View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 12.03.2022 09:08 Post subject: |
|
|
VIFOSLO wrote: | _S_aphod81 wrote: | Molde eller Rosenborg med en over snittet god sesong, eller en ordentlig stang inn-sesong, et blaff, fra en utfordrer som Viking, Lillestrøm eller Våler.. nei haha ikke de. |
Synes det er noe skjønt med innleggene dine, fanboy. Altså, det er ingenting som tilsier at Rosenborg blir noe bedre enn Vålerenga 2022. En Engasupporter som trener som er, tja, begrenset i sitt virke. En dyr spillerstall i det minste. Kvaliteten kan diskuteres. |
Hvis rbk klarer å få i gang litt bedre presspill og dueller som vinnes, så blir det 2.plass. Når rbk er elendig så klarer vi jo en høy plassering likevel på nivå med VIF eller stort sett bedre. Jeg tror vi blir bedre enn i fjor for da var rbk forferdelig dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 12.03.2022 09:18 Post subject: |
|
|
BGFE_1916 wrote: | Henning wrote: | Klarer fortsatt ikke helt å bry meg om Glimts suksess, det er fortsatt litt søtt på en måte. Og jeg er bare glad for at det ikke er Molde som vinner. Det hadde aldri i livet vært sånn om det hadde vært feks VIF, Brann, LSK som hadde herjet sånn, men på et tidspunkt må vel suksessen deres bli litt irriterende. |
Kanskje irritasjonene kan komme de neste årene? Mange mener jo dette bare er et blaff, og at Glimt "finner sin vante plass" et stykke nede på tabellen etterhvert.
Glimt har også presentert tallene for 2021 før årsmøtet. Resultatene er blant annet: 184 mill i omsetning, noe som er soleklar rekord, og for første gang(?) mer enn det RBK omsatte for. 40 mill i overskudd og egenkapital på 80 mill. Budsjettet for i år er 132 mill. Salgene av Berg (40 mill) og Botheim (60 mill), samt en av fjorårets innspilte E-cup-penger går på årets budsjett, så inntektene er sannsynligvis snart der allerede.
Selv om denne tida ikke varer evig, så har Glimt ihvertfall rigga seg sånn at klubben også på sikt bør kunne bli noe mer enn en klubb med gode enkeltsesonger og tidvis heis-kjøring mellom ES og Obos. |
Selv om Glimt har noen gode sesonger nå både sportslig og økonomisk, så er det ikke til å komme utenom at dere er en miniklubb fra et forblåst regnhøl oppi nordlandskysten. Fint for dere at dere får noen fine oppturer i noen sesonger, men virkeligheten innhenter dere snart. |
|
Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 12.03.2022 10:13 Post subject: |
|
|
Gjelder ikke det alle? _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 12.03.2022 13:06 Post subject: |
|
|
Hvis holdningen til Buck Dancer representerer Trondheim og RBK, så lever vi andre helt fint med det. _________________ Dæven det e deilig det her....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.
https://glimtforum.net |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.03.2022 13:23 Post subject: |
|
|
Det gjør det definitivt ikke. Koser meg med Glimt. Måtte RBK la seg inspirere. 180 mill i omsetning er vel forøvrig omtrent der RBK ligger i et normalår uten gruppespill i Europa meg bekjent. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.03.2022 15:43 Post subject: |
|
|
Rosenborg har tullet det til for seg selv, med et elendig styre som har tatt mange dårlige valg, og som per i dag ikke tilhører toppen av norsk fotball, og klubben har en vei å gå før man igjen er i topp 3 og kan utfordre Glimt og Molde om seriegullet.
Det Glimt har fått til er beundringsverdig, og veldig positivt for norsk fotball. Suksessen har kommet gjennom å utvikle et lag og gjenskape suksess, og økonomien har kommet som en konsekvens av den sportslige suksessen, ikke ulikt Rosenborgs suksess fra 1988 til midten av 2000-tallet (i motsetning til Moldes sportslige suksess som en konsekvens av snille rike onkler). Uten Glimts suksess ville norsk fotball vært enda gråere og mer kjedelig enn det den allerede er. Norsk fotball trenger 2-3 klubber i toppen som utfordrer hverandre og spiller i Europa hvert år, og forhåpentligvis er vi der om et par sesonger.
Rosenborg må rydde opp i sine egne problemer, og i mellomtiden er det bare å se og lære av det som skjer i Bodø. Når Rosenborg eventuelt utfordrer og går forbi Glimt igjen, så ønsker jeg det skal være en konsekvens av at klubben endelig harr funnet seg selv igjen og har lykkes sportslig og økonomisk, samtidig som Glimt fremdeles gjenskaper det de har fått til frem til i dag, og enda litt til. |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 12.03.2022 19:30 Post subject: |
|
|
Rbkweb burde lære litt i fra glimtforum.net også. Legge inn en "thanks"knapp
Innlegget over hadde fått en av meg. _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.03.2022 20:37 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Rosenborg har tullet det til for seg selv, med et elendig styre som har tatt mange dårlige valg, og som per i dag ikke tilhører toppen av norsk fotball, og klubben har en vei å gå før man igjen er i topp 3 og kan utfordre Glimt og Molde om seriegullet.
|
Her får vi jo en håndsrekning, da, for hvem andre hører til i toppen av norsk fotball? Etter vår storhetstid har det ikke vært andre enn et Molde som er så lite bærekraftig at de fortsatt er livsavhengige av Røkkes øko-doping, selv etter mye suksess både hjemme, i Europa og på overgangsmarkedet, og nå Glimt som har lykkes mer og lenger enn noen andre siden the Eggens - men vi vet jo at posisjonen mest sannsynlig er ganske skjør.
Men norsk fotball trenger absolutt (minst) et lag som Glimt er nå. Det er et lag som går foran og brøyter vei, viser et eksempel å strekke seg etter, og skaffer koeffisientpoeng. Det er jo en undervurdert faktor at norsk fotball generelt neppe noen gang har vært så bra sett mot Europa som da Rosenborg var lokomotivet. Det har vist seg at det ikke er spesielt bra for ligaen - av flere grunner - at "alle" mener de skal ta gull. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
VIFOSLO Senior
|
Posted: 12.03.2022 20:51 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | VIFOSLO wrote: | _S_aphod81 wrote: | Molde eller Rosenborg med en over snittet god sesong, eller en ordentlig stang inn-sesong, et blaff, fra en utfordrer som Viking, Lillestrøm eller Våler.. nei haha ikke de. |
Synes det er noe skjønt med innleggene dine, fanboy. Altså, det er ingenting som tilsier at Rosenborg blir noe bedre enn Vålerenga 2022. En Engasupporter som trener som er, tja, begrenset i sitt virke. En dyr spillerstall i det minste. Kvaliteten kan diskuteres. |
Hvis rbk klarer å få i gang litt bedre presspill og dueller som vinnes, så blir det 2.plass. Når rbk er elendig så klarer vi jo en høy plassering likevel på nivå med VIF eller stort sett bedre. Jeg tror vi blir bedre enn i fjor for da var rbk forferdelig dårlig. |
Du tror at Rosenborg tar enten Glimt eller Molde, med Kjetil Rekdal som trener? |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 12.03.2022 21:51 Post subject: |
|
|
Glimt tar vi ikke. Molde kan tas på godt innøvd presspill. Det har vi gjort før. Spørsmålet er jo om Kjetil Rekdal evner å få til det. Det er jo en annen sak.
Vennligst ikke sitér (hele) innlegget rett over. -Mod |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.03.2022 11:05 Post subject: |
|
|
VIFOSLO wrote: | _S_aphod81 wrote: | Molde eller Rosenborg med en over snittet god sesong, eller en ordentlig stang inn-sesong, et blaff, fra en utfordrer som Viking, Lillestrøm eller Våler.. nei haha ikke de. |
Vi kjører fortsatt med 'fanboy' som skjellsord fra en som surfer andres forum på eget lags vegne ja.
Rosenborg har rett som det er sesonger godt over to poeng i snitt. Molde også. Viking eller Lillestrøm - klubber som det er mer naturlig for Enga å strekke seg mot - har også vist at de kan levere på det nivået. For det var tema her, nemlig, hvem kan slå et Glimt-lag på fjorårets nivå?
Snakker vi sekstitallet sist Vålerenga klarte to poeng i snitt? Det har vel kanskje ikke skjedd siden Glimt fikk lov til å konkurrere nasjonalt?
Om vi klarer det i år er vel i beste fall tvilsomt. Du får ikke meg til å forsvare vårt valg av trener på en god stund ennå - der er det et lerret å bleke, for særlig i VIF har han demonstrert at han ikke er riktig for oss. Men denne litt 'begrensede' treneren er samtidig den beste dere noensinne har hatt, det er peak Enga. Og der ligger nivåforskjellen. Hvert år.
Hva het hun som scoret tre selvmål på en omgang nå nettopp? Jeg har en idé til nytt nick for deg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
VIFOSLO Senior
|
Posted: 13.03.2022 20:20 Post subject: |
|
|
Spennende saker. En som har så liten selvinnsikt at han tror det er mulig å hente Sahraoui, er vel ikke en jeg setter all min lit til akkurat. Men hey, det er lov det altså. Blir interessant dette zap. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.03.2022 09:20 Post subject: |
|
|
Om det blir 'interessant' å se om Vålerenga klarer to poeng i snitt? Nei, det blir ikke interessant. Den katta er nok realistisk sett ute av sekken før sommerferien.
Og Sahraoui er selvsagt mulig å hente så lenge han spiller i Vålerenga. Jo lenger han spiller der, desto billigere blir ham, og desto mer interessert blir han i å gå. Og han er nok allerede svært interessert i å gå til en annen norsk klubb. Svært interessert. Dessverre for oss er det nok ikke oss han har lyst til å gå til.
Men så har jo også vi tre spillere som er bedre enn ham i hans posisjon. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.03.2022 10:22 Post subject: |
|
|
VIFOSLO wrote: | Spennende saker. En som har så liten selvinnsikt at han tror det er mulig å hente Sahraoui, er vel ikke en jeg setter all min lit til akkurat. Men hey, det er lov det altså. Blir interessant dette zap. |
Hvis jeg var VIF-supporter så ville jeg vært litt forsiktig med å snakke om selvinnsikt. For det er det rimelig tynt av i og rundt den klubben der. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3652 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 14.03.2022 23:15 Post subject: |
|
|
En VIF supporter som sitter på ett RBK forum, prøver å tøffe seg, snakker nedsettende, og stadig snakker om selvinnsikt, enough said.
Og mer enn det sier jeg ikke siden tråden handler om Glimt |
|
Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 15.03.2022 18:07 Post subject: |
|
|
Også litt off topic, men dette har normalt sett vært hverdagskost for oss. Om Glimt vant 2-0 mot VIF, omhandlet alt av artikler i riksmedia om hvor dårlige VIF var. Sjeldent vinklet andre veien. Ting har snudd, og godt er det, til en viss grad. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 17.03.2022 17:55 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | VIFOSLO wrote: | Spennende saker. En som har så liten selvinnsikt at han tror det er mulig å hente Sahraoui, er vel ikke en jeg setter all min lit til akkurat. Men hey, det er lov det altså. Blir interessant dette zap. |
Hvis jeg var VIF-supporter så ville jeg vært litt forsiktig med å snakke om selvinnsikt. For det er det rimelig tynt av i og rundt den klubben der. |
Kunne ikke vært mere enig!  |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 17.03.2022 22:56 Post subject: |
|
|
Ekte nordnorsk lyrikk:
DÆVEN,
det e deilig det hær!
DÆVEN
det e deilig det hær!
Deilig det hær!
Deilig det hær!
DÆVEN,
det e deilig det hær!
God Fader, Darth Vader.
Dæven de e deili de hær _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 22.03.2022 10:34 Post subject: |
|
|
Quote: | – Utgangspunktet mitt nå er å ta en dag, en uke og en kamp av gangen. Så skal jeg gjøre mitt aller beste på hver eneste trening for å komme i best mulig slag. Så får vi se hvor langt det bærer, sier Ågnes Konradsen.
Han innrømmer at han har merket intensiteten på Glimt-treningene.
– Jeg håper på å sy sammen noen gode uker fram til seriestart, og satser på å være på et bra nivå da. Men jeg har hengt i tauene i den gruppa her. Foreløpig henger beina på. Det er en prosess å tilpasse seg |
-Anders Ã…gnes Konradsen om retur til Glimt.
https://www.an.no/anders-...-4-1566838
Når en så rutinert spiller på toppivå som AÅK sier at han henger i tauene pga intensiteten i treningene til Glimt, så vet jeg ikke om jeg er mest imponert over Glimts arbeid eller sjokkert av resten av "røkla" sin mangel på intensitet i treningsarbeidet.
Det har vært gjennomgansmelodien på samtlige spillere som har kommet til Glimt de siste årene; at det tar tid å tilpasse seg mengden og intensiteten på Glimts treninger.
I andre nyheter så er Glimt klar for semifinale i cupen etter en kontrollert 4-1 seier mot LSK. AÅK spilte fra start i stedet for Ulrik Saltnes. Gaute Vetti inn for Elias Hagen og Sigurd Kvile inn for Brede Moe. _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.03.2022 11:33 Post subject: |
|
|
Vi er godt kjent med intensitetssjokket på trening for nye spillere. Ihvertfall de av oss som husker noen tiår tilbake. Det var et kjent og kjært refreng hos oss også en gang i tiden...  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.03.2022 11:48 Post subject: |
|
|
Siste jeg husker var Gytkjær. Det var dog den siste perioden hvor vi faktisk hadde mange og intensive treninger med ball. Etter dette har vi ikke hatt en trener med offensiv tilnærming (inkludert Kåre del to) eller noe strategi rundt relasjoner, bevegelser og samhandling, og da blir nok bulk av kapasitetstrening gjort gjennom andre øvelser. Og - jeg drister meg ut på en vågal påstand, her - det er mulig man faktisk får best kapasitet i kamp ved å trene kamplignende situasjoner med høy intensitet. Men hva vet vel jeg.
I stedet for å hente trenere med denne tilnærmingen, går vi for.. Hva var ordet.. Trygghet! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 22.03.2022 13:04 Post subject: |
|
|
Nå er det vel ikke forskjell i intensitet på treningene som skiller Bodø Glimt mest fra Rosenborg?
Hva en snart 32 år gammel spiller som kanskje har trent lite siden nyttår mener blir litt for tynt grunnlag mener jeg. Jeg tror heller han sliter med å holde følge teknisk da vi vet at han begrensninger der.
Den store forskjellen ligger jo i spillemønster og terping av det.
Et system som lokker motstanderen frem på banen for så å spille forbi og skaffe seg overtall lenger fremme.
Et system gør at man utnytter denne fordelen av overtall optimalt.
Det mest imponerende med Bodø Glimt synes jeg, er den presisjonen de har klart å opparbeide i passningsspillet sitt. Perfekte passninger under høyt press. Også evnen til å gå av en mann hvis de presser for hardt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.03.2022 13:13 Post subject: |
|
|
Det er vel den høye intensiteten kombinert med å trene på kamplike situasjoner. De spiller mye 11 mot 11 som jeg har forstått, og er utrolig flinke til å holde et veldig høyt intensitetsnivå i disse sekvensene. De trener hardt på det de skal bli gode på. Jeg tror at B/G-spillerne ser så mye bedre teknisk ut fordi de trener på dette viset. De blir mye mer vant til å håndtere ballen i høyt tempo og i vanskelige situasjoner enn andre lag. |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 22.03.2022 13:43 Post subject: |
|
|
Kammerat Ola, det du beskriver der ligner mye på det vi gjør på trening.
Jeg tror det er den taktiske treningen som er nøkkelen for oss ikke nødvendigvis at vi har lavere intensitet.
Et eksempel:
Det enkleste grepet de gjør, er jo f.eks at en forsvarspiller tar med seg ballen fremmover, og slipper den ikke før han har dratt på seg flere motstandere, så skapes det overtall i passningsrom. Særlig Bjørkan gjorde dette mye.
Vi har jo spillere som kan gjøre det samme, og kanskje det også er planen vår. Bla. Pereira gjorde noe lignende mot Tromsø. Henriksen mot Byåsen.
Vi burde kunne gjøre dette mer, men det må skje overaskende og med fart. Og angrepsspillerne må være bevisst på hvilke rom som er gunstige å ligge i. Der er vi ikke i dag.
Slike taktiske kollektive grep, er den største forskjellen på Glimt og Rosenborg i dag mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.03.2022 15:33 Post subject: |
|
|
RK wrote: | Nå er det vel ikke forskjell i intensitet på treningene som skiller Bodø Glimt mest fra Rosenborg? |
Vel, Konradsen er ikke første kilden som hevder dette. Jeg har førstehåndsinfo fra folk utenfor Glimt-systemet som har vært på "studietur" der oppe, som hevder at øktene er voldsomt intensive. Så kan man jo også ta med seg at flere Glimt-spillere var glade for det kompakte kampprogrammet i Corona-perioden, for da var det færre treninger (grunnet flere kamper).
Glimt virker å gjøre det samme som Eggen gjorde; høyoktan trening på kamplignende situasjoner. Det er ikke fordi Nils sendte spillerne til langøkter på vektrommet eller ergometersykler at vi i 96(?) målte det høyeste O2-opptaket (til da) noen gang mål hos et klubblag, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|