English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2021/22
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 17.02.2022 23:55    Post subject: Reply with quote

Glimt er soleklare gullfavoritter i år også.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 17.02.2022 23:57    Post subject: Reply with quote

Rett og slett veldig morsomt dette. Ikke bare det at de scorer 3 mål og vinner, men måten de spiller på og den tryggheten de viser med å spille seg ut bakfra, er imponerende. Og, at de nye spillerne har gått så sømløst inn i laget er imponerende.
Vår Herre
Proff

PostPosted: 17.02.2022 23:57    Post subject: Reply with quote

Mektig imponerende helt utenfor sesong borte mot et Celtic i god ligaform.
Yv89
Veteran

PostPosted: 17.02.2022 23:59    Post subject: Reply with quote

Celtic maltrakterte Rangers nettopp, som igjen slo Dortmund 4-2 borte ikveld..
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 17.02.2022 23:59    Post subject: Reply with quote

Det viser bare det mange ikke har trodd. Med gode treninger og et system så kan man slå hvem som helst.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 18.02.2022 00:04    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Celtic maltrakterte Rangers nettopp, som igjen slo Dortmund 4-2 borte ikveld..

Bodø/Glimt slo Roma 6-1. Det er ikke mange lag i Europa som gjør det. Må slår de Celtic enkelt utenfor sesong.

Rbk vinner ikke seriegull i år dessverre. Vi får håpe på top 3.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Rbk vinner ikke seriegull i år dessverre. Vi får håpe på top 3.
Glimt er så gode at de tar både gull og sølv i år!
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 18.02.2022 00:12    Post subject: Reply with quote

Veldig morsomt med Bodø/Glimt. Heier på alle norske lag i Europa, ikke minst Glimt. Jublet da de scoret.
Back to top
möllenbergs
Senior

PostPosted: 18.02.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

Ja, det har du sagt. Det gjorde ikke jeg. Hva er det i vannet i Bodø? De skjønner jo ikke sine egne begrensninger.

Vi får Covid, de får en festaften i Europa og meget mulig avansement 🤮
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 00:27    Post subject: Reply with quote

Et spinnvillt resultat mot et Celtic i sesong...
Bare å ta av seg hatten for det, selv om en del gikk Glimts vei i denne kampen.
De blir knallharde å møte i år også, og er så klart soleklar gullfavoritt, men de får hard motstand av oss, Viking, Molde og Lillestrøm tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 01:35    Post subject: Reply with quote

Er så fantastisk morsomt å se Glimt spille fotball. Slik skal det gjøres! Her har samtlige norske lag noe å lære.

Kan dessverre aldri se for meg at Hansen kunne oppdrett som Haikin i kveld. Der hadde nok ballen blitt blåst opp forbi midtsirkelen så snart sjansen bydde seg.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 01:45    Post subject: Reply with quote

Det jeg klamrer meg til akkurat nå er at ute i Europa er det null forventinger til de (de spiller uten press, og er underdogs), mens her hjemme kommer det til å være ganske store forventninger etter at de klarte å kopiere seriegullet i fjor og ikke minst etter slike resultater i Europa. De var liksom ikke favoritter før sesongen i fjor til tross for at de var regjerende mester.

Om jeg tror det kommer til å påvirke de der oppe i nord? Ikke i det hele tatt. Men det er der håpet mitt ligger.

Imponerede i dag, men de er i en slags ellevill flytsone også hvor marginene er på deres side. Det er snakk om maks to sekunder forskjell til sammen på to situasjoner hvor de kunne fått to straffer i mot seg og Haikin kunne fort ha blitt henvist til garderoben og ikke kunne stått returkampen på Aspmyra. Glimt har gjort seg fortjent til marginene, det er ikke tilfeldig at de går i favør av de beste lagene over tid.

Spørsmålet er jo om Knutsen får et vanvittig tilbud i sommer han ikke klarer å si nei til slik som Glimt bare imponerer mer og mer. Jeg frykter de kan finne på å kvalle til CL slik som de holder på og den tanken skremmer meg. For med Knutsen (Og Kalvenes) som styrer skuta på banen og den spillerrekrutteringen de holder på med så tror jeg det er et lag som kan dominere i lang tid fremover.

Og det i seg selv er en slags hyllest til hva de har oppnådd. Jeg kjenner på blandende følelser merker jeg, fordi Glimt har alltid vært en fin lillebror og jeg unner de suksessen. Det er artig å se hvor uredde de er og hvor vanvittig bra de spiller til tider. Samtidig så er det ergerlig å se et annet norsk lag enn Rosenborg gjøre det så bra ute i Europa på vår egen måte og som knuser lag som Roma og Celtic. Det hadde også på mange måter smakt deilig om de hadde fått seg en skikkelig karamell. Men allikevel så kan man ikke la være å hylle det de holder på med, og heller bruke det som inspirasjon og motivasjon på å se hva som er mulig å få til for norske lag hvis man klarer å lykkes og ta ut potensialet sitt.

Og selv om den våte drømmen om å se hva Knutsen og Kalvenes kunne ha opprettet med de spillerne vi har til rådighet, så håper jeg at på slutten av denne sesongen kan vi si vår Kjetil > deres Kjetil til de der oppe i nord mens hele lerkendal synger "vi har verdens beste Kjetil" etter at vi sikrer seriegullet hjemme på Lerkendal i runde 28 mot nettopp Bodø/Glimt.
Back to top
Ville Lehtinen
Junior

PostPosted: 18.02.2022 08:42    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Haikin kunne fort ha blitt henvist til garderoben og ikke kunne stått returkampen på Aspmyra.

Han må uansett stå over returkampen pga gule kort.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 09:30    Post subject: Reply with quote

Ja, ok.

Men de kunne ha blitt en spiller mindre og måtte ha byttet keeper underveis i kampen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 10:29    Post subject: Reply with quote

Blir det noe nasjonspoeng ut av det om Glimt går videre?
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Fotball er marginer, sånn har det alltid vært. Men, det tar ikke bort fokus fra at Glimt presterer på en annen hylle enn det andre norske lag gjør ute i Europa. Ikke bare resultatmessig, men mentaliteten i laget virker å være på et helt annet nivå.

Hadde det vært vi under Hareide tror jeg vi maks hadde hatt 5 pasninger på rad i laget; Hansen->Holmar->Hovland->Ciljan->Reitan->Hansen --> langball som blir plukket opp av motstander, så vi må forsvare oss igjen.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo kollektivt på et helt annet nivå enn det vi driver med, og man kan jo merke seg at Wembangomo på 1-0 starter hele angrepet, skaper det nødvendige overtallet, ved å utfordre på nøyaktig samme måte som Bjørkan var kjent for. Her er det kontinuitet.

Samtidig vil jeg påstå at når Celtic etter seks minutter av kampen både lar Wembangomo gjøre den signaturpasseringen ganske uhindret, og heller ikke legger to pinner i kors for å rette opp det påfølgende overtallet, så tyder det på at de grønne og hvite var håpløst dårlig forberedt på Bodø/Glimt på forhånd.

Det var jo kanskje også litt snedig at Reo Hatate, som hadde 2+1 i 3-0-seieren over Rangers, ikke spilte fra start? Skadet? Spart?
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 18.02.2022 12:57    Post subject: Reply with quote

Celtic var vel laget som slapp inn aller flest mål med relativt grei margin i gruppespillet i EL i år, så at de var såpass håpløse defensivt var ikke noen overraskelse. Ville likevel trodd de kunne bitt fra seg litt mer offensivt.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 19.02.2022 14:59    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Blir det noe nasjonspoeng ut av det om Glimt går videre?

4 poeng til nasjonsrankingen på 16 dels finale står det her:

https://kassiesa.net/uefa/calc.html

Så 4/4 = 1 poeng ekstra.

Her er status pdd for hver nasjon:

https://kassiesa.net/uefa...f2022.html
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 09:08    Post subject: Reply with quote

Hvor sannsynlig mener folk det er at de siste hendelsene i Ukraina fører til utestengelse av russiske lag fra europacup?

Mod må gjerne flytte innlegg til egnet tråd.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 09:51    Post subject: Reply with quote

Den tror jeg helt oppriktig er lav. UEFA er så gjennomkorrupt og bakstreversk at det hadde overraska meg om noe sånt skjer. Gazprom er vel en betydelig sponsor av europacup-ene (?), i alle fall CL.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 10:33    Post subject: Reply with quote

Det skjer ikke med mindre tungvekterne er villige til å gå til boikott hvis Russland ikke utestenges.

Hvis UEFA må velge mellom Russland og England/Tyskland/Frankrike så blir det nok neppe Russland.

Men lite tradisjon for den slags i idretten selv da det var lite penger i omløp.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 11:52    Post subject: Reply with quote

Tvilsomt at UEFA tar initiativ til det på egenhånd i allefall. Så kommer det jo an på evt. klager fra de større landene og/eller om noen av sanksjonene som iverksettes kan påvirke det.

Om store lag i Europa f.eks begynner å nekte å reise til Russland for å spille kamper osv. så blir de jo fort tvunget til å ta stilling.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 12:33    Post subject: Reply with quote

Kom i farten på at Champions League finalen skal spilles i Russland i år. Det kan jo bli interessant.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.02.2022 14:38    Post subject: Reply with quote

Skulle spilles i pettersburg, blir flyttet i morgen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 28, 29, 30  Next
Page 22 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb