English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristian Eriksen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 08:13    Post subject: Reply with quote

Det er jo sikkert håpet. Men Doff var en late bloomer, og han var 23 da han gikk til Sarpsborg, ikke 26.

Høyrebeint, da er det vel som alternativ til Vecchia han er tenkt. Men hvorfor henter vi da Victor Jensen?
puckno
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 08:16    Post subject: Reply with quote

På tide å innskrenke sjekkheftet til Rekdal så det blir mindre å rydde opp i etterpå. Å raide en liten klubb som dette er i beste fall pinlig.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 08:23    Post subject: Reply with quote

Nå har vi snart kjøpt et helt nytt lag. Påtide å få satt litt samhandling på dem ....
Hvordan blir kulturen i spille gruppen??
Vil de blø sammen for RBK eller spille for seg selv.
Vi må begynne å skape et lag snart
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 08:43    Post subject: Reply with quote

Dette er pinlig. Hva er det Dorsin holder på med? Han er sjefen for den overordnede spillerlogistikken og skal ta imot innspill fra trenerteamet, ikke hoppe på alle ønsker ny trener har. Dette trenerteamet er uansett borte om et år eller to.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 08:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo dessverre ikke helt sånn Rosenborg er organisert. Klubben har jo aldri tatt steget ut av Eggen-æraen, og leter alltid etter en 'sterk mann' som skal bestemme alt fra masketettheten i målnettene til ansettelse av sportslig leder. Derfor ansetter vi også gjerne nybegynnere i rollen som sportslig leder, for den jobben anses å være en sekretærstilling for styret og hovedtrener, ikke en strategisk nøkkelstilling. Merk at jeg har et ganske godt inntrykk av den jobben Dorsin har gjort så langt, og gjerne så at han fikk litt mer vetorett og strukturelt ansvar alene. Jeg tror ikke det er han som 'må på jobb' når vi skal raide førstedivisjon etter spillere, jeg tror rett og slett ikke han har mandat til å overprøve.

Nå når vi har ansatt en trener som i alle fall ønsker å være en sånn type, en Eggen eller Rangnick som vet best om absolutt alt, så er det fullstendig som forventet dersom vi gjennomfører et totalt knefall for alle hans ønsker og krav så lenge han er her. Vi har jo allerede brutt med praksisen vår for kontraktslengde for å ansette ham, og så lenge Bratseth sitter i styret kommer han nok til å ha styrets tillit over tid til å 'bygge opp' klubben etter eget forgodtbefinnende.
digre
Proff

PostPosted: 08.03.2022 08:59    Post subject: Reply with quote

Jeg så en del kamper med HamKam i fjor og Kristian Eriksen var sensasjonell. Ja, han er 27. Men tenk på hylekoret som hadde kommet om han går til Molde og spiller like bra der som han har gjort i Hamar.
Det store aberet med Eriksen er at han bare har vært sensasjonell i en sesong. Er det et blaff, eller er det en som bare plutselig skjønte at "hard work beats talent when talent won't work hard"?
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 09:05    Post subject: Reply with quote

Ser at interessen har vedvart over tid, så det er vel ikke sikkert at dette er en "varm" case akkurat nå. Kan være at det ble skrinlagt da vi gikk for Fiabema og Jensen, ikke vet jeg. For den saks skyld, er jeg ikke negativ til å få inn Eriksen, såfremt det ikke koster oss mange, mange millioner. HamKam har vel fått inn en del penger i vinter, så nå kan de vel holde igjen spillere, samt presse prisen opp, og det kan bli dyrt for oss.
enojado
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 09:27    Post subject: Reply with quote

Var i trondheim her for leden og tilfeldigvis overvar en intern juniorkamp og det var en st. høyrebeint hjulvisper som bør være god nok til å hospitere og av og til prøve seg på a-laget og på sikt konkurrere mot Reitan. Aner ikke navnet på han, men tror han er helt ny og er 16 år, uferdig, men et overraskende godt blikk og meget gode basisferdigheter, meget hurtig, teknisk litt usikker men svært glad i enkle tofotsdriblinger og slår harde presise innlegg, noe dårlig defensivt.

Hvorfor vi skal mest sannsynlig skal bruke masse penger på å hente en benkespiller er jeg usikker på, vi har jo høyrebeinte Adam også som kan bekle høyresiden.

Eriksen er god men ikke så god. Minner meg litt om historien til Sæter. En god sesong på et passelig nivå. Deretter øker treningsfrekvensen som tilsvarer et toppnivå og blir ofte skadet fordi kroppen ikke er vant med treningsmengden.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 09:37    Post subject: Reply with quote

Herregud da….
Må være billigere å be kamma bytte navn til RBK?
Kan noen klype meg så jeg kan våkne opp fra dette marerittet
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 08.03.2022 09:40    Post subject: Reply with quote

Nå har vi hyllet Glimt for sånne overganger i 2-3 år og folk flest har et ønske om at rbk skal slutte å hente navn og godt betalte «stjerner». Nå som vi først prøver på dette så er folk veldig skeptiske igjen. Usikker på hva rbk skal gjøre for at folk blir fornøyd.

Ser dog at de fleste er fornøyd med de to siste vinduene, men jeg tror det kan være lurt å hente spillere som kan sette en standard når det kommer til trøkk og kultur. Veldig fint med 19-20 åringer, men kan være lurt med en liten balanse oppi det hele.

Sam er et solid kjøp. Der var også Molde svært interessert. Så syns ikke det er sykt om vi henter enda en spiller som trenerne kjenner fra før.

Hvis vi ikke sprenger banken på denne overgangen så er jeg veldig positiv
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 09:52    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Jeg så en del kamper med HamKam i fjor og Kristian Eriksen var sensasjonell. Ja, han er 27. Men tenk på hylekoret som hadde kommet om han går til Molde og spiller like bra der som han har gjort i Hamar.
Det store aberet med Eriksen er at han bare har vært sensasjonell i en sesong. Er det et blaff, eller er det en som bare plutselig skjønte at "hard work beats talent when talent won't work hard"?

Sensasjonell synes jeg er å overdrive. Han har på 71 kamper i Oboslligaen scoret 16 mål og 12 assist. Han er for eksempel ikke i nærheten av landslaget.

Men, når det er skrevet, så kan han bli en god signering. Han er nok ikke bedere enn noen av de andre vi har i denne posisjonen, men Rekdal kjenner han og vet hvordan han kan brukes. Det gjør at jeg er positiv til dette. Men, vi får ikke inn en spiller som kommer til å styrke oss betraktelig. Vi får inn en spiller som kan systemet og har gjort det bra på lavere nivå i fjor.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 08.03.2022 10:11    Post subject: Reply with quote

Skal ikke prøve å hevde at jeg har sett Eriksen spille fryktelig mye, men det er besynderlig at en spiller som kom på prøvespill for HamKam i 2020, fordi breddefotballen var stengt ned, skal være god nok for Rosenborg 1,5 år etterpå.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:16    Post subject: Reply with quote

RBKgutt wrote:
Nå har vi hyllet Glimt for sånne overganger i 2-3 år og folk flest har et ønske om at rbk skal slutte å hente navn og godt betalte «stjerner». Nå som vi først prøver på dette så er folk veldig skeptiske igjen. Usikker på hva rbk skal gjøre for at folk blir fornøyd.

...

Hvis vi ikke sprenger banken på denne overgangen så er jeg veldig positiv

Jeg er egentlig veldig enig. Jeg veit nada om Eriksen, men jeg syntes det er helt kurant å snuse på slike spillere. Det går an å finne relativt rimelig gull i OBOS om man veit hva man ser etter. At det er en tidligere Rekdal-spiller gjør det hakket mer urovekkende, ja, men jeg er uansett ikke framme med faklene helt enda.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.03.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

Meget begrenset teknikk og ekstremt rask - skal vi få inn en spiller som utfordrer Jørgen Skjelviks første sesonger som den dårligste profesjonelle fotballspilleren noensinne? Spennende!

Skjelvik ble en habil stopper, må sies før noen kommer med innvendinger. Men har aldri sett en venstreback løpe ballen over linja upresset så mange ganger som Skjelvik noengang.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje de har forvekslet han med Christian Eriksen?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Men altså, er det Sondre Brunstad Fet vi tenker på da som sånne 'Glimt-overganger'? For han er altså 25 år nå, og altså 23 år da han ble hentet til Bodø. Ellers var Marius Lode også 23 år da han kom til Glimt. Det samme var Brede Moe. Og Zinckernagel. Og Haikin.* Kasper Junker var riktignok 24, men han kom jo heller ikke fra OBOS. Layouni var 24, men han måtte jo også bygges opp gjennom et år med lite spilletid i OBOS før han begynte å starte kamper fast. Sampsted var 21, Erik Botheim som kjent det samme, Vetlesen også, og da er vel omtrent samtlige nevnt av de siste årenes lag som ikke er født i Nordland og har spilt i gult siden de var små?

Fins det overhodet gode eksempler på at Glimt har hentet gode, 'middelaldrende' spillere fra lavere nivå som har blomstret hos dem? Det nærmeste jeg kommer er Vegard Leikvoll Moberg, han var 25 da han ble hentet til OBOS-laget Bodø/Glimt fra konkurrenten Sogndal, og er vel for å si det forsiktig ikke den største stjernen eller viktigste spilleren de noen gang har hatt.

Sånne ting spiller en rolle, og det handler om trenbarhet, både i hode og kropp. I tillegg til at en spiller som er 26,5 år nå fort er totalt uten salgsverdi selv om han skulle gjøre det bra her. Og at han beskrives med et ferdighetsspekter som i alle fall jeg stritter veldig imot i et lag som desperat har prøvd å få inn noen spillere som klarer å behandle en ball.

*edit: Og Høibråten. 23 år virker som en slags magisk alder for seinblomstring nordpå. Rimelig å tro at vi skal legge oss på 22 med tanke på bedre solforhold her?
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:48    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
I tillegg til at en spiller som er 26,5 år nå fort er totalt uten salgsverdi selv om han skulle gjøre det bra her.

Får et merkelig blaff av déjà vu her Very Happy
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 10:52    Post subject: Reply with quote

Hehe, du tenker da på Kristoffer Zachariassen, som allerede hadde spilt Europa League og scoret 18 mål på 84 kamper i Eliteserien for S08. Og gikk for en tross alt relativt beskjeden sum til Ungarn til tross for at han snitta 0,5 mpk fra midtbanen hos oss? Som muligens også ble et bedre lag av at han forsvant?

Jeg vet ikke helt om dette er et godt argument for Eriksen, altså.
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 11:27    Post subject: Reply with quote

Bjørkis wrote:
Zachariassen 2.0?

Samme tanke her, men synes likevel at dette heller i retning av en slags desperasjon. Er du i ferd med tvile på ditt eget prosjekt herr Rekdal ? Foreslår heller at du går til styret og ber om penger til å fylle de 2 gapende hullene sentralt på banen. På midten og bakerst. Hvis ikke så går nok 3-4-3 åt skogen før vi kommer skikkelig i gang med årets sesong. Men det er vel det du er i ferd med å innse ?
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 11:36    Post subject: Reply with quote

her må vi sende noen spillere motsatt retning for å løse HamKams utfordring. Foreslår å sende RWP motsatt vei.
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 08.03.2022 12:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han blir fryktelig dyr, hvis vi skal få kjøpt han. Håper vi ikke er så desperate.

Vi har Vecchia, Holse, Jensen, Skarsem, Fiabema, RWP og muligens Sæter som kan spille på samme plassen. Vi trenger ikke flere.

Han er HamKam's viktigste spiller og kan være forskjell på nedrykk og å holde seg i Eliteserien for dem. Regner med Hamkam krever minst 10 millioner før de lar ham gå. Det er han ikke verdt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

At vi kan liste opp spillere som kan spille i en posisjon betyr ikke at det ikke er rom for forbedring. RWP holder ikke nivået. Sannsynligvis ikke Sæter heller. Og Skarsem er klart svakere enn Holse/Vecchia. Noah har vært veldig svak i treningskampene så langt, og scorer knapt nok mål på trening. Og hvor mange kamper tåler Vecchia ? Det er mye usikkerhet knyttet til det meste i årets RBK-lag. Ikke minst hvem som skal score målene for oss.

Hvorvidt denne Eriksen hever nivået skal dog være usagt. Jeg så fint lite Obos-kamper i fjor, og har ingen anelse hva han står for. Å handle en 26-åring fra Obos, som stort sett har spilt breddefotball hele karrieren, er dog ikke noe som genererer den helt store entusiasmen, selv om han ble kåret til årets spiller i Obos-ligaen i fjor. Skal vi bruke penger på en slik spiller må man i allefall være bombesikker på at han er bedre enn de fleste alternativene vi har fra før.

Last edited by Sløvsekken on 08.03.2022 12:24; edited 1 time in total
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Sensasjonell synes jeg er å overdrive. Han har på 71 kamper i Oboslligaen scoret 16 mål og 12 assist. Han er for eksempel ikke i nærheten av landslaget.

13 mål og 9 målgivende på 30 kamper fra midtbaneposisjon er relativt sensasjonelt i seg selv. Du tenker man bør spille på landslaget for å være aktuell for Rosenborg? Vi legger lista der?
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 12:23    Post subject: Reply with quote

Hørt at han er en jobber, arbeidshest.
Hatt en god sesong i OBOS.

Har en elendig mottak og har ei god nærteknikk.

Vi har vel ca 8-9 midtbanespillere.. er for dumt å splashe millioner på Eriksen da altså

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 12:32    Post subject: Reply with quote

Nå må vi gi oss. Makan til oppførsel. Han her er ikke noe viktig for oss, men for Ham-Kam, med så knappe ressurser, er han avgjørende, i hvert fall etter at vi har ribbet de for trenere. Dropp det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
Page 2 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb