English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.01.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

Men vi kan ikke ha seks defensive midtbanespillere, hvorav to er (gamle) landslagsspillere og klubblegender, tre er (nåværende eller tidligere) U21-landslagsspillere, og en er en solid Eliteseriespiller kjøpt til elleveren i fjor. Vi kan ikke ha fire spillere i 'utfordrerposisjon' som alle med en viss rett mener de burde spille de fleste kampene. Stiller vi med tre på midtbanen konkurrerer de nesten om den samme plassen alle seks.

Så enten er det ryddesalg på midtbanen og storinnkjøp av mange midtstoppere, eller så har vi tenkt å bruke de spillerne vi har med riktige ferdigheter på den vanskeligste stopperplassen. Det skulle forbause meg mye om vi ikke stiller med treer bak, for da må vi handle to nye førstevalg på stopperplass.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.01.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

Spennende signering. Må bety at Henriksen og Vagic sees på som stoppere, og så har vi Hoff, Tagseth, Skjelbred og Børkeeiet som skal sloss om to plasser sentralt (i 3421).
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.01.2022 14:24    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det hårete å bruke en ung spiller kjøpt for 10 millioner i fjor som ren backup for kapteinen i forsvar. Særlig når han strengt tatt også hadde behøvd matchtrening i midtstopperrollen for å konkurrere om plassen. Kan han bli utlånt?

Jeg ser det nesten som mer sannsynlig da at han konkurrerer med relativt like Børkeeiet om rollen på midtbanen, som hos de fleste trenere er litt enklere å rotere/konkurrere i. Da er jo Hoff ganske utsatt, i mine øyne, for jeg tror Rekdal kommer til å bruke Skjelbred når skadefri.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Flaks at vi ikke har kjørt inn for mange vinger, hadde sett teit ut med 3 50kilos driblefanter som stoppere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.01.2022 14:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje det hadde blitt revolusjonært? En sluggerstopper mellom to steingode driblere, som synes angrepsspillere er så lette å drible at de drar seg gjennom to ledd alene hver gang. Resten av laget låser av sentrum i banen, og en målsnik scorer 37 mål på 45 grader ut. Vi dominerer totalt helt til motstanderne begynner å sette midtstoppere på vingplass for å demme opp.

Tenkt oppstilling med eksempelspillere:

Ceide - Valsvik - Vecchia

Henriksen - Henriksen

Henriksen - Henriksen

Henriksen - Henriksen

Wiedesheim-Paul

Når jeg tenker meg om er jo egentlig dagens RBK ganske godt rigget til dette, spesielt på antall Henriksen (vi har jo 6).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 24.01.2022 15:26    Post subject: Reply with quote

Laughing Laughing I modus i dag gutta Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

Ble litt betrygget over at Rekdal sier han hentes som midtbanespiller og ikke stopper.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 24.01.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Ser ut som et FM-eksperiment det der. Noen som har know-how og er ivrige nok til å teste?
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 24.01.2022 15:55    Post subject: Reply with quote

GODFOTEN fortsetter.

spillere skal brukes der de er god. Nå har vi en Selnæs light på lur.

Hva er det med Børkeeiet som gjør at dere ønsker ham?

– Han er ung, norsk og har stort potensial. Han har bra fysikk og størrelse og er en spennende spiller, sier Rekdal.

På spørsmål om han hentes som midtstopper eller midtbanespiller, er svaret klart:

– Midtbane.

https://www.adressa.no/sp...2-aaringen

Så kan man naturligvis diskutere hva vi gjør med de andre 7 sentrale vi har, men forhåpentligvis er det en plan. Unner egt Eddie flust med spilletid også.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2022 16:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel primært Skjelbred, Tagseth og Hoff som er med i konkurransen om de 2 sentrale posisjonene i 3-4-3 (evt. 3-4-1-2 eller 3-4-2-1). Både Holse og Skarsem er nok mer ektuelle i 1 eller 2 av de 3 fremste posisjonene på banen (sammen Vecchia). Og da Noah/Paven/Sæter som spiss. Så blir vel Henriksen og Vagic fort ansett som midtstoppere vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 24.01.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Midtbane takk og pris. Bra vi ikke er så dårlig stilt at vi bare henter folk som sliter og må omskoleres.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

Det lå vel greit i kortene at han var tiltenkte en av de to sentrale rollene på midtbanen. Uten fart kan du ikke spille i en 3er bak
Vi kan da se for oss følgende muligheter
Henriksen/Hoff/Tobias B/Skjelbred
Dobbel dekning der altså.
I 3ern bak har vi flere muligheter, men vi mangler den sentrale med stor fart og god teknikk. SÃ¥ der vil det vel komme inn en ny tenker Jeg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 24.01.2022 18:01    Post subject: Reply with quote

Skal Rambo junior danke ut Tagset Neeskens?
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 24.01.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det lå vel greit i kortene at han var tiltenkte en av de to sentrale rollene på midtbanen. Uten fart kan du ikke spille i en 3er bak
Vi kan da se for oss følgende muligheter
Henriksen/Hoff/Tobias B/Skjelbred
Dobbel dekning der altså.


Regner du Tagseth og Vagic som solgt da, eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2022 20:00    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det som ganske usannsynlig at både Henriksen og Skjelbred blir sittende på benken. Kanskje en av dem men ikke begge to samtidig.
Vagic er vel et godt stykke unna også pga skade. Han er vel også midstopper, ihvertfall på Sverige U-21..
Så har de vel kjøpt denne Tobias for at han skal spille. Holse er vel også bankers.
Hoff er på vei tilbake.
Så Eddy tror jeg ikke får spille så mye hvis alle er friske. Han var ihvertfall for svak defensivt. Lett å runde og lett å springe forbi da han ikke har fysisk forutsettningenr for å springe fort.
Ikke Vagic heller. Henter vi en ny stopper så er det vel for at han skal spille. Med bare 2 til bak så blir det trangt om plassene. Vagic var ihvertfall for treg i hode og bein i sine kamper for oss. Men hvem vet!.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 24.01.2022 20:08    Post subject: Reply with quote

Men uten fart så kan man jo ikke spille i en 3er bak, så da antar jeg du betrakter Vagic som midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.01.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg føler jeg har fått med meg det meste av det Rekdal har sagt i diverse intervjuer og podcaster så langt og jeg kan ikke si at jeg deler denne skråsikkerheten på at vi kommer til å spille med tre stoppere i år? Har dette gått meg hus forbi og Rekdal har snakket om dette?

Vi har mange midtbanespillere, ja. Men vi har ingen Selnæs, ingen spielfuhrer som kan ligge sentralt og diktere spillet. Vi har en haug av indreløper-typer med høy arbeidskapasitet og boks-til-boks ferdigheter. Tagseth, Henriksen, Skjelbred, Skarsem og Holse er alle slike typer. Vagic er vel den nærmeste, men er langtidsskadet og trenger vel litt tid under Rekdal på treningsfeltet før han er aktuell for noe vesentlig spilletid. Hoff og Børkeeiet får konkurrere om den sentrale posisjonen, så kan vi krydre med løpere rundt de.

Om Rekdal skulle gå for to sentralt med vingbacker på sidene vil jeg tro det er Børkeeiet og Skjelbred som blir førstevalgene der. Henriksen som stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 24.01.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

Er det børkeiet er kjøpt for. En av hans styrker er netttopp overblikk og å slå gjennombruddsballer fra dypt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg føler jeg har fått med meg det meste av det Rekdal har sagt i diverse intervjuer og podcaster så langt og jeg kan ikke si at jeg deler denne skråsikkerheten på at vi kommer til å spille med tre stoppere i år? Har dette gått meg hus forbi og Rekdal har snakket om dette?


Det var det han spilte i både Start og Ham Kam, så det er overhengende sannsynlig at det blir utgangspunktet i RBK også. Dessuten har vi ikke mannskap til å spille noe 4-3-3 eller 4-2-3-1 med mindre man henter opp til flere kantspillere. Vecchia er i praksis eneste kvalifiserte kantspilleren vi har, med mindre han skulle gå tilbake på det å bruke spillerne der de er best, og sette Holse på kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg betrakter Vagic som et salgs objekt. Jeg mener han faller gjennom to stoler og ser ikke at vi trenger ham i det hele tatt.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.01.2022 22:30    Post subject: Reply with quote

Merkelig å mene at han er et salgsobjekt allerede. Han fikk ikke muligheten til å få kontinuitet i all vinglinga til Hareide, jo, kanskje noen få kamper på rad, men alle spillere trenger tillit over tid. I tillegg fikk han spilletid i en periode der laget slet voldsomt, og fokuset på det negative med kunstgress gjorde at vi hadde tapt kampen før den var spilt.

Dessverre fikk han en kneskade på et ubeleilig tidspunkt, og han mistet derfor muligheten til å vise seg fram for vårt nye trenerteam allerede fra første trening. Med tillit over tid, samt et samspilt lag, tror jeg at han kan blomstre som midtstopper. Malmö ønsket virkelig å beholde han, men han trengte et miljøskifte. Det er et kvalitetstegn, spør du meg!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2022 22:54    Post subject: Reply with quote

Imponerende å falle «gjennom» to stoler..
#nårkommerruskpåmobil

Slik vi holder pÃ¥ nÃ¥ regner jeg med at vi ogsÃ¥ er interessert i Ã¥ hente matis nordmann og sander berge 🙌. Ingenting som Ã¥ stille med 5-6-7-8 defensive midtbaner nÃ¥r man skal stille folk «der de er best»

#rexit2022
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg betrakter Vagic som et salgs objekt. Jeg mener han faller gjennom to stoler og ser ikke at vi trenger ham i det hele tatt.


Faller han gjennom to stoler bør han definitivt selges.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 25.01.2022 00:18    Post subject: Reply with quote

Da blir han nok stående på skadelisten en god stund, ja. Og de mentale plagene kan komme til å henge i lenge etter han blir friskmeldt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 25.01.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

Bare han ikke faller gjennom benken...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Next
Page 8 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb