| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 13.01.2022 06:41 Post subject: |
|
|
Vil lansere Jon Dagur Thorsteinsson, har 6 mnd igjen av kontrakten, får MEGET gode tilbakemeldinger i Danmark. Mulig erstatter for Ceide? Veldig populær spiller i AGF, ryktes også at FCK er interessert i han.
Så er vel også Taofeek Ismaheel en god kandidat, det er det liten tvil om!
Inn:
Gabrielsen/Rosted/Børkeeiet
Ismaheel
Thorsteinsson
Ut:
Dino (salg) / RWP (lån)
Da skal vi være godt forspent til en ny sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2022 09:13 Post subject: |
|
|
Stefan Gartenmann (Sønderjyske) og Asger Sørensen (FC Nürnberg) ser spennende ut. Ikke de raskeste stopperne nord for ekvator, men definitivt den typen sjef vi trenger i bakerste rekke. Begge er i en voksen alder, men ikke så gamle at det ikke er potensiale for videresalg i framtiden (respektivt 24 og 25). OG begge har bare et halvt år igjen på kontrakten. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.01.2022 12:58 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Helt tullete mye prat om Glimt på denne tråden… Reka har sagt han vil ha spillere som har stor arbeidskapasitet, spillere som løper mye. Kunne Robert Taylor være noe? Han løper og skaper en del, ofrer seg også mye bakover på banen. Bosman om ett år, 27 år, blir neppe veldig dyr. |
Enig. Eneste spilleren jeg kunne tenkt meg til RBK fra et ellers miserabelt Brann-lag. Samtidig er jeg sjokkert over at Glimt ikke har hentet han ennå. Alltid tenkt han hadde passet perfekt inn i systemet til KK der. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.01.2022 13:05 Post subject: |
|
|
Kunne vært nødvendig backup for Holse og Vecchia, tenker jeg, hvis vi ikke får tak i et yngre talent (det bør vi helst). _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2022 13:43 Post subject: |
|
|
| Et yngre alternativ kunne være Taofeek Ismaheel i FFK. Men hvorfor ikke hente begge to? Vi trenger robust stall og ha flere ulike strenger å spille på. Må ut med en utlending da, det bør være Holmar som har fått sine sjanser nå. Men kan jo hende at enten Holse eller Vecchia blir solgt i dette overgangsvinduet.... |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.01.2022 13:50 Post subject: |
|
|
| Ismaheel har vel vært i Norge såpass lenge at kvote ikke er noen issue. Tror jeg (??) |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 13.01.2022 13:57 Post subject: |
|
|
| Vært i norge 3 år til sommeren, så vil være innafor på kvoten da. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 13.01.2022 14:01 Post subject: |
|
|
Og han hadde 20 målpoeng i OBOS i fjor, siste 21 kamper hadde han 19 målpoeng om vi tar med kvaliken.
Og han er ung  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 13.01.2022 14:03 Post subject: |
|
|
| Tror ikke jeg overdriver om jeg tipper at Fredrikstad kommer til å kreve opp imot 12mill for Ishmaeel. Super spennende spiller, men stiv pris for noen som har småherjet i obos. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2022 14:48 Post subject: |
|
|
Egentlig litt lei av at andre klubber i ES henter opp lovende spillere fra OBOS eller fra "langtvekkistan", gjør dem til gull, og selger dem til utlandet for en pris som er langt over det RBK kan matche.
På tide å være skikkelig PÅ å finne noen sånne case!
Daniel Eid i Sogndal, løpsmaskin på hele høyresiden, er på vei til Allsvenskan.... |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 13.01.2022 15:48 Post subject: |
|
|
Det handler ikke om å være på, det handler om vilje. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.01.2022 17:32 Post subject: |
|
|
| Dersom Holse er tiltenkt midtbaneplass i RBK, så kunne kanskje unge Filip Jørgensen i Odd være en mulig erstatter om Holse skulle bli solgt. Odd er vel i fritt fall på flere fronter! Mulig han er en mer sittende midtbane mann, uten at jeg har helt oversikt. Får mye skryt i allefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Observatør Junior
|
Posted: 13.01.2022 18:47 Post subject: |
|
|
| Er tiden inne for å hente hjem Thiago fra VIF? Og unge Haltvik? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 13.01.2022 23:45 Post subject: |
|
|
| Julian Kristoffersen sliter med spilletiden i Serie B og har bare kontrakt ut juni. Om vi først skal sparke ballen over midtbanen, er det vel greit å ha 198 cm spiss å treffe? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.01.2022 00:07 Post subject: |
|
|
| Men har den stakan målteft? Nei! |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.01.2022 01:11 Post subject: |
|
|
Var det noen som sa Tor Hogne Aarøy? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.01.2022 02:09 Post subject: |
|
|
| Kristofferson har vel aldri vært i nærheten av førstelaget noe sted? Dårligere agent så hadde han neppe forlatt 2. Div. (Kanskje 1.) |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.01.2022 12:07 Post subject: |
|
|
Lode havner altså i Schalke, så da kan vi legge den ballen død. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 14.01.2022 13:01 Post subject: |
|
|
Ser at en polsk bruker på Twitter melder at vi har lagt inn bud på Osame Sahraoui. Vet ikke hvor troverdig det er, men likevel artig med rykter. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.01.2022 13:20 Post subject: |
|
|
Polen virker jo som det mest naturlige sted i verden å få fatt i lekasjer fra RBK eller VIF, ja.  _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.01.2022 13:52 Post subject: |
|
|
| Osame S sikter nok høyere enn RBK vil jeg anta. Er jo interesse for ham i bla fra franske klubber og klubber fra andre gode ligaer |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.01.2022 14:01 Post subject: |
|
|
Tja. Samtidig ser jo han også at Vålerenga selger sin mest profilerte spiller, som nylig har debutert på A-landslaget, til Belgia, hvor han umiddelbart flopper og får hjemlengsel, mens en (eller flere) Rosenborg-spillere går til Serie A. Det kan vel heller ikke sies at Vålerengas tannløse og forsiktige offensiv er noe som får offensive spillere, og da særlig kombinasjonsspillere, til å skinne.
Jeg tror ikke det er umulig å hente Sahraoui, og det er ikke sikkert utenlandske klubber faktisk gir klubb eller spiller så gode tilbud at det slår det å satses ordentlig på i Rosenborg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 14.01.2022 14:11 Post subject: |
|
|
Aron Dønnum fikk det kanskje ikke til å skinne i starten, men han har fått fart på sakene etterpå. Kåret til Standard Lieges beste spiller i Desember.
Osame Sahraoui er nok ikke særlig aktuell for oss, men om han er det er det gledelig. Har lenge ønsket meg at vi tør å investere litt ekstra penger i spillere som vi med stor sannsynlighet får til å selge videre for en god sum. Jeg føler meg ganske sikker på at Sander Berge var tilgjengelig for en ok sum en gang i tiden, også etter at han hadde vist sitt store potensial.
Tror dog Osame Sahraoui med lang kontrakt er totalt uoppnåelig for oss. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.01.2022 14:46 Post subject: |
|
|
Jada, det har jo gått bedre med Dønnum etter hvert. Men det har jo ikke vært noen drømmesesong verken for ham eller for klubben, som presterer cirka på Kåre-nivå som nummer 14 av 18 lag - lagets verste sesong i manns minne. Og laget har jo slett ikke hatt bedre resultater med Dønnum på banen. Det er jo heller ikke som om Standard normalt er noen voldsom tittelkandidat i Belgia, som den fjerde-femte mest ressurssterke klubben - de har vunnet to ganger de siste 20 årene.
Hva kan da Sahraoui forvente seg hvis han skal ut av landet, særlig hvis han skal spille en sesong til i Vålerenga og deres aggressive middelmådighet? Kommer det et godt tilbud i dette vinduet er vi nok sjanseløse ja, men gjør det ikke det tror jeg muligheten er til stede sent i vinduet, for da begynner nok både spilleren og klubben å frykte at det skal fisle ut i omtrent ingenting igjen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.01.2022 14:47 Post subject: |
|
|
| Ja, mange klubber kan gi mye mer for Enga-spilleren enn RBK, både kjøp og lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
|