gjennom to ledd fra motstander hele tiden.
4: Totalt planløst angrepsspill. Lange baller på Holm, eller på vinger med mann i ryggen. Ingen andre, tredje bevegelse som gjør at ving/spiss kan spille ball.
5: Børkeeiet er katastrofe, masse pasningsfeil og spiller ballen bare hjemmover. En ny Lundemo. Et forferdelig kjør fram til nå.
6: Bytter underveis som ikke gir mening. Vi må i det minste spille med spillere i de posisjonene de skal trene på. Reitan flyttes bak når vi faktisk har stoppere på benken.
7: Fiabema, er ikke han tillenkt spissplass? Holm er jo helt krise for tiden.

Børkeeit og Noah ud på bænken - alternativt et systemskifte. Der SKAL handles nu - ellers taber vi stensikkert i Bodø. Jeg kunne godt tænke mig en 3 mands midtbane med Victor Holse og Per - nogle der kan holde i bolden og spille den rundt. Så må vi evt. spille med Skarsem på højre kant. Det er en absolut dødssejler at spille videre som vi har gjort de sidste 5-6 kampe. Der er nul fremgang at spore.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:10    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde vi var et middels eliteserielag. Jeg tok feil. Vi er et svakt eliteserielag. Denne sesongen frykter jeg. For øvrig enig ang. Bjørkeiet. Utrolig svak ballbehandler.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Hadde vi hatt en godt trenerapparat så hadde disse spillerne vært klasse og fremtidige stjerner. Glimt kan plukke opp en uteligger utenfor polet og han blir toppscorer - det er trenerproblem vi har, ikke spillere.

Vil vel heller si det er et styreproblem, som presenterer feilansettelse på feilansettelse. Udugeligheten starter på toppen.

tigerbart
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:32    Post subject: Reply with quote

Kan dette rett og slett ende opp som en sesong med nedrykkskamp? Er det gode argumenter for at vi kan delta i medaljekampen fram til slutten?
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 20.03.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

Er bra det er flere som har innsett at nedrykk fort kan bli en realitet med dette prosjektet. For første gang enig med Otto Ulseth også: https://www.nidaros.no/ka...113-296282

Ettersom det er ingen som tør ta grep før sesongen har startet: Hvor mange kamper skal Rekdal få? Like mange som Kåre fikk i Brann sist? Det var tydeligvis for mange til at de klarte å berge plassen.

Resultatene i treningskampene betyr selvsagt ingenting, men prestasjonene er dårligere enn hva man noen gang har sett.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.03.2022 17:42    Post subject: Reply with quote

Det blir ikke nedrykk, vi har en god spillerstall. Når Rekdal får sparken plukker vi nok utover høsten. Men det kan bli en blytung sesong - lukter 2005 av dette ;(
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:42    Post subject: Reply with quote

Tror nok resultater fra treningskamper sier en god del om hvordan sesongen blir. Dette blir tøft. Har sett Glimt, Viking, Odd, Molde, Godset, Kristiansund og Tromsø i vinter. Alle er bedre enn oss.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 17:43    Post subject: Reply with quote

tror vi fremdeles har for gode enkeltspillere til å rote oss inn i nedrykksstrid.
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 20.03.2022 17:46    Post subject: Reply with quote

Rekdal Kjetil wrote:
tror vi fremdeles har for gode enkeltspillere til å rote oss inn i nedrykksstrid.

Flere i historien som har trodd de var for gode for nedrykk.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 18:03    Post subject: Reply with quote

Som flere har vært inne på så har vi en jævlig spennende stall på papiret, men så til de grader feil folk til å forvalte den. Det er styret og følgelig trenerteamet som er problemet. Den andre Kjetil hadde fillerista serien med denne stallen.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

Hva er det som gjør at vi er så overbevist over denne troppen? For meg ser det ut som svært tynn suppe.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 18:20    Post subject: Reply with quote

Sjanseløst. Vi kommer uten tvil til å være nærmere nedrykk enn seriegull i år, forhåpentligvis klarer vi å holde plassen.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 18:21    Post subject: Reply with quote

Holse er vell en av få som holder nivået vi burde hvert på. synes ikke troppen er så spennende ellers.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 18:26    Post subject: Reply with quote

Stallen mangler ledere og er for ung. De som leverte bittelitt i dag var de som var eldst utpå der. Alt for mange med høye skuldre som ikke møter opp til kamp og som gjemmer seg i stedet for å gjøre seg spillbare.

Problemet tror jeg at det har blitt for mange endringer for fort, noe som er Rekdal sin feil. Og, det her er nøyaktig samme sak som RBK2 i fjor. Det er individuelle ferdigheter der i massevis, men det blir bare kladd når vi er en gjeng lettvektere og motstanderen er tøffere i hodet. Vi spiller i rosa av en grunn.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 19:17    Post subject: Reply with quote

Utrolig trist at Senador ikke får vært her og tatt del i nedrykkssirkuset. Blir som om rollefiguren til Woody Harrelson hadde sovet seg gjennom apokalypsen i filmen 2012.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 20:10    Post subject: Reply with quote

Man kan jo håpe på at Reka har rett at når det klikker så blir det kjempebra..
Tillater meg å tvile litt på det, er for mange som sliter med basisferdigheter på laget. Og at vi stiller med ett lag som ikke klarer den mentale påkjenningen av å spille treningskamp mot Tromsø?
Å få høye skuldre hvis det butter og ikke klare å stå opp fysisk på dødballer?
Det er jo det enkleste i fotball , om alt annet svikter sp er det å ta ut mann i boks en rimelig hjernedød oppgave.
Nå må de erfarne spillerne stå frem og ta ansvar og kanskje klubben kam finne en menstrasjon trener som er tilstede i Trondheim og ikle via Teams fra Danmark
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 20.03.2022 20:17    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
kanskje klubben kam finne en menstrasjon trener som er tilstede i Trondheim og ikle via Teams fra Danmark

Laughing Laughing
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Føler jeg har sett han mentale treneren, Langegaard eller va han heter, i flere episoder av Innsiden. Står litt sånn i bakgrunnen innimellom, blant annet fra oppholdet i Spania. Skal ikke si at det 100% var han, men sånn som jeg mener å huske at han ser ut så lignet vedkommende ganske mye i alle fall.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 20.03.2022 21:45    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Føler jeg har sett han mentale treneren, Langegaard eller va han heter, i flere episoder av Innsiden. Står litt sånn i bakgrunnen innimellom, blant annet fra oppholdet i Spania. Skal ikke si at det 100% var han, men sånn som jeg mener å huske at han ser ut så lignet vedkommende ganske mye i alle fall.

Stemmer nok det, hvitt hår, hvitt skjegg, solbrun. 55-60 åra
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 22:01    Post subject: Reply with quote

Enig med hva enn Senador ville ha skrevet her..
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 22:39    Post subject: Reply with quote

Jævlig vanskelig å ikke bli overveldet av mørke tanker akkurat nå, men nå skal vi starte med tellende kamper før dommedagsprofetiene kan bli sanne uansett...

Det sagt, jeg forsøker å holde meg positiv så lenge det er mulig og det er jo ganske utrolig, uansett spillestil at vi med 11 mann der ute på banen ikke skaper en sjangse fra åpent spill mot Tromsø :/

Hvis eg ber på mine kne (som Bjørn Eidsvåg skrev), vil det hjelpe? neppe, så enn så lenge sitter jeg i båten, men jeg har tatt på meg redningsvest for sjøen skummer nå!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 22:42    Post subject: Reply with quote

Dette laget faller sammen som smuler. De tåler svært lite. Sentral midtbane med 2 helt nye som knapt har spilt sammen. 3 helt nye i back rekka i ny formasjon. Unge gutter som aldri har vunnet noe.
Vi kan rykke ned slik vi fremstår nå. Vi må ta grep nå omgående og stoppe dette tullet Rekdal og Frigård holder på med.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.03.2022 23:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vel egentlig at det er tøvete å snakke om nedrykk. Samtidig taper vi fullt fortjent "hjemme" mot et lag jeg tipper et sted mellom 10 og 13 på tabellen, og skaper ikke en eneste meningsfull ting offensivt. Scoringen kom på en dødball etter vår eneste halvsjanse fra spill, liksom.

Hvis ikke Rekdal har mer plan over dette enn det som vises nå, blir vi nærmere nedrykk enn gull, det er jeg rimelig sikker på.
gurgla
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg holder fast ved det jeg har sagt tidligere. Jeg tror dette blir bra men vi er på etterskudd. Jeg skulle ønske vi hadde minst en måned til med preseason men det har vi ikke. Nytt trenerteam, ny spillestil og store utskiftninger i spillerstallen. Tar vi med corona, skader m.m itillegg så er det jo ikke så jævla rart at vi sliter. Jeg tror heller ikke noen andre potensielle trenere ville gjort det noe bedre enn Kjetil med de utfordringer han har hatt. Vi trenger noen positive opplevelser da denne gjengen sliter litt med selvtilliten.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 21.03.2022 01:40    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Jeg tenker vel egentlig at det er tøvete å snakke om nedrykk.

For første gang tenker jeg at nedrykk er et mulig scenario for Rosenborg. Dette ser ut som total krise. Spillerne underpresterer og laget henger ikke sammen. Det er få tegn til det trenerne prøver å få til. Samspill og mentalitet er tilsynelatende på bånn. Gode spillere og stort budsjett, men det skal ikke mer til enn en negativ tankegang som baller på seg for hvert tap, under ledelse av noen som ikke forstår hvorfor de ikke får til det de prøver på, før det har gått så langt at man nærmer seg divisjonen under. Realistisk sett vil det gjerne skje endringer som får oss på rett kjøl før vi kommer dit, men muligheten er absolutt til stede om alt går galt.

Det er godt mulig at et formasjonsbytte vil hjelpe i første omgang, men på sikt har jeg ikke særlig tro på nåværende trenerteam. Så det gjelder nok å handle før heller enn siden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb