View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 04.03.2022 22:00 Post subject: |
|
|
Jo, jeg tenkte jeg skulle nevne dette også. Om laget er stinn av trening vil det påvirke prestasjonen. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 04.03.2022 22:03 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Ingenting av det jeg skrev motsier vel det du skrev? Hvis det var meg du svarte vel å merke
Edit:@orkdal'n. |
Det var egentlig ikke deg jeg svarte. Men jeg er ikke foruroliget ennå. Rekdal er erfaren. Jeg var overrasket over ansettelsen, men har faktisk tro på dette prosjektet. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 04.03.2022 22:33 Post subject: |
|
|
Vi burde strengt tatt hatt en måned ekstra oppkjøring mtp spillere som er gått ut/kommet inn og ny trener/spillestil så jeg tror vi trenger litt mer tid før det sitter.
Alle ser jo hvilke store utskiftninger det har vært i både tropp og trenerteam. Ting tar tid det er ikke vits å lage kriser av alt liksom.
Nå er det viktig å få folk i kampform samt unngå flere skader. Om vi finner en utfordrer til Noah så syns jeg vi ser veldig sterke ut. Jeg tror det blir bra 
Last edited by gurgla on 04.03.2022 22:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 04.03.2022 22:34 Post subject: |
|
|
Jeg tenker at dette er for kritisk til å bare tenke at det var en treningskamp og alt ser bedre ut om 1 måned. Endringer bør gjøres nå og styret bør stanse prosjekt Rekdal/Frigård nå med det samme. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 04.03.2022 22:36 Post subject: |
|
|
Tror du virkelig noen gidder å ta over rbk hvis de sparker Rekdal etter en treningskamp? Ingen vil trene en norsk klubb som oppfører seg som et gresk nedrykkslag som skifter trenere raskere enn Karatein Warholms 400m. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 04.03.2022 23:04 Post subject: |
|
|
Ja, vi har forpliktet oss. Med mindre vi starter med 4 tap på rappen får Reka sitte til snøen smelter. Ikke noe poeng i å drite mer på han enn vi allerede gjorde sekundet han var linket til oss (veldig unisont her på forumet).
Nytt styre først, så får vi deale med Rekdal etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 04.03.2022 23:19 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | Tror du virkelig noen gidder å ta over rbk hvis de sparker Rekdal etter en treningskamp? Ingen vil trene en norsk klubb som oppfører seg som et gresk nedrykkslag som skifter trenere raskere enn Karatein Warholms 400m. |
Tror de fleste i gamet skjønte hvordan dette kom til å gå allerede samme dag som Reka ble ansatt. Og når Horneland beholdt jobben i 18 mnd tror jeg ikke Rosenborg kan beskyldes for å ha dårlig stillingsvern. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 04.03.2022 23:27 Post subject: |
|
|
Vi får se de 5 første kampene i serien før vi feller en foreløpig dom. At vi blir knust mot BG er en ting, men det skal ikke skje mot LSK og Odd. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 04.03.2022 23:58 Post subject: |
|
|
Egentlig mest bekymret for at NFF skal avlyse kampen mot B/G og bare gi poengene til hjemmelaget, slik at kampbelastningen ikke blir for stor sånn helt i starten av sesongen! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.03.2022 00:06 Post subject: |
|
|
Forventer max 2-3 poeng første 5-6 kamper. Kanskje en hederlig u borte eller noe sånt.
Problemet er jo såklart at når reka endelig får sparken (i morgen er ALTFOR sent allerede) har vi ingen alternativ, som vanlig. Ender vel opp med john arne riise neste gang… |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 05.03.2022 00:07 Post subject: |
|
|
Det som skremmer mest er egentlig at kampene sålangt er ett speilbilde av fjoråret,med ett forsvar som har som primærrefleks å klarere langt og i blinde samt en midtbane som sliter med å sette sammen mer enn to trekk om gangen. Det er ganske utrolig å se feks Ranheim i dag virke mer ballsikre enn våre spillere. Rekdal har en stor jobb fremfor seg, ikke minst på det mentale , der er spillerne rimelig svake |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 05.03.2022 01:30 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | Tror du virkelig noen gidder å ta over rbk hvis de sparker Rekdal etter en treningskamp? Ingen vil trene en norsk klubb som oppfører seg som et gresk nedrykkslag som skifter trenere raskere enn Karatein Warholms 400m. |
Det er kun etter én treningskamp, det er etter alle treningskampene. Alle unnskyldningene for tapene og prestasjonene holder ikke. Dette ser så dårlig ut at noen nå MÅ ta over nå for å unngå nedrykk. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 05.03.2022 03:21 Post subject: |
|
|
Med mindre vi ligger på nedre halvdel hele sesongen og ikke er i nærheten av medalje, så pleier Rosenborgs trenere å få 1.5 sesong. Jeg tror du kommer til å få en lang sesong om du krever Rekdals avgang allerede før serien har startet. Tar vi medalje første sesongen med Rekdal er vi i rute, ikke mindre om laget er relativt ungt og vi etter hvert får se noe som ligner på lagspill og god struktur i laget. En bra lakmustest vil være hvor mange som kommer på kamp, jevnt og trutt, og selv om det skulle hangle litt i starten.
Jeg er dog litt kritisk til hvor mange spillere vi har i laget som kan skåre mål eller lage assists. Hvor mye kreativitet og avslutter-egenskaper er det egentlig i dette laget? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 05.03.2022 06:18 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Jeg tenker at dette er for kritisk til å bare tenke at det var en treningskamp og alt ser bedre ut om 1 måned. Endringer bør gjøres nå og styret bør stanse prosjekt Rekdal/Frigård nå med det samme. |
Allerede ja
Forventer du å bli tatt seriøst? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 05.03.2022 06:19 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Det er kun etter én treningskamp, det er etter alle treningskampene. Alle unnskyldningene for tapene og prestasjonene holder ikke. Dette ser så dårlig ut at noen nå MÅ ta over nå for å unngå nedrykk. |
Nedrykk? Senador?  |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 05.03.2022 10:38 Post subject: |
|
|
Dahl Reitan er ihvertfall positiv i dagens Adressa:
"Du føler at spillerne tar tankene som Rekdal og Frigård vil ha inn?
– Absolutt. Det er kanskje de flinkeste trenerne jeg har hatt. Utrolig dyktige folk. Det her kommer til å bli knallbra.
– Hva gjør dem til dyktige trenere?
– De er kjempeflinke faglig. Treningene har vært knallgode (...)"
Og ja - jeg vet at det er sånne ting som ofte sies preseason, men han drar liksom såpass på at jeg mistenker at han faktisk mener det. Han kunne jo ha valgt å lire av seg noen floskler typ "har trua", "samle oss bak prosjektet" osv, men er ganske tydelig. Så jeg klamrer meg til håpet! #halmstrå |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 05.03.2022 10:48 Post subject: |
|
|
Nogen der så FC København i går. Jeg nævner det fordi det er hold vi vel bør kunne sammenligne os med. MEN de var 2 klasser bedre end os. Først og fremmet så havde de en central midt i Falk, der bare lå og vendte og drejede inde centralt og aldrig mistede bolden. De havde en fantastisk boldsikker midtstopper i Boilesen. Alene de 2 ting gør en verden til forskel. Vi bliver nødt til at have en boldfast type inde centralt, der ikke bare spiller bolden ud over linjen når presset kommer. Det gjorde Børkiet flere gange i går og det gjorde han også i Brøndby. Derfor mistede de tålmodigheden med ham. I går så Per jo også med det samme meget bedre ud. Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad Rekdal vil gøre, men noget må han gøre. Han kan ikke stille med de samme 11 næste gang. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.03.2022 11:43 Post subject: |
|
|
Hehe, lever du i 2005? Vi kan ikke sammenligne oss med FCK. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.03.2022 12:28 Post subject: |
|
|
Sukk, våget meg forsiktig til å se på kampen i går. Jeg forventet jo full katastrofe med Rekdal, men med noen spennende signeringer var jeg forsiktig optimist i går.
Snakk om å komme ned på jorden igjen.
Bratseth og co har endelig lyktes med å få nivået ned på norsk-trenernivå. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 05.03.2022 13:39 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Allerede ja
Forventer du å bli tatt seriøst? |
Nei, forventer at folk er godtroende nok en gang, at de har trua uten noen holdepunkter for å ha trua, og vil gi nok et dødfødt prosjekt tid. Det er ikke noe gøy å si det, men det blir nedrykk i år hvis ikke noe skjer nå. Det er egentlig for sent å ta grep når sesongen er i gang. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 05.03.2022 14:23 Post subject: |
|
|
Trenger ikke være godtroende for å mene at det er feil å skifte trener nå.
Det er totalt feil å skifte trener midt i oppkjøringa.
Feilen med å ansette Rekdal, blir ikke bedre av å begå enda en feil.
Rekdal må få prøve når vi har kommet så langt. Så er det opp til Dorsin å planlegge godt nok, til at aktuelle kandidater finnes når Rekdal faktisk har feilet. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.03.2022 14:34 Post subject: |
|
|
Lillebjørn wrote: | Dahl Reitan er ihvertfall positiv i dagens Adressa:
"Du føler at spillerne tar tankene som Rekdal og Frigård vil ha inn?
– Absolutt. Det er kanskje de flinkeste trenerne jeg har hatt. Utrolig dyktige folk. Det her kommer til å bli knallbra.
– Hva gjør dem til dyktige trenere?
– De er kjempeflinke faglig. Treningene har vært knallgode (...)"
Og ja - jeg vet at det er sånne ting som ofte sies preseason, men han drar liksom såpass på at jeg mistenker at han faktisk mener det. Han kunne jo ha valgt å lire av seg noen floskler typ "har trua", "samle oss bak prosjektet" osv, men er ganske tydelig. Så jeg klamrer meg til håpet! #halmstrå |
Reitan sa vel også under oppkjøringen med Hareide at spillerne hadde tatt seg sammen etter en dårlig trening og at nå var ting lovende. Ikke legg mye i det Reitan sier. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.03.2022 14:37 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Nogen der så FC København i går. Jeg nævner det fordi det er hold vi vel bør kunne sammenligne os med. MEN de var 2 klasser bedre end os. Først og fremmet så havde de en central midt i Falk, der bare lå og vendte og drejede inde centralt og aldrig mistede bolden. De havde en fantastisk boldsikker midtstopper i Boilesen. Alene de 2 ting gør en verden til forskel. Vi bliver nødt til at have en boldfast type inde centralt, der ikke bare spiller bolden ud over linjen når presset kommer. Det gjorde Børkiet flere gange i går og det gjorde han også i Brøndby. Derfor mistede de tålmodigheden med ham. I går så Per jo også med det samme meget bedre ud. Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad Rekdal vil gøre, men noget må han gøre. Han kan ikke stille med de samme 11 næste gang. |
Moe som er sentral på BG spilte mange feilpasninger i rbk. Men i BG spiller han aldri feil. Det handler mye om samspill, bevegelser og taktikk. Når dette ikke stemmer ser ting elendig ut. Bodø/Glimt viser det vi gjorde før. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.03.2022 15:10 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Det er totalt feil å skifte trener midt i oppkjøringa.
Feilen med å ansette Rekdal, blir ikke bedre av å begå enda en feil. |
Men hvis vi rent hypotetisk skulle stå med 1-3-6 på de ti første seriekampene ville det da vært bedre å sparke treneren før sesongstart?
Jeg skjønner ikke logikken bak å la noe som åpenbart er en mismatch få prøve seg, bare for at.
Bare å ta ut skillsmisse med en gang. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.03.2022 16:22 Post subject: |
|
|
Best å ta livet av ungen din nå i tilfelle han skulle vokse opp til å bli Hitler? Bare fjas, Mustrum.
Prosessen rundt ansettelsen av Rekdal var bare tull. Spillerlogistikken er uansett utfall lovende med tanke på alder og framtidig potensial. Grepene på trening er også riktig. Spørsmålet er om man får med spillerne på tankene rundt spillestil og formasjon. Foreløpig er det en lang vei å gå, men det er selvfølgelig ikke håpløst. Hverken Rom eller Bødo/Glimt ble bygget på én dag heller.
Når man har gjort den treneransettelsen man har gjort må man stå i det og gi dem sjansen, ihvertfall fram til sommeren. Å bytte trener igjen nå er både fullstendig feil, urealistisk og en gal manns rabling.
Lycke på räsan. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|