View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 30.01.2022 04:53 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Jeg finner heller ingenting om U-20. Men fant et kommentarfelt hvor Boca-fansen brukt ord som katastrofe og tragedie overfor ledelsen som lar slike talenter forsvinne. Så det lover jo bra 😃 |
Litt som i tråden til Dino Islamovic, det! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.01.2022 09:44 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Ut fra de klippene man finner på youtube virker han slett ikke rask. Tilsynelatende god på ball, fine pasninger.
Skal vi spille med Henriksen/Vagic sentralt bak i en 3'er ville jeg trodd man prioriterte en viss hurtighet på de 2 andre? |
Inne i den ene linken som ble postet her (om spilleren, ikke FM-avataren) er følgende beskrivelse:
Quote: | Very fast and with enormous technique, more technical than physical despite his great height. |
Ifølge transfermarkt spilte han høyreback i minst én av A-kampene for Boca (rimelig tøff konkurranse om de stopperplassene), og det tyder jo bra for en tiltenkt høyre sidestopper.
Tilbake i avatarland så jeg at fifa 22-kortet hans (opprettet des 20) var en stopper på 65, med pot 80. Altså en stopper på omtrent førsteellevernivå, men potensiale til å være alt for god for klubben. Litt over 60 i fart, så litt som i FM - relativt rask sammenlignet med totalnivået. Poenget er bare at noen har ansett ham som et talent en gang 🙂 _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 30.01.2022 11:34 Post subject: |
|
|
Det må da være noe med ham - og som kanskje er litt rart i forhold til RBK - han er nevnt i et mulig utlån til Platense som også spiller i APD før årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.01.2022 12:00 Post subject: |
|
|
Regner med at RBK allerede har avklart det økonomiske med Boca og spilleren, slik at det som evt gjenstår er medisinsk test og litt papirarbeid, samt selve den siste sportslige testen av spilleren på noen treningsøkter i syden. |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 30.01.2022 13:45 Post subject: |
|
|
Det ligger fulle reservelagskamper på YouTube, så hvis man har tid og interesse så kan man se han mye der.
Mitt inntrykk:
Klok spiller som er god med ball, god teknikk.
Duellsterk på dette nivået.
En leder og kaptein på laget.
Faller ofte av dypt i banen. Noe som tyder på at han ikke er spesielt rask. Ville tippe omtrent som Henriksen/Vagic.
Bidrar veldig lite offensivt, untatt på corner. Der er han farlig på dette nivået.
Jeg ville si en typisk sentral stopper, ikke en rask høyre stopper som mange ønsker seg.
Ryktes nå på Twitter å være klar for oss på lån.
Link til en av kampene:
https://www.youtube.com/w...R2dk0leXpo |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:27 Post subject: |
|
|
Twitterkilde? _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 30.01.2022 15:36 Post subject: |
|
|
Sånne som denne:
https://twitter.com/maria...2138013697
@mariano_volpini
Confirmado, Renzo Giampaoli a préstamo al Rosenborg BK
Løst oversatt fra meg:
Jeg bekrefter, Renzo Giampaoli til utlån hos Rosenborg BK
Ser førovrig i den twitter tråden at man håper det er uten opsjon på kjøp, så han er ikke noen Dino hos fansen i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:44 Post subject: |
|
|
Håper jo virkelig vi har opsjon. Er ikke noe poeng å bygge lag med innlånte spillere. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:49 Post subject: |
|
|
I akkurat denne situasjonen med manko på stoppere, så er det ok med lån synes jeg. Men håper jo selvsagt jeg også at vi har opsjon. Men det kan jo hende han vil koste en del. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:49 Post subject: |
|
|
Skulle til å kommentere i går at dette trolig måtte dreie seg om lån, gitt miksen av forsvarsspillere vi har i stallen, men kom så på at vi trolig skal ha 3 stoppertyper bak(?) og at en permanent overgang dermed nok er fornuftig. Om det er et lån det er snakk om er det vel vurdert opp mot både skadesituasjonen til Augustinsson og det at Røsten og/eller Mikkel Ceide muligens anses å ta kunne få mer spilletid etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.01.2022 15:55 Post subject: |
|
|
Høres merkelig ut at vi ikke skal ha noen kjøpsopsjon, da må det vel finnes 27-åringer som sliter benk et eller annet sted som vil være tryggere valg? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:56 Post subject: |
|
|
Å låne spillere uten opsjon på kjøp er noe man bare må slutte med. Det håper jeg også Dorsin og trenerne skjønner (det tror jeg de gjør). Vi kan ikke bruke tid på å integrere spansktalende spillere i laget hvis det bare er sånn at de skal være her i 6-12 mnd. Blir en slik spiller en suksess for oss, vil han bli for dyr dersom en opsjon ikke er avtalt på forhånd. Kjøper vi han, derimot, vil vi selv sitte igjen med gevinst for god videreutvikling av spilleren. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 30.01.2022 16:06 Post subject: |
|
|
Nok en treg spiller? Når skal klubben lære? Vil man tape 4-0 mot LSK fordi de finner en spiss fra Afrika som springer 60m under 6.8. Vi må ha fart bak der nå. Utlån uten opsjon er tullball. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:13 Post subject: |
|
|
Tror nok det er snakk om prøvespill, så dere som tror papirene er signert kan sikkert avvente litt før dere hisser dere opp. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 30.01.2022 16:14 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | Nok en treg spiller? Når skal klubben lære? Vil man tape 4-0 mot LSK fordi de finner en spiss fra Afrika som springer 60m under 6.8. Vi må ha fart bak der nå. Utlån uten opsjon er tullball. |
Null poeng å mase etter at man må være rask. Med et snev av situasjonsforståelse og at vi ikke setter forsvarslinja på midtbanen, så løser det seg meget bra _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:14 Post subject: |
|
|
Rbksugsåjævligåæhateklubben wrote: | Nok en treg spiller? Når skal klubben lære? Vil man tape 4-0 mot LSK fordi de finner en spiss fra Afrika som springer 60m under 6.8. Vi må ha fart bak der nå. Utlån uten opsjon er tullball. |
Klarer du ikke å lire av deg annet en negativt piss? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:19 Post subject: |
|
|
Pappelg wrote: | I akkurat denne situasjonen med manko på stoppere, så er det ok med lån synes jeg. Men håper jo selvsagt jeg også at vi har opsjon. Men det kan jo hende han vil koste en del. |
Kilder sier markedsverdi på 600.000 kroner.( Han spiller for Boca Juniors 2) Vi kan ikke gjemme oss bak ”Situajsonen med manko på stoppere”. Det finnes midtstoppere der ute, og skal vi bruke ressurser på utvikling av egne spillere må vi eie de, ikke kaste bort tid og penger på innlånt. Men det her regner jeg med sportslig har styr på. Vi skal bygge lag, og det må skje med eide spillere. Men har en trygg følelse på kjøpsopsjon i denne casen, trygt for både Rosenborg og spilleren det. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:33 Post subject: |
|
|
Jeg sa jo at jeg håpet det var opsjon! Men det kan hende han koster en del, og da kan det være fornuftig av klubben, for å sikre at man ikke kjøper katta i sekken. Ikke alle sør-amerikanere slår til her oppe da..
edit: markedsverdi på transfermarkt osv er ikke pålitelig som referanse i tilfeller som dette. For f.eks Ødegaard så er det jo basert på hva han har kostet og hva klubber tilbyr og faktisk spill i øverste divisjon. For talenter som Renzo så blir det nok mye høyere enn det som skrives på slike sider, om det er disse du har utgangspunkt i.
Last edited by Pappelg on 30.01.2022 16:36; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 30.01.2022 16:35 Post subject: |
|
|
Ut fra videoene:
1. raskere enn Valsvik.
2. brukbar duellspiller og kan være farlig på dødball.
3. Noen brukbare pasninger fremover, men også en del unødvendig langballer.
4. Aggressiv og tett opp i motstander.
5. Unødvendige sklitaklinger. |
|
Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 30.01.2022 16:41 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Klarer du ikke å lire av deg annet en negativt piss? |
Med det nicket må det vel bare være positivt at han ikke vil ha spilleren til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:52 Post subject: |
|
|
Pappelg wrote: | Jeg sa jo at jeg håpet det var opsjon! Men det kan hende han koster en del, og da kan det være fornuftig av klubben, for å sikre at man ikke kjøper katta i sekken. Ikke alle sør-amerikanere slår til her oppe da..
edit: markedsverdi på transfermarkt osv er ikke pålitelig som referanse i tilfeller som dette. For f.eks Ødegaard så er det jo basert på hva han har kostet og hva klubber tilbyr og faktisk spill i øverste divisjon. For talenter som Renzo så blir det nok mye høyere enn det som skrives på slike sider, om det er disse du har utgangspunkt i. |
Er akkurat det jeg mener også, dette hadde nok vært et kjøp om klubben var 100% trygg på spilleren. Men med litt usikkerhet rundt spilleren er lån med opsjon helt topp. Enig i at transfermarkt ikke er pålitelig i mange tilfeller, men likevell gir det en pekepin på hvilket område han ligger verdimessig. At dette kan svinge mellom 500k og 15mill er greit nok, men han koster ikke 70mill. Han er et talent som du sier, men blir ikke satset på i Boca Juniors. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.01.2022 16:54 Post subject: |
|
|
Nåerdetnok wrote: | Med det nicket må det vel bare være positivt at han ikke vil ha spilleren til klubben. |
Ser ut som mod/adm er på jobb i dag og fikk luka ut sjitn. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2022 17:08 Post subject: |
|
|
A causa de la llegada de Jorge Figal y del regreso de Gastón Ávila, Boca dará a préstamo a Giampaoli que puede terminar en el Rosenborg de Noruega. Es por eso que Juan Román Riquelme lo terminará de definir en los próximos días.
¿Riquelme se olvidó de su promesa? La joya de Boca que se iría a una exótica liga
Google-oversetteren wrote: | Due to the arrival of Jorge Figal and the return of Gastón Ávila, Boca will give Giampaoli on loan, who may end up at Rosenborg in Norway. That is why Juan Román Riquelme will define it in the next few days. |
Trivelig at vi ses på som eksotiske. Får håpe det er ferdigforhandlet kjøpsopsjon, som er fristende å bruke om han slår til. Altså at ikke Dorsin må begynne nye forhandlinger til høsten fordi opsjonen er for dyr til at det er et reelt alternativ å løse den ut. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 30.01.2022 17:19 Post subject: |
|
|
Dersom han er på mange nivåer over resten av spillerne, kan jeg forstå lån uten opsjon, men av det jeg har lest om han hittil, virker han ikke nødvendigvis som blir vår klart beste spiller.
Dersom han innehar et potensialet, er lån med opsjon kanskje noe av det bedre vi kan gjøre. Er han ikke god nok, har vi ikke kjøpt katta i sekken. Er han god nok har vi forhåpentligvis forhandlet oss frem til en ok overgangssum klubben er tvunget til å godta.
Blir spennende å se hvordan nivå han innehar og hvordan type han egentlig er. Er blitt beskrevet som både stor og treg, samt rask og teknisk. Hva stemmer? _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.01.2022 17:34 Post subject: |
|
|
Lån med opsjon er vel egentlig det optimale, historien vår med å hente spillere fra utenfor Europa tatt i betrakning. Skal vi låne en spiller uten noen form for opsjon så må det i praksis være en spiller som egentlig er for god for den norske ligaen. Skal vi drive spillerutvikling for andre klubber må det være en spiller som klart hever den sportslige kvaliteten og gir oss et utbytte på den måten. |
|
Back to top |
|
 |
|