English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefano Vecchia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 18.01.2022 18:29    Post subject: Reply with quote

Vecchia var kanskje den beste angrepspilleren i hele ES ifjor, og helt klart den av våre med mest sluttprodukt samtidig som han gjorde en god forsvarsjobb og var delaktig i å bygge opp angrep.

Godt mulig at markedsverdien ikke er allverdens gitt alder og skadehistorikk, og mangler kanskje litt på hurtighet og ekstremferdigheter som ville gjort ham interessant for en topp 5-liga, tror nok Ceidè pga av alder og fysiske forutsetninger er en vi kunne forvente å få vesentlig mer for enn vi kan få for Vecchia, men så har vi hva vi kan få for ham og hva det vil koste å erstatte ham. Vi kan finne en erstatter for Ceide for under halvparten av de 30 vi tydeligvis fikk, selv om vi helst skulle hatt enda mer.

Jeg ser ikke for meg at vi kan få tak i en erstatter for Vecchia til under de 10-15 vi får tro de har lagt på bordet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2022 20:08    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken.
Du går i samme fella som mange andre. Fotball er et lag spill hvor man setter sammen det beste laget. Og det er ikke pr definisjon de 11 presumptivt beste spillerne.
Spør du Geir Bakke så vil vel han si at en annen spiller er ES beste av angriper.
Kanskje Holm er bedre en Vecchia?.
Vel det er hvem som gjør laget best som avgjør.
Derfor tenker nok Rekdal at det er greit å la både Vecchia og Ceide gå
Tror du ikke det var bedre venstre backer i ES enn Stensaa den gang da som RBK kunne hentet ?.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 18.01.2022 20:21    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Derfor tenker nok Rekdal at det er greit å la både Vecchia og Ceide gå


Snakker vi om samme Rekdal som uttalte at han gjerne ville beholde Ceide? (https://www.adressa.no/sp...eholde-ham)

Og samme Rekdal som lot seg imponere av Vecchia? (https://www.nidaros.no/ap...113-271467)
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.01.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Sløvsekken.
Du går i samme fella som mange andre. Fotball er et lag spill hvor man setter sammen det beste laget. Og det er ikke pr definisjon de 11 presumptivt beste spillerne.
Spør du Geir Bakke så vil vel han si at en annen spiller er ES beste av angriper.
Kanskje Holm er bedre en Vecchia?.
Vel det er hvem som gjør laget best som avgjør.
Derfor tenker nok Rekdal at det er greit å la både Vecchia og Ceide gå
Tror du ikke det var bedre venstre backer i ES enn Stensaa den gang da som RBK kunne hentet ?.


For det første er Vecchia i høyeste grad en lagspiller, og han er ekstremt god i kombinasjonsspill når han først har noen å spille med (f.eks Holse).

Sammenlikningen med Stensaas blir helt håpløs, da han var del av et enormt sterkt kollektiv, og fremsto mye bedre enn han var, på samme måte som spillerne i Glimt har vært de 2 siste sesongene. Vecchia har prestert nesten ett mål i snitt på et usannsynlig dårlig RBK lag. Du kan jo tenke deg selv hvor det bærer om man får på plass et lag som faktisk fungerer, og han kommer til drastisk flere muligheter.

Rekdal HAR UTTALT at Vecchia er den mest spennende spilleren i RBK-laget. Da vil han selvsagt ikke kvitte seg med han før første trening. Det er ikke så veldig vanskelig å anta, er det vel ? Du sitter jo og dikter opp "sannheter" for å underbygge det som av en eller annen grunn er en merkelig aversjon mot spillere som har individuelle ferdigheter.

Og hva Geir Bakke mener er fullstendig uinteressant.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 18.01.2022 20:29    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Derfor tenker nok Rekdal at det er greit å la både Vecchia og Ceide gå.

Rekdal har ikke det siste ordet her selv om han nok får si sin mening. Det var styremøte i går kveld der de skulle diskutere budet på bl.a. Vecchia. Så Rekdal må bare må forholde seg til det som skjer over holdet på han, og så legge inn ønsker med tanke på nye spillere inn.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2022 20:39    Post subject: Reply with quote

Fakta er at liga nr 161 i verden er hans vei videre.
Drep meg men ikkje med graut.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.01.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

Ble det vanskelig når påstander og argumentasjon blir plukket fra hverandre ?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 18.01.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Neeskens; fakta er vel at du ikke lenger har argumenter og at de fleste er uenig med deg. Er det fordi alle andre ikke forstår eller at den enkelte ikke forstår? Jeg bare spør...
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.01.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Hva er det som får enkelte til å tro at Rekdal ikke ønsker å bruke de beste spillerne? At han ikke liker spillere som er tekniske og kreative? Man må gjerne mislike Rekdal, men å tilegne han meninger blir tullete etter mitt syn. Rekdal er nok ikke favorittreneren til mange her inne, men han er jo ikke inkompetent og evneveik! Selvsagt vil han beholde spillere som Vecchia og Ceide. Blir de solgt, kommer de til å bli erstattet av lignende typer. Barrantes var nøkkelspilleren til Rekdal i Aalesund. En meget kreativ og teknisk spiller. Man må selvsagt ha lov til å mene ulike ting, men ikke kom med usannheter og grunnløse konspiratoriske teorier. Sannheten er at Vecchia kan bli solgt, men ikke fordi Rekdal vil ha han bort. Blir han solgt er det på grunn av helt andre faktorer.

Last edited by Ratatosk on 18.01.2022 21:31; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.01.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Han TV2-journalisten som meldte om Vecchia-budet, Arilas et-eller-annet (orker ikke søke opp navnet akkurat nå), har forøvrig på twitter sagt han formulerte seg feil og at Vecchia-budet ble behandlet av RBK-ledelsen og ikke RBK-styret.

Så litt usikker på om det var et styremøte i går for å behandle/diskutere et Vecchia-bud med mindre det har kommet andre kilder på dette som jeg ikke har fått med meg. Har heller ikke fått med meg at det var styremøte i går kveld forsåvidt, hvor har dette blitt rapportert?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 18.01.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

RBK, Fotball | Skal ha mottatt nytt bud på toppscoreren - Nidaros skal-ha-mottatt-nytt-bud-pa-to... for 1 døgn siden — ... RBK-styret skal samles mandag kveld.

Betaler ikke for Nidaros, men sånn så det ut på google. Står styre der, men det kan være at alle bruker samme feilkilde?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.01.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Nidaros wrote:

RBK-styret skal samles mandag kveld. Der skal budet være ett av temaene som tas opp.


Det er det som står i Nidaros artikkelen (fra i går) i allefall.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 18.01.2022 23:11    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Valderana
Jeg en god ES spiller. 28 år og ingen nevneverdig imponerende CV..
Kan ende opp i Singapore!!.Nr 161 i verden.


Neeskens, hva er greia her? sammenligner du deg selv med Vecchia og er du også på vei til Singapore?

Hvem er Valderana? Tenker du på Alex Valderana fra Birds of Prey?

Mulig du er 28 og en god ES spiller uten nevneverdig imponerende CV,
Vecchia er 26, en meget god ES spiller med en helt jevn CV for en 26 åring som har vært uheldig med skader.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.01.2022 23:11    Post subject: Reply with quote

Lenger opp i artikkelen så referer de til TV2-saken og jeg ser at det er en annen journalist enn de to som vanligvis dekker RBK-saker som er artikkelforfatter. Når Nidaros sitter på egen info er det vel normalt Marius Dahl eller Simen Pedersen (evt. begge) som kjører sak.

Ser at TV2 sin sak/notis ikke er redigert, og at der står det at RBK-styret skal samles mandag kveld.

Så for ordens skyld:

TV2.no wrote:
Nå har klubben lagt inn et nytt bud på kantspilleren, ifølge TV 2s opplysninger. Budet blir et av temaene som skal på bordet når RBK-styret samles mandag.

Slik TV 2 forstår det, skal budet nå være på over 11 millioner kroner – en vesentlig økning fra det forrige budet, som lå på 7,5 millioner.


Arilas på twitter wrote:
Ser at det ble litt rabalder i forbindelse med opplysningen om diskusjon i styret her. Rettelse: Budet vurderes av RBK-ledelsen, ikke styret. Rett skal være rett og det beklages! Min feil.


Så her er vel spørsmålet om det var styremøte i går, i så fall ikke unaturlig at budet er tema (selv om styret ikke bestemmer kan de alltids komme med tanker basert på budsjett/økonomi osv. vil jeg tro) eller om det var ledelsen som skulle møtes for å diskutere budet. Dog rart at de skulle møtes på kveldstid og ikke arbeidstid hvis det ikke var en tidsfrist eller noe.

Uansett, aner ikke hva som er korrekt eller ikke bortsett fra at han som er kilde på at styret skulle vurdere budet har innrømmet feil formulering og endret til RBK-ledelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 18.01.2022 23:30    Post subject: Reply with quote

Det lukter nedrykk/nedre halvdel uten Vecchia, Ceide og stoppere. Hvor er speidere og kontaktnettverkene? Det holder ikke å ha en mann på hjemmekontor i Aalesund.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 18.01.2022 23:49    Post subject: Reply with quote

Dersom både Holse og Vecchia går så ser det mørkt ut. Kan ikke helt se for meg hvem som skal erstatte de på kort sikt. Over snittet gode ballferdigheter og fysikk, og langt over snittet til Norsk liga hva som angår fotballklokskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 22.01.2022 19:58    Post subject: Reply with quote

Vecchia virker i hvert fall å være innstilt og lysten på å spille for RBK i 2022.
Godt det. Blir en viktig mann i år. Vi tåler ikke miste mange flere av våre kreative, offensive spillere.
https://www.adressa.no/sp...m-framtida
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 22.01.2022 20:09    Post subject: Reply with quote

Rbksugerballe wrote:
Det lukter nedrykk/nedre halvdel uten Vecchia, Ceide og stoppere. Hvor er speidere og kontaktnettverkene? Det holder ikke å ha en mann på hjemmekontor i Aalesund.

Rettet litt på nicket ditt jeg, tror det sneik seg inn en liten skrivefeil der....
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 22.01.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Nivå
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 321
Location: Landet

PostPosted: 22.01.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Stefano og Per på andrelaget på dagens trening? Pek på at Stefano har ønsker seg vekk og at trenerne synes Per er for gammel/dårlig?

Nå vet jeg at jeg synser mye, men så bare ut som juniorer+Sæter ellers på det laget?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.01.2022 22:58    Post subject: Reply with quote

Tror det ene og alene går på konto for meget overdrevet synsing..
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 287

PostPosted: 22.01.2022 23:02    Post subject: Reply with quote

aalen wrote:
Stefano og Per på andrelaget på dagens trening? Pek på at Stefano har ønsker seg vekk og at trenerne synes Per er for gammel/dårlig?

Nå vet jeg at jeg synser mye, men så bare ut som juniorer+Sæter ellers på det laget?



Vanskelig å ha 4 spillere sentralt når hver formasjon krever 2. Gjelder forøvrig angrepsspillere, de spilte med 2 på hvert lag.

Vecchia sammen med Sæther, og Rasmus sammen med Noah. Skal Noah bort???? Nej. Kan nok slå den død. Fr hva jeg kunne forstå virket det som 0% toppet lag og 100% jevnt fordelte lag etter beste evne.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 23.01.2022 00:06    Post subject: Reply with quote

Som en så på adressa-sendingen 1:22:20, ser en også på rbk-video 10:20 at han med pad'n (intensitet) og Frigård er borte å gir Per et klapp på skulderen etter løpingen..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2022 23:23    Post subject: Reply with quote

– Jeg er fotballspiller og vi må være profesjonelle. Jeg skal inn på fotballbanen for å spille fotball og så får alle andre ta seg av det andre, forteller Vecchia til Nidaros etter årets første Rosenborg-trening.

– Hvor mye kan du si om prosessen og hvor mye har du vært involvert i den?

– Jeg lytter og ikke noe mer med det. Jeg er i Rosenborg og har en kontrakt på tre år her. Jeg respekterer det. Jeg er kjempegiret på å være her og veldig innstilt på et bedre 2022, svarer svensken.

Les mer: Har mottatt flere bud på RBK-profilen: Dette sier han selv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 27.01.2022 16:32    Post subject: Reply with quote

Fra Islamovic-saken:

Etter alt å dømme blir han én av tre spillere fra fjorårets RBK-angrepsrekke som forlater klubben denne måneden. Emil Konradsen Ceïde har allerede blitt presentert som ny Sassuolo-spiller, mens Stefano Vecchia forventes å forsvinne ut Lerkendal-portene i løpet av kort tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 27, 28, 29  Next
Page 16 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb