| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.02.2022 09:55 Post subject: |
|
|
Massedrap? Holder da med øks i skallen på godeste Tore
Men så er jo spørsmålet hvor mye debatt det blir inn mot årsmøtet? Skal kandidatene stå der og selge seg inn? Kommer medlemsmassen til å være forberedt?
Vil det organisere seg et par hundre i "Bratseth skal kastes til fordel for Zaphod og fusjonen skal utsettes og vi skal ikke ha Strømøy"-lauget? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.02.2022 11:32 Post subject: |
|
|
Blir vel som vanlig, veteranlauget får inn noen servile folk som har lang fartstid i RBK, og som lover å sparke Reka og ansette Kåre Ingebrigtsen så fort de tiltrer... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.02.2022 12:36 Post subject: |
|
|
Kan neppe se for meg at en gjeng som benket inn Koteng for to nye år mot innstilling hadde gjeninnsettelse av Kåre på agendaen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.02.2022 17:50 Post subject: |
|
|
Det har vel liten hensikt å mobilisere for å kaste Rune Bratseth så lenge han ikke er på valg. Da måtte det eventuelt vært fremmet et mistillitsforslag, og da ville trolig hele styret stilt seg bak ham.
Hva er egentlig årsaken til at mange så gjerne ser at Bratseth kastes ut av styret? Fordi det går "rykter" om at han står bak helomvendingen i Milojevic-saken? Fordi han har vært trukket frem som en av de fotballfaglige i styret, og noen er uenige? Er det noen som har gjort noe forsøk på å undersøke hvordan Bratseth fungerer i RBK-styret eller om han er vanskelig å samarbeide med?
Jeg skjønner at de siste årene har gjort at mange supportere har mistet tilliten til styret i klubben, det antar jeg er årsaken til at så mange har meldt seg inn de siste par månedene, men finnes det noe grunnlag til å tro at dette er Bratseths skyld? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2022 19:30 Post subject: |
|
|
Forumet har problemer med norske bokstaver i URL-er, så jeg valgte å fikse litt på linken din.
Johnsen var forresten også gjest i Rotsekk denne uka. |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 11.02.2022 13:54 Post subject: |
|
|
Jeg synes Gotaas Johnsen gjorde en god figur både i Rotsekk og i R&S.
Hun virker profesjonell og dyktig. Forhåpentligvis vil hun bidra til å øke profesjonaliteten i klubben.
Jeg har savnet at klubben tydelig definerer hva Rosenborg skal være, identifiserer hva som har vært våre suksesskriterier og legger en tydelig plan på hvordan vi skal oppnå dette i fremtiden (utover artig og angrepsvillig fotball, liksom). Mulig klubben/styret har jobbet med dette, men det er i så fall ikke kommunisert godt nok utad.
Kanskje kan det nye styret med Gotaas Johnsen i spissen sørge for dette. Jeg håper det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.02.2022 14:17 Post subject: |
|
|
Mer profesjonell i media enn det Koteng er, uten at det egentlig sier så mye. Ellers synes jeg ikke det var noe særlig konkret, utover de vanlige overfladiske flosklene. Gotaas Johnsen er ikke ei som kommer til å forandre noe utover å være mindre klønete i uttalelsene utad. Vi har fortsatt den samme sørgelige organiseringen av det sportslige i klubben (eller mangel på sådan), og det er fortsatt hobbyamatører som skal sitte og ansette og avsette trenere.
Denne klubben kommer ingen vei på lang sikt uten at det gjøres endringer på det området. Ja, vi kan treffe på ansettelser her og der, men det vil være mer pga tilfeldigheter enn solid arbeid, så lenge sportslige ansettelser skal gjøres av folk som jobber med klubben på fritiden, og har minimal oversikt over både markedet og hva som foregår fra dag til dag i klubben.
Stemmer jeg på Gotaas Johnsen så blir det hovedsaklig for å unngå Tore Strømøy, som vil være total katastrofe, enn noe annet. Gotaas Johnsen har vært del av et styre som bevisst har satt seg selv over klubben og dens medlemmer gjennom å fullstendig ignorere et årsmøtevedtak. I tillegg til trenerfarsen før jul. Det skal gjøres en jobb for å gjenopprette den skaden. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.02.2022 15:04 Post subject: |
|
|
| Jeg syntes ikke hun gjorde seg vekk på R&S. Har trua på at hun har mye å bidra med, og at klubben kommer til å forbedre seg etter Koteng, Bratseth og Samdals regime. Nå forsvinner jo kun en av de tre, men det er i alle fall en start. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.02.2022 15:52 Post subject: |
|
|
Jeg deltok på medlemsmøte, hvordan mener dere at styret har ignorert et årsmøtevedtak. Jeg stemte for boikott av qatar. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.02.2022 17:26 Post subject: |
|
|
Årsmøtevedtaket angående boikott av Qatar hadde i klartekst en del om at RBK skulle fremme forslag om boikott av Qatar på fotballtinget. Det blir ikke gjort, og Koteng sa vel mer eller mindre rett ut på et medlemsmøte at det aktet han ikke å gjøre.
Så prøver de seg med noen billige løgner om at de har misforstått osv. Den linja er faktisk ikke mulig å misforstå. Samdal prøvde jo også å ro det vekk med samme våset på medlemsmøtet nå sist, når han sto der og svetta oppover fordi han ble pressa litt på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.02.2022 18:02 Post subject: |
|
|
De sa vel at de stemte mot på et møte? ( Hvilket møte var det?). _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.02.2022 21:10 Post subject: |
|
|
De stemte som de skulle på fotballtinget i sommer, men de var også i følge vedtaket forpliktet til å stille forslag om boikott til neste ting igjen - noe som måtte skje innen avgjørende kvalifiseringskamp (mot Nederland?). Det gjorde de ikke, da de tilsynelatende har forstått en virtuell "eller" der, som faktisk ikke var i vedtaket.
Så de har oppfylt kun halve vedtaket - som i praksis er å ikke oppfylle vedtaket.
Edit: Vedtaket, for completeness:
| Årsmøtet wrote: | "RBK skal på Forbundstinget i 2022 fremme forslag om at det norske herrelandslaget ikke deltar i VM i Qatar, dersom vi kvali-
fiserer oss. Dersom et lignende forslag er fremmet for Forbundstinget i 2021 skal klubben støtte dette." |
Siden fristen for innlevering av forslag til Forbundstinget 2022 var før vi var definitivt ute av kampen om VM-billett, kan jeg ikke se noen mulig språklig tolkning av dette som frikjenner dem fra dette sviket. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 11.02.2022 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg er av den formening at teksten ikke er utvetydig, og at den kan misforstås. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 11.02.2022 22:28 Post subject: |
|
|
| Det siste klubben trenger nå er en krangel om Qatar. Nå må vi fokusere på klubbens livsnerve! |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 11.02.2022 23:31 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Det har vel liten hensikt å mobilisere for å kaste Rune Bratseth så lenge han ikke er på valg. Da måtte det eventuelt vært fremmet et mistillitsforslag, og da ville trolig hele styret stilt seg bak ham.
Hva er egentlig årsaken til at mange så gjerne ser at Bratseth kastes ut av styret? Fordi det går "rykter" om at han står bak helomvendingen i Milojevic-saken? Fordi han har vært trukket frem som en av de fotballfaglige i styret, og noen er uenige? Er det noen som har gjort noe forsøk på å undersøke hvordan Bratseth fungerer i RBK-styret eller om han er vanskelig å samarbeide med?
Jeg skjønner at de siste årene har gjort at mange supportere har mistet tilliten til styret i klubben, det antar jeg er årsaken til at så mange har meldt seg inn de siste par månedene, men finnes det noe grunnlag til å tro at dette er Bratseths skyld? |
Styret må stå til ansvar for den lange rekken pinlige utensportslige, saker de siste årene. De har også kostet oss svært dyrt.
Det gjelder like mye Bratserh som resten. De har så til de grader vært uryddige og uprofesjonell.
Det er mindre viktig om Bratseth stemmer for og i mot en trener. Han er en del av flere ulike prosesser som står til stryk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 12.02.2022 00:06 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | Det siste klubben trenger nå er en krangel om Qatar. Nå må vi fokusere på klubbens livsnerve! |
Dette er et ikke-argument. Det er ikke Qatar man krangler om, men om at styret ikke har tatt medlemsdemokratiet til følge. De kan ikke stå og avfeie brevet fra FK med at medlemsdemokrati skal utøves på årsmøtet for så å ignorere vedtak gjort på årsmøtet. Det er dårlig stil. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.02.2022 00:19 Post subject: |
|
|
| Det Bagh sier. Personlig så ser jeg ikke helt verdien av å starte en boikott på det tidspunktet det ble tema, men styret i RBK SKAL utføre de vedtakene årsmøtet fastsetter UANSETT hva de selv måtte mene. Noe annet er direkte illojalt mot klubben og medlemmene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.02.2022 00:45 Post subject: |
|
|
Nei dette handler absolutt ikke om VM i Qatar. Å fokusere på klubbens livsnerve; vi har da altså et medlemsvalgt styre som gir fanden i hva medlemmene, som de da representerer, mener når det passer seg sånn.
Er ikke dét alvorlig nok, så vet ikke jeg. Å bagatellisere dette til å handle om hva vedtaket faktisk omhandler er omtrent tjenesteforsømmelse. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 12.02.2022 10:31 Post subject: |
|
|
Vi kan jo bare gjette oss fram til hvem i styret som eventuelt har vært pådrivere for diverse toskeskap, hvem som har fulgt på som bjellesauer og hvem som eventuelt har gjort ærlige forsøk på å gjøre fornuftige ting.
Men ganske mye peker i retning av at Bratseth er i første kategori og han er forøvrig den eneste som er igjen som har vært med på det som er av tøys over tid i sportslig avdeling de siste årene, samtidig som han er den som fremheves av VK med særlig kompetanse på det feltet og med en CV som gjør resten av styret tilbøyelige til å lene seg på ham der. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 12.02.2022 10:41 Post subject: |
|
|
For å snu på det: Helt ærlig hvilke gode ting har Bratseth gjort for rbk? Har han løftet klubben på noen måte? Han har levd på Eggen som mange andre og har ingenting å vise til. Kun dårlige prestasjoner av rbk. Han har kun navn og lever på dette.
Som sportsdirektør hvordan revolusjonerte han spillerlogistikk? Satt han i gang et godt scoutingnettverk vi nyter godt av i dag? Nei.
Satte han i gang en imponerende akademi? Nei.
Utfylte han Eggen og utfordret ham? Nei.
Terningkast 1. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 12.02.2022 10:44 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Nei dette handler absolutt ikke om VM i Qatar. Å fokusere på klubbens livsnerve; vi har da altså et medlemsvalgt styre som gir fanden i hva medlemmene, som de da representerer, mener når det passer seg sånn.
Er ikke dét alvorlig nok, så vet ikke jeg. Å bagatellisere dette til å handle om hva vedtaket faktisk omhandler er omtrent tjenesteforsømmelse. |
Isolert sett enig i dette. Bare at dette ikke går over i en diskusjon om Qatarproblemene på årsmøtet. Det bør ikke være pri 1.
Det viktigste nå er at klovnen ikke blir valgt som styreleder, utsettelse av fusjon, mistillit mot Bratseth og gode spørsmål til styreleder omkring organiseringen av rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 12.02.2022 11:19 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: |
| Årsmøtet wrote: | "RBK skal på Forbundstinget i 2022 fremme forslag om at det norske herrelandslaget ikke deltar i VM i Qatar, dersom vi kvali-
fiserer oss. Dersom et lignende forslag er fremmet for Forbundstinget i 2021 skal klubben støtte dette." |
Siden fristen for innlevering av forslag til Forbundstinget 2022 var før vi var definitivt ute av kampen om VM-billett, kan jeg ikke se noen mulig språklig tolkning av dette som frikjenner dem fra dette sviket. |
Hvis man forenkler setningen litt, kan man skrive «RBK skal fremme forslag, hvis vi kvalifiserer oss», eller man kan snu på det: «Hvis vi kvalifiserer oss, skal RBK fremme forslag.» Det er ingen god og tydelig setning, og det er mulig å tolke den på flere måter. Det som eventuelt tilsier at styret ikke har gjort som de skulle, er at det ikke var mulig å vente til man eventuelt kvalifiserte seg før de stilte forslaget. Man kan si at de burde ha brukt skjønn i den situasjonen, men ser man firkanta på det, har de ikke gjort noen feil. Jeg antar at det er sløvhet heller enn ond vilje bak dette.
For å gjøre setningen tydeligere, kunne man droppa «dersom vi kvalifiserer oss», da det uansett er implisitt. Eller man kunne skrevet «RBK skal foreslå at landslaget, så fremt de kvalifiserer seg, ikke skal delta i VM.» |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 12.02.2022 11:32 Post subject: |
|
|
Så fremt Forbundstinget var i forkant av at det norske herrelandslaget hadde kvalifisert seg, så er det ingenting som kan misforstås ut fra den setningen. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 12.02.2022 13:20 Post subject: |
|
|
| Bedreviteren wrote: | Styret må stå til ansvar for den lange rekken pinlige utensportslige, saker de siste årene. De har også kostet oss svært dyrt.
Det gjelder like mye Bratserh som resten. De har så til de grader vært uryddige og uprofesjonell.
Det er mindre viktig om Bratseth stemmer for og i mot en trener. Han er en del av flere ulike prosesser som står til stryk. |
Jeg er i grunnen ganske enig i mye av det du skriver, men mitt innlegg var altså skrevet for å få vite litt om bakgrunnen for at svært mange ønsker Bratseth dit pepper'n gror...
Skyldes det fakta, rykter eller magefølelse? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
|