English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM 2022
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.11.2021 15:42    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Jeg føler mange har et behov for å vise noe nå, men lever et liv som egentlig er dobbeltmoral. Hadde folk flest brydd seg om menneskerettigheter hadde vi produsert varer selv eller betalt en mye høyere pris.


Men hva vet du egentlig om dette?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 27.11.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Rbkforalltid wrote:
Jeg føler mange har et behov for å vise noe nå, men lever et liv som egentlig er dobbeltmoral. Hadde folk flest brydd seg om menneskerettigheter hadde vi produsert varer selv eller betalt en mye høyere pris.


Men hva vet du egentlig om dette?


Alle son lever den norske livsstilen står i dobbelmoral mer eller mindre.. En del som roper høyt støtter samtidig blodpenger i PL, så da blir det for dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 27.11.2021 21:21    Post subject: Reply with quote

Svadasvar.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.11.2021 00:01    Post subject: Reply with quote

Så egentlig bør nordmenn generelt holde kjeft om urett fordi vi har et levesett og forbruksmønster som gjør at vi ikke har plettfri vandel?

Vi kan ikke si noe om miljø så lenge vi benytter velferdsstaten som i stor grad er finansiert av olje? Vi kan ikke uttale oss om uigurer i konsentrasjonsleire så lenge vi har elektronikk i huset? Vi kan ikke fordømme kommunisme om vi har vært på helgetur i øst-Europa?

Om bare de av oss uten synd kan kaste sten, er det jaggu ikke mye vi i vesten kan engasjere oss i.

Sjøl har jeg ikke noe lag i England, jeg unngår å kjøpe varer fra Kina når det mulig, jeg kildesorterer, kjører kollektivt, og gir penger hver måned til Røde Kors. Samtidig har jeg mye elektronikk i huset - som sannsynligvis uten unntak har komponenter av kinesisk opphav, har min "aksjepost" i oljefondet, spiser kjøtt, og tar de fleste år en sydentur med fly. Hva kan jeg engasjere meg i uten at det blir dobbeltmoral? Jeg kjenner ikke skalaen, så jeg lurer litt på hvor jeg ligger.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 28.11.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Hva bruker du resurser på noe annet enn den mengden ris du trenger for å overleve? For en hykler du er som ikke sender resten av pengene dine til fattige land
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 28.11.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Åh, herre min Jesus.... over nivået på «diskusjonen» her inne.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 28.11.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Burde heller diskutert hvem som er best av Messi og Ronaldo.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.11.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 12.01.2022 17:03    Post subject: Reply with quote

"– For å være ærlig så bryr jeg meg ikke om neste VM. Det er ikke et ekte VM for meg", sier den tidligere fotballstjernen.

"– Personlig kommer jeg ikke til å se på det", legger han til i et intervju med Daily Mail.

Cantona Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.01.2022 23:02    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...AzyPabvd_U

NÃ¥r du vet hva du driver med Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.01.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Ja herlig spiller og herlig personlighet Very Happy Han var noe eget både som spiller og utenom banen han der!!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 17.01.2022 00:52    Post subject: Reply with quote

Fifa presidenten har visst tatt med seg familien og flytta til Qatar. Selv om han egentlig gjør represesjonsoppgaver og ikke kan noe annet av verdi presterer Fifa å si at han er der nede for å organisere VM. Tror nok han bare kan å organisere egen lommebok han der.

https://www.aftenposten.n...-til-qatar


"Infantino har vært FIFA-president siden 2016. Det har i lengre tid florert rykter om at Infantino har flyttet til Qatar. Blick skriver at FIFA hele tiden har nektet for dette, og at FIFA i mars i fjor uttalte at en flytting fra Sveits ikke var planlagt.

FIFA forteller at Infantino må være i Doha regelmessig for å bidra i organiseringen av turneringen, noe FIFA-kjennere av Blick tviler sterkt på siden Infantino først og fremst har represjonsoppgaver.

Blick skriver at en talsmann i FIFA fortalte at Infantino fortsatt vil jobbe fra organisasjonens hovedkvarter i Zurich, men kilder har fortalt avisen at presidenten svært sjeldent er i den sveitsiske byen."
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 03.02.2022 05:31    Post subject: Reply with quote

Canada på full fart mot VM. Leder kvaliken i Nord-Amerika etter å blant annet ha slått USA her om dagen. De har flere spennende spillere, spesielt offensivt i Jonathan David, Cyle Larin og Alphonse Davis. Men i tillegg til dem så holder Atiba Hutchinson fortsatt koken. Noen husker han vel fra FCK tiden forstatt og tross sine snart 39 år (bursdag om 5 dager) så er han kaptein på Canada og spiller fortsatt for Besiktas.

Vil være en flott måte å avslutte karrieren på for Hutchinson (om man ser bort fra hvor VM avholdes), for nå er han i ferd med å lede Canada til sitt første VM siden 1986. Og bare sitt andre totalt. Vil tro han da gyver løs på år 40 før han gir seg som fotballspiller.


Canada får trolig følge av i hvert fall USA selv om det er kamp om de siste plassene. Skiller lite mellom USA, Mexico og overraskende nok Panama. I tillegg ligger Costa Rica og lurer litt bak etter en skuffende start på kvaliken. Topp 3 går til VM mens nr 4 skal ut mot laget fra Oseania i play off. Antageligvis New Zealand.

Ville vært overraskende om Panama ender foran Costa Rica, men man kan tydelig se at Costa Rica sin gyldne generasjon begynner å dra på åra.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 04.02.2022 16:24    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Fifa presidenten har visst tatt med seg familien og flytta til Qatar.


Haha, you can't make this up..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2022 23:22    Post subject: Reply with quote

I kunngjøringen fra FIFA står det at det er igangsatt «dialog» med det polske, tsjekkiske og svenske fotballforbundet for å «finne akseptable løsninger sammen».

Hva slags løsninger skulle det kunne være?

Tror virkelig eieren av VM at det kan finnes en vei der disse landene skal gå med på å spille mot et omdøpt «Russland»? Det fremstår i beste fall naivt.

Fotball-ledere i Polen, Tsjekkia og Sverige har fremstått forbilledlig prinsippfaste så langt.

Les mer: Et ynkelig svik
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 28.02.2022 01:02    Post subject: Reply with quote

Infantino er en slimål og har en ryggrad som en også. Prøver hva som helst for å unngå å legge seg ut med sim gode venn i Moskva. Denne gangen går han heldigvis på en smell, ingen sjanser for at europeiske lag stiller i Qatar med Russland til stede.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 28.02.2022 07:39    Post subject: Reply with quote

Er dessverre nok av land uten utstyr eller ryggrad til å ikke bli med i Qatar Cup. Ender fort opp med en cup med land som har vist at moral ikke er så viktig sånn som England, Spania og Frankrike. Spent på om hvis disse landene blir kastet ut og Norge blir invitert til Qatar Cup hvordan glassmanetene i NFF vil reagere
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.02.2022 12:05    Post subject: Reply with quote

FIFA kan sikkert gi blaffen i Sverige, Polen og Tjekkia, men så spørs det om de tåler at England velger å sitte hjemme og er jo nærliggende å tro at Frankrike og Tyskland kommer til å true med det samme.

Blir et passe sørgelig skue om England nekter å møte opp hvis de blir trukket mot Russland.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.02.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

Russland hører så veldig hjemme i dette VM'et. Så veldig veldig hjemme.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 28.02.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke ett Vm. Det er Qatar Cup og det å anerkjenne det som noe annet enn Qatar Cup er en fornærmelse mot alle mesterskap
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.02.2022 18:21    Post subject: Reply with quote

Men nå åpnes det for å kaste Russland ut av VM.
Hvorfor FIFA plutselig snur nå?
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.02.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Hvis det handler mindre enn 99% om penger, blir jeg oppriktig sjokkert.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.02.2022 18:52    Post subject: Reply with quote

De ser vel den negative PRen og at IOC blant annet støtter utestengelse. Men snakk om å gjøre ting på dårligst måte. Sier en ting ene dagen og irriterer folk og dagen etter så kan det hende de gjør det de burde gjort til å begynne med. Hadde de hoppet rett dit så ville folk blitt litt positivt overrasket men i stedet så løser de det på en måte hvor de kommer negativt ut av det uansett. Ikke det at FIFA kan synke noe lavere riktignok.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 28.02.2022 20:14    Post subject: Reply with quote

Paradokset er jo at Russland passer som fot i sokk i Qatar-VM.

Kan ikke Russland ta med seg sine andre diktaturvenner til Qatar? Iran, Saudi Arabia osv. (de to er vel kanskje ikke perlevenner da, men), og så kan de hjelpe Kina og Nord-Korea med å klare kvaliken for én gangs skyld.

Så kan diktatorene kose seg glugg i hjel i ørkensanda. Putin kan kjøre baris Razz
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 03.03.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Russland kan erstattes i Polen-kampen om VM-plass

Quote:
Om en ersättare ska plockas in, har två olika tillvägagångssätt lyfts. Det första är att Slovakien får platsen, då de kom trea i Rysslands VM-kvalgrupp. Det andra alternativet är att Norge får platsen, då de var den bästa grupptrean i det europeiska VM-kvalet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 6 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb