English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 190
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 23.01.2022 19:43    Post subject: Reply with quote

Kan da ikkje kvitte oss med Dino no. I følgje Geir Frigård så skal me i år ha fokus på og komme til masse innlegg...
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.01.2022 19:47    Post subject: Reply with quote

Tror Holm greier seg godt i boks på innlegg også. Bra at man skal slutte med å spille på tvers utenfor motstanderens 16 meter og ende opp med kontring i mot. Tror det er mer fornuftig å slå ballen inn i feltet!
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 24.01.2022 09:13    Post subject: Reply with quote

elaberg wrote:
Kan da ikkje kvitte oss med Dino no. I følgje Geir Frigård så skal me i år ha fokus på og komme til masse innlegg...


Da er det ekstra kjipt om dommeren hele tiden blåser av for albue før innlegget kommer frem.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 24.01.2022 09:18    Post subject: Reply with quote

Dino er ikke god i boksen på innlegg. Har dere virkelig ikke fått med dere det etter to år?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.01.2022 09:31    Post subject: Reply with quote

Logikken er vel at han er relativt stor i nogen lunde sterk/albue-te. Dino er en alt for dårlig spiss for et topplag. Han scorer alt for lite. Dino hadde 6 mål i Eliteserien i 2021. Han er en dårlig avslutter, er tung og treg i kroppen, og bidrar med slapt press og provoserende kroppsspråk. Får vi penger for han blir jeg sjeleglad.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.01.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Er han borte snart? Er han borte snart? Er han borte snart? Er han borte snart?
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 24.01.2022 17:26    Post subject: Reply with quote

Kinaklubben trakk seg vel når de fant ut hva han sprang 40meter på.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 24.01.2022 17:51    Post subject: Reply with quote

Noe feil med det bildet. Har han løpt noen gang med RBK-drakten på ? Altså som i å løpe, ikke som i å bevege seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2022 23:44    Post subject: Reply with quote

Dette får vi virkelig håpe går i orden.
Blir vi kvitt ham uten å betale ham penger for det, har vi jo vunnet i lotto.
Sør Korea!!! Sikkert bra med penger der også. Men skal de hente en spiss fra andre siden av kloden så er de jo virkelig uheldig/udyktig som ender opp med Dino Dinosaur
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2022 23:53    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er historieløs, men er Dino det dårligste førstevalget vi har hatt på spissplass noensinne?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 25.01.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Med god margin.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.01.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

Imponerende prestasjon å toppe en liste foran Boti Goa og Besart Berisha
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 25.01.2022 00:29    Post subject: Reply with quote

Førstevalg?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 25.01.2022 01:32    Post subject: Reply with quote

Sør-Korea har mest på forumet her og kjøper han ikke. Skjønner dere ikke at vi lå skrive «neeeei, ikke kjøp vår stjerne!!!»
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 25.01.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Mulig jeg er historieløs, men er Dino det dårligste førstevalget vi har hatt på spissplass noensinne?

Jeg tror faktisk jeg hadde foretrukket Islamovic foran Bille Nielsen. Men med knapp margin. Han er i alle fall blant bunn 3 de siste 30 årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 25.01.2022 13:16    Post subject: Reply with quote

Bille Nilsen hadde iallefall personlighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 25.01.2022 13:26    Post subject: Reply with quote

Bææ?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 25.01.2022 14:34    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Mulig jeg er historieløs, men er Dino det dårligste førstevalget vi har hatt på spissplass noensinne?


Vanskelig øvelse. Hvem er dårligst av han som scorer litt på et velfungerende lag, eller han som scorer nesten ingenting på et lag som ikke fungerer?

Jeg tror faktisk fortsatt det kunne vært morro å se Dino på et lag som fungerer. Mistenker at han hadde gjort det bedre enn enkelte andre (Botheim) i et fungerende angrepslag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.01.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Mulig jeg er historieløs, men er Dino det dårligste førstevalget vi har hatt på spissplass noensinne?


Vanskelig å sammenlikne, da det har vært lag av ymse kvalitet. Tror ikke hverken Søderlund, Gytkjær eller Bille nødvendigvis hadde vært noe bedre enn Dino slik som laget fremsto i 2021. De 2 første scoret jo bra med mål når de var her, men de spilte også på et lag som var fullstendig overlegen motstanderne i 2015 og 16, og skapte bøttevis av sjanser for dem. Spissen er i stor grad prisgitt hvordan laget forøvrig fungerer, og at de spilles frem i gode posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 25.01.2022 14:54    Post subject: Reply with quote

Søderlund i sin siste periode kan konkurrere med Dino om det. Gytkjær bøtta inn en god del mål for et middels Haugesund også. Vil tro han hadde prestert bedre enn Dino.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke bare se bort fra midtspissen når man analyserer seg fram til at 'laget ikke fungerer'. Søderlund, Gytkjær og Bille er jo ikke kremen av norske spisser, men Søderlund tar dobbelt så mange initiativ som Dino, Gytkjær er en tre ganger så god avslutter, og Bille... Nei, jeg klarer ikke forsvare Bille, selv ikke kontra Dino. Mye av det samme, i mine øyne, en spiss med mer tilstedeværelse enn ferdigheter.

Dino mangler rett og slett for mye til å fungere som noe slags offensivt nav, som jo er det han er kjøpt inn som. Han har ikke den der Bendtner-evnen til å suge til seg ballen og få den videre. Teknisk ok, men mangler timing og overblikk. Han er ikke noen videre trussel i lufta, og vinner ikke engang veldig mange feilvendte dueller. Han løper både for lite og for lite smart, både offensivt og defensivt. Scorer alt for lite mål når han ikke får mange sjanser fra 11 meter, og i særdeleshet mot ok motstand.

Slik vi har vært vant til å spille løftes laget mye av en ordentlig spillesmart midtspiss. Det er vanskelig å skaffe, uten å gå på akkord med mange andre ferdigheter. Forhåpentligvis kan et formasjonsbytte lette litt av trykket på midtspissen, og flytte ansvaret mer over på flere kreative spillere i andre roller. Da blir det kanskje også lettere å få flere scoringer fra midtspissen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.01.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke se bort fra spissen, men samtidig var mye av problemet til RBK i 2021 knyttet til et midtforsvar med ballferdigheter på nivå med en gjennomsnittlig bedrifts-spiller og en midtbane som var overbefolket av defensive ryddegutter og med en total mangel på samhandling pga stadige bytter. Vi slet ofte med å overhodet involvere de 3 på topp.

Nå skal ikke jeg forsvare Dino dog, fordi jeg synes han er for dårlig til å være noe førstevalg i RBK, uten tvil, men det finnes en del formildende omstendigheter. Og da blir det også vanskelig å sammenlikne med spisser som spilte på en drastisk mye bedre utgave av RBK og med det fikk mye bedre hjelp enn de fremste gjorde for oss i 2021. RBK har jo knapt vært så dårlig som i 2021 de siste 40 årene, og det var ikke mange spillere som får godkjent på den sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 25.01.2022 17:40    Post subject: Reply with quote

Håper han lykkes dit han drar. Jeg hadde egentlig gode forhåpninger da han kom, tenkte vel at dette var en spiller med Rade Prica-kvaliteter, og kanskje en liten snert av Zlatan.. men han skuffa på de fleste områder, utenom sikre straffespark. Når jeg tenker på spillere med Balkan-bakgrunn tenker jeg på kvaliteter som teknikk og duellstyrke, en kombinasjon vi mangler litt her i Norge, der vi er best på sistnevnte. Synes ikke at Dino har innfridd, han har en ok teknikk, men bruker albuer for å vinne duellene.. har heller ingen åpenbare goalgetter-egenskaper utenom straffesparkene.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 25.01.2022 18:38    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir urolig for hver dag som går uten bekreftelse på at overgangen til Korea er i orden. Er nervøs for at de plutselig skal ombestemme seg der borte, og at han blir værende på Lerkendal. Surprised Confused
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 25.01.2022 18:40    Post subject: Reply with quote

@Sløvsekken Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Next
Page 35 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb