| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.01.2022 09:36 Post subject: |
|
|
Problemet er at vi allerede har to presumptivt gode (bedre?) spillere som også er relativt urutinerte som stoppere i Markus Henriksen og Pavle Vagic. Og jeg deler danskenes oppfatning av at de spillertypene bør konkurrere om 1 plass sentralt i en trebackslinje, siden man fort blir veldig utsatt hvis man mangler fart og forflytningsevne som sidestopper. Derfor synes jeg Børkeeiet er en tilnærmet idiotisk signering hvis det er som stopper han er tenkt, for der er han, som høy, langsom, urutinert og tildels utskjelt stopper alt vi har fra før og ingenting vi mangler.
Redningen må være om han er tiltenkt en midtbaneplass, og faktisk har mye mer av våre kjære regista-evner inne enn de andre sentrale midtbanespillerne våre. Og her er det håp, for hvis man forutsetter at Henriksen går ned som stopper (og det går jeg ut i fra hvis ikke Børkeeiet skal være det), så er det Skjelbred, Hoff, Tagseth og Vagic han konkurrerer med om de to midtbaneplassene.
- Skjelbred er en forflytningsspiller, og passer godt i en mer carrilero-aktig rolle på en midtbane med to sittende. Han kan støte opp i presspillet, og bruke oversikten sin til å ta med seg ball fremover. Men han er ingen pasningskanon, og foretrekker å sette opp kombinasjoner.
- Tagseth er jo bare en Skjelbred i miniatyr, og var jeg trener ville jeg brukt denne sesongen på å utfordre Tagseth til å utkonkurrere Skjelbred i større og større grad, og ellers lære så mye av ham som overhodet mulig.
- Hoff er en mye mer sittende midtbanespiller, men problemet hans er at han har lært at han skal vinne ball, vende opp og spille støtte. Det fungerer kun dersom vi har flere stoppere som kan ta over distribusjonen av ball, eller en playmaker ved siden av ham. Faller litt mellom stolene i mine øyne.
- Vagic er det nærmeste vi har denne dype playmakeren, men vi har til gode å se at han klarer å tilpasse seg til harrahoinn å knokla-ligaen, og dominere midtbanen med teknikken og overblikket sitt. Ferdighetene er der, men får han de ut?
- Børkeeiet får noe av den samme usikkerheten. Joda, han viste noe av dette i lille Stabæk, men der ligger jo lista så lavt at det hagler med 10-ere på børsen hvis man er U20 og treffer på en pasning. Flere lignende spillere har slitt med å treffe de mindre rommene som fins for et "topplag".
Så med dette vil jeg driste meg til å foreslå at følgende kan være planen. Bør, i mine øyne være planen:
Hansen (Tangvik)
Jeg tror dessverre Faye forsvinner. På utlån igjen?
Reitan (Ceïde) - Henriksen (Vagic) - NY/Augustinsson (Røsten)
NY kan frigjøre Reitan til backspill når Augustinsson er klar, avhengig av prestasjonene til Adam og Pereira. Røsten er en joker som sidestopper.
Andersson (Reitan) - Skjelbred (Tagseth) - Børkeeiet (Vagic) - Pereira (Augustinsson)
Hoff blir en slags universalrotasjon her, men lukter på overflødighet i sommer. Vi mangler venstrebeinte alternativer i laget, det er tynt med bare tre spillere.
Holse (NY) - Vecchia (Skarsem)
Vi behøver et alternativ til i dette leddet i og med Ceïdes exit. Bør være venstrebeint. Skarsem er grei backup for begge, men har en del å bevise.
Holm (NY)
Med mindre Wiedesheim-Paul tar store steg i vinter og imponerer på trening betyr et Dino-salg at vi må ha en spiss til. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 24.01.2022 09:38 Post subject: |
|
|
Jeg stoler også på Dorsin og Frigård/Rekdal her. Det jeg hørte på Rasmus & Saga ga meg troen på at man nå henter spillere med en plan. De har klare forventninger og kravspesifikasjoner til de ulike rollene. Det liker jeg!
Ser at denne spilleren har spilt 48 kamper på midtbanen og 8 kamper som midtstopper. Skal han rendyrkes som midtstopper må de bruke tiden godt.
Henriksen skal jo også omskoleres. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 24.01.2022 10:04 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | | Rekdal har vel sagt at han vil spille 3-4-3. |
Nei...Har sagt det er mulighet for 3 stoppere, men også 2...Kommer an på hvordan de får satt sammen troppen.. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 24.01.2022 10:19 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Holse (NY) - Vecchia (Skarsem)
Vi behøver et alternativ til i dette leddet i og med Ceïdes exit. Bør være venstrebeint. Skarsem er grei backup for begge, men har en del å bevise.
|
Med dette argumentet skjønner man hvorfor Victor Jensen er linket. Han er god med begge bena og vil passe som alternativ i begge posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 24.01.2022 10:51 Post subject: |
|
|
Ja, men han er vel nærmest overkill som reserve til de to andre. Men det er klart: Vecchias skadehistorikk og usikkerhet på spissplass kan jo åpne opp litt selv om vi ikke skulle selge noen. Og kan Holse tenkes å spille lavere i banen? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.01.2022 11:48 Post subject: |
|
|
Har sett Iver Fossum være nevnt også, som jo spiller i en 10'er rolle i 3-4-1-2 i danmark. Det er jo også en overveiende sannsynlighet for at Holse og/eller Vecchia kan forsvinne i sommervinduet (eller i værste fall i løpet av uka), og da sier det seg liksom selv at man bør man ha mer enn Skarsem som et alternativ fremover på banen.
Litt skeptisk til Holse som en av de 2 sentralt i midtbane 4'eren, og selv om han sikkert kunne spilt i wingback-rollen til venstre, så er det jo ikke akkurat i tråd med Rekdal sine uttalelser om at spillere skal brukes der de er best, og ikke flyttes rundt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 24.01.2022 12:12 Post subject: |
|
|
| Fossum er vel ryktet bort fra AAB, men da til en lagt større liga. Vært enorm der denne sesongen! |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 24.01.2022 12:18 Post subject: |
|
|
| RK wrote: | | Med dette argumentet skjønner man hvorfor Victor Jensen er linket. Han er god med begge bena og vil passe som alternativ i begge posisjoner. |
Victor Jensen vil være et scoop. Han har så meget potentiale der aldrig er blevet forløst. Han er begge benet , har et godt blik og kan også sætte andre op. Han kan være den brik vi mangler offensivt og kan spille flere offensive pladser. Vi bør gå all in på ham. Tror Superliga klubberne holder sig i baggrunden fordi han ikke rigtig slog til i FCN. Det var der så flere grunde til. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 24.01.2022 12:28 Post subject: |
|
|
| Goran wrote: | Jeg stoler også på Dorsin og Frigård/Rekdal her. Det jeg hørte på Rasmus & Saga ga meg troen på at man nå henter spillere med en plan. De har klare forventninger og kravspesifikasjoner til de ulike rollene. Det liker jeg!
|
Jeg tror det er en plan. Min innvending er mer at vi har et lag som er hentet under planene til hhv. Ingebrigtsen, Horneland og Hareide. NÃ¥ kommer en fjerde trener med nok en plan.
Slik kommer det til å være helt til klubben klarer å bygge opp en klarere tanke om hva vi skal være, utover "vi får se hva neste hovedtrener tenker". |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.01.2022 12:29 Post subject: |
|
|
Dette virker mer som et styrekjøp enn dorsin.
Nordmann som har feilet ute som fyller på der vi allerede har MANGE spillere.
Hvor er den hurtige stopperen??
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 24.01.2022 12:38 Post subject: |
|
|
Merkelig å mene at dette ser ut som et styrekjøp. Det er vel i akkurat denne retningen vi har sett at Dorsin har vist seg å jakte spillere. Unge spillere som har et stort potensiale, i tillegg til at de kan bekle flere posisjoner. Jeg tror bestemt at i alle fall én om ikke to av enten Henriksen, Vagic eller Børkeeiet kommer til å bli spilt fast som midtstopper. Rolletrening og forming er noe Rekdal får ta seg av, og det er enklere å forme anvendelige spillere enn de spillerne som har grodd fast i én posisjon.
Reginiussen som kanskje har vært vår beste midtstopper de siste 10-15 årene, ble brukt mye som midtbanespiller før han kom til Rosenborg. Jeg har i alle fall troa på unge spillere som helt klart har potensiale til å bli meget god. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 24.01.2022 13:16 Post subject: |
|
|
| Glimt kunne nok laget gull av denne også, mens vi har gjort de fleste nye spillere dårligere. Klarer vi å snu det nå? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.01.2022 13:24 Post subject: |
|
|
Spennende spiller i en posisjon vi ikke trenger spiller, men jeg er positiv. Rosenborg og forumet har en lang tradisjon for å skulle omskolere alle midtbanespillerne våre til vinger, stoppere og backer. Altså trenger vi alltid midtbanespillere  |
|
| Back to top |
|
 |
Odd94 Junior
|
Posted: 24.01.2022 13:47 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | Glimt kunne nok laget gull av denne også, mens vi har gjort de fleste nye spillere dårligere. Klarer vi å snu det nå? | Jeg har stor tro på at denne leie tendensen snur i denne sesongen. Rekedal har vist tidligere at han er flink til å utvikle unge spillere. Jeg har ståltro. Dette tror jeg ikke er noe dumt kjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
LordNicklas Junior
|
Posted: 24.01.2022 13:52 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hva Nidaros sin artikkel omhandler? |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 24.01.2022 13:52 Post subject: |
|
|
"Det har vært spekulert i om Børkeeiet skal gå inn på midtbanen eller i forsvaret. Rekdal er krystallklar:
– Midtbanen."
https://www.nidaros.no/na...113-279727 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.01.2022 13:53 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | Dette virker mer som et styrekjøp enn dorsin |
Classic rbkweb. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 24.01.2022 13:54 Post subject: |
|
|
Bra. Kan bli veldig god der - også kan vi hente noen andre til forsvaret, samtidig som vi dyrker Henriksen/Vagic der. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
LordNicklas Junior
|
Posted: 24.01.2022 13:58 Post subject: |
|
|
Betyr det at Rekdal anser Henriksen og Vagic som stoppere? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.01.2022 14:02 Post subject: |
|
|
Kan jo hende Rekdal anser midtbanespillere som midtbanespillere og stoppere som stoppere.  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 24.01.2022 14:05 Post subject: |
|
|
Betryggende. Men det bør bety at minst én av Henriksen, Vagic og Hoff anses som stopper neste år. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.01.2022 14:07 Post subject: |
|
|
| Jeg tror minst to av de regnes som stoppere. Henriksen og Vagic er nok ganske klare alternativer der. Tipper det jobbes med å hente minst en stopper inn uansett. Børkeeiet blir vel da et tydelig anker, antar jeg? Det er tross alt ikke gitt at det blir en treer bak, selv om mye tyder på det. Kjenner faktisk at jeg gleder meg til treningskampene begynner nå. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.01.2022 14:07 Post subject: |
|
|
Kan det ikke bare bety at de som er best, i form og skadefri spiller mest, de andre er i utfordrerposisjon. Og kanskje noen blir solgt.
Og så henter vi inn gode stoppere til å være stoppere. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 24.01.2022 14:12 Post subject: |
|
|
Fortsatt ikke presentert nei, jobbes hardt pÃ¥ mediaavdelinga nÃ¥👍🏻 _________________ Det kan stort sett bare gÃ¥ oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 24.01.2022 14:13 Post subject: |
|
|
Fortsatt ikke presentert nei, jobbes hardt pÃ¥ mediaavdelinga nÃ¥👍🏻 _________________ Det kan stort sett bare gÃ¥ oppover |
|
| Back to top |
|
 |
|