|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Røsten |
|
7% |
[ 1 ] |
| Henriksen |
|
30% |
[ 4 ] |
| Giampaoli |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
7% |
[ 1 ] |
| Holm |
|
7% |
[ 1 ] |
| Vecchia |
|
7% |
[ 1 ] |
| Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dahl |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hoff |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
7% |
[ 1 ] |
| Broholm |
|
30% |
[ 4 ] |
| Wiedesheim-Paul |
|
0% |
[ 0 ] |
| Brattbakk |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 13 |
|
| Author |
Message |
ibejnar Veteran
|
Posted: 02.03.2022 06:41 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Spilleforståelsen var naturligvis litt høyere grunnet dårlig motstander. Og det er klare linjer på hvordan vi ønsker å fremstå, men så er det litt sirup i hodet på enkeltspillere. Vi lå mer riktig nå enn de to forrige kampene, og lagdelene hang sammen. Spillerne spilte ball og relasjonene satt bedre, men ikke akkurat glimt enda.
Jeg innbiller meg at Kjetil og Geir fikk svarene de er ute etter, altså spillere som ikke holder nivået.
Som nevnt fungerte kantspillet bedre enn sentral gjennomspilling. Vi har ikke helt de riktige spillertypene som kan holde på ball og dominere kampen. Nå som Jensen er ute av sekken så har jeg troa på at han er en av de som kan bidra til at laget kan dominere banespillet i større grad enn tidligere. |
Som flere herinde er inde på, så er jeg også ret sikker på at Victor Jensen er hentet ind som central forstærkning. Han er jo så meget bedre på bolden og mere fremadrettet end de andre vi har centralt plus han vil formå at linke meget bedre op med Vecchhia og Holse. Han kan være den brik vi mangler i det offensive spil. Spørgsmålet er så hvem der skal spille den lidt mere defensive rolle centralt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.03.2022 09:07 Post subject: |
|
|
At vi kommer til å ofre en av de dype defensive for å gi plass til Victor Jensen, det tror jeg når jeg ser det. Og selv om det helt sikkert hadde kunnet løse opp noe basert på individuell kvalitet, så er det i mine øyne ikke helt poenget.
Hvis vi starter med Børkeeiet og Skjelbred, så har vi egentlig en ganske bra kombinasjon av spillere i denne formasjonen. En slags regista som skal lage seg plass til å både stikke korte pasninger til de andre i 'boksen' sentralt og nå spesielt backene med lengre pasninger, og en carrilero som beveger seg i rommet mellom defensiv og offensiv midtbane, fyller på ved anledning og setter opp kombinasjoner. I noenlunde form er jo Skjelbred en glimrende carrilero, det er hans beste rolle. Ta med seg ballen, utfordre på små flater, gi den fra seg før siste tredel. Så forutsatt at Børkeeiet klarer å løse den registarollen han er kjøpt inn til, så er det i mine øyne ikke spillermaterialet sentralt som er for dårlig.
Men de trenger noen spilleregler, både sammen med hverandre, men ikke minst sammen med stopperne for å klare å bli rettvendt oftere. Hva skjer når en sidestopper får ball med plass til å avansere? Hva gjør Vecchia og Holse hvis Skjelbred er rettvendt med ball? Med noen grunnleggende spillemønster burde dette være spillere som befinner seg på et helt annet nivå teknisk enn hele resten av ligaen, så hvis de også lykkes taktisk vil de kunne skape enormt med hodebry for motstanderne. Å sette opp Vecchia og Holse (og Jensen) rettvendt fra 20 meter bør være hovedmålet vårt i spillet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.03.2022 09:58 Post subject: |
|
|
| Det er i forhold til oppspill i mellomrom vi må bli bedre. Kantspillet begynner å komme seg (dog hadde jeg kanskje sett at man hadde prøvd seg med å slå harde lave legg også, da Noah ikke er den råeste i lufta), men trusselen mer sentralt i banen har vært ganske fraværende så langt. Både Holse og Vecchia er spillere som både kan true med langskudd, kombinasjonsspill og gjennomspill. Der må vi få satt de i gode posisjoner oftere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.03.2022 14:59 Post subject: |
|
|
Meget usikker på om Børkeeiet er en av de som klarer å løse problemet med å holde på ballen og dominere kamper. Det er selvsagt mye som i hodet og virker som spillerne har det litt for travelt med å komme seg frem. Bør velge kontringer med omhu.
Er det ikke for mye å ha to dype sentrale? La de spille skjevt hvor den ene har flere offensive oppgaver? Har et håp om å se Jensen som en kombinasjonsspiller med Holse og Vecchia. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.03.2022 15:36 Post subject: |
|
|
Ja, men jeg tror jo (og Rekdal har vel også sagt) at de kommer til å spille skjevt. Og spiller Skjelbred slik jeg mener han burde i rollen så er det jo skjevt, som en bindeleddsspiller.
Men jeg tror neppe det er særlig aktuelt å kjøre Jensen eller Holse ned i dypet for å være kreative. Rekdal var jo snarere innom at det er Hoff som egentlig er førstevalget sammen med Børkeeiet, og da begynner vi virkelig å snakke om to dype midtbanespillere som ikke liker så godt å avansere, uansett hva man kaller det. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |